Kävi näin että autosta irtosi tuo hihnapyörä kampiakselin päästä näin ollen auto ja kuski on jumissa kaverin pihassa hämeenlinnassa niin jos joku vois vaivanpalkkaa vastaan auttaa kuskia mahd. Turenkiin ja jos joku tietäis hyvää hinauspalvelua että sais ton rakkineen vietyä Laakkoselle rassattavaksi... osaisko joku muuten sanoa syytä miksi moinen osa irtoaa? Tällähetkellä muuten autolla ajais mutta tehostin, vesipumppu ja laturi on poissa pelistä niin auto on ajokelvoton kun ratti on jäykkä kuin tiiliskivi melkeimpä... hyvä kun sai ajettua takaisin ruutuun.
AUTTAKEE!
Olen nyt kaverilla yötä että mahd. auttamaan kykenevät heittäkää puh. numero yyveellä niin voin kaverin koneelta katsoa ne ja soitella.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
niin lähti vaan ulkokehä kampiakselin pyörästä ? vai millain se on rikki menny ?
olis vähä lähempänä menny niin olis voinu vaikka paikan päällä käydä laittamassa... pystyy kummiskin ihan maassa tekemään, tosin uuden pyörän tarvii... jos ei muuta rikki oo menny
Tero Häkli wrote:niin lähti vaan ulkokehä kampiakselin pyörästä ? vai millain se on rikki menny ?
olis vähä lähempänä menny niin olis voinu vaikka paikan päällä käydä laittamassa... pystyy kummiskin ihan maassa tekemään, tosin uuden pyörän tarvii... jos ei muuta rikki oo menny
En tarkemmin saanut tuota tutkittavaksi kun joku tukirauta ottaa edestä kiinni tuohon risaan hihnapyörään ja iltahämärässä kun tuota rassas ilman työkaluja niin jätin irralleen roikkumaan... pitää kahtoo huomenna että mitä tekee... näillä näkymin kun tuota käsin tutkin niin veikkaisin tuota samaa että ihan pieni osa tuosta hihnapyörästä on paikallaan... ehkä noin 3-4cm jos reunasta reunaan kahtoo... loput tuosta isosta murikasta siis on kokonaisena irrallaan. Jo Tampereella tuota tänään katoin että jotain vois olla vialla kun tuo hihnapyörä vispas... käytin kierroksia vähän enemmän niin ei enää tärissy että mietin että onko vaa normia tärinää mut ei sit ollu ku kaverilta lähtiessä samantien kilahti irti ku lähti kääntämään. Käsin silloin vielä kokeilin sitä liikutella ja kone enemmän kyl anto periks ku itse hihnapyörä että päätin ajaa... onneks pääsin kuitenkin kämpille kamat heittämään sinne ja sieltä kaverille että jos ois kämpille mennessä levinny nii sit ois ollu kiva homma ku yöaikaan hinauski maksaa varmaanki enemmän. Noh huomenna varmaanki lavetille ja Laakkoselle jos ei muuta vaihtoehtoa keksi. Mietin vaa että hajoileeko noita hihnapyöriä sit ajan kanssa muutenki ku kampiakselin päässä on jotain silti kiinni että mahd. kampiakseli itse on päästä ehjä... toivottavasti.
Sori pitkä viesti mutta pienessä v*tutusbaaripöhnässä tätä raapustan
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Jos ei muuta niin Laakkoselle ja sieltä taksilla kämpille... mutta ilmoitelkaa jos apuja löytyy... mieluiten yyveellä puh. numeron kera niin voin ottaa yhteyttä... kattelen aamulla tän läpi vielä ennenkun alan soittelemaan Laakkoselle ja hinaajaa hakemaan tuon murhekryynin pois... oikea etupuolikin laahaa pienissä vauhdeissa kun jarruttaa että palat varmaanki lopussa Mut ton nyt hoitaa itse kun vaan saa kotteron kotia.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
olisko se vaimenninkumi menny rikki kampiakselin hihnapyörästä... sen pyörän ja ulkokehän välissä oleva. Luultavasti uudella hihnapyörällä selviää, tai silleen näkemällä veikkaisin
en halua pelotella, mutta ex aa kuutosesta '01 kutos diisel versiosta katkesi apulaitehihnan kiristäjärullanpultti,
jonka seurauksena särkyi ohjurirullat, kampuran päästä hihnapyörä ja öljynsuodattimen jalka.. ja ja..
olikohan vielä muitakin osia mitä särkyi, mutta remontti kaikkineen laakkosella tuli maksamaan 1200€ töineen !
toivotaan, ettei ihan noin isosta viasta ole kyse, kun onhan tuossa eri konekkin
Nyt se on laakkosella... tuloksena: flekti paskana, hinapyörä ottanu kiinni. Hinapyörästä pultit katki=jakopään ja moniuran hihnapyörät vaihtoon, stefoja vaihtoon, vesipumppu vaihtoon, etujarrulevyt ja palat vaihtoon... ja välijäähy (se perhanan ilmanohjainmuovi oli hangannu alumiiniin aika kivan reijän... ei ihme jos oli ilmanottorööri täynnä öljy/hiekkapaskaa... suosittelen tsekkaamaan tuon muovin ettei hankaa jäähyä paskaks... ihme kyllä ahdot oli pysyny silleen että meni savutusarvoista läpi ja ei tullu vikakoodeja) en muista oliko muuta ja hinta-arvio töineen 1800€ + 70€ hinaus keskustasta Laakkoselle...
Kyllä autoilu on ihanaa
PS:jakopää oli siis 100% kohdallaan ja jakopään hihnapyörä oli onneks pysyny paikallaan että se moniurahihnan hihnapyörä oli vaan irronnu.
Last edited by Satelite on 5.5.2010 18:24, edited 1 time in total.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
HeikkiS wrote:en halua pelotella, mutta ex aa kuutosesta '01 kutos diisel versiosta katkesi apulaitehihnan kiristäjärullanpultti,
jonka seurauksena särkyi ohjurirullat, kampuran päästä hihnapyörä ja öljynsuodattimen jalka.. ja ja..
olikohan vielä muitakin osia mitä särkyi, mutta remontti kaikkineen laakkosella tuli maksamaan 1200€ töineen !
toivotaan, ettei ihan noin isosta viasta ole kyse, kun onhan tuossa eri konekkin
No ei tolla kiristäjällä pitäis olla väliä kun hihnat on just vaihdettu kiristäjineen jne. päivineen... toi moniurahihna vaan lähtee vaihtoon ku oli naarmua tullu pintaan ku ol irronnu.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"