Sellasesta asiasta olisin kysellyt kun tarvis ostaa aluvanteet kesärenkailla Golffiin variant pacificiin joka on vm. 05 ja 1.6 bensakoneella. Eli kysyn että muuttuuko auton ohjattavuus 225 leveillä renkailla vai saisko leveys olla kapeampi ja alkaako ajotietokone näytteleen virhelukemia jos laittaa 17 tuuman vanteet alle? Löysin 17 vanteet jotka kovasti kiinnostais mutta en haluis "pilata" hyvää autoa liian leveillä ja matalaprofiilisilla renkailla.
Mikä olis hyvä rengaskoko tuolle 17 vanteelle vai täytyykö suosiolla laittaa 16 tuuman vanteet ja 205 renkaat...
Autossa siis normaali tehtaan alusta.
Kiitos jo etukäteen neuvoista ja vastauksista!
Vw golf aluvanteet ja renkaat
Lähinnä makuasia 16" vai 17". 16" on vähän pehmeämpi ja mukavampi, 17" puolestaan sporttisempi ja tietyissä tapauksissa myös meluisampi. Molemmat koot ovat olleet tehtaan optioina. 16" oikea rengaskoko on 205/55 ja 17" 225/45. Vanneleveydet noille on 7" ja 8". Et arvoltaan molemmille vanteille kelpaa mikä tahansa 25 ja 40 väliltä, 30-35 on aika passeli. Vaihtoehtoisesti voi 17" vanteelle laittaa 205/50, mutta se on pieni kompromissi. Ajotietokone ei mene sekaisin, eikä 16" tai 17" vanteita tarvitse edes muutoskatsastaa. Pacificissa on otteessa valmiiksi vaihtoehtoinen koko 205/55R16, joten voi laittaa myös sen 225/45R17.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Ok no vanne mitä ajattelin tilata on kokoa 7,5x17 5x100 jaolla ja ET-luku on 35.
Tämäkö olisi sopiva vanne golffiin? Jotkut on sanonut että kun laittaa noin ison vanteen tuohon autoon niin sen alustaa täytyisi laskea koska muuten auto näyttää hullulta.. pitääkö se paikkaansa... alustamuutoksiin ei viittis ryhtyä.
Onko muuten 205/55-16 ja 205/50-17 renkaissa halkaisija yhtä iso?
Perhana kun ei ole oikein varma mitä tehdä.. Onko kokemuksia 225 renkaista että onko ne huonoja ajaa golffilla?
Mietin että olisko parempi kuitenkin olla se 17 vanne 205 renkailla.. mutta onko se sitten taas liian kapea rengas sille vanteelle.. mikähän olis paras ratkaisu..?
Tämäkö olisi sopiva vanne golffiin? Jotkut on sanonut että kun laittaa noin ison vanteen tuohon autoon niin sen alustaa täytyisi laskea koska muuten auto näyttää hullulta.. pitääkö se paikkaansa... alustamuutoksiin ei viittis ryhtyä.
Onko muuten 205/55-16 ja 205/50-17 renkaissa halkaisija yhtä iso?
Perhana kun ei ole oikein varma mitä tehdä.. Onko kokemuksia 225 renkaista että onko ne huonoja ajaa golffilla?
Mietin että olisko parempi kuitenkin olla se 17 vanne 205 renkailla.. mutta onko se sitten taas liian kapea rengas sille vanteelle.. mikähän olis paras ratkaisu..?
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
225/45 on vähän "sporttisempi" ja 205/50 mukavampi, ja molemmat käy 7,5" vanteelle. Toki jos laittaa isommat vanteet alle tulee traktoriefekti, mutta jos ei itseä haittaa niin mikäs siinä. Mainitsemasi vannekoko on oikein passeli Golffiin.
205/50r17 on muutaman millin halkaisijaltaan isompi.
205/50r17 on muutaman millin halkaisijaltaan isompi.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
205/50-17 toimii ainakin madalletun Passatin alla oikein mainiosti. Enempi taitaa kyllä vaikuttaa se kuinka halvat tai hyvät kumit niille vanteille kietaset. Halvimmat WhunShunZhouYout on varmasti aika hirveät mutta vähän lisää euroa tiskiin ja jokku isomman rengasmerkin tunnetummat kumit laittaa niin sillä jo tekee paljon hyvää ajomukavuudelle ja -ominaisuuksille.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Onko joku hyvä syy venyttää vielä sentti lisää leveyttä?
Ota mieluummin 225/45 jos leveyttä haluat, 205/50 jos leveys ei ole prioriteettina.
Kyllä 215/50 varmaan vielä toimii mutta onhan siinä halkaisijassa jo eroa vakiokokoon verrattuna.
Ota mieluummin 225/45 jos leveyttä haluat, 205/50 jos leveys ei ole prioriteettina.
Kyllä 215/50 varmaan vielä toimii mutta onhan siinä halkaisijassa jo eroa vakiokokoon verrattuna.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Ittellä pyöri jonkun aikaa golffin alla 225/45R17 Bf Goodrich g-Force profilerit.MotoX wrote: Perhana kun ei ole oikein varma mitä tehdä.. Onko kokemuksia 225 renkaista että onko ne huonoja ajaa golffilla?
Ajotuntuma oli paljon parempi verrattuna 195/65R15 Michelin energy saver:iin.
Auto reagoi paljon mukavammin ratin kääntelyyn, eikä tullut sellaista tunnetta jotta rengas taittuu alle.
Ajomelukin oli pienempi kuin misukoilla eivätkä asfaltin jatkokohdatkaan tuntunut niin pahasti.
Ei se matalaprofiilisuus aina sitä tarkoita et ajomukavuus romahtais.
Ja onhan tossa 225/45R17 renkaassa lähes tulkoon yhtä korkea profiili kuin 205/50R17 renkaassa.
Laskennallinen ero on 1,25 mm profiilin korkeudessa, eli 225/45 rengasta ei ainakaan kannata hylätä sen takia että se olis matalemman profiilin takia kovempi.
noin 60mm edestä ja noin 40mm takaa laskettu golf.KwR wrote:ajatteli pyöräyttää iv golf ni 17" eteen 8" levee ja taakse 9" millasella et:llä kannattais lähtee kokeilee kyseistä settii alle et mahtuu vähän reilummalla madalluksellakin olemaan? rengastukseksi varmaa iha 225/35 etee ja taa
Etuset 205/40-18, vanne 8" levee ja ET35
Takana 225/40-18, vanne 10" levee ja ET30
Ei mitään ongelmia, paitti että vetoakseli raapii vakaajaan

Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc