Golf IV ajovalopolttimoiden vaihto

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Juhizz

Golf IV ajovalopolttimoiden vaihto

Post by Juhizz »

Päätinpä vaihtaa Golfiini uudet polttimot etuvaloihin.

Ostin Motonetin valikoimista uudet polttimot lähi-, kauko- ja parkkivaloille.

Noh, aloin hommaan virkein mielin uudet polttimot penkillä odottaen asennusta.

Noin puolen tunnin sormien ja rystysten tuhoamisen jälkeen päätin yksinkertaisesti hommaa helpottaakseni irroittaa umpiot paikoiltaan. Hommahan vaatii tietenkin puskurin irroituksen, mutta kyllä homma kannatti. Puskuri irtoaa yllättävän helposti kun jaksaa muutaman ruuvin (13 torx-ruuvia) pyöritellä pois. Lamppujen irroituksen jälkeen itse polttimoiden vaihdossa meni noin 10min. Ja koko operaatiossa noin tunnin verran.

Omasta puolestani suosittelen (ainakin isokouraiselle, kuten itse olen) tuota puskurin ja umpioiden irroitusta varsinkin jos aikoo vaihtaa kaikki polttimot kerralla. Pelkät lähivalot (H7) saanee kyllä vaihdettua ilman irroitustakin. :wink:

Edit: Polttimoiksi vaihdoin Osramin Night Breakerit, joiden jälkeenpäin luin olevan heikkokestoisia..(?) Eli saapi nähdä kuinka lyhyen ajan jälkeen ne täytyy taas vaihtaa.. :roll:
juha212

Post by juha212 »

Itse käytin 2 paria night brakereita viime syksynä ja ne kestivät noin 1,5 kk pari. Sitten vaihdoin jotkun toiset +30% polttimot ja ne on kestäny kohta vuoden. Kyllähän noilla osrameilla saa parannettua iv golffin lyheitä varsinkin releytettynä huomattavasti.
Pekka H

Post by Pekka H »

Mullon night breikkerit jeuhannu kohta 2 vuotta.
VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
Lassi Jyrkkänen

Post by Lassi Jyrkkänen »

Tuli tuas kans vaihdettua Night breakerit. Oon ollu kyllä tyytyväinen ja vaikka meniskin useammin vaihtoon, niin mieluummin niin koska ainakin noissa lyhkäsissä valoteho on aivan eri, kun mitä on aikaisemmin kokeillu.
VW Golf Variant 1.6 16V -04 & RAV4 -03
teukka

Post by teukka »

Noiden yön murtajien kanssa olen kuullut olleen ongelmia kun tuote oli uusi.Nykyiset tuntuvat olevan jo varsin kunnollista erää.
Ahdin määrää tahdin niinkuin sanotaan.Kalustona Passat Variant 1.8T ja A4 Sedan 1.8T.
juha212

Post by juha212 »

Toki varmaan riippuu tietysti ajomääristäkin mitä itellä tulee runsaasti. Varmaan pitää käydä ostaa Breakerit lyhyihin, kun tuli laitettua nuo Hellan 3000 taas syksyn pimeyteen.
Alkaline

Post by Alkaline »

Itse vaihdoin justiinsa pari viikkoo sitten ne +30% valot ja olen ainakin valon määrään ollut tyytyväinen.
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...

Passat variant -13 tsi dsg
Basu
VCF Member

Post by Basu »

Torstaina huomasin paikallisella Fixuksella uusia Night breakereita, olikohan virallisempi nimi Osram Nightbreaker Plus -tjsp. Siinä pakkauksessa mainostettiin parempaa kestoa... vaikka eipä noissa normaaleissakaan ole mitään vikaa huomannut, yli vuoden päivät toimineet.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Juhizz

Post by Juhizz »

En muista oliko nämä nyt +-sarjaa vai vanhaa erää, mutta ainakin Motonetin hylly näytti juuri täytetyltä :P

Katsellaan nyt kauanko kestävät. Hintansakin puolesta toivoisi niiden kestävän..

Silmämääräisesti kyllä ovat valoteholtaan paremmat kuin edelliset. Jotka nekin tosin olivat Osramin valmistetta kaikki. Ja olivat autossa koko minun omistusaikani ajan ( reilu vuosi ), ellei pitempäänkin..
Lassi Jyrkkänen

Post by Lassi Jyrkkänen »

Ittellä nuo nightit on +90% , tässähän sitä nyt saa sitten laskeskella kauanko kestää.
VW Golf Variant 1.6 16V -04 & RAV4 -03
Post Reply