Passat 3bg 2004 ALT
Passat 3bg 2004 ALT
Terve, eka postaus foorumille kun ajattelin tuota omaakin koirankuljetinta esitellä.
Auton hommasin 2011, olikohan elokuussa. Vajaa vuosi ja noin 15tkm yhteistä matkaa takana ja ei voi olla kuin tyytyväinen kun voorti leiristä pääsi pois. Autoa eteenpäin kuljettavat eturenkaat, sekä 2 litrainen ALT kone joka on niellyt maantietä tällä hetkellä n. 215tkm verran. Varustelutaso Trendline ja väri Urban Grey (astetta tummempi hopea).
Vuoden mittaan on tehty kaikenlaista pientä hifistelyä:
Sisustasta kuvaa. Ainoa muutos tässä on Alpinen 117r-i soitin.
Vaihdekepin nuppi+pussi yhdistelmä vaihtui uuteen.
Kuskin kattokahvan tilalle tilasin aurinkolasikotelon.
Perästä sheivattu merkit, ja takalasin naarmuttimella viskattu vesilintua.
Ratin pintamuovikin tuli tilattua uusi kun ratissa oleva VW merkki oli sen verran kulunut että pisti aina silmään, mutta kun sen sai käteen jäi siitä jotenkin halpa ja muovinen vaikutelma alkuperäseen verrattuna. Joten päädyin seuraavaan ratkaisuun.
Tässä lähtötilanne, karmeaan kuntoon päässyt. Teipeistä voi päätellä jotain
KYLLÄ, pintaan aina niin mahtavaa Mastonin mattamustaa. Itse asiassa luonnossa ihan jännän näkönen tuli.
Kattokaiteet käytin pois ja maalasin kun olivat jo sen verran kuluneet.
Niistä tuli semmoset.
Onhan tuota pitäny tietenki myllyttää, ja pintaan laitettu Gtechniq C1 pinnoite, jonka päälle saman valmistajan C1,5 lisäsuojaksi. Muoveissa C4 ja C1,5, laseissa G1 ja tuulilasia lukuunottamatta C1,5. Sekalaista kuvasaastetta vielä.
Etu-umpioiden hiekkapuhallettu yleisolemus korjattiin menetelmällä p2000-p3000 vesihionta plus myllytys plus pinnoite.
http://leksa.kuvat.fi/kuvat/VW+Mylly%C3%A4/MVI_2870.MOV
Tuossa lopuksi vielä videota pinnoitteen toiminnasta.
Seuraavana listalla on alustasarja (coilit) sekä vanteet.
PS: Kaikki kuvat klikkaamalla isommaksi.
Auton hommasin 2011, olikohan elokuussa. Vajaa vuosi ja noin 15tkm yhteistä matkaa takana ja ei voi olla kuin tyytyväinen kun voorti leiristä pääsi pois. Autoa eteenpäin kuljettavat eturenkaat, sekä 2 litrainen ALT kone joka on niellyt maantietä tällä hetkellä n. 215tkm verran. Varustelutaso Trendline ja väri Urban Grey (astetta tummempi hopea).
Vuoden mittaan on tehty kaikenlaista pientä hifistelyä:
Sisustasta kuvaa. Ainoa muutos tässä on Alpinen 117r-i soitin.
Vaihdekepin nuppi+pussi yhdistelmä vaihtui uuteen.
Kuskin kattokahvan tilalle tilasin aurinkolasikotelon.
Perästä sheivattu merkit, ja takalasin naarmuttimella viskattu vesilintua.
Ratin pintamuovikin tuli tilattua uusi kun ratissa oleva VW merkki oli sen verran kulunut että pisti aina silmään, mutta kun sen sai käteen jäi siitä jotenkin halpa ja muovinen vaikutelma alkuperäseen verrattuna. Joten päädyin seuraavaan ratkaisuun.
Tässä lähtötilanne, karmeaan kuntoon päässyt. Teipeistä voi päätellä jotain
KYLLÄ, pintaan aina niin mahtavaa Mastonin mattamustaa. Itse asiassa luonnossa ihan jännän näkönen tuli.
Kattokaiteet käytin pois ja maalasin kun olivat jo sen verran kuluneet.
Niistä tuli semmoset.
Onhan tuota pitäny tietenki myllyttää, ja pintaan laitettu Gtechniq C1 pinnoite, jonka päälle saman valmistajan C1,5 lisäsuojaksi. Muoveissa C4 ja C1,5, laseissa G1 ja tuulilasia lukuunottamatta C1,5. Sekalaista kuvasaastetta vielä.
Etu-umpioiden hiekkapuhallettu yleisolemus korjattiin menetelmällä p2000-p3000 vesihionta plus myllytys plus pinnoite.
http://leksa.kuvat.fi/kuvat/VW+Mylly%C3%A4/MVI_2870.MOV
Tuossa lopuksi vielä videota pinnoitteen toiminnasta.
Seuraavana listalla on alustasarja (coilit) sekä vanteet.
PS: Kaikki kuvat klikkaamalla isommaksi.
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Tervetuloa foorumille! Näyttää enemmän kuin asialliselta nuo sun tekemät pikku muutokset! Hienoa!
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Tattista
Yöllä nollat taulussa kirjottelin, joten jäi mainitsematta että tuostahan on otettu myös aivan raaserimaisia tehoja irti K&N:än paneelisuodattimella
Sekä kaverin kanssa sovittu alustavasti pienistä maalaus hommista, autossa kun oli ostettaessa paikallaan hienosti asennettu tuulenohjain takapaksissa.
Semmosta jälkeä jättänyt se... Metallikiinnike ollu suoraan maalipintaa vasten.
Sekä tommonen pikku kukkanen löyty kynnelä raapimalla.
Perjantaina koittaa tilipäivä joten ei muuta kuin maalikauppaan. Kuvat taas klikkaamalla isoksi.
Yöllä nollat taulussa kirjottelin, joten jäi mainitsematta että tuostahan on otettu myös aivan raaserimaisia tehoja irti K&N:än paneelisuodattimella
Sekä kaverin kanssa sovittu alustavasti pienistä maalaus hommista, autossa kun oli ostettaessa paikallaan hienosti asennettu tuulenohjain takapaksissa.
Semmosta jälkeä jättänyt se... Metallikiinnike ollu suoraan maalipintaa vasten.
Sekä tommonen pikku kukkanen löyty kynnelä raapimalla.
Perjantaina koittaa tilipäivä joten ei muuta kuin maalikauppaan. Kuvat taas klikkaamalla isoksi.
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Kivaa vuosimallia ja kivalla tekniikalla
Huomannu mitään hyötyä kooännästä?
Huomannu mitään hyötyä kooännästä?
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Kyllä se persdynolla tuntu pikkasen eriltä. Suurin syy oli varmaan siinä että putsasin samalla suodattimelle tulevan ilmanotto putken joka oli käytännössä muurautunut umpeen kaikennäkösistä ötökän raadoista.
Ei varmaan haittaakaan ollu tuosta kuitenkaan. Pitäshän sen olla ainaki kestävä
Ei varmaan haittaakaan ollu tuosta kuitenkaan. Pitäshän sen olla ainaki kestävä
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Tänään oli pientä maalaus hommaa.
Aiemmassa viestissä mainittu takalunkan alareuna, joka oli päässy hieman happanemaan hiottuna. Aika kovasti sai kaivella että sai ruosteet pois. Joskus ilmeisesti korjattu paklaamalla ruosteen päälle
Tässä ensimmäinen epoksikerros päällä, pakkelia odottamassa.
Tuulenohjaimen jälkiä korjattuna.
Alareuna paklattuna, ja pohjamaalikerros päällä.
Huomenna homma jatkuu pintamaalilla ja lakkauksella. Nyt kuitenkin pikkasen Karhua
Aiemmassa viestissä mainittu takalunkan alareuna, joka oli päässy hieman happanemaan hiottuna. Aika kovasti sai kaivella että sai ruosteet pois. Joskus ilmeisesti korjattu paklaamalla ruosteen päälle
Tässä ensimmäinen epoksikerros päällä, pakkelia odottamassa.
Tuulenohjaimen jälkiä korjattuna.
Alareuna paklattuna, ja pohjamaalikerros päällä.
Huomenna homma jatkuu pintamaalilla ja lakkauksella. Nyt kuitenkin pikkasen Karhua
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Ruostekorjaukset ja maalaukset on tehtynä, nyt saaneet pari päivää olla rauhassa ja huomenna ajattelin kiillotella sumurajat pois.
Slamitilta tuli tilattua kangasmatot, sekä W8 kattovalo. Ebaystä vielä Bra tulossa.
Pitänee etsiä sopivaa kandidaattia alustasarjaksi? Jomit on pyöriny mielessä, sekä Ta-Technix. Onko antaa jotain vaihtoehtoa coileille? Halvatki sais olla
Slamitilta tuli tilattua kangasmatot, sekä W8 kattovalo. Ebaystä vielä Bra tulossa.
Pitänee etsiä sopivaa kandidaattia alustasarjaksi? Jomit on pyöriny mielessä, sekä Ta-Technix. Onko antaa jotain vaihtoehtoa coileille? Halvatki sais olla
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Riippuu kait mitä haetaan, jomeilla yms saa kyllä kenttään mutta "ajomukavuus" kait on mitä on. Samoin jos vetää vaikka sen kw:n kenttiin niin tuskin sen parempi ajettava kun halppis sarjat? Viisaammat korjatkoon. Riippuu paljolti siitä mitä haetaan.
MIstäs noita pinnoitteita oot hommaillu? Prameen näköstä jälkeä kieltämättä. Taidat olla alan miehiä? Vai mennäänkö ihan harraste pohjalta?
MIstäs noita pinnoitteita oot hommaillu? Prameen näköstä jälkeä kieltämättä. Taidat olla alan miehiä? Vai mennäänkö ihan harraste pohjalta?
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Noh, tietenki pääpaino on kenttään saamisella. Tosin tuskin tullaan mitään aivan extreme madalluksia kuitenkaan harrastamaan.JL kirjoitti:Riippuu kait mitä haetaan, jomeilla yms saa kyllä kenttään mutta "ajomukavuus" kait on mitä on. Samoin jos vetää vaikka sen kw:n kenttiin niin tuskin sen parempi ajettava kun halppis sarjat? Viisaammat korjatkoon. Riippuu paljolti siitä mitä haetaan.
Pinnotteita löytyy Suomesta esim. autonhoito.com verkkokaupasta. Ite hommasin saarivaltiosta, shinearama.co.uk. Tuolta löytyyki sitten ihan varmasti kaikkea mitä tarvii. Onhan tuota joku vuosi sitten tehny hetken aikaa ihan työkseen, mutta nykyään ihan harrastuspohjaltaJL kirjoitti: MIstäs noita pinnoitteita oot hommaillu? Prameen näköstä jälkeä kieltämättä. Taidat olla alan miehiä? Vai mennäänkö ihan harraste pohjalta?
Re: Passat 3bg 2004 ALT
http://www.tuningkauppa.com/epages/Kaup ... ucts/62614" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhtenä vaihtoehtona tuollainen sarja.
Voisin villin veikkauksen tehdä, että olipa alusta mikä tahansa, niin kaikki on yhtä huonoja ajoiltaan kun kunnolla "tontitat". Toki kokemusta ihan maassa olevasta autosta ei ole, kun sellainen vajaa 5 senttiä on vielä maahan.
Yhtenä vaihtoehtona tuollainen sarja.
Voisin villin veikkauksen tehdä, että olipa alusta mikä tahansa, niin kaikki on yhtä huonoja ajoiltaan kun kunnolla "tontitat". Toki kokemusta ihan maassa olevasta autosta ei ole, kun sellainen vajaa 5 senttiä on vielä maahan.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Pitkästä aikaa jotain, ruosteet korjailtu ja maalailtu. Kuitenki maaliliikkeessä myivät vittu väärää maalia joten vituiksi ja uusiksihan se menee. Uusi maali oli enemmänkin perushopea kuin tommonen harmaa. Se siitä, kuvia sitten kunhan on kuosissa.
Muuta, tullut maailmalta paketteja ja tässä jotain räpsyjä.
Bra tuli ja laitettiin keulalle, eipähän tuu enää kiveniskuja ainakaan nyt kun sai juuri vanhat paikattua. Ulkonäöstä voi olla monta mieltä ja johan tuo on keretty ristimään muun muassa norsun korvaksi ja muuksi mutta omaan silmään passaa
Kangasmatot Slamitilta, reippassti paremmat ku alkuperäset ällöharmaat kumimatot.
Tässä avaimen silikoni suojakotelo, ihan pätevä
W8 sisävalo oottelee vielä asennusta. Kaverilla löytyy myös nyt pienien väärinkäsitysten kautta kaksi kappaletta Jomin coilover satseja joista lupauduin lunastamaan toisen pois, eli tonttia kohti hiiohoi!!!
Muuta, tullut maailmalta paketteja ja tässä jotain räpsyjä.
Bra tuli ja laitettiin keulalle, eipähän tuu enää kiveniskuja ainakaan nyt kun sai juuri vanhat paikattua. Ulkonäöstä voi olla monta mieltä ja johan tuo on keretty ristimään muun muassa norsun korvaksi ja muuksi mutta omaan silmään passaa
Kangasmatot Slamitilta, reippassti paremmat ku alkuperäset ällöharmaat kumimatot.
Tässä avaimen silikoni suojakotelo, ihan pätevä
W8 sisävalo oottelee vielä asennusta. Kaverilla löytyy myös nyt pienien väärinkäsitysten kautta kaksi kappaletta Jomin coilover satseja joista lupauduin lunastamaan toisen pois, eli tonttia kohti hiiohoi!!!
Re: Passat 3bg 2004 ALT, Airbag Fault
No niin. laitoin tuon W8 sisävalon, ja sen jälkeen ilmenikin yksi ongelma.. Eli airbag faulttia vilkuttaa sekä airbag B/tensioneria.. Voisko johtua siitä että vanhassa sisävalossa oli semmonen "airbag off" valo, joka nyt jäi sitten kytkemättä mihinkään? Onnistuiskos korjaus tuohon vaikka jomppaamalla sille valolle menneet johdot yhteen, tai joku vastus tai pikku hehku sinne väliin??
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Purin vanhasta valosta pois sen aribag off valon, ja laitoin piirilevyineen kaikkineen vapaaks jääneeseen liittimeen kiinni. Ei vika ainakaan vielä korjaantunu, pitänee laittaa vag comiin kiinni ja kattoa..
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Airbagin valohan sammuu vasta kun koodit kuitataan pois.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Käytin kaverilla Vag-comissa kiinni ja vikakoodinki puolesta oli kyse juuri siitä "airbag off" valosta. Nyt se on liittimessä kiinni ja teipattuna kattovalon piuhan kylkeen. Toimii kuin junan vessa
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Leksa kirjoitti:Käytin kaverilla Vag-comissa kiinni ja vikakoodinki puolesta oli kyse juuri siitä "airbag off" valosta. Nyt se on liittimessä kiinni ja teipattuna kattovalon piuhan kylkeen. Toimii kuin junan vessa
Toi onkin hyvä huomio. Itselle suunnitellut samaisen W8- valon asennusta.
P.s. Laitoin yyveetä.
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Mäki haluun tollasen valkosen suojan avaimelle mutta mistä moisen ostit?
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
Re: Passat 3bg 2004 ALT
OT: Tuosta http://www.ebay.com/itm/White-Silicone- ... 25&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Ite mietin että pakko tilata lisääki nuita ku oli vihreitä, keltasia, sinisiä jne.. Saa vaihella sitten mielen mukaan
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Tilaa mulle valkonen niin heitän sulle rahaa kun en osaa ebaytä käyttää vieläkää.Leksa kirjoitti:Ite mietin että pakko tilata lisääki nuita ku oli vihreitä, keltasia, sinisiä jne.. Saa vaihella sitten mielen mukaan
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Mikä ettei, tosin menee tilaus varmaan syyskuun puolelle.Samii- kirjoitti:Tilaa mulle valkonen niin heitän sulle rahaa kun en osaa ebaytä käyttää vieläkää.
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Oolrait, tänään laitoin passattiin keulalle jomit alle. Tuloksena:
1. Pohjamuovi maassa kiinni
2. Vetarin suojamuovi samassa rytäkässä paskaksi.
3. Pissapojan pumppu kans paskaksi
4. Peukalon sain näppärästi turvoksiin ku pieksin alapään pulttia irti. Sormi sopivasti tukivarren ja vasaran välissä ku toisela käellä löin ihan olan takaa.. Taitaa kynsi tipahtaa irti
Koko päivän siinä sai taistella, huomenna sitten takapää ja pitää varmaan etupäätä nostaa
1. Pohjamuovi maassa kiinni
2. Vetarin suojamuovi samassa rytäkässä paskaksi.
3. Pissapojan pumppu kans paskaksi
4. Peukalon sain näppärästi turvoksiin ku pieksin alapään pulttia irti. Sormi sopivasti tukivarren ja vasaran välissä ku toisela käellä löin ihan olan takaa.. Taitaa kynsi tipahtaa irti
Koko päivän siinä sai taistella, huomenna sitten takapää ja pitää varmaan etupäätä nostaa
- Sami Jalonen
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 18.3.2007 19:13
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Se pultti lähtee paremmin jos on koko keula ylhäällä Paljon on jomissa kierrettä edessä jäljellä?
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Re: Passat 3bg 2004 ALT
No sehän meni sit ihan nappiin
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Koko keula oli pukkien varassa ylhäällä. Runkopalkeista/whatever tuettuna.. Hyvinhän tuo svengas kuitenki Perkele ku särkee peukaloa, kalja lievittää pikkasen mutta ei tarpeeksi
Onkos sillä muuten mitään väliä miten päin se alapään pultti on? Ite laitoin toisin päin nyt verrattuna alkutilanteeseen.
Lisäksi tais pissapojan pumppu hajota... Laiton lastulevyn pätkiä renkaan alle jotta sain tunkin pois alta. Aloin sitte hivuttaan autoa niiden päältä alas ja yks levy hyppäs pystyyn ja puski sisälokasuojan sisään. Sitte alkoki haisemaan pesuneste
Onkos sillä muuten mitään väliä miten päin se alapään pultti on? Ite laitoin toisin päin nyt verrattuna alkutilanteeseen.
Lisäksi tais pissapojan pumppu hajota... Laiton lastulevyn pätkiä renkaan alle jotta sain tunkin pois alta. Aloin sitte hivuttaan autoa niiden päältä alas ja yks levy hyppäs pystyyn ja puski sisälokasuojan sisään. Sitte alkoki haisemaan pesuneste
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Ota sisäloksu irti alareunastaan senverran että näet sinne taakse, pumput ja säiliö on siinä heti muovin toisella puolen. Ei ole kaksinen paketti se säiliö+pumput. Säiliössä on kumiholkit rei'issä joihin ne pumput on työnnetty. Voihan se olla vaan pumppu noussu holkista ylös. Ja uusi pumppu ei taas Motonetissä kauheita maksanu jos uusia joutuu.
En muista miten mulla noi alapultit on vs alkuperäinen asennus, mutta lienikö siinä mitään syytä miksi se olisi päin tai toisin. Sen pultin kyllä pitäisi irrota ihan kevyesti kunhan iskarin alapäätä vähän keventää ja kääntelee että on oikeassa asennossa. Yksinään voi olla hankala temppu kun kädet äkkiä loppuu kesken.
En muista miten mulla noi alapultit on vs alkuperäinen asennus, mutta lienikö siinä mitään syytä miksi se olisi päin tai toisin. Sen pultin kyllä pitäisi irrota ihan kevyesti kunhan iskarin alapäätä vähän keventää ja kääntelee että on oikeassa asennossa. Yksinään voi olla hankala temppu kun kädet äkkiä loppuu kesken.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Jomissa oli kierrettä jäljellä 2 senttiä alkutilanteessa ja näytti tältä:
Tuosta tilanteesta nostin ylöspäin ja nyt on eessä kierrettä 6 senttiä, alkaa olla ihan maukkaalla korkeudella
Tuosta tilanteesta nostin ylöspäin ja nyt on eessä kierrettä 6 senttiä, alkaa olla ihan maukkaalla korkeudella
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Tuolle korkeudelle se nyt saa jäädä ainaki hetkeksi. Ihan reippaasti nostettiin keulaa eikä se vieläkään mikään maasturi ole niinku viimisestä kuvasta näkyy. Perä jäi häiritsevän ylös vaikka kierteet on tapissa, täytyy seurata josko se vähän alemmas vielä asettuis. Jos ei asetu nappasen säätölautaset takapäästä pois. Vanteet ku tuohon vielä sais investoitua niin sehän näyttäs jo ihan autolta
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Millasta vannetta oot kaavaillut?
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Kuvien perusteella aika samoissa korkeuksissa nyt kuin meitsillä. Perää vähän ehkä alemmas juu.. (Säätömutterit pois?)
Nyt vaan jotain kivaa vannesta alle (18"->)
Nyt vaan jotain kivaa vannesta alle (18"->)
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Ennen etupään nostoa korkeus näytti samalta kuin omani tällä hetkellä.. (roiskeläpästä alle 2 senttiä maahan..)
Eli ei muuta kuin takapäätä vain jollain ilveellä alemmas ja vannetta vaihtoon.
Käytitkö kallistuksenvakaajia irti alustan asennuksen yhteydessä?
Itse käytin, niin silti narisee ärsyttävän ihanasti.
Vetarin suojakumi kannattaa korjata mahdollisimman pian, ettei tarvitse rueta vetonivelen vaihtoon (kuten itselleni kävi)
Eli ei muuta kuin takapäätä vain jollain ilveellä alemmas ja vannetta vaihtoon.
Käytitkö kallistuksenvakaajia irti alustan asennuksen yhteydessä?
Itse käytin, niin silti narisee ärsyttävän ihanasti.
Vetarin suojakumi kannattaa korjata mahdollisimman pian, ettei tarvitse rueta vetonivelen vaihtoon (kuten itselleni kävi)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Sami Jalonen
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 18.3.2007 19:13
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Ai teillä mahtuu vielä kuraläpät paikalleen?
Takapäätä saa pikkasen alaspäin (jos ei halua koko säätöpalikkaa ottaa pois) ensin ottamalla sen säätömutterin tai ylhäällä olevan kumin pois. Kumin poisto ei vaikuta ääniin tai muihinkaan mitenkään. Myös pelkkä jousi ja kumit ylhäällä+alhaalla on alempana kun sen mokkulan kanssa. Sen kanssa jää kyllä yllättävän ylös perä.
Kylkilistat korinväriin?
Takapäätä saa pikkasen alaspäin (jos ei halua koko säätöpalikkaa ottaa pois) ensin ottamalla sen säätömutterin tai ylhäällä olevan kumin pois. Kumin poisto ei vaikuta ääniin tai muihinkaan mitenkään. Myös pelkkä jousi ja kumit ylhäällä+alhaalla on alempana kun sen mokkulan kanssa. Sen kanssa jää kyllä yllättävän ylös perä.
Kylkilistat korinväriin?
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Re: Passat 3bg 2004 ALT
BLQ repsut on pyöriny vannelistalla ensimmäisenä mielessä. Tai jos oikein hurjaksi heittäytyy niin tilaa sitten ihan "oikeat" ja koko 19
Re: Passat 3bg 2004 ALT
NUE:t ennemmin.. Ja min 9,5" leveinä
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Ei ois nuetkaan pahat. Ei tuota kyllä oo vielä niin tarkasti kerenny miettiäkään kroonisen persaukisuuden takia (talorempat ennen autoa). Kuitenkaan mitään ihan tusinavannetta ei varmaan tule.
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Passatissa on alkanu kuulumaan ärsyttävä narina/rapina kojelaudasta. Korvakuulolla ajaessa paikallistin sen mittariston tienoille. Tänään tungin käden sulakerasian lunkan alta kojelaudan sisään ja koitin kädellä heilutella paikkoja mutta ei mikään tunnu olevan irti tai mitään.
Onko kellään ollu vastaavaa?
Onko kellään ollu vastaavaa?
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Taitaa olla niitä kuuluisia ominaisuuksia.. Itellä ainakin narisee/nitisee molemmissa. Pistä ihmeessä noista ruoste paikkauksista kuvia minkämoiset niistä tuli? Olis ittellä vastaavaa suunnitteilla myös.
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Eipä niistä ny kehtaa kuvia laitella, sävy tuli väärä. Muuten onnistu ihan hyvin, ei vaan jaksanu kiillotella sumurajaa pois muista ku yhjestä kohasta jolloin näki ihan tosissaan sävy eron.
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Jotain pientä taas.. Jomien laiton jälkeen on pohjamuovi saanu sen verran osumaa, että oli keskeltä ruopiintunu halki joten paiskasin tänään sillä vesilintua ku kyllästyin jatkuvaan maahan laahaamiseen
Pitäis ennen talvea alkaa korjaamaan viime talvena paljastunut vika, eli vuotaa jäähdytin nestettä kun on roikassa. Arvelin että olisko lämmittimestä joku tiiviste sökö? Missäs paikoissa nuissa ALT koneissa yleensä lämppärit on? Säteily/letku lämpät?
Pitäis ennen talvea alkaa korjaamaan viime talvena paljastunut vika, eli vuotaa jäähdytin nestettä kun on roikassa. Arvelin että olisko lämmittimestä joku tiiviste sökö? Missäs paikoissa nuissa ALT koneissa yleensä lämppärit on? Säteily/letku lämpät?
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Säteilylämmitin lohkon kyljessä oikealla puolella. Ainakin tuossa meikäläisen vehkeessä.
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Harsi vain se pohjamuovi kasaan ja laita paikalleen.. On konehuone aika paskainen jos sitä ei ole paikoillaan.
Itse olen harsinut pohjapanssarin kasaan pellillä, liimatiivistemassalla, popniiteillä ja nippusiteillä. Tosin tiesin jo kokemuksesta, että mitä sille kannattaisi tehdä.
Itse olen harsinut pohjapanssarin kasaan pellillä, liimatiivistemassalla, popniiteillä ja nippusiteillä. Tosin tiesin jo kokemuksesta, että mitä sille kannattaisi tehdä.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3bg 2004 ALT
Käyt hakemassa fixukselta koy sheriff pellin sinne motin alle.. Hyväksi havaittu venäläinen laatuvehje
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016