Uutena dieselgolfin omistajana tarkoitus olisi kurkata venttiilikopan sisään missä kunnossa nokka-akseli ja paininkupit ovat, eli löytyykö tyyppivikaa että olisivat kuluneet.
Tarvitseeko venttiilikopan avaamista varten irroittaa EGR ja imusarja, vain onnistuuko kopan irroitus vain pultit avaamalla ja pois nostamalla?
Onko myöskään tietoa saako venttiilikopan tiivistettä erikseen ostettuna, VV-autossa todettiin että tiivisteen saa vain ostamalla uuden kannen, jonka mukana tiiviste tulee... Jotenkin tuntuu vaikealta uskoa ettei pelkkää tiivistettä saisi erikseen. Tai löytyykö joku valmistaja jolta tiiviste löytyisi?
Tarkoitus on myös ottaa EGR ja imusarja puhdistuksen kohteeksi, mutta ajattelin joskos sitä ennen saisi nokkien kunnon tutkittua.
1.9 ATD venttiilikopan irroitus
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: 1.9 ATD venttiilikopan irroitus
Ilmeisestikään tuota tiivistettä ei marmoritiskiltä erikseen saa.jjj84 wrote:Onko myöskään tietoa saako venttiilikopan tiivistettä erikseen ostettuna, VV-autossa todettiin että tiivisteen saa vain ostamalla uuden kannen, jonka mukana tiiviste tulee... Jotenkin tuntuu vaikealta uskoa ettei pelkkää tiivistettä saisi erikseen. Tai löytyykö joku valmistaja jolta tiiviste löytyisi?
Ainakin vagcat:in mukaan se tiiviste tulee venttiilikopan mukana.
Kannattaa käydä kysymäs josko sais tarvike osana uuren tiivisteen.
Jeps, ajatus oli vain vaihtaa uusi tiiviste jos vanha olisi mahdollisesti huonossa kunnossa.
Tuli tuota kopan kiinnitystäkin tutkailtua, egr näyttää olevan aika ikävästi yhden kiinnityspultin edessä (ja muutenkin taitaa estää kopan pois nostamisen) ettei taida onnistua ilman edellämainittujen irroittamista. Homma olisi sekunnissa tehty ellei yksi egr:n pultti joka pitää irroittaa, olisi piilossa putken takana joka tulee pakosarjalta. Eli simppeliä hommaa varten pitää poistaa useampikin osa...
Tuli tuota kopan kiinnitystäkin tutkailtua, egr näyttää olevan aika ikävästi yhden kiinnityspultin edessä (ja muutenkin taitaa estää kopan pois nostamisen) ettei taida onnistua ilman edellämainittujen irroittamista. Homma olisi sekunnissa tehty ellei yksi egr:n pultti joka pitää irroittaa, olisi piilossa putken takana joka tulee pakosarjalta. Eli simppeliä hommaa varten pitää poistaa useampikin osa...
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
nivelen kanssa onnistuu se yks pultti ja tulee kansi pois ilman egr:ään kajoomista =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Itsekin joustonivelen kanssa yritin päästä sinne mutta ei onnistunut. Ehkäpä viikonlopulla pitää ottaa uusintayritys... jos kerran se on mahdollista ottaa irti ATD koneessa ilman muiden osien irroitusta. (jotain HOW-TO juttuja lukeneena, eri koneissa hieman eri tavalla tuo egr edessä).
Mielenkiintoa olisi samalla riisua tuo imusarja, mutta pelkään etteivät hermot kestä tuota ahdasta konehuonetta, melko varmasti jotain hajoaa sitä irroittaessa ja sitten loppuu mielenkiinto.
Mielenkiintoa olisi samalla riisua tuo imusarja, mutta pelkään etteivät hermot kestä tuota ahdasta konehuonetta, melko varmasti jotain hajoaa sitä irroittaessa ja sitten loppuu mielenkiinto.