-98 Passatin tuning ajovalot
-98 Passatin tuning ajovalot
Hei passatissa on vakiona tosi huonot valot ja ajattelin että onkohan nuo tuning valot tehokkaammat, ois komiamman näkösetki?! Mistähän sais halvimmalla etuvalot ja kromia maskiin? 

- Mika Viinikka
tai jos ei halua merkitöntä maskia niin laittaa vaan kromilistat vakio maskiin niinku on mullakin. tommoset xenon umpiot mitkä mulla on n.475e ja on hellan tekemät ja nää angel eyes umpiot on jotain 300e luokkaa.valoteho ei nyt kauheesti muutu mut hellan umpiot on tyyppihyväksyttyjä xenonvaloille ja on tietenki hyvännäköiset.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Hmm ei kyllä mulla ainakaan ole tuollaista pulmaa ollut kannattaisi varmaankin kokeilla vaikka polttimoiden vaihtoa vaikka philipseihin ja sitten ruveta miettimään jotain muuta jos ei auta.passatissa on vakiona tosi huonot valot
Mutta jos sitten päädyt valojen vaihtoon niin itse ainakin olen katsonut että ainakin kompletos myy FK:n angel eysseja ~300€ paikkeilla ja niissä on vilkut samassa
Passat variant 2.0 TFI Highline
Vw Karmann ghia '65 Type-34
VW Krankenwagen '58
VW 412 Variant '71
VW Type 2 4x4 td '86
VW Type 2 kleinbus '71
Vw Karmann ghia '65 Type-34
VW Krankenwagen '58
VW 412 Variant '71
VW Type 2 4x4 td '86
VW Type 2 kleinbus '71
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Sami Jalonen
Sopiiko hopeiseen autoon mustat enkelit? Ja onko jollai kuvaa kyseisetä setistä? Vois laittaa tilaukseen, musta maski on jo paikoillaan.. Ja sit xenoneita perään 

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Kyllä mun mielestä
jos sun autossa on jo musta maski niin mustat enkelit on hyvä valinta.
Mun auton enkelit on mustat, kivan näköiset mutta sikahuonot valot niissä on. Lyhyet näyttää ihan liian lähelle (ja joo, on suunnattu kaikista "kauimmas") ja valokuvio loppuu kuin seinään. Pitkät on kans niinku 2 tuikkua.
Joskopa sitten noihin lyhyisiin valoihin sais ytyä xenonien avulla... Ja ens talvelle pakko hankkia kunnon lisävalot.

Mun auton enkelit on mustat, kivan näköiset mutta sikahuonot valot niissä on. Lyhyet näyttää ihan liian lähelle (ja joo, on suunnattu kaikista "kauimmas") ja valokuvio loppuu kuin seinään. Pitkät on kans niinku 2 tuikkua.
Joskopa sitten noihin lyhyisiin valoihin sais ytyä xenonien avulla... Ja ens talvelle pakko hankkia kunnon lisävalot.
* Passat Variant 1.8T -98
Laita riikka niihin rinkuloihin samallaiset ledit ku mulla niin tulee hienommat rinkulat.Ja se Uus maski sopi vidun hyvin.Mamma ei oikeen tykkää ku me puhutaan autoista :evil:Kuten eilen näit.Rkontta wrote:Kyllä mun mielestäjos sun autossa on jo musta maski niin mustat enkelit on hyvä valinta.
- Sami Jalonen
Sellai musta 3b missä bg:n takavalot? Kattellu ku oot ajellu vastaan et on tyylikäs pelitaippa wrote:Ainakin mustaan passattiin sopii mustat enkelit![]()
Mullahan on näköjään ihan naapurissa klubilainen

Juurikin kyseinen autoSami Jalonen wrote:Sellai musta 3b missä bg:n takavalot? Kattellu ku oot ajellu vastaan et on tyylikäs pelitaippa wrote:Ainakin mustaan passattiin sopii mustat enkelit![]()
Mullahan on näköjään ihan naapurissa klubilainen

Tosin tällähetkellä sillä ajelee lähinnä tuo ex-emäntä kun itselläni kortti hyllyllä

Tarvis hieman päivitellä tuota omaa farkkua tässä lähi viikkoina...
- Sami Jalonen
Ei ainaskaan minulla ole ollu ongelmia valotehossa.... Aina on pystyny säätämään oikeaan korkeuteen katsastusta varten ja jne jne...Rkontta wrote:Mun autossa enkelit just tuollaiset, mitä tuossa peejiin näyttämässä kuvassa on ja niissä on törkeen huonot valot, hyvännäköiset kuitenkin.
Jotta varaudu siihen
Sulla vain Riikka on sattunu huonot valot

- Sami Jalonen
Saatoin näin hameväen edustajana kertoa epäselvästi tai väärillä termeillä, mutta juttu menee siis näin noiden valojen kanssa. Valo teho lyhyissä on hyvä, mutta se lyhkästen "valokuvio"... muutama metri ja sitten ei nää mitään. Ja kun ne on jo säädetty kaikista kauimmas. Jospa ne xenonit auttais.
Ja pitkät kun tuikkaa päälle, niin jo on mieli maassa... Tai sitten mun näössä on vikaa ja ne silmälasit ois hyvä pitää silmien edessä eikä veskassa, tai sitten mä olen tottunut poikien (veljen ja hellun) autojen hyviin valoihin...
Juu, siis pakko on jotakin tehdä, tai enkelit lentelee pitkin hallin pihaa
Elikkä kiukku iskee 
Ja pitkät kun tuikkaa päälle, niin jo on mieli maassa... Tai sitten mun näössä on vikaa ja ne silmälasit ois hyvä pitää silmien edessä eikä veskassa, tai sitten mä olen tottunut poikien (veljen ja hellun) autojen hyviin valoihin...
Juu, siis pakko on jotakin tehdä, tai enkelit lentelee pitkin hallin pihaa

* Passat Variant 1.8T -98
Tyhmä kysymys kun niitä on säädettykin, mutta onko noiden valojen kuviota katottu seinää vasten tai auto tasamaalla ja valot loivaan ylämäkeen osoittamassa? Ja tietysti yksi testi vielä, umpio irti ja sitten käännellä että onko se valo oikeasti täysin susi. Koska kyllähän sitä valoa sieltä pitää tulla ulos jos ei välissä ole mitään mihin se häviäisi?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Jalonen
Raidin vai FK:n valot? Raidit sais mdcomprexilta vähän halvemmalla..
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Sami Jalonen
-
Onko kokemuksia Slamitin Xenon wannabe???--->http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=5518
Vw Passat 1,9 Tdi PD
Vw Passat 1.9TD ic
Vw Passat 1.9TD ic
- Sami Mäkinen
- VCF Member
Itellä slamitilta tullut G4 Xenon-lookit 3koppaseen ja ite oon ollu tyytyväinen, ei oo ainakaa viel mennyt kosteus sisää... 1 ötökkä oli mutta tais mennä asentaessa...
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
- Sami Jalonen
Nyt on viimein annelit paikallaan
Kenoneilla näkee niin pirusti ku vertaa vakioumpioihin!

- Sami Jalonen
Kyllä ne saa auki sieltä lokeroiden takaa, sisempänä on yksi (muistaakseni) 8mm mutteri noin keskellä, ulompana kaksi, ylhäällä ja alhaalla. Toiseen ulompaan tarvii jonkin verran jatkovartta että ylttää.. Kuskin puolella ainakin itellä (1.9tdi) oli se kotelo vähän tiellä, missä on kiinni tunkki,kolmio yms. Sen kun irrotti yläosasta helpotti sen ylämutterin irroitusta.
Kannattaa irrottaa ne varovasti, tippuu aika herkästi eikä meinaa käsi mahtua ottamaan niitä sieltä kolosta pois.
Kannattaa irrottaa ne varovasti, tippuu aika herkästi eikä meinaa käsi mahtua ottamaan niitä sieltä kolosta pois.
- Sami Jalonen
Ihmetelly noitten pitkien valojen tehottomuutta noissa FK:n anneleissa, onkos muilla kokemuksia? Pitkissä on H1 polttimot, kuuluuko niissä olla edessä tuo kerääjä?

Polttimon kiinnike näyttäs olevan ihmeellinen rimpula:

Yhdellä ristipääruuvilla kiinni umpiossa. Valoteho on tosiaan semmonen että lyhyiden ksenonien yli ei näy mitään muuta kun lähimpien puiden latvat vähän valaistuu.. Jännitettäkin noille tuli yllättävän vähän, pelkästään virrat päällä 9,55V, auto käynnissä en mitannu.

Polttimon kiinnike näyttäs olevan ihmeellinen rimpula:

Yhdellä ristipääruuvilla kiinni umpiossa. Valoteho on tosiaan semmonen että lyhyiden ksenonien yli ei näy mitään muuta kun lähimpien puiden latvat vähän valaistuu.. Jännitettäkin noille tuli yllättävän vähän, pelkästään virrat päällä 9,55V, auto käynnissä en mitannu.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Sami Jalonen
Juu sen huomasin vasta kun mittasin, mut myös valokuvio näyttäs olevan varsin ihmeellinen. Täytyy käydä johdot läpi ja tarvittaessa releyttää ja kattoo sit eteenpäin.
Oot siis tarkistanu sen valokuvion niistä pitkistä, lyhyistä siis valot pois tai pahvilla peittäen niin miltä valaisu pitkillä näyttää?
Kenen lie suunnittelemat valot, mutta tuskin mitkään Hella tmv tuotteet, niin voihan niissä olla vähän sitä ja tätä...
Kenen lie suunnittelemat valot, mutta tuskin mitkään Hella tmv tuotteet, niin voihan niissä olla vähän sitä ja tätä...

- Sami Jalonen
Juu edessä seisten seinää vasten. Ajossa tällä hetkellä valaistuu vaan kymmenen metrin päässä olevien puiden latvat
Onneks harvoin ajelen teillä missä pitkiä pystyy käyttämään. Täytyy lyödä lisäpitkät keulille.

Eikös H1 ole "avoin" polttimo eli kyllä siinä tommonen kuuppa pitänee olla edessä ettei valaise ihan joka suuntaan. Mutta olisko polttimo jotenkin huonosti paikallaan tai sittenkin jopa väärä polttimomalli jos valoa ei tule kun ihan lähelle ja pelkästään(?) ylös?
Edit: Vähän piti tarkistaa tota omaa ajatusta, ajatus oli varmaan illalla että jos toi kuuppa olis heijastin joka kerää sen hajavalonkin tohon isolle heijastinpinnalle paremman kohdistuksen toivossa. Ei kylläkään ole oikein sen mallinen.
Mutta tuskin se kuuppa kuitenkaan on poisotettava osanen, ei ainakaan luulisi.
Edit: Vähän piti tarkistaa tota omaa ajatusta, ajatus oli varmaan illalla että jos toi kuuppa olis heijastin joka kerää sen hajavalonkin tohon isolle heijastinpinnalle paremman kohdistuksen toivossa. Ei kylläkään ole oikein sen mallinen.
Mutta tuskin se kuuppa kuitenkaan on poisotettava osanen, ei ainakaan luulisi.

Last edited by AjH on 9.11.2010 8:40, edited 1 time in total.
Ei ainakaan Golf IV:ssä ole pitkien kohdalla mitään kuuppaa, joka siis on pitkien polttimo. Lyhyissä kyllä on kuuppa (H7).
Itse voisin kanssa veikata tota polttimon asennusta, jos se on jäänyt väärään asentoon.
Itse voisin kanssa veikata tota polttimon asennusta, jos se on jäänyt väärään asentoon.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
- Sami Jalonen
Polttimo on kyllä oikein, viimeks asennettu umpio irti valosassa ni näkikin jotai
Enpä oo saanu aikaseks noita releyttää, kattoo jos viikonloppuna ehtis. Otan vaikka kuvaa valaisusta jos muistan.