Ratin vaihto IV Golf?
Posted: 19.11.2009 17:26
Tekisi mieli vaihtaa nahkainen, kolmipuolainen ratti (Golf, Bora, Passat?) muovisen nelipuolaisen tilalle.
Onkohan helppo vaihtaa itse?
Onkohan helppo vaihtaa itse?
VW Variant Club of Finland
http://www.variantclub.fi/phpbb/
Eikun niinpäs onkin XZN. Saattaisi löytyä työpaikaltakin etsimällä..AjH wrote:Lienee XZN, ei torx. Sopivalla torxilla ilmeisesti aukeaa kuitenkin, mutta noita XZN avaimia saa esim Motonetistä yksittäin. Pasi tai joku muu ehkä lisää oikean koon tähän vielä?
Ja kappas.. Rattiakin olisi tarjolla. Tuo lienee ihan kohtuuhintainenkin pakettina.Kale wrote:Tuolla naapurissa olisi yksi myynnissä
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=126945
Tämä selvä. Tokihan siinä radion muisti nollautuu mutta se ei iso huoli ole =) Pelaako muut sähkölaitteet normaalisti akunjohdon irrotuksen jälkeen..?Sami Jalonen wrote:Vaikka noin, jotkut niitä ropaa ilman mitäänki. Muistat vaan ettet laita virtoja päälle bagi irti, jättää muuten vikakoodin.
Ok. Hyvä homma.Kale wrote:Pelaa sähkölaitteet. Eberin tai webaston asetukset nollautuu jos semmoisen omistaa. Kinkkisin homma koko touhussa on ratin klipsien irroitus. Välillä onnistuu heittämällä ja välillä ei saa roplattua meisseliä millään kohdalleen. Näin ainakin itselle kun olen pari kertaa ratin irroittanut.
Sami Jalonen wrote:Heikko muistikuva et 10 oli koko.
Enpä kerennyt ikinä rattia Golfiin vaihtamaan.. vaihdoin autoa ja sain kolmipuolan siinä samallaNixu wrote:Olikos tossa ratin vaihtamisessa 3-puolaiseen versioon muuten mitään ihmeellistä? Ilmeisesti pitää teipata se toinen töötin piuha, mutta vissiin bägin piuhat ym. sopii ja toimii suoraan.
Tulipa ostettua (taas) variantti golf itelle ja ratin voisi vaihdella heti vähän sporttisempaan
Paljon muuten kustansi se vakkari asennettuna Laakkosella? Pitäis itelle kans laitella ja aattelin,jos veisin suoraan sinne.Juhizz wrote:Enpä kerennyt ikinä rattia Golfiin vaihtamaan.. vaihdoin autoa ja sain kolmipuolan siinä samallaNixu wrote:Olikos tossa ratin vaihtamisessa 3-puolaiseen versioon muuten mitään ihmeellistä? Ilmeisesti pitää teipata se toinen töötin piuha, mutta vissiin bägin piuhat ym. sopii ja toimii suoraan.
Tulipa ostettua (taas) variantti golf itelle ja ratin voisi vaihdella heti vähän sporttisempaan
pah!, muutaman tunnin homma ja osaat ittekkin varmaan laittaa. laakkosella viiksi maksoi ~100,-Nixu wrote:Paljon muuten kustansi se vakkari asennettuna Laakkosella? Pitäis itelle kans laitella ja aattelin,jos veisin suoraan sinne.Juhizz wrote:Enpä kerennyt ikinä rattia Golfiin vaihtamaan.. vaihdoin autoa ja sain kolmipuolan siinä samallaNixu wrote:Olikos tossa ratin vaihtamisessa 3-puolaiseen versioon muuten mitään ihmeellistä? Ilmeisesti pitää teipata se toinen töötin piuha, mutta vissiin bägin piuhat ym. sopii ja toimii suoraan.
Tulipa ostettua (taas) variantti golf itelle ja ratin voisi vaihdella heti vähän sporttisempaan
Voisihan sitä yrittää itsekin asennella. Eilen tuli haettua kolmipuolainen nahkarattikinAlkaline wrote:pah!, muutaman tunnin homma ja osaat ittekkin varmaan laittaa. laakkosella viiksi maksoi ~100,-Nixu wrote:Paljon muuten kustansi se vakkari asennettuna Laakkosella? Pitäis itelle kans laitella ja aattelin,jos veisin suoraan sinne.Juhizz wrote: Enpä kerennyt ikinä rattia Golfiin vaihtamaan.. vaihdoin autoa ja sain kolmipuolan siinä samalla
minulla on kuvallinen ohje BCB koneen asennukseen suoraan sen saa yvllä
http://www.slamit.net/product/4699/vaki ... -skoda--vwSarjassa alkuperäinen VW vakionopeuden säätimen viiksi, johtosarja ja kuvitetut asennusohjeet Golf 4 ja Bora. Asennus tavanomaisilla työkaluilla (Ohjauspyörän irrotukseen tarvitaan M12- kokoinen XZN-avain). Viiksi aktivoidaan asennuksen jälkeen käyttöön esimerkiksi VAG-COM:illa.