Ratin vaihto IV Golf?
Ratin vaihto IV Golf?
Tekisi mieli vaihtaa nahkainen, kolmipuolainen ratti (Golf, Bora, Passat?) muovisen nelipuolaisen tilalle.
Onkohan helppo vaihtaa itse?
Onkohan helppo vaihtaa itse?
Vaihto ei ole mitenkään hankala. Kolmipuolainen ratti itsessään on edullinen mutta vaatii siihen sopivan bägin kun nelipuolaisen bägi ei käy. Tuolla jotain kuvatuksia operaatiosta.
http://rides.webshots.com/album/334036876tHqNKO
http://rides.webshots.com/album/334036876tHqNKO
Lienee XZN, ei torx. Sopivalla torxilla ilmeisesti aukeaa kuitenkin, mutta noita XZN avaimia saa esim Motonetistä yksittäin. Pasi tai joku muu ehkä lisää oikean koon tähän vielä?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tuolla naapurissa olisi yksi myynnissä
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=126945
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=126945
Ja kappas.. Rattiakin olisi tarjolla. Tuo lienee ihan kohtuuhintainenkin pakettina.Kale wrote:Tuolla naapurissa olisi yksi myynnissä
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=126945
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Vaikka noin, jotkut niitä ropaa ilman mitäänki. Muistat vaan ettet laita virtoja päälle bagi irti, jättää muuten vikakoodin.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Ok. Hyvä homma.Kale wrote:Pelaa sähkölaitteet. Eberin tai webaston asetukset nollautuu jos semmoisen omistaa. Kinkkisin homma koko touhussa on ratin klipsien irroitus. Välillä onnistuu heittämällä ja välillä ei saa roplattua meisseliä millään kohdalleen. Näin ainakin itselle kun olen pari kertaa ratin irroittanut.
Klipsien? Mitä tarkoitat niillä?
Last edited by Juhizz on 19.11.2009 23:30, edited 1 time in total.
Siellä ratin takana on sellaset klipsit millä bagi on kiinni. Ne saa sohimalla auki, ajankäyttö riippuu useinmiten planeettojen asenosta.
Tässä vielä jotain asennuskuvaa:
http://www.pajalle.com/howto.php?id=001&lang=fi
Tässä vielä jotain asennuskuvaa:
http://www.pajalle.com/howto.php?id=001&lang=fi
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Nyt olis rattia tarjolla myyntipalstalla.
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=8038
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=8038
Olikos tossa ratin vaihtamisessa 3-puolaiseen versioon muuten mitään ihmeellistä? Ilmeisesti pitää teipata se toinen töötin piuha, mutta vissiin bägin piuhat ym. sopii ja toimii suoraan.
Tulipa ostettua (taas) variantti golf itelle ja ratin voisi vaihdella heti vähän sporttisempaan
Tulipa ostettua (taas) variantti golf itelle ja ratin voisi vaihdella heti vähän sporttisempaan

Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Enpä kerennyt ikinä rattia Golfiin vaihtamaan.. vaihdoin autoa ja sain kolmipuolan siinä samallaNixu wrote:Olikos tossa ratin vaihtamisessa 3-puolaiseen versioon muuten mitään ihmeellistä? Ilmeisesti pitää teipata se toinen töötin piuha, mutta vissiin bägin piuhat ym. sopii ja toimii suoraan.
Tulipa ostettua (taas) variantti golf itelle ja ratin voisi vaihdella heti vähän sporttisempaan

Paljon muuten kustansi se vakkari asennettuna Laakkosella? Pitäis itelle kans laitella ja aattelin,jos veisin suoraan sinne.Juhizz wrote:Enpä kerennyt ikinä rattia Golfiin vaihtamaan.. vaihdoin autoa ja sain kolmipuolan siinä samallaNixu wrote:Olikos tossa ratin vaihtamisessa 3-puolaiseen versioon muuten mitään ihmeellistä? Ilmeisesti pitää teipata se toinen töötin piuha, mutta vissiin bägin piuhat ym. sopii ja toimii suoraan.
Tulipa ostettua (taas) variantti golf itelle ja ratin voisi vaihdella heti vähän sporttisempaan
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
pah!, muutaman tunnin homma ja osaat ittekkin varmaan laittaa. laakkosella viiksi maksoi ~100,-Nixu wrote:Paljon muuten kustansi se vakkari asennettuna Laakkosella? Pitäis itelle kans laitella ja aattelin,jos veisin suoraan sinne.Juhizz wrote:Enpä kerennyt ikinä rattia Golfiin vaihtamaan.. vaihdoin autoa ja sain kolmipuolan siinä samallaNixu wrote:Olikos tossa ratin vaihtamisessa 3-puolaiseen versioon muuten mitään ihmeellistä? Ilmeisesti pitää teipata se toinen töötin piuha, mutta vissiin bägin piuhat ym. sopii ja toimii suoraan.
Tulipa ostettua (taas) variantti golf itelle ja ratin voisi vaihdella heti vähän sporttisempaan
minulla on kuvallinen ohje BCB koneen asennukseen suoraan sen saa yvllä
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...
Passat variant -13 tsi dsg
Passat variant -13 tsi dsg
Voisihan sitä yrittää itsekin asennella. Eilen tuli haettua kolmipuolainen nahkarattikinAlkaline wrote:pah!, muutaman tunnin homma ja osaat ittekkin varmaan laittaa. laakkosella viiksi maksoi ~100,-Nixu wrote:Paljon muuten kustansi se vakkari asennettuna Laakkosella? Pitäis itelle kans laitella ja aattelin,jos veisin suoraan sinne.Juhizz wrote: Enpä kerennyt ikinä rattia Golfiin vaihtamaan.. vaihdoin autoa ja sain kolmipuolan siinä samalla
minulla on kuvallinen ohje BCB koneen asennukseen suoraan sen saa yvllä

Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Re: Ratin vaihto IV Golf?
riittääkö vakkarin asennukseen pelkkä viiksi? vai tuleekos mukana jotai piuhoja/ohjausboksi? ja onkos se kuinka työläs homma asentaa..
jossain opeleissa riittää ku vaan vaihtaa viiksen ja ohjelmoi sen toimimaan, onkos näissäkin yhtä viisaasti toteutus?
haulla ei oikein löytyny tietoa mitä etsin tai sit en vaan osannu etsiä
jossain opeleissa riittää ku vaan vaihtaa viiksen ja ohjelmoi sen toimimaan, onkos näissäkin yhtä viisaasti toteutus?
haulla ei oikein löytyny tietoa mitä etsin tai sit en vaan osannu etsiä

Re: Ratin vaihto IV Golf?
http://www.slamit.net/product/4699/vaki ... -skoda--vwSarjassa alkuperäinen VW vakionopeuden säätimen viiksi, johtosarja ja kuvitetut asennusohjeet Golf 4 ja Bora. Asennus tavanomaisilla työkaluilla (Ohjauspyörän irrotukseen tarvitaan M12- kokoinen XZN-avain). Viiksi aktivoidaan asennuksen jälkeen käyttöön esimerkiksi VAG-COM:illa.