Page 1 of 1
Ahtopainemittari
Posted: 13.9.2009 16:57
by TimoomiT
Eli voiko mittarin asentaa t-haaralla siihen letkuun mikä lähtee ahtoputkesta.? Heti siitä ahtimen jälkeen. Siinä on siis nippa ja siitä lähtee musta letku. Auto on siis Golf Variant 1,4TSI 103kw vm-08.
Posted: 13.9.2009 21:44
by AjH
Kyllä voi.
Posted: 13.9.2009 21:46
by TimoomiT
Ok, kiitoksia. Mites paljon tuon muuten pitäis ahtaa?
Posted: 13.9.2009 21:48
by Sami Jalonen
Google väittää 2,5bar

Posted: 14.9.2009 0:32
by TimoomiT
Niin minäkin huomasin että max.2,5bar mut onko tuo oikein... Melko hurjalta kuulostaa!

Posted: 14.9.2009 8:39
by Tero Häkli
mainosbaareja

tosta kun vähentää ilmanpaineen 1bar niin alkaa näyttää järkevämmältä

Posted: 14.9.2009 10:29
by TimoomiT
Eli mittari 1,5barin asteikolla riittää sit vallan mainiosti.
Posted: 14.9.2009 11:36
by Sami Jalonen
Mä aattelin kans ku luki et mekaaninen ahdin tuottaa 1,8bar 1250rpm. Vois olla paikat kovilla

Mullaki ahtaa sit 2,7bar välil

Posted: 14.9.2009 12:28
by DJDH
Absoluuttipaine vs. työpaine/ylipaine. Ihan tosiasioitahan ne siinä puhuu, mittaustavalla on vain eroa ja sitä ei kerrota kuluttajalle. Ihan sama jos renkaaseen laittaa 2bar painetta, on siellä toisella mittaustavalla 2bar + vallitseva ilmanpaine, eli n.3bar
Posted: 14.9.2009 23:09
by TimoomiT
No mites sit täytyykö se mittarikin jotenkin koodata jonnekki ku tuntuu että kaikki mitä laittaa pitää "kertoa" autolle. Siis ku valot siihen mittariin kytkee.
Posted: 14.9.2009 23:25
by Tero Häkli
ei tarvii =)
Posted: 17.9.2009 21:56
by TimoomiT
Siis voiko todellakin laittaa valot mittariin ilman mitään koodauksia? Ei uskalla laittaa ettei mee koko auto sekaisin

Ihanko vaan siitä valokatkaisijalta ryövätään virta sille?
Posted: 17.9.2009 22:28
by Tero Häkli
ei tiä voiko sieltä varastaa, varmin keino tietty on ottaa muualta virta, eli valot mittarissa päällä kun virrat päällä... vai käykö semmonen ?
Posted: 17.9.2009 23:26
by TimoomiT
Niin no käyhän se niinki joo että valot päällä ku virrat laittaa. Mistäs se sit kannattais vetää.? Virtalukoltako..
Posted: 17.9.2009 23:32
by ryynänen
ite otin ainakin valokatkasijalta, ei tartte kilmometriä piuhaa, jos mittari a-pilariin tulossa. Nopeaa ja yksinkertaista.
Posted: 18.9.2009 8:25
by Tero Häkli
^kaikki uudet autot ei siitä tykkää...
Posted: 18.9.2009 10:04
by TimoomiT
Alkaa kohta tuntua siltä että jätän valot kokonaan kytkemättä!

Mistähän sille sitte uskaltais vetää virrat..
Posted: 18.9.2009 10:29
by DJDH
Tuskin sitä mittaria monella watilla valaistaan, joten se nyt on melkein aivan sama mistä sen virran ottaa. Kaikkein paras on kun otat siitä mittarivalojen himmentimen takaa. Eikös nuo himmentimet toimi nykyäänkin vielä ihan vastuspotentiometrillä? Sillon sen ahtopainemittarin valokin himmenee kun muita valoja himmennetään. Tämä edellyttää sitä että se mittarin poltin on tavallinen hehkulanka, ei led. Jos et muuta keksi, niin kaiva vaikka soittimen takaa, siitä soittimelle tulevasta herätteestä.
Posted: 18.9.2009 10:33
by Tero Häkli
kaikennäkösiä sekoiluja vaan tullu kun immeiset otellu virtoja... vaikkei virtaa paljo veiskään, yleensä kyl menee vaan pois käytöstä, samaan tyyliin ku esim porttereista usein ottaa puhaltimen pois käytöstä kun kattoo että se on huonossa, vie liikaa virtaa, virrat pois ja takas ja taas pelaa hetken aikaa... kokeilemalla se tietty selvii

ei viitti vaan neuvoo laittamaan kiinni kun nähny semmosia virityksiä välillä mitkä ei pelaa, ja sillon syytetään neuvonantajaa

itte kyl ottasin katkasian takaa virran =)
Posted: 18.9.2009 11:16
by JukkaA
Kyllähän ne monet ledit jo nykyään tottelee himmennystä.. Vai mitä Micco?
Posted: 18.9.2009 14:25
by Pia
Eikös tuo golffi oo jo väylävehje? Sehän valittaa sitten ihan kaikesta ylimääräsestä, esim. virrankulutuksesta jos sitä menee johonki muuhun ku auton omiin laitteisiin?
Posted: 18.9.2009 15:47
by Tero Häkli
juu kännivehe =) sen takia varottelenki =)
Posted: 18.9.2009 15:48
by JukkaA
Laittakaa ihmeessä niihin kännivehkeisiin vaikka Scangauge. Näätte ahtopaineiden lisäksi paljon muutakin hyödyllistä tietoa... Eikä ole loppupeleissä mitenkään sikamaisen kallis laite.
Posted: 18.9.2009 16:00
by Tero Häkli
^juu paras mahdollinen kapistus, paljo helpompi laittaakkin
Posted: 18.9.2009 16:11
by TimoomiT
Tero Häkli wrote: itte kyl ottasin katkasian takaa virran =)
Ai siis valokatkaisijan.? Sekö ei sitte ala herjaamaan jos sieltä ottaa.?
Posted: 18.9.2009 17:02
by Tero Häkli
en tiä, en oo tommosessa kokeillu =) varmin on ottaa kummiskin kiskosta mihin menee virta kun virta on päällä
Posted: 18.9.2009 22:42
by TimoomiT
Eihän tässä kohta uskalla laittaa koko mittaria paikoilleen ettei mene turbotkin sekaisin..
Posted: 19.9.2009 8:45
by Pia
Katos onko akulla tyhjää "ruuvi"-napaa, sieltä katkasijan ja vastuksien kera mittarille valot? Tuos mun passatissa ainaki oli akun vieressä paneli jossa oli jätetty paikkoja vapaaksi, siitä vedin vahvistimelle virtaa. Siitä ei tuu mitään vikakoodeja tai mitään.
Posted: 19.9.2009 12:35
by TimoomiT
No on se tympiä katkaisijalla käyttää valoja. Mielummin edes niin että palaa kun virrat lyö päälle. Paras tietty olis että toimis mittariston valojen kanssa yhtäaikaa. Mutta kaikkea ei kai voi saada niin olkoot sitte ilman valoja niin kauan että ratkaisu löytyy.
Posted: 19.9.2009 12:57
by Tero Häkli
lähes kaikissa on kisko rattimuovien alla mihin tulee virta kun virta päällä... semmoset kiskot mihin tulee reikäabico, mistä pia tuola höpisikin =)
Posted: 19.9.2009 16:33
by TimoomiT
No kokeillaan sitte sieltä.