
160 km ajorupeaman jälkeen n. 40 km/h vauhdista kone sammu. Liuin tien pientareelle ja kokeilin uudelleen käyntiin - keveästi pyöri, mutta ei yrittänytkään käymään. Samalla hehkun merkkivalo vilkkui tasatahdein. Pelkäsinpä, että remmihän se nyt katkes.
Noh, auto hinaukseen ja huoltoon. Seuraavana aamuna soitettiin, että remmi on ehjä - syy sammumiseen ja käyntiin lähtemättömyyteen oli 4. sylinterin pumppusuutinyksikkö (2.0TDI 140 hv, 175 tkm). Sen hajoaminen kuulemma esti polttoaineen ohjauksen myös muihin sylintereihin ja löi koneen sammuksiin. Osa 550 Eur ja useita tunteja työtä edessä korjaamolla...
Onko kukaan törmännyt vastaaviin ongelmiin? Onko kyseessä yleinenkin onkelma vai ainutlaatuinen tapaus? Meneekö kyseinen osa "lennosta" vai kaliseeko tai oirehtiiko ensin muuten jotenkin? En huomannut 160 km alkumatkan aikana mitään omistuista, kuten nykimistä.
Kokemuksia?
