Nokian kosketusnäyttöpuhelimet + navi
- Riku Korpela
Nokian kosketusnäyttöpuhelimet + navi
Kertokaas vähä kokemuksia, miten on näytöt kestäny tuleeko miten nopsaa naarmuja/himmenee(auttaako suojakalvo?), ja nokian navista, onko käypä peli?
Turha ajatus taas, mut tulipa silti mieleen jos hommais semmosen keskihintaisen (max.250-300) isolla näytöllä että näkis sitä karttaaki. Tuli vastaan esim. Nokia 5230, onko kellää semmosta? Oli nyt aika halvalla(120€). Navigaattoria tarvii sen verran vähä et varmaan puhelinki ajais saman asia, hommaa vaa autoon kunnon telineen.
Turha ajatus taas, mut tulipa silti mieleen jos hommais semmosen keskihintaisen (max.250-300) isolla näytöllä että näkis sitä karttaaki. Tuli vastaan esim. Nokia 5230, onko kellää semmosta? Oli nyt aika halvalla(120€). Navigaattoria tarvii sen verran vähä et varmaan puhelinki ajais saman asia, hommaa vaa autoon kunnon telineen.
GOLF BAG
Mulla ja Terolla 5800 nokiat (sama ku tuo 5230 mut vanhempi malli) ja näytöt ihan ruvella. Naarmut tullu sillä puhelimen mukana tulleella kynällä. Jumittaa ja tökkii (kuinka nokiamaista) joka suuntaan jos et tyyliin 2kk:n välein oo tarkistamassa päivityksiä.
Kartta-ohjelma on ihan jees käyttää tolla kosketusnäytöllä. Mutta se ohjelma käyttää 3G-yhteyttä löytääkseen satelliitit joten kannattaa sitte se mobiililaajakaista hommata samalla ni ei laskut yllätä. Ja kaikki reittihaut se tekee 3G-yhteydellä. Muutaman kerran oon sitä käyttäny autolla suunnistaessa ja pysyy kyllä hienosti perässä. Reitistä ollaan välillä oltu vähä erimieltä. Mihinkään perämettään en uskaltais sen varassa lähteä, sen teen ainoastaan Garminin kanssa.
Kartta-ohjelma on ihan jees käyttää tolla kosketusnäytöllä. Mutta se ohjelma käyttää 3G-yhteyttä löytääkseen satelliitit joten kannattaa sitte se mobiililaajakaista hommata samalla ni ei laskut yllätä. Ja kaikki reittihaut se tekee 3G-yhteydellä. Muutaman kerran oon sitä käyttäny autolla suunnistaessa ja pysyy kyllä hienosti perässä. Reitistä ollaan välillä oltu vähä erimieltä. Mihinkään perämettään en uskaltais sen varassa lähteä, sen teen ainoastaan Garminin kanssa.
- Tero Paalanen
- Team Leader
Itsellä on 5230 ja se toimii kyllä mielestäni oikein hyvin, niin perinteisessä käytössä, kuin navigoinnissakin. Hyvinkin hintansa väärti.
Varsinkin siitä tykkään että reittiohjeet tulee suoraan bluetooth kuulokkeeseen, niin ei tarvitse ajella radio hiljaisella suunnistaessa
Pia:
Löytää se puhelin osoitteen off-line tilassakin, ainakin välillä
Miten se vanhempi malli käyttää 3G:tä sateliittien etsintään, eikö siinä ole GPS mokkulaa sisäänrakennettuna, vai?
Varsinkin siitä tykkään että reittiohjeet tulee suoraan bluetooth kuulokkeeseen, niin ei tarvitse ajella radio hiljaisella suunnistaessa

Pia:
Löytää se puhelin osoitteen off-line tilassakin, ainakin välillä

Miten se vanhempi malli käyttää 3G:tä sateliittien etsintään, eikö siinä ole GPS mokkulaa sisäänrakennettuna, vai?
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
- Tero Paalanen
- Team Leader
^Se siis käyttää verkonpaikannus signaalia avukseen, jos operaattorilta sellaista tietoa saa.
Kyllä siinä sisäänrakennettu gps on.
Ilmeisesti Sonera ei lähetä tota paikannus tietoa koska mun puhelin on tolla karttasoftalla turkasen hiras löytämään sijaintini.
Puhelimen oma gps on vaa nii perseestä. Pialla on Saunalahden liittymä ja se näyttää sijainnin todella nopeasti.
Ja sijainti on todella lähelle kohdallaan vaikka gps yhteys ei ole edes valmiina.
Tosin muistaakseni tuon 3G-avustuksen saa tosta karttaohjelmasta halutessaan pois.
Kyllä siinä sisäänrakennettu gps on.
Ilmeisesti Sonera ei lähetä tota paikannus tietoa koska mun puhelin on tolla karttasoftalla turkasen hiras löytämään sijaintini.
Puhelimen oma gps on vaa nii perseestä. Pialla on Saunalahden liittymä ja se näyttää sijainnin todella nopeasti.
Ja sijainti on todella lähelle kohdallaan vaikka gps yhteys ei ole edes valmiina.
Tosin muistaakseni tuon 3G-avustuksen saa tosta karttaohjelmasta halutessaan pois.
- BlackPassat
Käytössä SonyEeriksonin xperia x2:nen. Tomtom tuntus toimivan ihan ok. Muutenhan puhelin on vähän.. hmm. Windouks.. 
Edit. um . siis noksun kosketusnäytöllisistähän tässä oli..
N97 oli edellinen luuri ja vaihtui tuohon sonyyn juurikin gps ongelmien vuoksi. Ulkosella gpsillä toimi ihan ok.

Edit. um . siis noksun kosketusnäytöllisistähän tässä oli..
N97 oli edellinen luuri ja vaihtui tuohon sonyyn juurikin gps ongelmien vuoksi. Ulkosella gpsillä toimi ihan ok.
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
- Tero Paalanen
- Team Leader
Kyllä noilla ihan auttavasti suunnistelee, mutta ei se navigaattoria korvaa. Kunnon telineestä on apua.
Itsellä käytössä 3 eri Nokialaista ja yksi Omena.
Nokia E75 <- oikea työpuhelin, ei hirveän hyvä varsinaiseen navigointiin. Mutta pitkään aikaan oikea toimiva puhelin s-posteilla. On lataava Broditin autoteline ja Nokian bt-sarja. Tälle on vaikea löytää korvaaja.
Nokia 97 Mini <- No, onpahan iso (kosketus)näyttö. Ei naarmunnaarmua, joten mielestäni ihan hyvä. Aika hyvä gps. Kömpelö käytettävyys muuten, eikä akkukaan mikään huippu ole. Ääniohjaus aktivoitu, sekä musiikinlataus. Ei saa kunnollista lataavaa autotelinettä, ihme touhua Nokialta sijoittaa sivuun tuo latausliitin.
Nokia N900 <- Iso (kosketus)näyttö, muuten en viitsi kommentoidakkaan.
IPhone 3gs <- No joo..
(N900 voisi olla poismyytävien joukossa, ei toimi minun tarpeisiin yhtään. Jos jostain syystä takuullinen puhelin kiinnostaa, niin yv. tavoittaa)
Itsellä käytössä 3 eri Nokialaista ja yksi Omena.
Nokia E75 <- oikea työpuhelin, ei hirveän hyvä varsinaiseen navigointiin. Mutta pitkään aikaan oikea toimiva puhelin s-posteilla. On lataava Broditin autoteline ja Nokian bt-sarja. Tälle on vaikea löytää korvaaja.
Nokia 97 Mini <- No, onpahan iso (kosketus)näyttö. Ei naarmunnaarmua, joten mielestäni ihan hyvä. Aika hyvä gps. Kömpelö käytettävyys muuten, eikä akkukaan mikään huippu ole. Ääniohjaus aktivoitu, sekä musiikinlataus. Ei saa kunnollista lataavaa autotelinettä, ihme touhua Nokialta sijoittaa sivuun tuo latausliitin.
Nokia N900 <- Iso (kosketus)näyttö, muuten en viitsi kommentoidakkaan.
IPhone 3gs <- No joo..
(N900 voisi olla poismyytävien joukossa, ei toimi minun tarpeisiin yhtään. Jos jostain syystä takuullinen puhelin kiinnostaa, niin yv. tavoittaa)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Riku Korpela
Epäilin kans tuota, et varmaa ne tökkii samallalailla ku ennenki. Ny on käytös tuikitavallinen 6300 ja on paras puhelin mitä on ollu. tainnu kerran tiltata n.1,5v aikana. Pitää vähä tutkailla vielä ennen toimenpiteitä, ei se niin tärkee kuitenkaa oo.
Ja siks aihe Nokiasta, koska jotenki on merkkiuskollinen, en vaa osaa ainakaa vielä ajatella muuta merkkiä.
Ja siks aihe Nokiasta, koska jotenki on merkkiuskollinen, en vaa osaa ainakaa vielä ajatella muuta merkkiä.
GOLF BAG
Itsellä kanssa puhelimen vaihto ollut mielessä ja tuo 5230 ollu yks vaihtoehto. Puhelin kuitenkin ollut jo niin kauan markkinoilla, että pahimmat ongelmatkin lienevät karsiutuneet pois.
Tällä hetkellä mullakin on noksun 6300 joka on kyllä ollut loistava luuri. Muuten en puhelimen vaihtoa suunnittelisikaan, mutta tarttis saada puhelimeen Sports Tracker ja tuohon se ei onnistu kun softana on S40.
Lisäksi kun tuohon iskis vielä Polarin sykevyön rinnalle niin ei tarttisi sykemittaria erikseen käyttää vaan puhelin keräis kaiken tiedon kuntoilusta.
Tällä hetkellä mullakin on noksun 6300 joka on kyllä ollut loistava luuri. Muuten en puhelimen vaihtoa suunnittelisikaan, mutta tarttis saada puhelimeen Sports Tracker ja tuohon se ei onnistu kun softana on S40.
Lisäksi kun tuohon iskis vielä Polarin sykevyön rinnalle niin ei tarttisi sykemittaria erikseen käyttää vaan puhelin keräis kaiken tiedon kuntoilusta.
Tämähän on jo saanut suuresti "kehuja" kuuluvuudessaan, eikä ainakaan parempaan suuntaan kuin tuo 3G..HarriV wrote:Tero puhuu vähän mutta asiaa. iphone 4G odotellessa ;DTero Paalanen wrote:^Ei ole jos se vaan on iphone.
Ja ei senkään käyttö taida onnistua minkäänlaisten hanskojen kanssa, kuten ei 3G:nkään..
Datan siirtely koneelle ei tahdo toimia, mutta käytän valitettavasti pc:tä töissäkin.
No, ehkä liian Nokiavikainen olen, mutta onhan tuo iPhonekin tuossa joutilaana
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
Itekkin ollu Nokialle merkkiuskollinen, mutta nyt pitää kokeilla jotain muuta. Sen verran tuli hyvä tarjous vastaan että kokeillaan uutta HTC:tä http://saunalahti.fi/puhelimet/puhelin. ... ndsetmodel
No jää toi N95 odotteleen laatikkoon jos tuo HTC ei ookkaan mieleinen.
No jää toi N95 odotteleen laatikkoon jos tuo HTC ei ookkaan mieleinen.
Kaverilla toi iPhone 3G tai -s ollu ny tovin ja haukku pitkän listan kaikkea, mm sitä että tietokoneen kanssa kaikki tuntuu toimivan vain iTunesin kautta.
Ja sitten suuvaahdossa oli tilittäny niin totes ettei Nokialla oo mitään puhelinta mitä käyttäis mieluummin kun iPhonea.
Ite oon ollu Nokialaisten käyttäjä jo pitkään, tosin ekan Nokialaisen ostin vasta kolmanneksi puhelimekseni joskus 10 vuotta takaperin. Mutta oon tämmönen amatööripuhelija että riittää suurinpiirtein kun tekstiviestit kulkee ja puhuun pystyy. Sen tää nykynen E71 on hoitanu.
Nyt on softakin monen kirosanan säestämänä päivitetty mutta en vielä Mapsia oo koittanu että joko se toimis "normaalisti ja oikein".
Ja sitten suuvaahdossa oli tilittäny niin totes ettei Nokialla oo mitään puhelinta mitä käyttäis mieluummin kun iPhonea.

Ite oon ollu Nokialaisten käyttäjä jo pitkään, tosin ekan Nokialaisen ostin vasta kolmanneksi puhelimekseni joskus 10 vuotta takaperin. Mutta oon tämmönen amatööripuhelija että riittää suurinpiirtein kun tekstiviestit kulkee ja puhuun pystyy. Sen tää nykynen E71 on hoitanu.
Nyt on softakin monen kirosanan säestämänä päivitetty mutta en vielä Mapsia oo koittanu että joko se toimis "normaalisti ja oikein".
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Nokian X6 puhelinta käytellyt, kolme kuukautta.
Omasta puolesta ei valittamista kosketusnäytön käytön kanssa ole muuta kuin tekstiviestin kirjoittaminen QWERTY-näppäimistöllä, jossa näppäimet on kyllä oikeastaan riittävän kokoiset, ainoastaan turhasen herkät. Kuitenkin, nyt kun on oppinut sitäkin pikkuhiljaa käyttämään niin tekstiviestienkin kirjoittaminen sujuu.
Ei varmastikaan kaikkea saa, mitä johonkin A.I.Phouniin turhuuksia ja pimputtimia latailtua, mutta netin käyttö on varsinkin viimeisimmän päivityksen jälkeen erittäin sujuvaa jopa puhelimen omalla selaimella. Youtubet, Facebookit. ja ainakin Flash-sivusto Newgrounds.com, josta löyttyy kaikkea piirrosmaisenoloista huumoria toimii, jos Flashipuolesta jotain haluaa sanoa. Siltikään, on tullut todettua, aivan kaikki flashpohjainen ei tunnut toimivan vaikka mitä yrittäisi kikkailla.
Tyytyväinen olen ollut ensimmäiseen kosketusnäytölliseen puhelimeeni ja toivottavasti mitään mainittavaa ei ilmaannukaan, että joutuisi vaihtamaan
Niin noihin kosketusnäyttöihin voi ostaa 'kalvoa', joka suojaa käytössä. Eikä kalvo, jota itse jo käytön alussa laitoin ole lähtenyt irtoamaan yhtään mihinkään. Käyttö onnistuu aivan hyvin kuten ilman kalvoa, ainoastaan ei toimi kynän kärjellä, mutta tämän puhelimen näyttö ei sellaista mallia taida ollakaan.
Tällä pystyy vaan sormettaa menemään.
Kukas muuten iPhonen uusinta oli odottelemassa? --> http://www.youtube.com/watch?v=kHy4mrVjUok
Omasta puolesta ei valittamista kosketusnäytön käytön kanssa ole muuta kuin tekstiviestin kirjoittaminen QWERTY-näppäimistöllä, jossa näppäimet on kyllä oikeastaan riittävän kokoiset, ainoastaan turhasen herkät. Kuitenkin, nyt kun on oppinut sitäkin pikkuhiljaa käyttämään niin tekstiviestienkin kirjoittaminen sujuu.
Ei varmastikaan kaikkea saa, mitä johonkin A.I.Phouniin turhuuksia ja pimputtimia latailtua, mutta netin käyttö on varsinkin viimeisimmän päivityksen jälkeen erittäin sujuvaa jopa puhelimen omalla selaimella. Youtubet, Facebookit. ja ainakin Flash-sivusto Newgrounds.com, josta löyttyy kaikkea piirrosmaisenoloista huumoria toimii, jos Flashipuolesta jotain haluaa sanoa. Siltikään, on tullut todettua, aivan kaikki flashpohjainen ei tunnut toimivan vaikka mitä yrittäisi kikkailla.
Tyytyväinen olen ollut ensimmäiseen kosketusnäytölliseen puhelimeeni ja toivottavasti mitään mainittavaa ei ilmaannukaan, että joutuisi vaihtamaan

Niin noihin kosketusnäyttöihin voi ostaa 'kalvoa', joka suojaa käytössä. Eikä kalvo, jota itse jo käytön alussa laitoin ole lähtenyt irtoamaan yhtään mihinkään. Käyttö onnistuu aivan hyvin kuten ilman kalvoa, ainoastaan ei toimi kynän kärjellä, mutta tämän puhelimen näyttö ei sellaista mallia taida ollakaan.
Tällä pystyy vaan sormettaa menemään.
Kukas muuten iPhonen uusinta oli odottelemassa? --> http://www.youtube.com/watch?v=kHy4mrVjUok
Passat Variant 3BG TDI
Itellä ollut nyt pari viikkoa käytössä tuo 5230 ja ihan ok puhelin. Ei mitään ongelmaa ole ollut. Onhan tuo kosketusnäytöllinen ihan erillainen kuin tavallinen napein varustettu.
Aluksi oli tottumista puhelimen "hitauteen" eli ohjelmat yms. eivät avaudu aivan samassa kun kuvaketta painaa, mutta tuohonkin oppii.. Navigointi on toiminut hyvin vähäisten testien aikaan sekä sports tracker toimi 3 tunnin kestotestin jumittamatta kertaakaan.
Ainut miinus on akun kesto jos tekee puhelimella muutakin kuin puhuu niin akkua saa olla latailemassa joka toinen päivä.
Itse kanssa hommasin heti kalvon näyttöön ettei lähde naarmuuntumaan ja voin suositella insmatin kalvoa. Oli helppo asentaa eikä ole lähtenyt irtoilemaan kunhan muistaa putsata näytön kunnolla ennen asennusta.
Aluksi oli tottumista puhelimen "hitauteen" eli ohjelmat yms. eivät avaudu aivan samassa kun kuvaketta painaa, mutta tuohonkin oppii.. Navigointi on toiminut hyvin vähäisten testien aikaan sekä sports tracker toimi 3 tunnin kestotestin jumittamatta kertaakaan.
Ainut miinus on akun kesto jos tekee puhelimella muutakin kuin puhuu niin akkua saa olla latailemassa joka toinen päivä.
Itse kanssa hommasin heti kalvon näyttöön ettei lähde naarmuuntumaan ja voin suositella insmatin kalvoa. Oli helppo asentaa eikä ole lähtenyt irtoilemaan kunhan muistaa putsata näytön kunnolla ennen asennusta.
- Riku Korpela
Nyt se tuli sitte ostettua, siis 5230 navilla. Ostin serkulta pois ku ei se tarvinnukkaa. Lähes käyttämätön, joten alkuperänen näytönsuojamuovi päällä mut se varmaan lähtee aika nopsaa pois, nii pitää kans hommata vähä paree muovi sitte uudestaan.
Vähä ajattelin semmostaki, että jostai saa vissii tilattua aavistuksen paksumman takakuoren missä on osoitinkynä mukana, luulen et vähä nopeuttaa ainaki nettikäyttöä. Nyt ostamaan jotain suojakoteloa->
Vähä ajattelin semmostaki, että jostai saa vissii tilattua aavistuksen paksumman takakuoren missä on osoitinkynä mukana, luulen et vähä nopeuttaa ainaki nettikäyttöä. Nyt ostamaan jotain suojakoteloa->
GOLF BAG
http://www.klc.fi/fin/tuotteet/Nokia-Varaosat-5800 tuolta halvalla.Riku Korpela wrote: Vähä ajattelin semmostaki, että jostai saa vissii tilattua aavistuksen paksumman takakuoren missä on osoitinkynä mukana, luulen et vähä nopeuttaa ainaki nettikäyttöä.
- Riku Korpela
- Tero Paalanen
- Team Leader
Joo vedetääs hiukan takas. Tuli just mieleen et sulla jää kameran linssi paikoilleen ku meillä se lähtee kuoren mukana. Äh, vaikee selittää, näät sitte viikon päästä. 
http://www.klc.fi/fin/tuotteet/Nokia-Varaosat-5230
Löyty siihen näköjään ihan omansaki.

Täytynee itsekkin tilata uusi takakansi kynällä varustettuna. Varastossa ei vaan ole kuin punaista tarjolla nyt.Pia wrote:Joo vedetääs hiukan takas. Tuli just mieleen et sulla jää kameran linssi paikoilleen ku meillä se lähtee kuoren mukana. Äh, vaikee selittää, näät sitte viikon päästä.
- Riku Korpela
Nyt oli tullut muunkin värisiä takakansia varastoon. Heti piti laittaa tilaukseen, ja huomenna pitäisi olla postilaatikossa.T.Kiviharju wrote:Täytynee itsekkin tilata uusi takakansi kynällä varustettuna. Varastossa ei vaan ole kuin punaista tarjolla nyt.Pia wrote:Joo vedetääs hiukan takas. Tuli just mieleen et sulla jää kameran linssi paikoilleen ku meillä se lähtee kuoren mukana. Äh, vaikee selittää, näät sitte viikon päästä.
Laittaa asetuksista paikannusmenetelmäksi pelkän GPS:än, niin ei maksa se käyttö yhtikäs mitään. Mulla on tuolla systeemillä 5800 navigation ja se pelaa oikein hyvin. Reitin laskeminen saattaa tosin viedä parikin minuuttia pelkällä GPS signaalilla, mutta siitä eteenpäin se toimii oikein hyvin ja tarkasti. Pidän itse tuota oikein hyvänä navigaattorina satunnaiselle käyttäjälle.
Jos on semmonen liittymä mihin kuuluu sitä dataa ym. kiinteä köntti niin sitte varmaa voi hyvin käyttää niitä kaikkia paikannusmenetelmiä.
Mulla ei oo ainakaan nyt puolessa vuodessa naarmuuntunut lasi oikeestaan yhtään. Pidän puhelinta taskussa ilman suojakoteloa.
Näytön näpyttely on vähän tuskaisempaa mun mielestä kun tavallisella näppäimistöllä.
5800 navigationissa tulee muuten hyvät varusteet autoon ja navigointiin mukana.
Jos on semmonen liittymä mihin kuuluu sitä dataa ym. kiinteä köntti niin sitte varmaa voi hyvin käyttää niitä kaikkia paikannusmenetelmiä.
Mulla ei oo ainakaan nyt puolessa vuodessa naarmuuntunut lasi oikeestaan yhtään. Pidän puhelinta taskussa ilman suojakoteloa.
Näytön näpyttely on vähän tuskaisempaa mun mielestä kun tavallisella näppäimistöllä.
5800 navigationissa tulee muuten hyvät varusteet autoon ja navigointiin mukana.