Termarin vaihto jakopäärempan yhteydessä 100 euroa?

Kaikki yleinen jutustelu
Post Reply
Petri M
Posts: 159
Joined: 9.3.2008 9:21
Location: Vantaa

Termarin vaihto jakopäärempan yhteydessä 100 euroa?

Post by Petri M »

Kyselinpä eräältä espoolaiselta autokorjaamolta Passatin jakopääremontin hintaa.
Jakopää vesipumpun, moniura- ja ilmastoinnin hihnan kera 520 euroa vaikutti ihan kohtuulliselta.
Tosin taitaa merkkiliiken hinta olla aika lähellä samoissa.
Mutta samalla ajattelin vaihdattaa termostaatin, onhan autolla ajettu jo 350tkm.
Korjaamon vastaus oli että termostaatin vaihto on erillinen toimenpide ja maksaa 100 euroa?
Marmorilla termari tiivisteineen taisi olla 19 euron paikkeilla, eli
80 euroa termostaatin vaihdosta työn osuus.

Olenko yksin mielipiteeni kanssa että melko kallista?

Köyhälle kaikki on kallista...
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
Sergey
Posts: 65
Joined: 12.7.2010 8:18
Location: Oulu/Åland

Post by Sergey »

sehän ei ainakaa nois vanhemmis moottoreis ookkaa mikää 2min juttu (niiku mersuis).
-Jarkko-

Post by -Jarkko- »

Sergey wrote:sehän ei ainakaa nois vanhemmis moottoreis ookkaa mikää 2min juttu (niiku mersuis).
:lol:

Ei todellakaan, ainakin golffis pitää purkaa ohjaustehostin sivuun ja termari on idioottimaisesti koneen alla ja aikas pirullinen vaihtaa, lisäksi hommaan pitää laskea pakkasnesteetkin sekä ilmaus eli lähes tunnin homma se on.

Marmoritiskillä -96 ventoon termostaatti kustansi 37e, pari vuotta sitten se oli 22e.
Tahtoo noita termostaatteja mennä kuin leipää joten eiköhän laadukas tarvike aja saman asian.

Ja tarkoitan siis sitä että niitä vaihdetaan JO alle 250tkm aikana. Meillä suvussa 4 volsua ( 3 ventoa,1 golffi) ja kaikkiin jo termostaatti vaihdettu, viimesin 160tkm lukemissa.
User avatar
Rave
Posts: 84
Joined: 2.7.2009 15:57
Location: Vantaa

Post by Rave »

Taitaa tosiaan riippua moottorityypistä.
Omaan golfiin vaihdoin ja operaation meni arviolta 5 minuuttia.
Petri M
Posts: 159
Joined: 9.3.2008 9:21
Location: Vantaa

Post by Petri M »

-Jarkko- wrote:
Sergey wrote:sehän ei ainakaa nois vanhemmis moottoreis ookkaa mikää 2min juttu (niiku mersuis).
:lol:

Ei todellakaan, ainakin golffis pitää purkaa ohjaustehostin sivuun ja termari on idioottimaisesti koneen alla ja aikas pirullinen vaihtaa, lisäksi hommaan pitää laskea pakkasnesteetkin sekä ilmaus eli lähes tunnin homma se on.
vesipumpun vaihtohan kuului tuohon jakopään hintaan, eli nesteet ja ilmaukset tulee joka tapuksessa.
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
-Jarkko-

Post by -Jarkko- »

Joo mutta termarin vaihto on aika työläs jos sama juttu kun näissä kolmoskopissa.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Tommosessa pumpparidiiselissä se ei oo ihan samallailla kuin kolmosgolffissa. Se sijaitsee siellä laturin takana. Se kyllä helpottaa työskentelyä kun keula on jo valmiiksi irti. Mutta sanotaanko näin että itse en kyllä kehtaisi 100 euroa pyytää termarin vaihdosta, ei se niin vaikea homma ole.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
-Jarkko-

Post by -Jarkko- »

140e oli termarin ja laturin remmin vaihto golffiin pari vuotta sitten, kallista pelleilyä auton korjauttaminen nykypäivänä on.
Pienimmät jutut tehdään ite mutta eipä enää tahdo jaksaa kiinnostaa joten pajalle viedään ja lompsa auki.

Nykypäivänä vaan ilmoitetaan että hinta on tämä, neuvotteluvaraa ei ole.
Post Reply