Passat 3B kuskin oven kahva sutii
-
- Posts: 23
- Joined: 23.2.2007 12:57
- Location: VANTAA
Passat 3B kuskin oven kahva sutii
Onko hyviä ideoita, että kuinka operoidaan Pasaatin kuskin ovenkahva kuntoon? Kyseessä on 1998 variantti ja tosiaan kuskin ovesta ulkokahva alkoi lyödä tyhjää ja ovi ei aukea ulkoa. Käsittääkseni siinä on lyhyt vaijerinpätkä kahvasta itse mekanismiin, joka lienee nyt irronnut. Sen verran purin verhoiluja auki, että totesin projektin odotettua isommaksi. Yritin ottaa itse verhoilun alla olevaa peltilevyä irti, eli sitä missä on kaikki ikkunan mekanismitkin kiinni...en saanut sitä pirulaista irti ja muulla tavoin on aika mahdotonta päästä tuonne kahvan mekanismiin käsiksi. Nyt olisi siis hyvät neuvot tarpeen, että kuinka tuo pirulaisen pelti saadaan irti...?
Passat Variant 3BG 2003 1.9TDI 96kW
Transporter T4 V.2000 2,5TDI 96kW
Transporter T4 V.2000 2,5TDI 96kW
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Sori kun mainitsen mutta olet purkanut sitä aivan väärästä paikasta. Oviverhoilua ja sitä ovipeltiä ei kuulu irroittaa.
Oven päädystä(siellä missä siis lukkokin on), löytyy musta muovitulppa jonka alta löytyy torx-ruuvi, pidät kahvaa auki-asennossa ja ruuvaat sen torx-ruuvin niin auki kuin se tulee. Älä käytä väkivaltaa, kevyesti auki kunnes tuntuu stoppi. Se ei putoa oven sisään. Sen jälkeen se kahvan päätypala(jossa lukkopatruuna) lähtee irti. Sit näetkin jo sen vaijerinpätkän ja voit painaa sen takaisin uraansa. Ja sama homma kiinni laitettaessa.
Oven päädystä(siellä missä siis lukkokin on), löytyy musta muovitulppa jonka alta löytyy torx-ruuvi, pidät kahvaa auki-asennossa ja ruuvaat sen torx-ruuvin niin auki kuin se tulee. Älä käytä väkivaltaa, kevyesti auki kunnes tuntuu stoppi. Se ei putoa oven sisään. Sen jälkeen se kahvan päätypala(jossa lukkopatruuna) lähtee irti. Sit näetkin jo sen vaijerinpätkän ja voit painaa sen takaisin uraansa. Ja sama homma kiinni laitettaessa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
-
- Posts: 23
- Joined: 23.2.2007 12:57
- Location: VANTAA
Tilanne korjattu
Heti alkuunsa älyttömän iso kiitos avusta Pasille! Vaikkakin pihalla satoi vettä, niin pakko oli mennä katsomaan tuo antamasi ohjeen toiminta, että saa mielenrauhan =) operaatioon meni aikaa noin 5 min. ja kahva oli kunnossa. Sikäli tuo oven muu purkaminen ei onneksi mennyt hukkaan aiemmin, koska samalla sai vaihdettua kaiuttimen ehjään...
Kerran vielä kiitokset ja mukavaa kesän jatkoa. Onneksi tällainen foorumi on keksitty ja täällä on vieläpä osaavia auttajia paikalla =)
Kerran vielä kiitokset ja mukavaa kesän jatkoa. Onneksi tällainen foorumi on keksitty ja täällä on vieläpä osaavia auttajia paikalla =)
Passat Variant 3BG 2003 1.9TDI 96kW
Transporter T4 V.2000 2,5TDI 96kW
Transporter T4 V.2000 2,5TDI 96kW
Mitenhän tulisi menetellä Passat 3C:n oviongelman kanssa? Kuskin ovi aukeaa sisäpuolelta, mutta ulkopuolelta kahvasta ei ovea saa auki. Keskuslukitus toimii ok, ja mekaniikka siellä oven sisällä on lukituksen osalta ainakin kunnossa.
Onko 3C:ssä myös jokin vaijeri joka on kiinni kahvassa? Yritin tulkita tuota vaijerin kiinnitysohjetta, ja en oikein ymmärtänyt mistä puolelta kahvaa aletaan ropaamaan että sen vaijerin pään saa näkyviin. Sikäli mikäli ongelma on tosissaan tuo vaijerin irtoaminen...
Missä siellä on joku tiivisteenreuna mitä pystyy raottamaan. Irti lähtee lukkopesän muovisuoja, mitä muuta pitää tehdä?
Onko 3C:ssä myös jokin vaijeri joka on kiinni kahvassa? Yritin tulkita tuota vaijerin kiinnitysohjetta, ja en oikein ymmärtänyt mistä puolelta kahvaa aletaan ropaamaan että sen vaijerin pään saa näkyviin. Sikäli mikäli ongelma on tosissaan tuo vaijerin irtoaminen...
Missä siellä on joku tiivisteenreuna mitä pystyy raottamaan. Irti lähtee lukkopesän muovisuoja, mitä muuta pitää tehdä?
Itellä täysin sama ongelma apukuskin takaoven kans, ollu kaks vuotta. Kesät toimii aina hienosti mutta pakkasten tullen lakkaa toimimasta. Ei vaan oo saanu aikaseks aukastua ovea.Hilleri wrote:Mitenhän tulisi menetellä Passat 3C:n oviongelman kanssa? Kuskin ovi aukeaa sisäpuolelta, mutta ulkopuolelta kahvasta ei ovea saa auki. Keskuslukitus toimii ok, ja mekaniikka siellä oven sisällä on lukituksen osalta ainakin kunnossa.
Onko 3C:ssä myös jokin vaijeri joka on kiinni kahvassa? Yritin tulkita tuota vaijerin kiinnitysohjetta, ja en oikein ymmärtänyt mistä puolelta kahvaa aletaan ropaamaan että sen vaijerin pään saa näkyviin. Sikäli mikäli ongelma on tosissaan tuo vaijerin irtoaminen...
Missä siellä on joku tiivisteenreuna mitä pystyy raottamaan. Irti lähtee lukkopesän muovisuoja, mitä muuta pitää tehdä?
Häklin Pasi tais viimeks mulle sanoo et siä on just joku vaijeri mikä lakkaa liikkumasta. Pasi vois jos jaksaa ni kirjotella meille 3C passatin omistajille pikku ohjeen...


- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Joo ulkokahvan vaijeri on korvaantunut, toivottavasti parempaan malliin. Sinne vaijeriin kerääntyy vettä ja jäätyessään ei toimi. Vaihtamisessa täytyy purkaa muistaakseni koko ovi sisäpuolelta ja tietty ulkokahva pohjineen ruuvata irti. Jotain konsteja on muutenkin kokeiltu eri käyttötarkotuksiin tuleviin vaijereihin(esim käsijarruvaijerit, joita nyt ei 3C passatissa edes ole), niitä on uitettu jäähdytinnesteissä yms jotta ei jäätyisi.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Veikkaisin että alkaa toimimaan lämmettyään, tosin varma en voi olla.
Esimerkiksi Audi Q7:ssa on samantyyliset systeemit ovenlukoissa ja muistan yhdenkin uudehkon q7 missä toimi enää yksi ovi pakkasilla. Osia vaihdettiin takuuna, ja tein vielä omana lisäpatenttina yhet nippusiteet joka vaijeriin.
Siinä oli sellanen vika että kun vaijeri on vähän jäässä, se alkaa repiä sitä vaijerin kuorta liikkeelle ulkokahvasta repiessä jonka jälkeen se vaijerin kuori irtosi sellasista naurettavista muovikiinnikkeistä irti. Pistin nippusiteellä uusien vaijerien kuoret paremmin kiinni kuin mitä ne on alunperin.
Vastaava systeemi on tosiaan passatissa. Ihan selkeästi viallisia vaijereitakin on tullut eteen, vaijerin kuori rikki jolloin sinne pääsee vesi todella helposti. Toki viallisia lukkojakin on ollut. On kokeiltu vaihtaa pelkkää vaijeria tai pelkkää lukkoa mutta monta kertaa asiakas tuli takaisin ja sanoi että sama peli jatkuu. Molemmat vaihtamalla tulleet kuntoon.
Esimerkiksi Audi Q7:ssa on samantyyliset systeemit ovenlukoissa ja muistan yhdenkin uudehkon q7 missä toimi enää yksi ovi pakkasilla. Osia vaihdettiin takuuna, ja tein vielä omana lisäpatenttina yhet nippusiteet joka vaijeriin.
Siinä oli sellanen vika että kun vaijeri on vähän jäässä, se alkaa repiä sitä vaijerin kuorta liikkeelle ulkokahvasta repiessä jonka jälkeen se vaijerin kuori irtosi sellasista naurettavista muovikiinnikkeistä irti. Pistin nippusiteellä uusien vaijerien kuoret paremmin kiinni kuin mitä ne on alunperin.
Vastaava systeemi on tosiaan passatissa. Ihan selkeästi viallisia vaijereitakin on tullut eteen, vaijerin kuori rikki jolloin sinne pääsee vesi todella helposti. Toki viallisia lukkojakin on ollut. On kokeiltu vaihtaa pelkkää vaijeria tai pelkkää lukkoa mutta monta kertaa asiakas tuli takaisin ja sanoi että sama peli jatkuu. Molemmat vaihtamalla tulleet kuntoon.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Sit vaan purkuhommiin. Pura se ovi sitten kun auto on varmasti lämmin, pakkasilla saat takuuvarmasti oviverhoilusta joka ikisen kiinnikkeen rikki. Niin piukassa on 3C passatin oviverhoilut..
Ovenkahvan pohja ja ovenlukko on sit kiinni siinä sisäpellissä, eli ulkokahva pitää ottaa irti ja sen alta löytyy vielä yks ruuvi, ennenkuin on mahdollista saada se sisäpelti kokonaan irti.
Ovenkahvan pohja ja ovenlukko on sit kiinni siinä sisäpellissä, eli ulkokahva pitää ottaa irti ja sen alta löytyy vielä yks ruuvi, ennenkuin on mahdollista saada se sisäpelti kokonaan irti.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mitä haluat tietää? Oviverhoilun alaosasta löytyy ruuveja, sähkölasipaneelin alta löytyy ruuveja, loput muovikiinnikkeitä, jos en kauheen väärin muista. Ikkunan irtisaamiseksi nostimesta tarvit naaras-torx hylsyn, ruuvi aukeaa vääränkätisesti vielä kaiken lisäksi(se ruuvi on ulkokautta ruuvattu paikoilleen). Ovenlukko ja ulkokahvan pohja on sisäpellissä kiinni niinkuin jo aikasemmin mainitsin.
Oven ulkokahvan pääty on vähän samalla tyylillä kuin 3BG-passateissakin mut muistaakseni siinä piti sen päätyruuvin avaamisen jälkeen painaa se sokka kiinnipäin ennenkuin se ovenkahvan pääty lähtee ulos sieltä.
Sanotaanko näin että jos ei yhtään tiedä mitä tekee niin aika hankala on purkaa toi 3c passatin ovi.
Takuuvarmasti jotain saa rikki.
Oven ulkokahvan pääty on vähän samalla tyylillä kuin 3BG-passateissakin mut muistaakseni siinä piti sen päätyruuvin avaamisen jälkeen painaa se sokka kiinnipäin ennenkuin se ovenkahvan pääty lähtee ulos sieltä.
Sanotaanko näin että jos ei yhtään tiedä mitä tekee niin aika hankala on purkaa toi 3c passatin ovi.
Takuuvarmasti jotain saa rikki.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Oisko sulla vielä vinkkiä, kuinka sen oven saa auki, kun ovi on lukossa ja ei aukea sisältä, eikä ulkoa? Keskuslukko toimi ok, mutta ovi ei auennut, eikä tiivisteet olleet jäässä. Tänä aamuna jouduin kyseiseen tilanteeseen. Sisätilanlämppäri pelasti onneksi tilanteen, mutta jos kyseinen tilanne uusiutuu, niin pääseekö esim. tiivareiden välistä ronkkimaan lukkoa auki?Pasi Häkli wrote:Sori kun mainitsen mutta olet purkanut sitä aivan väärästä paikasta. Oviverhoilua ja sitä ovipeltiä ei kuulu irroittaa.
Oven päädystä(siellä missä siis lukkokin on), löytyy musta muovitulppa jonka alta löytyy torx-ruuvi, pidät kahvaa auki-asennossa ja ruuvaat sen torx-ruuvin niin auki kuin se tulee. Älä käytä väkivaltaa, kevyesti auki kunnes tuntuu stoppi. Se ei putoa oven sisään. Sen jälkeen se kahvan päätypala(jossa lukkopatruuna) lähtee irti. Sit näetkin jo sen vaijerinpätkän ja voit painaa sen takaisin uraansa. Ja sama homma kiinni laitettaessa.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
^ Ei pääse lukkoa ronkkimaan mistään auki rikkomatta paikkoja. Jos se lukko prenkkaa niin vaihda se hyvä ihminen vielä kun sen oven saa auki. Kyllä niin paljon on kiroiltu semmosissa tilanteissa kun ovi ei aukea sisältä eikä ulkoa. Etuoven suhteen tilanne on se, että b-pilarin verhoilu täytyy purkaa ja sieltä kautta yrittää vinguttaa paineilmasahalla lukon vastintapin ruuvit poikki, jotta oven saa auki sen salvan kera, jolloin herkästi naarmuttaa b-pilarin maalipinnan, mutta minkäs teet, ovi on saatava auki jotta lukon saa vaihdettua.
Tietty jos ongelma on vain ja ainoastaan pakkasen aiheuttamaa, ja alkaa toimimaan lämmettyään, niin ehkä sitä sit ei oo välttämätöntä vaihtaa.
Tietty jos ongelma on vain ja ainoastaan pakkasen aiheuttamaa, ja alkaa toimimaan lämmettyään, niin ehkä sitä sit ei oo välttämätöntä vaihtaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Lukko on toiminut moitteetta tähän asti. Ensimmäinen kovempi pakkanen -10c ja menin pistämään autoa liekaan. Avasin apparin oven kakella ja ovi aukeni normaalisti, kun sitten yritin saada ovea kiinni, niin se ei tarttunutkaan, vaan kimpoili takaisin. Painoin oven kiinni ja nappasin sen lukkoon kakella. Ovi lukittui, mutta kun yritti avata uudestaan, niin nuppi kyllä kimposi ylös, mutta ovi pysyi lukittuna. Toisia ovia en sitten uskaltanut avata ennen kuin olin grillannut sisälämppärillä tunnin. Toiset ovet toimivat silloin normaalisti. Pidin sisälämppärin päällä työpäivän ajan ja illalla ajon jälkeen oven lukko toimi taas moitteeta. Tänään suihkin aseöljyä lukkoihin auton ollessa lämpimässä parkkihallissa, katsotaan uusiutuuko tilanne. Onko kyseinen ongelma kellekkään tuttu? Autoni on 3B passat -00.
Toi että lukko ei tartu ovea kiinni pistäessä on tuttua, mutta en ole tommosella metodilla sitä yrittäny kiinni, kun se alkaa pelaamaan ihan sitä lukon mekanismia avaimella renkaten. Eli avaimella ikäänkuin simuloi sitä vastakappaletta korissa, vekslaamalla alkaa liikkumaan. Öljyäminen on kyllä hyvä konsti, toivottavasti auttaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Olen nyt kuitenkin päätymässä itse purkamaan tuota ovea.
VagArenalla Bomber kirjoitteli seuraavaa:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic= ... ;topicseen
Voisin yrittää tehdä tuosta sellainen step-by-step ohjeen jahka pääsen viikonloppuna tuota ovea purkaamaan. Mutta meneekö tämä nyt alustavasti oikeilla stepeillä jotenkin näin? Olen yhdistellyt Bomberin ja Häklin tarinointia.
1. Auto lämpimään ja ovipahvia irroittamaan. Ruuveja oviverhoilun alaosassa, sähkölasipaneelin alla, loput muovikiinnikkeitä.
2. Välipellistä muutama kumitulppa irti, jonka jälkeen ikkuna lasketaan alaspäin, jotta ruuvit tulee näkyviin. (Naaras-torx tai 4mm hylsy) aukeaa myötäpäivään.
3. Ikkuna irti, nostetaan käsin ylös ja teipataan ovenkarmiin kiinni.
4. Oven ulkokahvan irroitus. Oven päädystä ruuvi auki, sokka painetaan kiinni päin kunnes kahvan pääty irtoaa. (pitääkö oven päädystä avata yksi ruuvi vai kaikki (3?), entäpä missä tuo sokka oikein sijaitsee?)
5. Välipellissä kolme valkoista niittiä, jotka pitää porata auki. (tarvitseeko tosiaan rikkoa?)
6. Johtojen irroitus, saa paremmin tilaa
7. Pellin irroitus. Noin kymmenkunta torxia auki. Pellin nosto pois, ikkunanostin tulee samassa.
8. Vaijerin kanssa leikkimään.
9. Nippusidepatentti? (oliko tästä olemassa ohje)
VagArenalla Bomber kirjoitteli seuraavaa:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic= ... ;topicseen
Voisin yrittää tehdä tuosta sellainen step-by-step ohjeen jahka pääsen viikonloppuna tuota ovea purkaamaan. Mutta meneekö tämä nyt alustavasti oikeilla stepeillä jotenkin näin? Olen yhdistellyt Bomberin ja Häklin tarinointia.
1. Auto lämpimään ja ovipahvia irroittamaan. Ruuveja oviverhoilun alaosassa, sähkölasipaneelin alla, loput muovikiinnikkeitä.
2. Välipellistä muutama kumitulppa irti, jonka jälkeen ikkuna lasketaan alaspäin, jotta ruuvit tulee näkyviin. (Naaras-torx tai 4mm hylsy) aukeaa myötäpäivään.
3. Ikkuna irti, nostetaan käsin ylös ja teipataan ovenkarmiin kiinni.
4. Oven ulkokahvan irroitus. Oven päädystä ruuvi auki, sokka painetaan kiinni päin kunnes kahvan pääty irtoaa. (pitääkö oven päädystä avata yksi ruuvi vai kaikki (3?), entäpä missä tuo sokka oikein sijaitsee?)
5. Välipellissä kolme valkoista niittiä, jotka pitää porata auki. (tarvitseeko tosiaan rikkoa?)
6. Johtojen irroitus, saa paremmin tilaa
7. Pellin irroitus. Noin kymmenkunta torxia auki. Pellin nosto pois, ikkunanostin tulee samassa.
8. Vaijerin kanssa leikkimään.
9. Nippusidepatentti? (oliko tästä olemassa ohje)
Last edited by Hilleri on 7.12.2010 14:47, edited 1 time in total.
Edit: 3C olikin Hillerillä, moi 
Näitä automalleja olis oikeesti hyvä mainita jos sitä ei millään voi esim tohon siquun kirjottaa. Tääkin ketju kuitenkin on 3B aiheella alotettu, ja nää ovijutut on täysin eriä 3B -> 3C

Näitä automalleja olis oikeesti hyvä mainita jos sitä ei millään voi esim tohon siquun kirjottaa. Tääkin ketju kuitenkin on 3B aiheella alotettu, ja nää ovijutut on täysin eriä 3B -> 3C
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Noh nääs kato ku..
Ajattelin nyt noudattaa tätä hyvää neuvoa, älä luo uutta topiccia jos vanhoissa voi tarinaa vielä jatkaa. Keskustelu alkoi 3B:llä, ja tulin väliin pälättämään 3C:n ongelmasta.
Pitäiskö kuitenkin jatkaa nyt tässä kun ollaan asiaan jollain tasolla päästy? Laitoin jopa signaturenkin kuntoon!
Ajattelin nyt noudattaa tätä hyvää neuvoa, älä luo uutta topiccia jos vanhoissa voi tarinaa vielä jatkaa. Keskustelu alkoi 3B:llä, ja tulin väliin pälättämään 3C:n ongelmasta.

Pitäiskö kuitenkin jatkaa nyt tässä kun ollaan asiaan jollain tasolla päästy? Laitoin jopa signaturenkin kuntoon!

Juuh, ei mitään kun antaa mennä vaan.
Ja kun pääset toteutusvaiheeseen asti niin tee se dokumentti ihan omaksi ketjukseen.
Oon ite käyttäny otsikon alkuun "Opas:" -tekstiä, tolla konstilla saa haulla haettua noi kaikki oppaat mitä minä olen rustannu. Eipä noita taida juuri muita vielä ollakkaan
Ja kun pääset toteutusvaiheeseen asti niin tee se dokumentti ihan omaksi ketjukseen.
Oon ite käyttäny otsikon alkuun "Opas:" -tekstiä, tolla konstilla saa haulla haettua noi kaikki oppaat mitä minä olen rustannu. Eipä noita taida juuri muita vielä ollakkaan

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Eipä ollut tarvetta oppaan vääntämiselle. Vein auton talliin ja iskin sisälämppärin ovikoteloon lämmittämään. Ajattelin miminoida muovin rikkoutumiset tällä tavoin. 20 min siinä olin ja piruuttain kokeilin kahvaa..kappas... ovi aukeaa jälleen.
Eli kuten tässäkin ketjussa jo arvailtiin, vaijeri/muovi oli ilmeisesti jäätynyt ja lämmitys auttoi ainakin väliaikaisesti.
Viikko takaperin auto oli noin 3h lämpimässä tallissa seisomassa. Eipä lähtenyt tuolloin kahva toimimaan. Vaati ilmeisesti siis oven lämmittämistä suoraan, että jäät lähtivät sulamaan.
Ruiskutin kaikista mahdollisista rakosista voiteluöljyä oven sisään. En tiedä menikö yksikään suihkautus oikeaan osoitteeseen, mutta yritin kuitenkin.
Eli kuten tässäkin ketjussa jo arvailtiin, vaijeri/muovi oli ilmeisesti jäätynyt ja lämmitys auttoi ainakin väliaikaisesti.
Viikko takaperin auto oli noin 3h lämpimässä tallissa seisomassa. Eipä lähtenyt tuolloin kahva toimimaan. Vaati ilmeisesti siis oven lämmittämistä suoraan, että jäät lähtivät sulamaan.
Ruiskutin kaikista mahdollisista rakosista voiteluöljyä oven sisään. En tiedä menikö yksikään suihkautus oikeaan osoitteeseen, mutta yritin kuitenkin.
Re: Passat 3B kuskin oven kahva sutii
Lieneekö kyseessä sama ongelma, tänään nimittäin 3C paskatin kuskin oven SISÄkahva rupesi suttaamaan, ulkoa siis pelaa kuten pitääkin. Pakkaset tuli ja pientä vastusta oli kun autosta ulos yritin, nyt vain suttaa ?!