Kyselinpä eräältä espoolaiselta autokorjaamolta Passatin jakopääremontin hintaa.
Jakopää vesipumpun, moniura- ja ilmastoinnin hihnan kera 520 euroa vaikutti ihan kohtuulliselta.
Tosin taitaa merkkiliiken hinta olla aika lähellä samoissa.
Mutta samalla ajattelin vaihdattaa termostaatin, onhan autolla ajettu jo 350tkm.
Korjaamon vastaus oli että termostaatin vaihto on erillinen toimenpide ja maksaa 100 euroa?
Marmorilla termari tiivisteineen taisi olla 19 euron paikkeilla, eli
80 euroa termostaatin vaihdosta työn osuus.
Olenko yksin mielipiteeni kanssa että melko kallista?
Köyhälle kaikki on kallista...
Termarin vaihto jakopäärempan yhteydessä 100 euroa?
Termarin vaihto jakopäärempan yhteydessä 100 euroa?
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
Sergey wrote:sehän ei ainakaa nois vanhemmis moottoreis ookkaa mikää 2min juttu (niiku mersuis).

Ei todellakaan, ainakin golffis pitää purkaa ohjaustehostin sivuun ja termari on idioottimaisesti koneen alla ja aikas pirullinen vaihtaa, lisäksi hommaan pitää laskea pakkasnesteetkin sekä ilmaus eli lähes tunnin homma se on.
Marmoritiskillä -96 ventoon termostaatti kustansi 37e, pari vuotta sitten se oli 22e.
Tahtoo noita termostaatteja mennä kuin leipää joten eiköhän laadukas tarvike aja saman asian.
Ja tarkoitan siis sitä että niitä vaihdetaan JO alle 250tkm aikana. Meillä suvussa 4 volsua ( 3 ventoa,1 golffi) ja kaikkiin jo termostaatti vaihdettu, viimesin 160tkm lukemissa.
vesipumpun vaihtohan kuului tuohon jakopään hintaan, eli nesteet ja ilmaukset tulee joka tapuksessa.-Jarkko- wrote:Sergey wrote:sehän ei ainakaa nois vanhemmis moottoreis ookkaa mikää 2min juttu (niiku mersuis).![]()
Ei todellakaan, ainakin golffis pitää purkaa ohjaustehostin sivuun ja termari on idioottimaisesti koneen alla ja aikas pirullinen vaihtaa, lisäksi hommaan pitää laskea pakkasnesteetkin sekä ilmaus eli lähes tunnin homma se on.
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tommosessa pumpparidiiselissä se ei oo ihan samallailla kuin kolmosgolffissa. Se sijaitsee siellä laturin takana. Se kyllä helpottaa työskentelyä kun keula on jo valmiiksi irti. Mutta sanotaanko näin että itse en kyllä kehtaisi 100 euroa pyytää termarin vaihdosta, ei se niin vaikea homma ole.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
140e oli termarin ja laturin remmin vaihto golffiin pari vuotta sitten, kallista pelleilyä auton korjauttaminen nykypäivänä on.
Pienimmät jutut tehdään ite mutta eipä enää tahdo jaksaa kiinnostaa joten pajalle viedään ja lompsa auki.
Nykypäivänä vaan ilmoitetaan että hinta on tämä, neuvotteluvaraa ei ole.
Pienimmät jutut tehdään ite mutta eipä enää tahdo jaksaa kiinnostaa joten pajalle viedään ja lompsa auki.
Nykypäivänä vaan ilmoitetaan että hinta on tämä, neuvotteluvaraa ei ole.