laturin vaihto passat 35i?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
kimmor_86
Posts: 16
Joined: 29.3.2009 16:08

laturin vaihto passat 35i?

Post by kimmor_86 »

hommasin tossa uuden laturin passattiin joka on 90A jossa ei ole jännitteen säädintä
ja vakio laturi on 55A niin käypikö tästä se jänniteen säädin tohon isompaan laturiin
päälle päin ovat identtiset kaikin puolin
Clayman
Posts: 191
Joined: 3.2.2006 8:32
Location: Alavus

Post by Clayman »

Mun ymmärtääkseni pelaa, ei vaan anna sitä virtaa kuin sen 55A.
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Ei ole faktaa mutta äkkiseltään ajatellen jännitteensäädin tekee nimensä mukaisesti jännitteen säädön, ei rajoita virtaa.
Toisaalta se säädin on suunniteltu jollekkin virta-arvolle, jonka ylittäminen taas aiheuttaa savun vapautumisen.
Eriasia sitten on se että meneekö säätimestä läpi koskaan enempää kuin tuo 55A, vaikka laturi teoriassa voi 90A antaa maksimissaan.
Kokeillahan sitä voi, ei pitäisi hajottaa ainakaan muuta kun sen säätimen. Ja vaihtaa sen sitten isommaksi jos poksahtaa.
Olettaen että toi ensimmäinen spekulointi toiminnasta on oikein.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
kimmor_86
Posts: 16
Joined: 29.3.2009 16:08

Post by kimmor_86 »

kiitoksia vastauksista pitää lähtee ostaa motonetti tyhjäks jännitteen säätimistä ja rueta kokeilee
Clayman
Posts: 191
Joined: 3.2.2006 8:32
Location: Alavus

Post by Clayman »

Kyllä se rajoittaa sen virrankin, muuten poksahtais itse laturi joka kerta virta-arvojen ylittyessä. Jännitteensäädin pudottaa jännitettä sen verran, että virrat pysyy rajojen sisällä eli jännite on sen verran alempi, että akustakin rupee amppeereita tulemaan.

Nyt muistin, että esco-vainaassa oli joskus 55A laturi ja 45A säädin ja toimii.
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
kimmor_86
Posts: 16
Joined: 29.3.2009 16:08

Post by kimmor_86 »

tuleeko siitä merkityksellistä hyötyä eli riittääkö virta paremmin ku harrastan hifejä
Clayman
Posts: 191
Joined: 3.2.2006 8:32
Location: Alavus

Post by Clayman »

12V*55A=660W vs. 12V*90A=1080W. Latausjännitteellä tietty tehoja vähän enemmän. Siitä voit sitte ite tuumailla riittääkö vaiko eikö. Valothan sielä rupee välkehtimään basson tahtiin jos ei virta piisaa. Laita sinne eka se 55A säädin ja jos ei riitä niin haet isomman, ei kait siinä sen kummempaa..
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
kimmor_86
Posts: 16
Joined: 29.3.2009 16:08

Post by kimmor_86 »

jeps kuhan noi pakkaset lauhtuu niin pitää rueta kokeilee
niin ne valot välkkää ja katkoo musiikkia tolla laturilla mikä
sielä on niin ajattelin vaihtaa sen ku virta ei riitä nyt
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Kirjotusasua vois vähän parantaa, pidemmät lauseet alkaa olla vähän sekavia.

Mikä ja kuinka vanha ja huono akku sulla siellä on? Tai vastaavasti kuinka monta kilowattia vahvaria löytyy? Nimittäin jos johdot ja liitokset on kunnossa sekä akku kunnossa niin ei ihan helposti pitäisi alkaa vilkahtelemaan. Toki pidemmässä luukutuksessa sitten mutta akusta loppuu voima aika nopeasti suuremmilla tehoilla ilman latausta.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
kimmor_86
Posts: 16
Joined: 29.3.2009 16:08

Post by kimmor_86 »

1250w monopääte 12" 2 puhekelanen subi ja pari erkkasatsii
Post Reply