Ahtopainemittarin asennus 1.8t AWT

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
1st
Posts: 167
Joined: 20.9.2009 12:17
Location: Ylämylly

Ahtopainemittarin asennus 1.8t AWT

Post by 1st »

Enpä oikeen löytäny haulla taas mitään, varsinkaan tästä bensakoneisesta..

Joo eli on tässä käyny mielessä jos asentelis AP mittarin tuohon ajokkiin ihan huvin vuoksi (kun on tuo paikkakin valmiina sen öljynpainemittari kokeilun jäljiltä :D)

Niin että mistä sieltä konehuoneesta kannattas ottaa paine sille letkulle, pikaisesti vilkuiltuna imusarjalta menee bensakiskon päähän(bensanpainesäädin?) letku, onko tuosta kovin haittaa auton toiminnalle jos sen lyhyen letkun katkaisee ja haaroittaa siitä? äkkiä mietittynä aika hyvä paikka olis niin lähellä imusatsia, ja kaasuläpän "oikealla puolella"

Ajattelen taas pahimman mukaan :D, eli mitä siitä seuraa jos siitä bensanpaineen säätimestä irtoaa se alipaine/paine letku? eikös se vaan pudota polttoaineen paineet, että ei siis nosta liian korkeiksi?
Ford '05
Kupla '72
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Siitä imusarjan päistä lähtee ohuet letkut, niistä toiseen vaan T-haara ja siitä. Sinne mittarillehan ei ilmaa virtaa, ainoastaan paine putkessa muuttuu niin mitään vaikutusta ei pitäisi normaalisti olla. Ja jos se letku irtoaa niin silloin on joka tapauksessa vähän huono tilanne ja vikavaloa ainakin sytyttää.
Jos bensapainesäätimen letku irtoaa niin eikös se paineet tiputa ja mitäpä luulet bensansyötölle suuttimissa tapahtuvan kun yhtäkkiä ei ainetta tulekkaan enää oletetulla paineella -> mitä tapahtuu seokselle... Anturit tuonkin tilanteen luultavasti seivaavat ja limb-moodi tai täysvikatila pamahtaa kehiin.

Helpointa on laittaa se T-haara ja mittarin letku niin ettei letkut irtoile :)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
1st
Posts: 167
Joined: 20.9.2009 12:17
Location: Ylämylly

Post by 1st »

Nojoo, tänään kävin tollasen huippulaadukkaan AG:n halvan mittarin motonetistä :D

Siinä imusarjassa on koneen takapäässä se pikkuletku mikä menee sinne bensan paineen säätimelle, ja etupäässä konetta sit lähtee kans, mikä menee jonneki imusarjan alle, ja yhdistyy siellä johonki toiseen letkuun, lienee sinne sit parempi liittää kun siihen bensanpaineen säätimen letkuun?

Tuota vikatilaa oon miettiny ennenki, mut en oo muistanu kysellä, nollautuuko se jos esim. akun kenkää pitää hetken poissa? vai onko se limb mode niin kauan päällä kun sen tietokoneella kuittaa? jos joku tollanen letkurikko tms. sattuu muutenki tien päällä..

Ja ne letkut on kyllä joo tarkoitus laittaa ettei ne irtoile, mut meikä aina miettii kaiken pahimman päälle ennen asennusta kaiken :D
Ford '05
Kupla '72
1st
Posts: 167
Joined: 20.9.2009 12:17
Location: Ylämylly

Post by 1st »

Ainiin ja tähän samaan syssyyn vähä off-topiccina, voiko se ahtopaineen säätöventtiili, (onko se nyt se N75?) niin aiheuttaa sellasta ettei nosta ahtoja aina? kun välillä tuntuu että vaikka kuin kiihdyttää niin ei tule ahtoja, mut sit taas välillä lähtee paikaltaan ku pieni orava :lol:
Ford '05
Kupla '72
Post Reply