
Passat 2.8 V6 4motion -03 takavaimentimien poisto
Passat 2.8 V6 4motion -03 takavaimentimien poisto
Eli tarkoitus olisi kokeilla ko. ratkaisua, eli jättää vain keskivaimennin ja jatkaa siitä suorilla putkilla. Mitä olisitte mieltä? Järkeä vai ei? Kasvavatkohan äänet turhan koviksi katsastusmiestä ajatellen? Onko kukaan kokeillut suoria putkia ja päässyt niillä katsastuksestakin vielä läpi? Olisin kiitollinen rakentavista kommenteista.. 

-
- Posts: 195
- Joined: 29.12.2008 21:23
- Location: Tampere
Voisin veikata, että aika nakkikioskipörinät tulee kun ei ole tuota ahdintakaan vaimentamassa..
Itse tekisin tuon loppuputkiston läpihuutavilla rosteripöntöillä niin siitä tuskin inssikään mitään mainitsee. Suorilla putkilla voi alkaa mittailemaan ääniä, tai sitten alkaa tuo armoton E- hyväksyntäjeesustelu...
Itse tekisin tuon loppuputkiston läpihuutavilla rosteripöntöillä niin siitä tuskin inssikään mitään mainitsee. Suorilla putkilla voi alkaa mittailemaan ääniä, tai sitten alkaa tuo armoton E- hyväksyntäjeesustelu...
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Soittelin tuossa Q-katsastukseen niin sanoivat että ei ne suorat putket tässä tapauksessa kiellettyjä ole, kunhan kattiin ei kosketa. Riippuu kuulemma sitten vain siitä että minkälaiset äänet lähtee.. : d Tosi vähän E-hyväksyttyjä takavaimentimia tohon ko. malliin saatavilla, mitä olen nyt noi suurimpien valmistajien sivut käyny läpi.. Yritin sinne auton alle katsella ja ei näkynyt erillistä kiinnityskohtaa takavaimentimille-> Takavaimentimien irroitus+ Mahdollinen takaisinlaitto-> Olisi "helppo" kokeilla ääniä ennen sorvin ääreen menemistä.. Onko se nyt vaan niin että koko putkisto on yhtenä palikkana sinne laitettu?
-
- Posts: 195
- Joined: 29.12.2008 21:23
- Location: Tampere
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Näinhän se tehdään, ja poisto vaatiikin sitten leikkaamista ellei ole intoa purkaa taka-akselistoa 
Tarvikeputkistoissa taitaa kyllä taka-akselilla olla katkoskohta sentään ettei tartte uuden asennuksessa enää ihmetellä niin paljoa.
Saahan noita volkkari-putkistojatkoja jokka tulee suoraan päittäisliitoksen päälle, semmonen siellä Passatin alla ainakin yksiputkisissa onkin. Saa mm Bilteemasta eikä ole kauhean kallis. Ts. suht vaivaton paikko jos ei uudet äänet olekkaan hyvät.
Suoraa putkea saa toki laittaa, äänet on se ainoa rajoite. Jotenkin kyllä muistaisin ettei se E-merkintäkään ole ihan pakollinen loppuputkistossa ja vaimentimissa kunhan tosiaan katti on merkattu. Vähän on konttorista ja tulkitsijasta tässäkin kiinni. Mutta yleensä on kyllä menny kaikki asiallisesti toteutetut läpi ongelmitta, niinkuin järkevää onkin.

Tarvikeputkistoissa taitaa kyllä taka-akselilla olla katkoskohta sentään ettei tartte uuden asennuksessa enää ihmetellä niin paljoa.
Saahan noita volkkari-putkistojatkoja jokka tulee suoraan päittäisliitoksen päälle, semmonen siellä Passatin alla ainakin yksiputkisissa onkin. Saa mm Bilteemasta eikä ole kauhean kallis. Ts. suht vaivaton paikko jos ei uudet äänet olekkaan hyvät.
Suoraa putkea saa toki laittaa, äänet on se ainoa rajoite. Jotenkin kyllä muistaisin ettei se E-merkintäkään ole ihan pakollinen loppuputkistossa ja vaimentimissa kunhan tosiaan katti on merkattu. Vähän on konttorista ja tulkitsijasta tässäkin kiinni. Mutta yleensä on kyllä menny kaikki asiallisesti toteutetut läpi ongelmitta, niinkuin järkevää onkin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Niin on alkuperäsissäkin osissa. Vanha putki vaan vedetään poikki tietystä kohtaa. Tehtaalla se vaan lyödään yhenä pötkönä paikalleen.AjH wrote:Tarvikeputkistoissa taitaa kyllä taka-akselilla olla katkoskohta sentään ettei tartte uuden asennuksessa enää ihmetellä niin paljoa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Joo-o.. Kävin tutkimassa sen pohjan, niin ensimmäiset liitoskohdat oli vasta keskivaimentimen ja kattien välissä.. Eli poikkihan se on sitten vetästävä jostain siitä takavaimentimen välittömästä läheisyydestä.. Eli ei tossakaan hommassa helpolla näköjään pääse : ) Onko mitään käsitystä kellään niistä mahdollisista äänistä? Ei noista youtube-pätkistäkään ole oikein hyötyä arvailuun, niissä kun on vedetty sitten koko putkisto irti.. Vai olisiko jollain tarjota suuntaa antavaa linkkiä? : )
Jees.. Kiitti
Joo pitää vissiin vaa ostaa pari tollasta varmuuden vuoks, sit katkasta ne putket siitä takavaimentimien takaa ja jos kuulostaa perseeltä, niin tuikkaan sit tollaset laastariks. Ja JOS ei niin projekti saa luvan jatkua : D Eipähän sit tarvii enää miettii.. Se keskivaimennin taitaa olla ainakin läpivirtaava nii vähän jännittää, mut kaikkee pitää kokeilla
Onpahan sit puuhaa viikonlopuksi..

