Page 1 of 1
Missä moka ahtomittarin asennuksessa?
Posted: 21.5.2010 22:59
by dieselpower
Morjens kaikille!
Mikäköhän helvetti meni pieleen kun asensin kuuluisan ahtomitzun.
kun tyrkkään käyntiin härvelin niin mittari pelaa niinkuin väärään suuntaan ----miiinus puolelle... helkutti, pari punssia tehty kyllä autotallissa mutta silti ei ymmärrä?
Otinkohan perkeles sen haarotuksen väärästä kohtaa? Otin sen imusarjan ja syöttöpumpun välisestä pikkuletkusta.
ja se kuuluisa autoni oli 1.9TD-i G3 AAZ
-dieselpower-
Posted: 22.5.2010 19:04
by Razur
Eihän tuossa ole muuta vaihtoehtoa, kun haarotus otettu letkusta jossa on alipainetta eikä ahtopainetta.
Posted: 22.5.2010 19:45
by Hartsa
Käy heitä pikku lenkki ja katso toimiiko.
En tunne auton ominaisuuksia, mutta alipainetta voisi olla, jos pelkästään tyhjäkäynnillä auto käy
Vaatiiko vähän hanaa

Posted: 22.5.2010 20:46
by dieselpower
kiitokset vastauksista,sitten asiaan :
eli kone on perus nuhis 1.9 td ,johon olen asentanut tdi-mallin orkkis coolerisarjan.
sinetin korkkasin pumpusta.
autolla ajettu n.192tkm.
säädin syöttöä n.1/4 lisää,mittarin hankin motonetistä autogauge tai jotain (halpa 20e)
liitoksen mittarille tein siis imusarjasta lähtevästä ohuesta letkusta , joka menee syöttöpumpun päällä olevaan ns."kellon kanteen".
putkistot on zekattu nyt kahteen kertaan että EI pitäis olla vuotojakaan.
ahtopaineisiin en ole kajonnut ollenkaan, kun haluaisin tietää ensin lähtökohdan mistä aloitan säädön,sen verran olen kurkkinut että sitä säätötankoa on ainaski pari senttiä jäljellä,ennen kuin säätövara loppuu.
siis auto toimii aivan normaalisti mittarin asennuksen jälkeenkin,kun kaasuttaa mittari vain herää eloon mutta väärään suuntaan,myös ajossa.
mitzku näyttää ihan älyttömiä 1,5-2 bar kun autolla ajaa ja asteikon miinuspuolella.
tiedän että olen ryssinyt jotain,kertokaa mitä. - dieselpower-
Posted: 22.5.2010 21:10
by AjH
Alipainetta ei dieselissä ole imusarjassa, ei ole kaasuläppääkään. Joko se mittari on susi tai sitten oot vaan ottanut väärästä letkusta ohjauksen sille mittarille.
Posted: 22.5.2010 21:31
by Sami Jalonen
Taitaa olla ahdonmukaisen syötön ohjausletku mistä oot ottanu haaroituksen, siinä pitäs kyllä olla oikea paine, olisko mittari rikki? Ei TD:ssä kai montaakaan alipaineletkua ole?
Posted: 23.5.2010 9:49
by dieselpower
just siitä haarotin, no täytyy varmaan mennä uhoo huomenna tonne motonettiin mistä ostin ton mittarin...
- dieselpower -
Posted: 23.5.2010 13:21
by Tero Häkli
puhalla siihen

kato mihin päin lähtee
Posted: 24.5.2010 18:54
by dieselpower
ok , kokeillaan...
-dieselpower-
Posted: 25.5.2010 11:56
by dieselpower
ilmeisesti nyt sitten pelaa , otin mittaripakkauksen mukana tulevasta t-haarasta pikkusen supistuksen pois , nyt tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla ajettaessa mittari nollassa . kun runttaa pedaalin lattiaan , niin mittari herää ja oikeaan suuntaan + 0.4 - 0.5 bar paikkeille , ahtopainetta nostin tankoa pidentämällä 5mm näin ensi alkuun,varaa näyttäis olevan viellä 12-15mm.ero oli jo nyt huomattava.
- dieselpower -
Posted: 25.5.2010 17:33
by Razur
Se supistaja vallan kätevä laite, jos vaan on auki. Saattaa muuten pitää vallan epämiellyttävää pärinää se mittari.
Posted: 25.5.2010 17:42
by dieselpower
ehkä mulla oli sitten tuuria,ei nimittäin ääntele, eikä viisari väpättele turhia...
- dieselpower -
Posted: 25.5.2010 21:18
by AjH
Jotenkin se kuulostais ettei nyt ihan ole vieläkään kaikki kuosissa, en muista kyllä mittaria joka ei dieselissä olis pärissy. Poislukien nestevaimennetut teollisuusmallit.
Kuristin tai suodatin väliin niin tasottuu toiminta huomattavasti.
Posted: 25.5.2010 21:56
by laattamaa
ei itelläkään pärissy AG:n halvin malli ja oli n. vuoden käytössä.
Posted: 26.5.2010 7:42
by dieselpower
köyhänä poikana 20 euron toimiva mitzku on iloinen yllätys...
kuin paljon toi aaz kestää paineita ilman ongelmia? voiko kaikki ottaa peliin mitä vakio föönistä lähtee?
- dieselpower -