Page 1 of 1

Passatti ei kiihdy

Posted: 11.4.2010 22:07
by timangi
eli 1.8t passat ei kiihdy 4 tai 5 vaihteella ku painaa kaasun pohjaa vain turbo alkaa suhista. Myös kun 3 kiihdytti lähti kiihtymään niin teki 4000 kierroksen kohdalla sen saman turbo suhinan ja jäi junnaamaan 4000 kierroksen kohdalle. tänään kävin auton mikä lie vikana?

Posted: 12.4.2010 20:17
by timangi
eli aina kun lähtee isommalla vaihteella kiihdyttämään että tarviis vääntöä ei jaksa mennä ja turbo käy huutamaan ja meno on hieman nykivää. turbo kyllä suhisee muutenkin aika voimakkaasti esim 2 kiihdyttäessä? kellään samoja ongelmia?

Posted: 12.4.2010 21:27
by AjH
Oisko siellä ahtovuotoa mahdollisesti, jos ahdoille mentäessä (kaasu lattiaan) alkaa suhisemaan eikä tapahdu muuta kuin nykimistä. Tarkista siis ahtoputkistosta ne kumiset pätkät turbolta alas, väliputkesta välijäähyyn ja välijäähyltä imusarjaan.
Sitten tietysti bypassin voisi tarkistaa samassa urakassa ettei vuoda.

Posted: 18.4.2010 11:32
by timangi
turbolta lähtevä ahtoletku oli 3-4 sentin matkalta halki. korjattu ja toimii

Posted: 26.5.2010 15:30
by timangi
elikkäs nyt on ajoittain ruvennut nykimään hieman samalla tavalla tuo auto kuin aikaisemmin, mutta tuntuisi välillä taas kulkevan ainakin pienellä vaihteella kiihdyttäessä :? vikakoodeja ei vcds lite anna... bypass venttiili on vaihdettu 710N. ilmamassamittari antoi lukemia jotain 160, olikohan se g/sek. oisko kellään antaa jotain muita vinkkejä mistä vikaa etsiä? käytössä on tuo edellä mainittu vcds lite rekisteröitynä.

Posted: 27.5.2010 9:43
by Putko
Onko auto vakio vai lastuttu, tuo 160g/s on vakiolle aika iso luku eli silloin vois epäillä ahtovuotoa.

Posted: 27.5.2010 11:36
by AjH
Bypassi kun on vaihdettu niin sitten taas ahtoputkisto tutkintaan. Mitenkäs bensan kulutus, onko ylenmääräistä menekkiä? Saattaisi jonkinverran rikkaalla puuskuttaa jos happea pääsee putkista karkuun.

Posted: 27.5.2010 16:56
by timangi
kulutus on siinä alle 8 matkassa ja reilu 11 kaupungissa. viikonloppuna pääsee tutkimaan nosturille nuo putket. kyselin päivällä valmiiksi ahtoputkien hintoja: jäähyltä lähtevä reilu 80 ja jäähyltä tuleva reilu 70 kalliita on eto kumilutterot :shock: turbolta tuleva letku siis jo vaihdettiin.

Posted: 27.5.2010 20:03
by Putko
Painetestillä tuo selviää parhaiten. Kannattaa sit kattoa onko cuuleri kuinka öljyinen, muutama tullu vastaan missä ilmanohjain hangannu cuulerin puhki.

Posted: 28.5.2010 7:12
by Pasi Häkli
timangi wrote:jäähyltä lähtevä reilu 80 ja jäähyltä tuleva reilu 70 kalliita on eto kumilutterot :shock:
Nuo on vielä halpoja :D 130hv diisseliin se ahtimelta lähtevä letkukin oli muistaakseni 350€.

Posted: 28.5.2010 9:08
by timangi
pitää katsoa tuo jäähytin, kiitti vinkistä . Kuinka tuo paine testi olisi helpoin/parhain tehdä? No on kyllä dieselissä hieman kalliimpi joo :D oma vastaava letku oli jotain 150...

Posted: 28.5.2010 9:56
by Putko
Ilmanputsarilta letku irti ja siihen joku tulppa, sitten ottaa sen tankinhuohotuksen letkun kans pois ja siihen kompuralla painetta joku kilon verran.

Posted: 28.5.2010 17:58
by marko_k
Putko wrote:Ilmanputsarilta letku irti ja siihen joku tulppa, sitten ottaa sen tankinhuohotuksen letkun kans pois ja siihen kompuralla painetta joku kilon verran.
Nyt täytyy kyllä sanoa, että jos en itse tietäisi kuinka tuo testi tehdään niin tuo viesti ei sitä kyllä ainakaan selvennä.

Eli ilmanputsarilta turbolle lähtevään letkuun teet letkun kokoisen tulpan, johon teet joko reiän, taikka laitat venttiilin paineilmapistoolille. Useat tekevät tuon tulpan joko limupulloista taikka muovi/alumiiniputken "päätylaipasta". Käsittääkseni imusarjassa oleva huohotusletku on syytä irroittaa, ja tukkia se sarjassa oleva reikä, ettei öljyä mene väärään paikkaan. Tiedä sitten tarkoittiko Putko juurikin tuota sillä "tankinhuohotusletkulla" ?

Ja tuon tukittuasi lykit painetta järjestelmään tuon tekemäsi tulpan kautta. Tosiaan noin kilo riittää kertomaan mahdolliset vuodot.

Itsehän en ole koskaan tätä testiä tehnyt, mutta näin lukenut.

Posted: 28.5.2010 18:20
by jonneilari
nyt meni kyllä pilkun nussimiseksi :(

Posted: 28.5.2010 18:54
by Putko
Kyllä mä oon paineistanu aina koko järjestelmän, näkeepä samalla vuotaako huohotin (kuten yleensä vuotaa :D).
Limupullo sopii siihen putsarilta turbolle menevään letkuun tulpaksi eikä siihen tarvii mitään reikiä tehä sillon kun laittaa pistoolin suoraan siihen tankinhuohotusletkuun mikä menee siihen magneettiventtiilille.

Sitten tuon testin jälkeen tuppaa pikkusen savuttaa kun turbo puskee öljyä pakopesään.

Posted: 28.5.2010 23:53
by marko_k
jonneilari wrote:nyt meni kyllä pilkun nussimiseksi :(
Saattoi kyllä mennäkin. Ei tässä tarkoitus ollut kuitenkaan nussimaan tulla.

Mutta onpahan nyt ainakin, kuitenkin ennemmin tai myöhemmin joku kysyy että missä tuo tankinhuohotusletku sijaitsee. Voi olla niitäkin jotka eivät tuosta testistä mitään tiedä, saatika kyseisistä letkuista, ja niitä jotka eivät halua savupilveä käynnistettäessä. Kuullut myös jonkun joutuneen saahaamaankin autoa hetken aikaa käyntiin kun jätti huohottimen tukkimatta :roll:

Ei siinä, hoituu homma tuolla Putkonkin tavalla! Jatkakaa..

Posted: 29.5.2010 1:36
by Putko
Niitä tukittavia huohottimia on sit kaks toinen siinä turbon imuputkessa ja toinen imusarjan alla.

Posted: 29.5.2010 22:17
by Razur
Tämä myös havaittu toimivaksi monessa vag laitteessa

Posted: 5.6.2010 12:24
by timangi
viime viikonloppuna pääsin tekemään tuon paine testin ja imusarjan alla olevasta huohottimen z-putkesta tuli ilmat pihalle. Tänään sitten otin putken irti, putki oli ehjä mutta o-rengas puuttui kokonaan :shock: Laitoin o-renkaan ja ilmat rupesi pysymään sisällä, ahtoputket olivat ok. Nykimiseen tuo ei kuitenkaan vaikuttanut. Kävin sitten Putkon luona ja laitettiin ahtopainemittari kiinni. 3-vaihteella kun kiihdytti matalilla kierroksilla niin ahtopaineet lähti valssaamaan. N75-venttiilin laitoin tilaukseen jos se rupeis auttamaan.

Posted: 15.6.2010 5:51
by timangi
ei kokonaan poistunut nykiminen tuon n75-venttiili vaihdon myötä :twisted: parani kyllä huomattavasti ainakin 5 kiihdyttäessä :) nyt siis on vaihdettu 710N pässi, ilmamäärämittari 160 g/s (lastutettu) ja ahtoputket testattu. pitänee vielä tarkistaa vielä kerran nuo putket... :?

Posted: 16.8.2010 11:20
by timangi
paljonko on muilla nuo passatit kiihtyyny? Puhelimen RaceChrono ohjelma mittas 0-100 km/h 9.9 sek ja varttimaili 18.0 sek. Alla on 18" kiekot 215 45 kiinakumeilla, eli sutimaan hieman jää. Ykköseltä kakkoselle vaihtaessa ei heti lähde vetämään vaan jää miettimään..? Autossa on lastu. Yksi päivä huomasin että auto paikalla ollessaan täristää? Viskotuulettimesta näköjään puuttui palanen, voiko se olla tärinän syy? Tai jotain muuta...