Xenonvaloasiaa Passat 3BG

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
vetari

Xenonvaloasiaa Passat 3BG

Post by vetari »

Autossani on alkuperäiset xenonit joista toinen jo aika punertava. Niinpä yritin vaihtaa siihen polttimoita vaan eihän sinne miehen käsi sopinut ja näyttää siltä että umpio on otettava pois kokonaan. Kuinka saan umpion pois ja tarviiko minun mennä nosturille sen vuoksi? Volkkari on miulle uusi tuttavuus joten kokemusta autosta ei ole kertynyt.
Autoni on vm. 2003 Passat Variant 1,9 TDI.
Kiitos etukäteen neuvoista!
kimble

xenon

Post by kimble »

Varmasti en tiedä tosta mallista, mut ainakin omassa 3 c:ssä pitää ottaa etupuskuri irti että saapi umpiot poikkee. Kivaa hommaa kun itselläni ei ole orkkis ksenoneita ni joutuu nypläämään ees/taas :)
Passat variant-07
Pia
VCF Member

Post by Pia »

Juu puskuri irti vaan, tosi nopee homma. Konepellin muovisen avauskahvan kanssa kannattaa olla varovainen ettei katkaise siitä jalkoja. Varsinkin jos pihalla kylmässä alkaa purkaan nokkaa.

http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.p ... n+irroitus
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Kilu

Re: Xenonvaloasiaa Passat 3BG

Post by Kilu »

vetari wrote:Autossani on alkuperäiset xenonit joista toinen jo aika punertava. Niinpä yritin vaihtaa siihen polttimoita vaan eihän sinne miehen käsi sopinut ja näyttää siltä että umpio on otettava pois kokonaan. Kuinka saan umpion pois ja tarviiko minun mennä nosturille sen vuoksi? Volkkari on miulle uusi tuttavuus joten kokemusta autosta ei ole kertynyt.
Autoni on vm. 2003 Passat Variant 1,9 TDI.
Kiitos etukäteen neuvoista!
Eikös se umpio ole kiinni 3:lla ruuvilla? 3B:ssä umpioiden irroitus ei kestä montaa minuuttia. Sivuvilkku pois ja sitten umpion sivulta 1 ruuvi irti ja päältä loput 2. Sitten pujottamalla sen umpion saa etukautta pois. Itse vaihdoin xenonit jälkiasennusosina, joten en tiedä onko kiinnitys sama, mutta tuskin sitä puskuria/umpiota tarvitsee irroittaa polttimon vaihtoon, korkeintaan imuilmaputki. Umpioiden poiston jälkeen pystyi helposti fiksaamaan myös ajovalopesurit, joten en itse ainakaan viitsisi puskuria varta vasten irroittaa.
Sami Jalonen

Post by Sami Jalonen »

3B ja BG keulat on ihan erilaiset noiden valojen suhteen, 3B tosiaan onnistuu polttimonvaihto umpiota irrottamatta ja irroittaminenki on tosi helppoa. Toisin on tuo BG..
Patu

Post by Patu »

Moi,

3BG:ssä jos on alkuperäiset Xenonit niin puskuri pitää irroittaa mutta tämä on ns. pala kakkua.

Vaiheittain näin:
1. Ota maski pois, talttapää ruuvarilla avusta "kiiloja" maskin reunoilla ja konepellin aukaisu klipsun läpivientiä. Jätä se maski roikkumaan sen klipsun varaan.
2. Tämän jälkeen maskin alta paljastuu 3.kpl torx ruuveja jotka avaat. Lisäksi molemmissa lokareissa renkaiden edessä on 3.kpl torx ruuveja jotka avaat. Sen lisäksi puskurin alla pohjassa on 3.kpl torx ruuveja jotka avaat.
4. Seuraavaksi vedät puskurin pois... jos on sumareita niin irroitat samalla niiden johdot.
5. Puskurin alla on ns. muovinen puskurin tukikehikko joka on kiinni 4.kpl torx ruuveilla, poistat nämä ja otat kehikon pois.
6. Seuraavaksi irroitat umpiot jotka ovat kiinni muistaakseni kolmella torx ruuvilla (2.kpl päällä ja yks sivussa). Kun ruuvit on auki niin vedät umpion vaan eteen ja ulos.
7. Samalla irroitat tietenkin johdot. Kun johdot on irroitettu ja umpio on kädessä niin umpion takaa kolme torx ruuvia auki ja sitten paljastuu Xenon poltin...eli sitten vaihdat sen ja takas auto kokoon samassa järjestyksessä.

Tässä ajassa kuin kirjoitin tämän tekstin niin olisi mulla jo umpio kädessä. Oon sen verran nopia homma kun on sen useempaan kertaan tehnyt.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Tero Paalanen
Team Leader

Re: xenon

Post by Tero Paalanen »

kimble wrote:Varmasti en tiedä tosta mallista, mut ainakin omassa 3 c:ssä pitää ottaa etupuskuri irti että saapi umpiot poikkee. Kivaa hommaa kun itselläni ei ole orkkis ksenoneita ni joutuu nypläämään ees/taas :)
Kyllä 3C:henki saa saa xenonit paikalleen ja pois helposti ilman umpioiden irrotusta.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
jonneilari

Post by jonneilari »

Joo.. juuri itsekkin vaihtaneena uudet polttimot 3C eikä kyllä puskuriin tarvinnut koskea ollenkaan.
Killer

Post by Killer »

Ei taida olla alkuperäiset bi-xenon umpiot!
Ainaki omaa ku oon katellu niin näyttää ahtaalta molemmilla puolilla
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Post Reply