Page 1 of 1

Ilmamäärämittari?

Posted: 28.9.2009 12:08
by topi69
No niin, viikonloppuna häipyi (Golf 1.9 TDI, AGR, -00) tehot koneesta, on kuin kuminauhalla kiihdyttäis verrattuna aikaisempaan. Eli turbo ei oikein anna potkua. Kun auto seisoi 3 päivää niin sitten taas toimi hetken mutta lakkasi sitten taas. Ilmeisesti ko ilmamäärämittari voisi olla hajalla vai olenko ihan kahvilla asian suhteen? Onko jotain keinoa testata maallikkona että toimiiko se ettei turhaan uutta osta? Ja vielä jos joku kertoisi minkä näköinen palikka se siella imupuolella on.

Kiittäen

Topi

Posted: 28.9.2009 13:23
by Sami Jalonen
Image

Posted: 28.9.2009 22:58
by Tero Häkli
hyvin mahollista et ahtanu liikaa ja menny vikatilaan, alkaa pelaamaan ku virrat käyttää pois, melkein parempi ku vikakoodit lukee eka ennenku anturia ostaa... samalla saa katottua sitte ilmamäärämittarin arvotkin

Posted: 28.9.2009 23:53
by topi69
Oireet ilmeni reilu tunnin moottoritieajon jälkeen, tosin rajoitusten mukaan :) Sama tapahtui motarilla toiseen suuntaan.
Tänään toimi taas kuin ihmisen mieli kun kaupunkinopeuksissa liikkui, ihmetyttää kummastuttaa pientä kulkiaa...
Outoa että välillä pelaa ja sitten taas ei.

Posted: 29.9.2009 12:11
by Sami Jalonen
Joo niinku tero sano, koodit lukuun. Täältäki jotai auttajia löytyy, ootko mistäpäin?

Posted: 29.9.2009 20:20
by topi69
Tampereelta olen, jos joku olisi niin ystävällinen ja viitsisi koodit joskus lukaista :wink:

Posted: 29.9.2009 20:39
by Tero Häkli
tuu porissa käymään =)

Posted: 29.9.2009 21:33
by Kale
Ilmamassamittari kun menee niin vika on kyllä pysyvä.

Posted: 30.9.2009 8:43
by JyriT
Jos & kun hommaat sen uuden Maffin niin suosittelen lämpimästi Pierburgin maffia.
Ainakin ATD mallinen tdi on tykänny :wink:

Posted: 30.9.2009 13:00
by Pasi Häkli
Ite kokeilin joskus pierburgin ilmamäärämittaria, enkä kyllä huomannut mitään eroa, en ajossa enkä arvoissa.

Posted: 30.9.2009 14:45
by Tero Häkli
220cdi mersun anturilla saa inan paremmat arvot =)

Posted: 8.10.2009 16:10
by topi69
No niin, koodit luettu ja seuraavaa ilmeni:


Address 01: Engine
Control Module Part Number: 038 906 012 K
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 2811
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 01317
1 Fault Found:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent



Mikä, missä ja miltä näyttävä vika lienee, kertokaa te kokeneemmat.

Posted: 8.10.2009 16:44
by Micco
Ahtaa liikaa, kuten Tero ekana vastasikin. Vikatila kuittautuu aina auto sammuttamalla. AGR taitaa olla hukkaportillisella ahtimella, joten sitä hukkista kannattanee tutkia.

Posted: 8.10.2009 20:13
by topi69
Eli jossain lohkon ja rintapellin välissä koneen takana?