VW Golf III 1,8 55kW -> 66kW

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Antti_T4
Posts: 31
Joined: 9.3.2009 9:33
Location: Mikkeli

VW Golf III 1,8 55kW -> 66kW

Post by Antti_T4 »

Olen hankkimassa kakkosautoksi kolmos-koppaista farmigolfia. Ko kiesi on 1,8 55kW koneella. Kysymys olisikin; onko isokin tehdä tuosta moottorista 66kW:nen? Ohjausboxin vaihto?

T:kohta kahden VW:n omistaja
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Vaihdettavien listalla tais olla kansi, nokka-akseli sekä ohjausboksi.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Antti_T4
Posts: 31
Joined: 9.3.2009 9:33
Location: Mikkeli

Post by Antti_T4 »

Tero Paalanen wrote:Vaihdettavien listalla tais olla kansi, nokka-akseli sekä ohjausboksi.
Onko kansi tosiaan vaihdettava? Molemmat koneethan on 8 venttiilisiä... Tosin nenä niissä vois olla erilainen?
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Koneissa on erilainen puristussuhde ja muistaakseni se johtuu juurikin kannen erilaisuudesta.
Ja jos kansi on samanlainen molemmissa ni sitten ero löytyy männistä.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Antti_T4
Posts: 31
Joined: 9.3.2009 9:33
Location: Mikkeli

Post by Antti_T4 »

Tero Paalanen wrote:Koneissa on erilainen puristussuhde ja muistaakseni se johtuu juurikin kannen erilaisuudesta.
Ja jos kansi on samanlainen molemmissa ni sitten ero löytyy männistä.
Ok, siinä tapauksessa tuskin viitsin käydä moiseen hommaan 15 hv:n vuoksi...
k.h
Posts: 22
Joined: 13.7.2006 16:10
Location: k-niemi

Post by k.h »

Eikös 66kw:n tai gti:n nokalla saa jonkun verran lisäpuhtia koneeseen. Ffp:n foorumilla oli joskus juttua nokan vaihdosta. Entä miten jos vaihtaa pelkän ohjausboksin,onko mitään hyötyä?
Post Reply