Page 1 of 1

Passat 2.8 V6 4motion -03 takavaimentimien poisto

Posted: 14.4.2010 23:07
by ilikka1
Eli tarkoitus olisi kokeilla ko. ratkaisua, eli jättää vain keskivaimennin ja jatkaa siitä suorilla putkilla. Mitä olisitte mieltä? Järkeä vai ei? Kasvavatkohan äänet turhan koviksi katsastusmiestä ajatellen? Onko kukaan kokeillut suoria putkia ja päässyt niillä katsastuksestakin vielä läpi? Olisin kiitollinen rakentavista kommenteista.. :)

Posted: 15.4.2010 0:20
by Satelite
Kyllähän ne huomaa yleensä jos on vaimennin ohitettu suoralla putkella kun luulen että katsit tuntee kys. auton rakenteen niin veikkaan että hylsy voi tulla.

Posted: 15.4.2010 13:15
by Joni Sairanen
Voisin veikata, että aika nakkikioskipörinät tulee kun ei ole tuota ahdintakaan vaimentamassa..

Itse tekisin tuon loppuputkiston läpihuutavilla rosteripöntöillä niin siitä tuskin inssikään mitään mainitsee. Suorilla putkilla voi alkaa mittailemaan ääniä, tai sitten alkaa tuo armoton E- hyväksyntäjeesustelu...

Posted: 15.4.2010 14:38
by ilikka1
Soittelin tuossa Q-katsastukseen niin sanoivat että ei ne suorat putket tässä tapauksessa kiellettyjä ole, kunhan kattiin ei kosketa. Riippuu kuulemma sitten vain siitä että minkälaiset äänet lähtee.. : d Tosi vähän E-hyväksyttyjä takavaimentimia tohon ko. malliin saatavilla, mitä olen nyt noi suurimpien valmistajien sivut käyny läpi.. Yritin sinne auton alle katsella ja ei näkynyt erillistä kiinnityskohtaa takavaimentimille-> Takavaimentimien irroitus+ Mahdollinen takaisinlaitto-> Olisi "helppo" kokeilla ääniä ennen sorvin ääreen menemistä.. Onko se nyt vaan niin että koko putkisto on yhtenä palikkana sinne laitettu?

Posted: 15.4.2010 14:55
by Joni Sairanen
ilikka1 wrote:Onko se nyt vaan niin että koko putkisto on yhtenä palikkana sinne laitettu?
Siis mitä tuolla tarkoitat ? kyllähän koko putkistossa liitoskotia on.

Posted: 15.4.2010 15:47
by Tero Paalanen
^Eipä mun golffissakaan oo liitoksia katin jäläkee.
Eikä ollut kolmoskoppasessa farkussakaan alunperin.
Veikkaisin et tehtaalla laitetaan ensin putkisto paikalleen ja vasta sitten taka-akseli :?

Posted: 15.4.2010 16:45
by AjH
Näinhän se tehdään, ja poisto vaatiikin sitten leikkaamista ellei ole intoa purkaa taka-akselistoa :)
Tarvikeputkistoissa taitaa kyllä taka-akselilla olla katkoskohta sentään ettei tartte uuden asennuksessa enää ihmetellä niin paljoa.
Saahan noita volkkari-putkistojatkoja jokka tulee suoraan päittäisliitoksen päälle, semmonen siellä Passatin alla ainakin yksiputkisissa onkin. Saa mm Bilteemasta eikä ole kauhean kallis. Ts. suht vaivaton paikko jos ei uudet äänet olekkaan hyvät.

Suoraa putkea saa toki laittaa, äänet on se ainoa rajoite. Jotenkin kyllä muistaisin ettei se E-merkintäkään ole ihan pakollinen loppuputkistossa ja vaimentimissa kunhan tosiaan katti on merkattu. Vähän on konttorista ja tulkitsijasta tässäkin kiinni. Mutta yleensä on kyllä menny kaikki asiallisesti toteutetut läpi ongelmitta, niinkuin järkevää onkin.

Posted: 15.4.2010 19:28
by Pasi Häkli
AjH wrote:Tarvikeputkistoissa taitaa kyllä taka-akselilla olla katkoskohta sentään ettei tartte uuden asennuksessa enää ihmetellä niin paljoa.
Niin on alkuperäsissäkin osissa. Vanha putki vaan vedetään poikki tietystä kohtaa. Tehtaalla se vaan lyödään yhenä pötkönä paikalleen.

Posted: 15.4.2010 20:47
by ilikka1
Joo-o.. Kävin tutkimassa sen pohjan, niin ensimmäiset liitoskohdat oli vasta keskivaimentimen ja kattien välissä.. Eli poikkihan se on sitten vetästävä jostain siitä takavaimentimen välittömästä läheisyydestä.. Eli ei tossakaan hommassa helpolla näköjään pääse : ) Onko mitään käsitystä kellään niistä mahdollisista äänistä? Ei noista youtube-pätkistäkään ole oikein hyötyä arvailuun, niissä kun on vedetty sitten koko putkisto irti.. Vai olisiko jollain tarjota suuntaa antavaa linkkiä? : )

Posted: 15.4.2010 21:07
by AjH
Niin ne jatkosholkit Biltemassa:

98010 - 98014 on eri halkasijavaihtoehdot.

Image

Ja 5,99 euroa on kappale ettei paljo maata kaada :lol:

Posted: 15.4.2010 21:14
by ilikka1
Jees.. Kiitti :D Joo pitää vissiin vaa ostaa pari tollasta varmuuden vuoks, sit katkasta ne putket siitä takavaimentimien takaa ja jos kuulostaa perseeltä, niin tuikkaan sit tollaset laastariks. Ja JOS ei niin projekti saa luvan jatkua : D Eipähän sit tarvii enää miettii.. Se keskivaimennin taitaa olla ainakin läpivirtaava nii vähän jännittää, mut kaikkee pitää kokeilla :D Onpahan sit puuhaa viikonlopuksi..