Passatti ei kiihdy
Passatti ei kiihdy
eli 1.8t passat ei kiihdy 4 tai 5 vaihteella ku painaa kaasun pohjaa vain turbo alkaa suhista. Myös kun 3 kiihdytti lähti kiihtymään niin teki 4000 kierroksen kohdalla sen saman turbo suhinan ja jäi junnaamaan 4000 kierroksen kohdalle. tänään kävin auton mikä lie vikana?
Passat -98 1.8T Highline Variant
Oisko siellä ahtovuotoa mahdollisesti, jos ahdoille mentäessä (kaasu lattiaan) alkaa suhisemaan eikä tapahdu muuta kuin nykimistä. Tarkista siis ahtoputkistosta ne kumiset pätkät turbolta alas, väliputkesta välijäähyyn ja välijäähyltä imusarjaan.
Sitten tietysti bypassin voisi tarkistaa samassa urakassa ettei vuoda.
Sitten tietysti bypassin voisi tarkistaa samassa urakassa ettei vuoda.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
elikkäs nyt on ajoittain ruvennut nykimään hieman samalla tavalla tuo auto kuin aikaisemmin, mutta tuntuisi välillä taas kulkevan ainakin pienellä vaihteella kiihdyttäessä
vikakoodeja ei vcds lite anna... bypass venttiili on vaihdettu 710N. ilmamassamittari antoi lukemia jotain 160, olikohan se g/sek. oisko kellään antaa jotain muita vinkkejä mistä vikaa etsiä? käytössä on tuo edellä mainittu vcds lite rekisteröitynä.

Passat -98 1.8T Highline Variant
Bypassi kun on vaihdettu niin sitten taas ahtoputkisto tutkintaan. Mitenkäs bensan kulutus, onko ylenmääräistä menekkiä? Saattaisi jonkinverran rikkaalla puuskuttaa jos happea pääsee putkista karkuun.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
kulutus on siinä alle 8 matkassa ja reilu 11 kaupungissa. viikonloppuna pääsee tutkimaan nosturille nuo putket. kyselin päivällä valmiiksi ahtoputkien hintoja: jäähyltä lähtevä reilu 80 ja jäähyltä tuleva reilu 70 kalliita on eto kumilutterot
turbolta tuleva letku siis jo vaihdettiin.

Passat -98 1.8T Highline Variant
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Nyt täytyy kyllä sanoa, että jos en itse tietäisi kuinka tuo testi tehdään niin tuo viesti ei sitä kyllä ainakaan selvennä.Putko wrote:Ilmanputsarilta letku irti ja siihen joku tulppa, sitten ottaa sen tankinhuohotuksen letkun kans pois ja siihen kompuralla painetta joku kilon verran.
Eli ilmanputsarilta turbolle lähtevään letkuun teet letkun kokoisen tulpan, johon teet joko reiän, taikka laitat venttiilin paineilmapistoolille. Useat tekevät tuon tulpan joko limupulloista taikka muovi/alumiiniputken "päätylaipasta". Käsittääkseni imusarjassa oleva huohotusletku on syytä irroittaa, ja tukkia se sarjassa oleva reikä, ettei öljyä mene väärään paikkaan. Tiedä sitten tarkoittiko Putko juurikin tuota sillä "tankinhuohotusletkulla" ?
Ja tuon tukittuasi lykit painetta järjestelmään tuon tekemäsi tulpan kautta. Tosiaan noin kilo riittää kertomaan mahdolliset vuodot.
Itsehän en ole koskaan tätä testiä tehnyt, mutta näin lukenut.
-
- Posts: 362
- Joined: 1.12.2009 9:04
- Location: Dead city
Kyllä mä oon paineistanu aina koko järjestelmän, näkeepä samalla vuotaako huohotin (kuten yleensä vuotaa
).
Limupullo sopii siihen putsarilta turbolle menevään letkuun tulpaksi eikä siihen tarvii mitään reikiä tehä sillon kun laittaa pistoolin suoraan siihen tankinhuohotusletkuun mikä menee siihen magneettiventtiilille.
Sitten tuon testin jälkeen tuppaa pikkusen savuttaa kun turbo puskee öljyä pakopesään.

Limupullo sopii siihen putsarilta turbolle menevään letkuun tulpaksi eikä siihen tarvii mitään reikiä tehä sillon kun laittaa pistoolin suoraan siihen tankinhuohotusletkuun mikä menee siihen magneettiventtiilille.
Sitten tuon testin jälkeen tuppaa pikkusen savuttaa kun turbo puskee öljyä pakopesään.
Saattoi kyllä mennäkin. Ei tässä tarkoitus ollut kuitenkaan nussimaan tulla.jonneilari wrote:nyt meni kyllä pilkun nussimiseksi
Mutta onpahan nyt ainakin, kuitenkin ennemmin tai myöhemmin joku kysyy että missä tuo tankinhuohotusletku sijaitsee. Voi olla niitäkin jotka eivät tuosta testistä mitään tiedä, saatika kyseisistä letkuista, ja niitä jotka eivät halua savupilveä käynnistettäessä. Kuullut myös jonkun joutuneen saahaamaankin autoa hetken aikaa käyntiin kun jätti huohottimen tukkimatta

Ei siinä, hoituu homma tuolla Putkonkin tavalla! Jatkakaa..
viime viikonloppuna pääsin tekemään tuon paine testin ja imusarjan alla olevasta huohottimen z-putkesta tuli ilmat pihalle. Tänään sitten otin putken irti, putki oli ehjä mutta o-rengas puuttui kokonaan
Laitoin o-renkaan ja ilmat rupesi pysymään sisällä, ahtoputket olivat ok. Nykimiseen tuo ei kuitenkaan vaikuttanut. Kävin sitten Putkon luona ja laitettiin ahtopainemittari kiinni. 3-vaihteella kun kiihdytti matalilla kierroksilla niin ahtopaineet lähti valssaamaan. N75-venttiilin laitoin tilaukseen jos se rupeis auttamaan.

Passat -98 1.8T Highline Variant
paljonko on muilla nuo passatit kiihtyyny? Puhelimen RaceChrono ohjelma mittas 0-100 km/h 9.9 sek ja varttimaili 18.0 sek. Alla on 18" kiekot 215 45 kiinakumeilla, eli sutimaan hieman jää. Ykköseltä kakkoselle vaihtaessa ei heti lähde vetämään vaan jää miettimään..? Autossa on lastu. Yksi päivä huomasin että auto paikalla ollessaan täristää? Viskotuulettimesta näköjään puuttui palanen, voiko se olla tärinän syy? Tai jotain muuta...
Passat -98 1.8T Highline Variant