Page 1 of 1

Lastu ja tekniikan kesto. Mikä liikaa?

Posted: 7.4.2010 16:03
by JanPakki
Eli, allekirjoittaneella on 100hv / 240nm Golffi. Kesäksi pitäs hieman kulkua parantaa
ja lastullahan se menee ainakin vähän aikaa, kunnes kyllästyy. Lupasivat, jotta vois luotettavasti ottaa
pelkällä ohjelmalla tuosta koneesta ulos sen 140hv ja 320nm.

Kuullostaa ihan sopivalta, mutta tuntuu aika paljolta pelkällä ohjelmalla otetulla. Kestääkö paikat oikeasti?

Posted: 9.4.2010 17:21
by jjj84
Olennaista puuttui aika paljon, mutta arvaan että nyt puhutaan 100 heppaisesta pumpusuutindiisselistä?

Turvallista on ottaa noin 145hp/300Nm... pakopaineet kasvaa liiaksi jos tehoa otetaan enemmän ja kytkin on kipurajoilla 300Nm tienoolla. Omassa siis tuo alkuun mainittu lukema.

Ja lohko ei siis ole moksiskaan noista voimamääristä, kipukohdat tuossa kokoonpanossa on ahdin, kytkin ja ehkä laatikko.

Posted: 9.4.2010 17:38
by JukkaA
Pelkkä ahdin ja kytkin asettaa rajoitteet. 5 lovinen 02J laatikko kestää jatkuvaa vääntöä yli 400Nm.

Posted: 10.4.2010 3:33
by JanPakki
Kyseessä on siis pumppusuutin kone joka on täysin vakio, ainakin vielä. Laatikon tyypistä ei tietoa,
jotta vääntöjä kannattas hieman rajata jottei tulisi mitään ongelmia?

Mutta jos ohjelmoinnin jälkeen vaihtaa esim. suuremman PD 150 ahtimen, niin vaatiiko tämä taas
uuden softan? Vai miten kone käyttäytyy jos ei softaa muuteta uuden ahtimen myötä?

Posted: 10.4.2010 8:35
by Pasi Häkli
Kyllä se softa muokkausta vaatii jos ahtimen vaihdat. Tai kai se jotenkin sillä edelliselläkin softalla toimii mutta täysi hyöty saadaan vasta softan muokkauksen jälkeen.

Posted: 10.4.2010 12:30
by JukkaA
Kyllä noissa PD100 ohjelmissa rajataan vääntöä, ei siitä asiakkaan tarvitse varsinaisesti välittää.

PD150:sen ahtimesta ei saa kaikkea hyötyä irti jos ei vaihda samalla PD130/150 suuttimia. Vaatii toki myös kunnon kytkimen. Tuollaiseen projektiin ei kannata lähteä jos ei ole väh. 2000e sijoittaa kyseiseen lystiin.