Nykimistä ja sammahtelua..
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
Nykimistä ja sammahtelua..
Elikkä tämmöinen ongelma tuli aamulla ja iltapäivällä vastaan. Kone alkaa nykimään, kierrokseet "seilaa" ja sit sammuu. Ja samalla kojetaulun sisältä kuuluu naksahdus Mittariston alta. Ja käynnistys on vaikeaa sen jälkeen. Lämmöt olivat vähän yli 70 C.
Tuli mieleen käynnistyksenesto laite. Vaikuttaako se bensan syöttöön tai sytytyspuoleen?? Vai molempiin. Auto on mk3 Golf variant ja kone on 2.0l 8 tappinen. ABY2 tai jotain..
Ja ilmamäärän mittari on Hitachi. (vai mikä se on siinä putsarin kotelon jälkeen) Kone on vakio.
Ongelma on ilmeni CD-soittimen ollessa päällä ja tasakaasulla ajettaessa. . En ole ehtinyt kokeilla soitin pois päältä mutta ehkä tänään jo kokeilen.
Pikaisia vastauksia KIITOS!!!!
Tuli mieleen käynnistyksenesto laite. Vaikuttaako se bensan syöttöön tai sytytyspuoleen?? Vai molempiin. Auto on mk3 Golf variant ja kone on 2.0l 8 tappinen. ABY2 tai jotain..
Ja ilmamäärän mittari on Hitachi. (vai mikä se on siinä putsarin kotelon jälkeen) Kone on vakio.
Ongelma on ilmeni CD-soittimen ollessa päällä ja tasakaasulla ajettaessa. . En ole ehtinyt kokeilla soitin pois päältä mutta ehkä tänään jo kokeilen.
Pikaisia vastauksia KIITOS!!!!
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
On se sama. Ilmeisesti paikassa 12, releen numero 167 (ei oo 100% varmaa tietoa). Napsahtaa päälle kun laittaa virran päälle ja parin sekunnin päästä pois, eli käsikopelolla voi tunnustella. Rele tuskin paljoo maksaa, mutta voihan sen avata ja kattoo mitä on syöny.
Tommosta vikaa vois kyllä aiheuttaa virtalukonpohjakin.
Tommosta vikaa vois kyllä aiheuttaa virtalukonpohjakin.
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
Kokeilin ja toi rele oli erittäin lämmin.. ei taida olla normaalia. No käyn ostamassa uuden ja katotaan sen jälkeen. Hinta on motonetissa 9.90 €
Toivottavasti hoituu tolla et pääsee lauantaina H-linnaan.
edit: Ongelma ilmenee ainoastaan kun lämmöt on 70 -80C. siitä ylöspäin toimii normaalisti. Uus rele on laitettu. Ja tyhjäkäynnillä ei ongelmia. Kierroksia ottaa hyvin ja tehot on tallella..
Virtalukon pohja? Mahtaako olla kallis? Voiko toiminnan tutkia jotenkin?
Toivottavasti hoituu tolla et pääsee lauantaina H-linnaan.
edit: Ongelma ilmenee ainoastaan kun lämmöt on 70 -80C. siitä ylöspäin toimii normaalisti. Uus rele on laitettu. Ja tyhjäkäynnillä ei ongelmia. Kierroksia ottaa hyvin ja tehot on tallella..
Virtalukon pohja? Mahtaako olla kallis? Voiko toiminnan tutkia jotenkin?
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
Sama vika palasi. Luulisin. Kauppareissulla mennessä ei mitään ongelmia, mut piti pois lähteä ni ei startannut enää. Tai jos starttas ni pätkii ja paukkuu putkessa, ei pysy käynnissä. Liikaa bensaa??
Ja välillä kuului omituinen "flop" ääni. Ihan kuin olis imassu jotain putkesta koneeseen..
Puola näytti ehjältä. Samoin sytytys johdot. Mittarin takaata naksumista paljon..
Ja välillä kuului omituinen "flop" ääni. Ihan kuin olis imassu jotain putkesta koneeseen..
Puola näytti ehjältä. Samoin sytytys johdot. Mittarin takaata naksumista paljon..
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
Aamulla kävin kokeilemassa, lähti käyntiin mutta alkanut nakuttamaan. Ennen ei nakuttanut. Jakohihna hypännyt pari hammasta yli??
"video" käynnistä -> http://s252.photobucket.com/albums/hh6/ ... 012008.flv
Taitaa olla kansipahvi sökö -> http://i252.photobucket.com/albums/hh6/ ... 008001.jpg
"video" käynnistä -> http://s252.photobucket.com/albums/hh6/ ... 012008.flv
Taitaa olla kansipahvi sökö -> http://i252.photobucket.com/albums/hh6/ ... 008001.jpg
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Tuota limaa kertyy öljykorkkiin jos ajelet lyhyitä matkoja eikä kone lämpeä kunnolla.
Näkyykö öljytikussa tuota samaa mönjää?
Loppuuko tuo nakutus kun kone lämpenee? Aattelin vaa et voisko joku nostaja olla tukossa ja siitä syystä nakuttais.
Ootkos ottanu sen puolan oikein irti ja tarkastanut sen kunnolla.
Oireileeko ainoastaan kostealla ilmalla?
Voisiko viallinen kampiakselinasentotunnistin aiheuttaa tuon?
Virtalukon pohja vois myös aiheuttaa ton mut veikkaisin että vika ei ole siinä koska oireita on ollu aika pitkään.
Eiköhän se pohja olis jo antautunu lopunki jos siinä olis vika.
Näkyykö öljytikussa tuota samaa mönjää?
Loppuuko tuo nakutus kun kone lämpenee? Aattelin vaa et voisko joku nostaja olla tukossa ja siitä syystä nakuttais.
Ootkos ottanu sen puolan oikein irti ja tarkastanut sen kunnolla.
Oireileeko ainoastaan kostealla ilmalla?
Voisiko viallinen kampiakselinasentotunnistin aiheuttaa tuon?
Virtalukon pohja vois myös aiheuttaa ton mut veikkaisin että vika ei ole siinä koska oireita on ollu aika pitkään.
Eiköhän se pohja olis jo antautunu lopunki jos siinä olis vika.
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
Nakuttaa lämpimänäkin. Mut ei niin kovaa mun mielestä. Eipä toi ehdi paljoa lämmetä ku työmatka on 6 km suuntaaan. Eikä oo lämpötolppaa.
Öljytikussa ei ollu mönjää.
Pitää toi puola tarkastaa vielä viikonloppuna. Ja venttilikopan jos irrottais samal ja kurkkais onko mitään näkyvää vikaa. Onko nostajat hydrauliset vai mekaaniset?
Jos v
Öljytikussa ei ollu mönjää.
Pitää toi puola tarkastaa vielä viikonloppuna. Ja venttilikopan jos irrottais samal ja kurkkais onko mitään näkyvää vikaa. Onko nostajat hydrauliset vai mekaaniset?
Jos v
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
No ei oo ihme jos on nostaja tukossa
Ja jos öljyt on vieläkin kirkkaan näkööset ni suosittelen vaihtamaan öljy merkkiä.
Meinaan mitä mustempaa kuraa se öljy on ni sitä paremmin se on huuhdellut koneesta paskan pois.
Yleisestihän luullaan et jos öljy pysyy kirkkaana ni se on laadukasta vaikka oikeasti nimenomaan ne laadukkaat öljyt mustuvat.
Ja jos öljyt on vieläkin kirkkaan näkööset ni suosittelen vaihtamaan öljy merkkiä.
Meinaan mitä mustempaa kuraa se öljy on ni sitä paremmin se on huuhdellut koneesta paskan pois.
Yleisestihän luullaan et jos öljy pysyy kirkkaana ni se on laadukasta vaikka oikeasti nimenomaan ne laadukkaat öljyt mustuvat.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
Sitten ihmetellään kun koneet ei kestä Noh toivottavasti ei tule kalliiksi toi ehtiny/muistanu/jaksanu.Uolevi wrote:No ei oo ihme jos on nostaja tukossa
Ja jos öljyt on vieläkin kirkkaan näkööset ni suosittelen vaihtamaan öljy merkkiä.
Meinaan mitä mustempaa kuraa se öljy on ni sitä paremmin se on huuhdellut koneesta paskan pois.
Yleisestihän luullaan et jos öljy pysyy kirkkaana ni se on laadukasta vaikka oikeasti nimenomaan ne laadukkaat öljyt mustuvat.
Kuinka lierua mahtaa olla noilla kilometreillä, just kaveri laski 5000km ajetut öljyt viritetystä turbokoneesta ja nekin lorisi aika vetisesti. Oli kuitenkin laatukamaa ja suht mustaakin. Eikä meiän Passatin karvan vajaa 25tkm ajetut longlifet enää kovin jäykkää olleet. Mustaa kyllä.
Ja pitkälle asiasta ohi jo; HGT:ssa on kyllä semmonen kone että ei oljyt mustu, en tiedä mistä johtuu. On ollut useampaa merkkiä ja laatua ja aina on suht kirkasta. Edellinen omistaja jo ihmetteli samaa asiaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
Noh, nyt on uudet öljyt koneessa. Kuulostaa ihan normaalilta. Mut jotain on tapahtunu. Tuntuis olevan enemmän potkua koneessa. Tuntui olevan jo ennen uusia öljyjä. Oiskohan ollu putkeessa jotain ahistavaa. Takapöntösta lähteny vaimennukset kävelee. Kuukostaa pörisevän enemmän ku ennen..
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
Enemmän kun mahdollista. Itseasiassa kun oli venakoppa irti tiivisteen vaihtoa varten niin varsin kirkasta metallia siellä oli.Uolevi wrote:Josko siinä olis ollu aina sen verran hyvin huuhtelevaa öljyä jotta koneeseen ei ole päässyt kertymään karstaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Omassa oli käytetty huoltokirjan mukaan Mobilin Rally Formulaa siihen asti kun se mulle tuli.
Vaihdoin sitte öljyn Shell Helix Ultra 0W-40:seen. En ole ikinä nähnyt bensakoneesta tulevan niin mustia öljyjä mitä silloin tuli kun nuo Helixit laskin pois 15 tkm jälkeen. Nyt kun öljynä on ollu Helix vähä pitempää ni öljyt on ruvennu olemaan selkeästi puhtaammat.
Vaihdoin sitte öljyn Shell Helix Ultra 0W-40:seen. En ole ikinä nähnyt bensakoneesta tulevan niin mustia öljyjä mitä silloin tuli kun nuo Helixit laskin pois 15 tkm jälkeen. Nyt kun öljynä on ollu Helix vähä pitempää ni öljyt on ruvennu olemaan selkeästi puhtaammat.
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
Taas viime sunnuntaina auto teki tepposet. Ei kirveelläkään käyntiin. Noh yli puolentunnin ajan sai kokeilla ennen ku starttas. Ja bensapumpun rele naksutteli muutaman kerran sen jälkeen ennen ku alko pelaa normisti.
Mistäs tota ongelmaa nyt lähtis selvittää??? Onko ehdotuksia??
Ja puola on ehjä.
Mistäs tota ongelmaa nyt lähtis selvittää??? Onko ehdotuksia??
Ja puola on ehjä.
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
Taas se "ihana" vika tuli esille. Lämmöt nousi 70 asteeseen ja samantien bensapumpun rele naksuttelee. Noh 30 min. odottelun jälkeen taas käyntiin ilman ongelmaa.
Viittais johonkin lämpö hommaan. Lämpötila anturi? Voiko ajaa ilman et on kytketty? Sais ton aikakin kokeiltua.
"Kylmillä" keleillä ei ollut vikaa ku moottri ilmeisesti lämpiää tasaisemmin kuin nyt "lämpimillä" ilmoilla.
Vai joku ohjain boxi sökö mikä vaikuuttaa bensan syöttöön, sytytykseen ja tohon anturiin???
Viittais johonkin lämpö hommaan. Lämpötila anturi? Voiko ajaa ilman et on kytketty? Sais ton aikakin kokeiltua.
"Kylmillä" keleillä ei ollut vikaa ku moottri ilmeisesti lämpiää tasaisemmin kuin nyt "lämpimillä" ilmoilla.
Vai joku ohjain boxi sökö mikä vaikuuttaa bensan syöttöön, sytytykseen ja tohon anturiin???
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
ja taas uppia:
Huonompaan suuntaan meni anturin vaihdon jälkeen.
Ja jäähdytinnestettä vuota oudosta paikkaa: öljynpaine anturin liitimestä.
Eikös toi se ole? Vai pelkkä merkkivalon liitin? Siis toi lohkon kyljessä oleva yks napanen.
UP: vika tuntuisi olevan sytkäpuolella. mutta huomasin tällaisen: moottorijarrutuksella pysyy käynnissä mut kierrosluku mittari menee nollaan. ja painaa kaasua niin kuuluu "boooo"...
Huonompaan suuntaan meni anturin vaihdon jälkeen.
Ja jäähdytinnestettä vuota oudosta paikkaa: öljynpaine anturin liitimestä.
Eikös toi se ole? Vai pelkkä merkkivalon liitin? Siis toi lohkon kyljessä oleva yks napanen.
UP: vika tuntuisi olevan sytkäpuolella. mutta huomasin tällaisen: moottorijarrutuksella pysyy käynnissä mut kierrosluku mittari menee nollaan. ja painaa kaasua niin kuuluu "boooo"...
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
Kertokaas hyvät foorumilaiset, mikä anturi tms. sähkölaite voi aiheuttaa sen et jos kone lämpiää nopeasti niin katkoo sytytysvirtaa?
Auttaako virtalukon/ -pohjan vaihto käynnistyksen estoon? Vai pystyykö ton ohittamaab ite.
Tästä kun pääsen moottoritielle alle 5:ssä minuutissa ni ongelmaa ei ole. Mut kaupunki ajossa ongelma esiintyy.
Alkaa kohta vituttaa toi auto
Auttaako virtalukon/ -pohjan vaihto käynnistyksen estoon? Vai pystyykö ton ohittamaab ite.
Tästä kun pääsen moottoritielle alle 5:ssä minuutissa ni ongelmaa ei ole. Mut kaupunki ajossa ongelma esiintyy.
Alkaa kohta vituttaa toi auto
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
Re: Nykimistä ja sammahtelua..
itesellä oli 96 1.8 samaa vikaa kaasua niin mooooo moooo 3 tonnia max otti kiertoksia...laitettiin sutytyspuolta puristukset mitattiin lamdaa tutkittiin...kunnes syy löytyi katti oli ihan umpi tukossa...se rälläkällä helvettiin niin jojo alkoi 1.8 ottamaan kierrosta