Eli auto on transporter t4 2.4d vm1991 konetyyppi aab
16.02.-10
Autossa toimi kaikki ok, mutta yön jälkeen käynnistettäessä öljynpaineen merkkivalo jäi vilkkumaan, koneessa tuntuisi öljy kiertävän, koska mitään ylimääräistä kilinää/kolinaa ei kuulu. Mistäköhän löytyisi öljynpaineen anturit (2kpl)?? Vaihdoin öljyt ja vilkutus jatkuu. Voiko vika olla öljypumpussa? Onko joku paikka jäätynyt yön yli seisoessa? Hämmentävää, että toimiva auto muuttuu toimimattomaksi "nukkuessaan" yön yli...
17.2. -10
Eli pohja panssari tiputettu, otettu paineanturit irti ja pyöräytetty käyntiin. Tulos: ei painetta kummassakaan reijässä. Vaihdettu uusi öljynsuodatin (suodattimen tukosta epäillen). Ei edelleenkään painetta anturien reijillä. Menee ilmeisesti motti pöydälle, mutta jos jollain on jotain vinkkiä, jota kannattaisi vielä kokeilla, ottaisin niitä mielelläni vastaan T:Miki
P.S öljypumpussa kuulema on joku kuula/jousisysteemi paineen rajoittimena joka voi jumittua, mutta mistäs sen löytää?
Last edited by suddington on 17.2.2010 18:48, edited 3 times in total.
Joudut pohjalevyn pois ottamaan, ovat laturin takana koneessa jos alempi anturin johto irti/poikki ei pala mittaritaulussa öljynpaineenvalo virrat päällä, ylemmästä aloittaisin vaihdon, tarkasta johtojen/liittimien kunto ensin.
Huomenna oli tarkoitus tiputtaa panssari ja tutkia tarkemmin. Eli anturit pitäisi näkyä alpuolelta panssarin tiputtamisen jälkeen, vai onko laturikin tiputettava? Mahtaiskohan huohotin olla jäässä, voisiko sekin tehdä öljynkierto häiriöitä??