Hifinaku
Hifinaku
Terve vaan kaikille.
Tarkoitus olisi lähteä kilpailemaan ensi kesänä, joten tässä linkki tuosta pienimuotoisesta projektista.
Ideana on mahdollisimman yksinkertainen järjestelmä (Diskantit, midit, subi ja yksi 5-kanavainen vahvistin)
asennettuna "piiloon", mutta järeästi ja by the book.
Laitteisto ja asennustapakin osittain kopioidaan tähän nykyiseen varianttiini tuosta edellisestä autosta.
Onhan näitä jokaisella ja tässä on minun versioni.
http://www.elisanet.fi/j.aaltonen/mysite3/etu.htm
Tarkoitus olisi lähteä kilpailemaan ensi kesänä, joten tässä linkki tuosta pienimuotoisesta projektista.
Ideana on mahdollisimman yksinkertainen järjestelmä (Diskantit, midit, subi ja yksi 5-kanavainen vahvistin)
asennettuna "piiloon", mutta järeästi ja by the book.
Laitteisto ja asennustapakin osittain kopioidaan tähän nykyiseen varianttiini tuosta edellisestä autosta.
Onhan näitä jokaisella ja tässä on minun versioni.
http://www.elisanet.fi/j.aaltonen/mysite3/etu.htm
Last edited by Janne_80 on 15.2.2011 10:27, edited 1 time in total.
Kah vaan, Passattia kanssa hifistään.
Jos kiinnostaa niin Nokialla ihan näinä päivinä pitäisi 3BG oviin ja konttiin laitella palikat paikalleen, on niitä jo tullu suunniteltua
Varmasti olen tänne johonkin kuvan laittanut missä noi ovien kiinnikkeet näkyy, mutta en itekkään löytänyt.
Eli kahvoista ne pinta muovit irti, on kireät klipsut mutta ruuvarilla varovasti vääntämällä nousee kuskin puoli ylöspäin ja repsikan kahvasta se lista lähtee sivusuuntaan (ovi suljettuna sisälle päin)
Ruuveja löytyy parit täältä ja sitten oven alareunassa yksi vai kaksi näkyvissä.
Alareunasta kannattaa tässä vaiheessa ottaa se valo irti toisesta reunasta alas kääntämällä sekä piuha irti liittimestä.
Sitten varovasti ruuvari pahvin alle ja kuusi muoviklipsiä auki; alakulmat, keskellä reunoja ja yläkulmissa. Sitten nostamalla ylöspäin pitäisi lähteä irti, hirveä määrä liittimiä sähkölaitteita varten ja vaijeri kahvasta (veto + kääntö) ja pahvi pois.
Peilikolmiot on kolmella klipillä, joista se kolmio vapautuu ylöspäin, ovipahvi pitää käytännössä ottaa irti että saa järkevästi irrotettua.
Olikos vielä jotain, ja jos on niin kysy
Jos kiinnostaa niin Nokialla ihan näinä päivinä pitäisi 3BG oviin ja konttiin laitella palikat paikalleen, on niitä jo tullu suunniteltua
Varmasti olen tänne johonkin kuvan laittanut missä noi ovien kiinnikkeet näkyy, mutta en itekkään löytänyt.
Eli kahvoista ne pinta muovit irti, on kireät klipsut mutta ruuvarilla varovasti vääntämällä nousee kuskin puoli ylöspäin ja repsikan kahvasta se lista lähtee sivusuuntaan (ovi suljettuna sisälle päin)
Ruuveja löytyy parit täältä ja sitten oven alareunassa yksi vai kaksi näkyvissä.
Alareunasta kannattaa tässä vaiheessa ottaa se valo irti toisesta reunasta alas kääntämällä sekä piuha irti liittimestä.
Sitten varovasti ruuvari pahvin alle ja kuusi muoviklipsiä auki; alakulmat, keskellä reunoja ja yläkulmissa. Sitten nostamalla ylöspäin pitäisi lähteä irti, hirveä määrä liittimiä sähkölaitteita varten ja vaijeri kahvasta (veto + kääntö) ja pahvi pois.
Peilikolmiot on kolmella klipillä, joista se kolmio vapautuu ylöspäin, ovipahvi pitää käytännössä ottaa irti että saa järkevästi irrotettua.
Olikos vielä jotain, ja jos on niin kysy
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kyllä sä AjH mut varmaan muistat, jos nyt satut oleen sama tyyppi, eli "kellarissa" näsinlinnankadulla töissä. Oon se heppu joka pyöri Hartzan (GT punto) kanssa mansegruisingeissa yms. ja taisin käydä jopa teidän ftcf miitissäkin joskus.
Jatketaan harjoituksia.
PS. Kiesus että voi olla viinikan liikennesekottaja tukossa kun liikennevalot on pois päältä, (rikki kai) poliisi ohjas liikennettä.
Jatketaan harjoituksia.
PS. Kiesus että voi olla viinikan liikennesekottaja tukossa kun liikennevalot on pois päältä, (rikki kai) poliisi ohjas liikennettä.
No niin mä vähän arvailinkin ja sen takia alotinkin tolleen "vanhat tutut" tyylilläJanne_80 wrote:Kyllä sä AjH mut varmaan muistat, jos nyt satut oleen sama tyyppi, eli "kellarissa" näsinlinnankadulla töissä. Oon se heppu joka pyöri Hartzan (GT punto) kanssa mansegruisingeissa yms. ja taisin käydä jopa teidän ftcf miitissäkin joskus.
Jatketaan harjoituksia.
PS. Kiesus että voi olla viinikan liikennesekottaja tukossa kun liikennevalot on pois päältä, (rikki kai) poliisi ohjas liikennettä.
Perjantaina olis Rotvalli, voisin ehkä sinnekkin päästä jos haluat käytännön neuvoja sisustan purkamiseen?
Sekottajassa oli joku ajanut valojen kanssa yhteen ja korjaus menee radiotiedon perusteella ainakin iltapäivään. Kehuivat että ei ole pahoja peltikolareita kelistä huolimatta Pirkanmaalla. Juuei mutta joku kuitenkin Tampereen vilkkaimman risteyksen valot onnistui tappamaan
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Piti oikein toisenkin kerran miettiä että mihin tää kommentti oli mutta uudelleen pläräys Jannen sivuilla selvensijuhiss wrote:Meilläpäin ainakin kilo on tuhat grammaa eli kiloeuroista puhuttaessa tarkoitetaan siis tuhatta euroa.
Ilmeisesti kuitenkin tarkoitetaan 400-500 euroa ?
onnea projektiin, ja toivottavasti saadaan projekti kuvia paljon.
Joo taitaa olla 0,4k-0,5k euroa oikeampi summa ton Vibron hankinnassa, 4-5keuroa tekee jo senverran tavaraa ettei taida Passattiin mahtua ylipäätään sisälle kaikki
Ja Vibrosta tuli mieleen että ootko Janne miettiny laittaa sitä uutta BiMast:ia mihinkään, esim kontin ja lattian suoriin pelteihin? Vai onko BiMastista yleensä mitään iloa?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kattos vaan, on tullu pieni ajatuskatkos, nyt on korjattu, kiitoksia vinkistä.juhiss wrote:Meilläpäin ainakin kilo on tuhat grammaa eli kiloeuroista puhuttaessa tarkoitetaan siis tuhatta euroa.
Ilmeisesti kuitenkin tarkoitetaan 400-500 euroa ?
onnea projektiin, ja toivottavasti saadaan projekti kuvia paljon.
Tuota bimastia ajattelin jos laittas suoremmille/isommille pinnoille vibron kaveriksi.
Harmittaa vaan kun ei ole tallia missä tehdä, tai no teiskossa emännän muorilassa kylmä talli/lato/verstas, täytyy odotella hieman lämpösempiä kelejä vaimennukseen, kiireellä en ala hosumaan.
Nonniin, homma pääsi alkuun ja ensimmäiset vibrot on vetästy.
Eilen (20.3) meni hermot ja ajelin teiskon perille vaimon serkun kanssa. (Hänellä samat hommat kesken)
Hirveesti ei kerenny vaimenteleen, kun piti tutkia ensin että miten nuo palikat lähtee helposti/ehjänä irti, no nyt tiedetään ja homma sujuu jatkossa nopeammin. On muuten aika v-maisesti nuo kontin pohja muovit kiinni kun pitää purkaa ensin kylki verhoilut pois tieltä yms. no jokatapauksessahan ne piti ottaa pois mutta kumminkin.
Tässä esimakua
Eilen (20.3) meni hermot ja ajelin teiskon perille vaimon serkun kanssa. (Hänellä samat hommat kesken)
Hirveesti ei kerenny vaimenteleen, kun piti tutkia ensin että miten nuo palikat lähtee helposti/ehjänä irti, no nyt tiedetään ja homma sujuu jatkossa nopeammin. On muuten aika v-maisesti nuo kontin pohja muovit kiinni kun pitää purkaa ensin kylki verhoilut pois tieltä yms. no jokatapauksessahan ne piti ottaa pois mutta kumminkin.
Tässä esimakua
No olisihan mä voinu niistä tietysti jotain kertoakkin, samoin kontin purkamisesta on tietoa. Mutta hyvä ettei menny mitään rikki ja homma pääsi vauhtiin. Tosiaan aika erikoinen järjestys on ja paljon pitää purkaa tieltä että saa kontista ne pohjamuovit nousemaan pois.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
No menipähän tieto kantapään kautta takaraivoon. Piti tulla viikolla poikkeen teillä töissä hakeen vähän kylmäkatodeja ja kyseleen hieman ja jauhamaan sitä itteänsä, mutta ajoin ohi siitä porttikongista ja toisekseen en ole oikein varma vielä laitanko valoja konttiin, enkä siinä hopussa sitten viittiny enään lähtee kierteleen korttelia.
Kotisivuja on päivitelty hieman. (vaimennus)
Kotisivuja on päivitelty hieman. (vaimennus)
Jaahas.
Kotisivujen kanssa on hieman ongelmia palvelun tarjoajalla. Olivat onnistuneet hukkaamaan (poistaneet) kaiken jostain syystä ja nyt kun "pitäisi taas toimia", eivät saa toimimaan tai ainakaan en pääse serverille läpi. No täytyy TAAS maanantaina soittaa sinne. Onneksi sivut löytyy vielä omalta koneelta.
No laittelin tonne photobuckettiin muutamia kuvia miten edistyy......niin... hitaasti mutta varmasti.
Kontti on vaimennettu kokonaan ja kasattu alkuperäiseen kuntoon lukuun ottamatta vas. kyljen luukun takana olevaa muovihärpäkettä (tunkki ja var.kolmio?), koska vahvistin tulee sinne. Elikkä vaimennettuna on molemmat kyljet ja koko pohja vararengaskoteloa myöden. Takaluukku vaimennetaan myöhemmin. Ajomelu häipyi miltei kokonaan.
Etuoven kuskin puolelta räjäytin eilen ja on nyt tällainen.
Olihan purkamisessa hieman miettimistä tuon lukkopesä /kahvan osalta, mutta vinkkiä sain kyllä sen verran että aika kivuttomasti se lähti, repsikka menee sitten heittämällä ...toivottavasti.
Ulkopelti sai kaksi kerrosta vibroa perusteellisen puhdistuksen jälkeen. Nuo vaakapalkit olikin jo kiinnitetty ulkopeltiin jollain kovalla tavaralla, joten sikfleksiä säästyi, tosin hieman laitoin sitä vielä lisä tukea antamaan.
Sisäpellin nurjalle puolelle laitoin kerroksen ja tänne käytettiin ns. hukkapalat yms.
Palikat paikoilleen ja sisäpellin "näkyvälle puolelle" laitoin vielä kerroksen eli pelti jäi vibro kerrosten väliin.
Kuvia
Peilikolmiot on otettu työn alle, suuntaukset on tehty (kuskia kohden), sukkahousu päälle ja hartsi,
eli tuollaiset ovat tällä hetkellä. (tuosta puuttuu hartsi vielä ja kuva on muutenkin aika kehno).
Vko 18 on talviloma jolloin pitäis saada kerralla hieman enemmän tehtyä. Katsotaan nyt mitä aika tuo tullessaan.
Kotisivujen kanssa on hieman ongelmia palvelun tarjoajalla. Olivat onnistuneet hukkaamaan (poistaneet) kaiken jostain syystä ja nyt kun "pitäisi taas toimia", eivät saa toimimaan tai ainakaan en pääse serverille läpi. No täytyy TAAS maanantaina soittaa sinne. Onneksi sivut löytyy vielä omalta koneelta.
No laittelin tonne photobuckettiin muutamia kuvia miten edistyy......niin... hitaasti mutta varmasti.
Kontti on vaimennettu kokonaan ja kasattu alkuperäiseen kuntoon lukuun ottamatta vas. kyljen luukun takana olevaa muovihärpäkettä (tunkki ja var.kolmio?), koska vahvistin tulee sinne. Elikkä vaimennettuna on molemmat kyljet ja koko pohja vararengaskoteloa myöden. Takaluukku vaimennetaan myöhemmin. Ajomelu häipyi miltei kokonaan.
Etuoven kuskin puolelta räjäytin eilen ja on nyt tällainen.
Olihan purkamisessa hieman miettimistä tuon lukkopesä /kahvan osalta, mutta vinkkiä sain kyllä sen verran että aika kivuttomasti se lähti, repsikka menee sitten heittämällä ...toivottavasti.
Ulkopelti sai kaksi kerrosta vibroa perusteellisen puhdistuksen jälkeen. Nuo vaakapalkit olikin jo kiinnitetty ulkopeltiin jollain kovalla tavaralla, joten sikfleksiä säästyi, tosin hieman laitoin sitä vielä lisä tukea antamaan.
Sisäpellin nurjalle puolelle laitoin kerroksen ja tänne käytettiin ns. hukkapalat yms.
Palikat paikoilleen ja sisäpellin "näkyvälle puolelle" laitoin vielä kerroksen eli pelti jäi vibro kerrosten väliin.
Kuvia
Peilikolmiot on otettu työn alle, suuntaukset on tehty (kuskia kohden), sukkahousu päälle ja hartsi,
eli tuollaiset ovat tällä hetkellä. (tuosta puuttuu hartsi vielä ja kuva on muutenkin aika kehno).
Vko 18 on talviloma jolloin pitäis saada kerralla hieman enemmän tehtyä. Katsotaan nyt mitä aika tuo tullessaan.
Last edited by Janne_80 on 10.1.2010 20:54, edited 2 times in total.
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
On mukava vaimennella kun tilaa on kivasti, mutta hieman joutui pähkäileen että miten tuo lähtee irti kun tuossa sisäpellissä on ikkuna ja koko lukko mekanismi kiinni.
Ja sitten vielä mulla kun auto on joka päiväisessä ajossa niin pitää varata aikaa tarpeeksi koska kerralla tuo on tehtävä.
Autoa ei voi lukita tuon homman aikana koska lukkopesä ja koko lukitus järjestelmä on siinä pellissä kiinni. Eli jos vaimennat pihassa (kerrostalo) eikä tallia ole, niin kahvitaukoja ei paljon pidellä.
Ja sitten vielä mulla kun auto on joka päiväisessä ajossa niin pitää varata aikaa tarpeeksi koska kerralla tuo on tehtävä.
Autoa ei voi lukita tuon homman aikana koska lukkopesä ja koko lukitus järjestelmä on siinä pellissä kiinni. Eli jos vaimennat pihassa (kerrostalo) eikä tallia ole, niin kahvitaukoja ei paljon pidellä.
peilikolmion kiinnitys
mites olet ajatellut kiinnitellä noi peilikolmiot?
hyvin se kyllä pysyy vakiokiinnikkeillä, mut mites käy pisteiden jos oot kisaamaan menossa?
hyvin se kyllä pysyy vakiokiinnikkeillä, mut mites käy pisteiden jos oot kisaamaan menossa?
En ole sitä kummemmin vielä miettinyt, ehkä kokeilen ihan vakio kiinityksillä ekan kisani (tiedän suurinpiirtein, miten tuomarit kokeileivat kiinnityksen) voishan sitä tehdä sillain, että dissen reijästä pujotetaan pultti ja oven puolella on hokki mutteri vai mikä sen oikea nimi on (sellanen reikään puristettava) ei ne niitä väkisin repimään rupea ja jos tulee pyyhkeitä niin sitten muutetaan.
Tosiaan olen lähdössä vaan kokeilemaan mitä tästä tulee, ihan pilke silmäkulmassa..... jos nyt kerkeen ees laittaa ton siihen mennessä iskuun.
Tosiaan olen lähdössä vaan kokeilemaan mitä tästä tulee, ihan pilke silmäkulmassa..... jos nyt kerkeen ees laittaa ton siihen mennessä iskuun.
Lasikuitupakkeli mallia biltema, hartsilla kovetetun sukkahousun päälle. Jätin lasikuitu kerroksen tuosta välistä, kun hain kuitupakkelia, kuivuu aika kovaksi, eli vähäisempi työ kun ei tavi kuidutella erikseen.
Sitten hiontaa ja hienotäyte (pakkeli) pintaan ja hiontaa ja pakkelia ja hiont.... no joo kyllä nyt jokainen jo tietää.
Tässä kuva, kun tuli napattua. Lisää sitten kun saan hommaa eteenpäin.
Komee ilma tehä partsilla, kun olis vaan aikaa enemmän.
Sitten hiontaa ja hienotäyte (pakkeli) pintaan ja hiontaa ja pakkelia ja hiont.... no joo kyllä nyt jokainen jo tietää.
Tässä kuva, kun tuli napattua. Lisää sitten kun saan hommaa eteenpäin.
Komee ilma tehä partsilla, kun olis vaan aikaa enemmän.
Jaahas, sivuja en ole kerennyt päivittelemään, enkä liioin tänne kertomaan edistymisestä. Kun on pitänyt hieman kiirettä ja ei ole oikein ollut aikaa keskittyä noihin kotisivuihin.
Kumminkin, nyt aletaan olla jo loppusuoralla, eli auto soi jo eli ääntä tulee,
subikotelon teko olis vielä ja takaovien ja katon vaimennus. Subbari on nyt edellisessä kotelossa ja kokeillaan mikä paikka olisi kontissa paras, vaikkakin se tuonne varapyörän paikalle luultavasti tulee.
Kuvia ja päivitystä tulee luultavamminkin huomenna, toivottavasti olisi aikaa.
Tässä jo hieman jotain.
Ja taas pitää rientää....
Kumminkin, nyt aletaan olla jo loppusuoralla, eli auto soi jo eli ääntä tulee,
subikotelon teko olis vielä ja takaovien ja katon vaimennus. Subbari on nyt edellisessä kotelossa ja kokeillaan mikä paikka olisi kontissa paras, vaikkakin se tuonne varapyörän paikalle luultavasti tulee.
Kuvia ja päivitystä tulee luultavamminkin huomenna, toivottavasti olisi aikaa.
Tässä jo hieman jotain.
Ja taas pitää rientää....
No nyt on sivut päivitetty, kuvia tuli muutama kummenen ja uusi osiokin (johdotus), Subikotelon tekoa olis sitten seuraavaksi.
Ilmotelkaa jos ei joku kuva aukea isommaksi tai jotain muuta huomaatte, tein vähän kiireellä.
Ja kommentteja, ehdotuksia ja näkemyksiä olis kiva kuulla, sekä sivuihin että rojektiin.
ugh.
Ilmotelkaa jos ei joku kuva aukea isommaksi tai jotain muuta huomaatte, tein vähän kiireellä.
Ja kommentteja, ehdotuksia ja näkemyksiä olis kiva kuulla, sekä sivuihin että rojektiin.
ugh.
Tarkkaile noita midin paikkoja ettei ala tulemaan vedet sisään, näyttäisi kuvien perusteella melko potentiaaliselta paikalta valumiselle. Tai ainakin elementin terminaali voi äkkiä uida vedessä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Uusia tuulia
Nyt on pitkästä aikaa taas päivitelty hieman sivuja.
Subi vaihtui Pioneerin "littuun" ja kotelon paikka samalla. Tuo kontin matto kun vaikutti soundiin aivan liikaa. Meteli kyllä pysyi samana, mutta se soundi ei ollut sitä mitä haettiin tuon maton kanssa, puhumattakaan "muovikaukalosta". Kun lasten rattaita joutuu kuskaileen, niin matto pitää kumminkin olla. No kokeillaan jotain muuta.
Kesäksi olisi suunnittelilla pientä päivitystä myös etuovien suhteen ja katto pitäisi vielä vaimentaa.
Subi vaihtui Pioneerin "littuun" ja kotelon paikka samalla. Tuo kontin matto kun vaikutti soundiin aivan liikaa. Meteli kyllä pysyi samana, mutta se soundi ei ollut sitä mitä haettiin tuon maton kanssa, puhumattakaan "muovikaukalosta". Kun lasten rattaita joutuu kuskaileen, niin matto pitää kumminkin olla. No kokeillaan jotain muuta.
Kesäksi olisi suunnittelilla pientä päivitystä myös etuovien suhteen ja katto pitäisi vielä vaimentaa.
Jaahas, taas olis päivitystä tehty.
Katon vaimennus ja midien suuntaus.
Nämä vaikuttivat mielettämän paljon soundiin. Äänikuva on huomattavasti tarkempi. ja tuo katon vaimennus vaikuttaa oikeasti suohon subin tuottamaan ääneen. Tarkempi ja napakampi myöskään matalat ei "jää soimaan" niin kuin ennen hieman jäi. ja irtoaa sieltä hieman enemmänkin sitä ääntä.
Katon vaimennus ja midien suuntaus.
Nämä vaikuttivat mielettämän paljon soundiin. Äänikuva on huomattavasti tarkempi. ja tuo katon vaimennus vaikuttaa oikeasti suohon subin tuottamaan ääneen. Tarkempi ja napakampi myöskään matalat ei "jää soimaan" niin kuin ennen hieman jäi. ja irtoaa sieltä hieman enemmänkin sitä ääntä.
Sivuja päivitetty suojaritilän/paneelin osalta.
http://www.elisanet.fi/j.aaltonen/mysite3/etu.htm
http://www.elisanet.fi/j.aaltonen/mysite3/etu.htm
Last edited by Janne_80 on 13.5.2011 2:20, edited 1 time in total.
Vikakoodeja:
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 3B1 907 044 H
Component: CLIMATRONIC B5GP 0008
Coding: 17000
Shop #: WSC 05311
4 Faults Found:
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
35-10 - - - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
35-10 - - - Intermittent
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
35-10 - - - Intermittent
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
35-10 - - - Intermittent
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 3B0 920 827 A
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08
Coding: 05115
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ3BZ3E015921 VWZ7Z0B5417401
1 Fault Found:
00476 - Control Module for Fuel Pump (J538)
49-00 - No Communications
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 05314
1 Fault Found:
00476 - Control Module for Fuel Pump (J538)
49-00 - No Communications
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 959 799 B
Component: 8S Komfortgerát HLO 0003
Coding: 00258
Shop #: WSC 05311
1 Fault Found:
01336 - Data Bus for Comfort System
80-00 - Single-Wire Operation
Mitäs noista saa joku irti, ensimmäiset neljät vaikuttanevat Climan läppiin, ne kun sähköt päällä fläpättelevät omia aikojaan, jatkuvasti.
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 3B1 907 044 H
Component: CLIMATRONIC B5GP 0008
Coding: 17000
Shop #: WSC 05311
4 Faults Found:
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
35-10 - - - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
35-10 - - - Intermittent
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
35-10 - - - Intermittent
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
35-10 - - - Intermittent
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 3B0 920 827 A
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08
Coding: 05115
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ3BZ3E015921 VWZ7Z0B5417401
1 Fault Found:
00476 - Control Module for Fuel Pump (J538)
49-00 - No Communications
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 05314
1 Fault Found:
00476 - Control Module for Fuel Pump (J538)
49-00 - No Communications
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 959 799 B
Component: 8S Komfortgerát HLO 0003
Coding: 00258
Shop #: WSC 05311
1 Fault Found:
01336 - Data Bus for Comfort System
80-00 - Single-Wire Operation
Mitäs noista saa joku irti, ensimmäiset neljät vaikuttanevat Climan läppiin, ne kun sähköt päällä fläpättelevät omia aikojaan, jatkuvasti.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Joo ekat neljä on niistä säätöläpistä. Jos poistaa viat ja tekee niille läpille perussäädön niin vois hiljentyä. Vaikea uskoa että kaikki 4 moottoria olis viallisia. Vaikka vag-comilla, 08 climatronicci ja sieltä sopeutus(oliko se nyt 10) ja kanava 0. Sit odottelee hetken ja kattelee kun arvot menee laidasta laitaan. Sit ku arvot menee pysyvästi nollaan niin perussäätö on tehty.
Sen jälkeen kannattaa lukee vikamuisti vielä kerran jos joku läppä antais heti jonkun vian.
Nuo seuraavat 2 vikaa on sinänsä aika outoja, koska varsinaista ohjainlaitetta ei edes ole olemassa tolle polttoainepumpulle.
Olisko gateway koodattu väärin tms...
Tuo viiminen vika taitaa tarkottaa can-mukavuusväylää, että se on yksilankakäytöllä.
Ei sinänsä aiheuta yhtikäs mitään niin kauan kuin se toinen väyläjohto vielä pelaa. Noita vikoja tulee melko usein vastaan, eikä niitä oo huomioitu oikeastaan mitenkään.
Sen jälkeen kannattaa lukee vikamuisti vielä kerran jos joku läppä antais heti jonkun vian.
Nuo seuraavat 2 vikaa on sinänsä aika outoja, koska varsinaista ohjainlaitetta ei edes ole olemassa tolle polttoainepumpulle.
Olisko gateway koodattu väärin tms...
Tuo viiminen vika taitaa tarkottaa can-mukavuusväylää, että se on yksilankakäytöllä.
Ei sinänsä aiheuta yhtikäs mitään niin kauan kuin se toinen väyläjohto vielä pelaa. Noita vikoja tulee melko usein vastaan, eikä niitä oo huomioitu oikeastaan mitenkään.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Kiitoksia näistä tiedoista.
Tuun taas AjH käymään jossainvaiheessa, vaikka ens viikolla jos sulla on aikaa, itellä on lomautusta tiedossa taas, niin mulla on ainakin. Perehytään paremmin siihen Commariin.
Edit: Tuo ilmastointi toimi kyllä muuten ihan normaalisti viimekesänä ja sillon kun katottiin tais olla Vcf miitissä samat climan virhekoodit, mutta ei taidettu nollata silloin.
Jatketaa harjoituksia.
Edit2: Tai no, itteni nollasin.
Tuun taas AjH käymään jossainvaiheessa, vaikka ens viikolla jos sulla on aikaa, itellä on lomautusta tiedossa taas, niin mulla on ainakin. Perehytään paremmin siihen Commariin.
Edit: Tuo ilmastointi toimi kyllä muuten ihan normaalisti viimekesänä ja sillon kun katottiin tais olla Vcf miitissä samat climan virhekoodit, mutta ei taidettu nollata silloin.
Jatketaa harjoituksia.
Edit2: Tai no, itteni nollasin.
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
Ens kausi seurataan vielä sivusta muista syistä, mutta seuraavalle ajattelin että jos räjäyttäs tota autoa vähän ja pistäis pari juttua hieman eri tavalla ja tekis "come backin" , kävinhän mä silloin kertaalleen -08 rottiskisassa kokeilemassa tota exerienced-5:sta. Soundi oli hieman kateissa vielä tuolloin vaikka tyytyväinen silloin olinkin.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Riku Korpela
- Posts: 289
- Joined: 17.12.2008 21:32
- Location: Seinäjoki
- Riku Korpela
- Posts: 289
- Joined: 17.12.2008 21:32
- Location: Seinäjoki
Hifeissä ei ole ollu mitään muutoksia kesän jälkeen, eikä mihinkään ole koskettu sittemmin, kunnes tänään... siis eilen 23.00 töistä lähtiessä virrat päälle, hehkut tulille ja hirvee ulina ja pari poks poks, virrat pois ja ihmettelyä että mitä v...... hetken päästä sitten ihana palaneen sähkölaitteen katku täytti auton.
Tämä saatanan vahvistin päätti sanoa itsensä leikistä pois.
Noh uutta tilalle jossain vaiheessa ja tuo Xetekki menee luultavasti korjauksen kautta myyntiin.
Muutakin muutosta on kyllä käynyt mielessä, mutta katoo ny jaksaako panostaa tässä vaiheessa.
Tämä saatanan vahvistin päätti sanoa itsensä leikistä pois.
Noh uutta tilalle jossain vaiheessa ja tuo Xetekki menee luultavasti korjauksen kautta myyntiin.
Muutakin muutosta on kyllä käynyt mielessä, mutta katoo ny jaksaako panostaa tässä vaiheessa.