VW Golf III Variant vikalista
LÄHDE HS.FI
AUTOJEN VIKASARJA
HENKILÖAUTOJEN MALLIKOHTAISIA VIKOJA
Volkswagen Golf III/Vento (1992-1998)
Moottoriviat
* Kannentiivisteen palamisia. Parempi tiiviste otettiin käyttöön 1993.
* Ajonestolaitteen vikoja.
* Virtalukkovikoja.
* Vesipumppuvuotoja.
* Laturivikoja.
* Starttimoottorivikoja.
* Dieseleissä kampiakselien katkeamisia.
* Vuotoja jäähdytysjärjestelmässä.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
* Kytkinvikoja. Kitkapintoja parannettiin 1993.
* Vetonivelien suojakumivikoja ja vetonivelvikoja.
Jarruviat
* Jarruletkuvikoja.
* Jarrupaineen säätöventtiilin vikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
* Ohjaustehostimen pumppu vuotaa.
* Etualatukivarren pallonivel on väljä.
* Raidetangon päät ovat väljät.
Sekalaiset viat
* Takavalovikoja.
* Kierroslukumittari rikki.
* Ovien lukot reistailevat.
Pakoputkiston viat
* Happianturivikoja.
* Päästöt pielessä (HC, CO)
Ruosteviat
* Tarkasta Venton maalipinta, ettei pinnassa ole ruostekuplia.
AUTOJEN VIKASARJA
HENKILÖAUTOJEN MALLIKOHTAISIA VIKOJA
Volkswagen Golf III/Vento (1992-1998)
Moottoriviat
* Kannentiivisteen palamisia. Parempi tiiviste otettiin käyttöön 1993.
* Ajonestolaitteen vikoja.
* Virtalukkovikoja.
* Vesipumppuvuotoja.
* Laturivikoja.
* Starttimoottorivikoja.
* Dieseleissä kampiakselien katkeamisia.
* Vuotoja jäähdytysjärjestelmässä.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
* Kytkinvikoja. Kitkapintoja parannettiin 1993.
* Vetonivelien suojakumivikoja ja vetonivelvikoja.
Jarruviat
* Jarruletkuvikoja.
* Jarrupaineen säätöventtiilin vikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
* Ohjaustehostimen pumppu vuotaa.
* Etualatukivarren pallonivel on väljä.
* Raidetangon päät ovat väljät.
Sekalaiset viat
* Takavalovikoja.
* Kierroslukumittari rikki.
* Ovien lukot reistailevat.
Pakoputkiston viat
* Happianturivikoja.
* Päästöt pielessä (HC, CO)
Ruosteviat
* Tarkasta Venton maalipinta, ettei pinnassa ole ruostekuplia.
Uusi vika on ilmaantunut. Takalasin pyyhkijä käynnistyy samalla kun etulasia pyyhkii. Seuraavaksi molemmat pyyhkijät käynnistyvät pienimmästäkin hipaisusta. Kolmannessa vaiheessa pyyhkijöitä ei saa sammukaan. MK2-golfissa viiksi poltti sulaketta, jonka katsastusmies varmasti testaa nopeimmassa asennossa vettä sumuttamalla.
- Ratkaisu: viiksi vaihtoon.
- Ratkaisu: viiksi vaihtoon.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
tuo helvetin nopeusmittari!! välillä toimii välillä ei... taas ollu kaks viikkoo pimeenä
onko kukaan ikinä mitannu tuleeko nopeusmittarin anturin liittimeen minkälaisia virtoja kun autossa virrat päällä? muistaakseni kolme johtoa.
alkaa ideat loppua.. mittaristossa itsessään ei ainakaan näyttänyt mitää outoa/rikkinäistä olevan. ja kaikki tinaukset oli kiinni
EDIT:
mulla kans tuo vinkkari viiksi sökö. tekeekö tolla motonetin viiksellä mitään? satuin kaverilta saamaan ilmaseks mut en ole tohtinu vielä kiinni laittaa
onko kukaan ikinä mitannu tuleeko nopeusmittarin anturin liittimeen minkälaisia virtoja kun autossa virrat päällä? muistaakseni kolme johtoa.
alkaa ideat loppua.. mittaristossa itsessään ei ainakaan näyttänyt mitää outoa/rikkinäistä olevan. ja kaikki tinaukset oli kiinni
EDIT:
mulla kans tuo vinkkari viiksi sökö. tekeekö tolla motonetin viiksellä mitään? satuin kaverilta saamaan ilmaseks mut en ole tohtinu vielä kiinni laittaa
BORATdi
Golf-auto ja moottori 2,0i 85kw,ilmenee joskus harvoin pientä nykimistä ja on joskus jopa sammunut niin ei meinaa käyntiin sit lähtee,mutta odottelee vähän aikaa niin toimii normaalisti,olisko siinäkin tuo puolavika?Vika on sinällään ärsyttävä kun tuossa vuoden aikana tehnyt sen noin 3-4 kertaa...vai voisikohan jotain muuta olla vialla???
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mulla kans sammuili välillä eikä meinannu sen jälkeen käymään lähteä.. Virranjakajan niitit oli pahasti hapettuneet...
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=5469
Tuolla kuvia ruostepaikoista... Takakaaret, helmat, ja etulokasuojat jouduin vaihtamaan+pohjaan paikkoja...
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=5469
Tuolla kuvia ruostepaikoista... Takakaaret, helmat, ja etulokasuojat jouduin vaihtamaan+pohjaan paikkoja...
VAG:illa saa ja rahalla pääsee!
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
tavoittaako venat mäntiin aam moottorissa. golffi piti ärsyttävää ääntä tyhjäkäynnillä, luulin ääntä venttiilinohjaimien ääneksi, sit kokeilin hihnoihin bilteman hihnasprayta ja auttoi heti. nyt ääni pysynyt poissa monta päivää. kaikki hihnat on vaihdettu 50 000km sitten. golffi on tuolla 55kw:n 1.8 yksipisteruiskulla. hyvin on volkkari toiminut ja kilometrejä on 230 000.
Oman -94 variantin ostin tossa syksyllä ja siihen on ainakin kaariin tehty hommia.Izac wrote:selvä homma paljonkohan tuo puola maksaa tuohon?Onkos miten muilla ruostuneet esim.takakaaret ja helmat?Itsellä joutuu takakaaret vaihtamaan...
Käytin tossa 3 viikkoa sit katsastuksessa ja katastusmies vähän kangella kokeili pohjaa ja sanoi että pari pikkureikää on.
Tänään menin tallille ja aloin kopisuttelemaan pohjaa niin aivan mätä molemmilta puolilta. Ihan järestään joka koritulpan kohdalla melkee nyrkin mentävät reijät. Eipä kauheesti naurattanu
Näiden viestien myötä innostuin -94 Variantin omistajana rekisteröitymään tälle foorumille. Naukuvien kissojen sijaan punaisen paholaiseni moottoria pyörittää ilmeisestikin ajokoira, sillä erityisesti kylmillä keleillä kuuluu muutama minuutti liikkeellelähdön jälkeen erityisesti 80 km/h:n vauhtiin kiihdytettäessä sydäntäraastavaa tasaista ulvontaa.Golff wrote:Mulla naukuu myös samanlailla kuin banksillä.. Eli sellanen ihmeellinen ääni ensin hiljaa sitten vähän kovenee ja sit häviää. Ja taas vähän ajan päästä uudestaan. Aivan kuin kissa olisi konepellinalla. Ääni tulee vain kun on pakkasta.Clayman wrote:Joo,voihan sitä hetken käyttää. Sattui vaan olemaan just tämänPasi H. wrote:Joo kyllähän se pyörittää, mutta ei sitä tartte kauaa käyttää, kunnes jo huomaa että kuuluuko sitä samaa ääntä sieltä vai ei.alla tuo tuo sun viesti. Niin aattelin ettei keltään jää huomaamatta moinen asia ja lähtee laskettaan satasta ilman jäähdystystä. Ei välttämättä kone oikeen tykkäisBanks wrote:Ei kuulu naukumista paikallaan. Vasta kun lähtee ajaan ja naukuminen hieman voimistuu kun vauhtia on 80km/h.
Nyt on ilmaantunut mielenkiintoinen sähkövika, koska jarruvalojen sulake palaa tiuhaan. Aiemmin uusin jo toistamiseen takakontin vasemman haitarin johdot, koska takalasilämmittimen valo vilkkui vaikkei lämmitin ollut edes päällä. Nyt jarruvalojen sulake alkoi palamaan ja se tuntui korjaantuvan kun uusin rikkinäiset johdot, mutta jossain on pakko olla vielä joku rikki hankautunut johto, koska vika on uusiutunut.
puutuminen
eli itellä golf 1.9 TDi ja ylämäki tulee tai ees pienikin niin puutuu ja ja muutenkin se kiihdytys.. kiihtyy laiskasti ja vikakoodin ilmoittaa moottorin elektroninen pysäytin mut ajon jälkee sammuttaa auton ja uudestaa käyntii niin kierrokset ailahtelee.. olen vaihtanu syöttöpumppuun solenoidin ja uusi ahtopainesäätöventtiili... niin ja jos käyt vikakoodit nollaamas niin tekee saman mutta jos vikakoodin nollaat ja annat auton seista aamuun saakka et on jäähtyny niin toimii auto moitteettomasti
Käynnistysongelma
Itselläni on Golf III Variant 1.8 -96. Siinä on ilmennyt kiusallinen käynnistysongelma. Kostealla ja kylmällä ilmalla se ei käynnisty vaikka startti pyörii hyvin. Kun avaimen päästää, kone pössäyttää pari kertaa mutta ei lähde käyntiin. Sitten kun auton kytkee lohkolämmittimeen niin vajaan tunnin päästä se hörähtää käyntiin. Näin on käynyt nyt 4-5 kertaa puolentoista vuoden aikana.
Lähdin etsimään vikaa startin sähköistä ja vaihdoin virranjakajan kannen, pyörijän, tulpat ja tulpanjohdot ja myös akun. Lisäksi kävin kaikki näkyvissä olevat liittimet läpi kosteudenpoisto suihkeella. Ei näyttänyt olevan apua koska vika uusi taas kun oli satanut koko yön ja lämpötila pyörii n. +2 asteen tienoilla.
Olen yrittänyt hakea tästä foorumista (hienoa että tälläinen löytyi!) vastaavanlaista tapausta ja esiin on tullut puolavikaa tai ajoneston takkuilua, mutta nämä eivät oikein selitä sitä miksi lohkolämmitin saa auton käynnistymään tunnin odottelun jälkeen.
Lähdin etsimään vikaa startin sähköistä ja vaihdoin virranjakajan kannen, pyörijän, tulpat ja tulpanjohdot ja myös akun. Lisäksi kävin kaikki näkyvissä olevat liittimet läpi kosteudenpoisto suihkeella. Ei näyttänyt olevan apua koska vika uusi taas kun oli satanut koko yön ja lämpötila pyörii n. +2 asteen tienoilla.
Olen yrittänyt hakea tästä foorumista (hienoa että tälläinen löytyi!) vastaavanlaista tapausta ja esiin on tullut puolavikaa tai ajoneston takkuilua, mutta nämä eivät oikein selitä sitä miksi lohkolämmitin saa auton käynnistymään tunnin odottelun jälkeen.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Kiitos vinkistä!Tero Paalanen wrote:^^Itte veikkaasin vian aiheuttajaksi puolaa.
Entisessä golffissa oli juurikin samanlaiset oireet ja niistä selvittiin puolan vaihrolla.
Tarkastappa onko puolan muovikuoressa paljonki halkeamia josta kosteus pääsee hiipimään sisälle.
Nopeasti vilkaistuna puolan kuoressa oli yksi pieni hiushalkeema, mutta kun otin sen irti löytyi kaksi muuta halkeamaa ja se puoli mistä johto tulee sisään oli koko matkalta halki.
Uusi puola on nyt asennettu ja varmaan syyskylmällä selviää lähtikö vika.
Auto on vm. 1994 ja kone on 1.8 cl ja heti oston jälkeen huomasin ettei koneen lämpömittari nouse kun max 70asteeseen ja nykii tasakaasulla.. noh lueskelin täältä aikasempia neuvoja ja vaihoin sitten puolan ja vedenlämpötila anturin, mutta ei oikein auttanu (parani kyllä, nyt lämmöt saa 90 jos ajelee korkeilla kierroksilla yms.. muuten taas siinä 70 ja pahvi eessä..) niin ja nykyminen jatkuu mutta väheni. se tekee sitä vaan pintakaasulla ja lämpimällä koneella..
mikäs voisi olla vikana ja jos tarvii tarkennusta niin vastaan miten osaan.
kiitos jo etukäteen!
mikäs voisi olla vikana ja jos tarvii tarkennusta niin vastaan miten osaan.
kiitos jo etukäteen!
III 1.8 cl moottori pätkii ''kylmänä''
Vika: Olisiko jollain tietoa/kokemuksia, mistä voisi johtua moottorin pätkiminen kylmänä, tuntuu siltä, että moottori meinaa tukehtua... 300 000km tullut juuri trippimittariin... Voisiko vika johtua esim. kuluneista (Bosch) tulpista ajettu n. 15 000 - 20 000km, taidan ottaa NKG:n tulpat kokeiluun. ??
Muuten 94' variant golffi palvellut kiitettävästi, vaikka vanha sotaratsu onkin.
Muuten 94' variant golffi palvellut kiitettävästi, vaikka vanha sotaratsu onkin.
Re:
Tim-i wrote:Auto on vm. 1994 ja kone on 1.8 cl ja heti oston jälkeen huomasin ettei koneen lämpömittari nouse kun max 70asteeseen ja nykii tasakaasulla.. noh lueskelin täältä aikasempia neuvoja ja vaihoin sitten puolan ja vedenlämpötila anturin, mutta ei oikein auttanu (parani kyllä, nyt lämmöt saa 90 jos ajelee korkeilla kierroksilla yms.. muuten taas siinä 70 ja pahvi eessä..) niin ja nykyminen jatkuu mutta väheni. se tekee sitä vaan pintakaasulla ja lämpimällä koneella..
mikäs voisi olla vikana ja jos tarvii tarkennusta niin vastaan miten osaan.
kiitos jo etukäteen!
Kokeile vaihtaa termostaatti. Se voi auttaa tohon lämpöjen nousuun.
Re: VW Golf III Variant vikalista
Maukumisesta edelleen. Vika ei ainakaan minulla ole pyöränlaakereissa,koska vaihdoin ne viime vko loppuna. Ääni tulee kuskista katsottuna oikealta puolelta moottoritilasta. Kylmä kone 60-80km/h vauhti,kuuluu 2kertaa ja loppuu siihen. Voisiko vaikuttaa se ainakin,kun laturin hihnasta uupuu vähän reunaa elikkäs melko kapea tällä hetkellä? Ajatus on uusia se ja ruvata paikallistaa uudestaan vikaa ,jos ei ole tässä. Moottorina 1.8 AAM
Mitään vaikutusta ei ole tehnyt,muuta kuin sen,että maukuna kuuluu kaksi kertaa
Mitään vaikutusta ei ole tehnyt,muuta kuin sen,että maukuna kuuluu kaksi kertaa
VW Golf3 Variant(käyttis)
Ex:Golf2ja3
Seat Cordoba 1.9tdi Variant
Ex:Golf2ja3
Seat Cordoba 1.9tdi Variant
Re: VW Golf III Variant vikalista
Tuosta maukumisesta olen itse kuullut useaa eri variaatiota. Tulee ainakin nämä mieleen nyt, laturinhihnan kiristin, flekti. Itsellä AAM koneessa kylmänä samoja ulinoita kiihdytettäessä sinne 60-80kmh vauhtii. Pari kolme kertaa vonkasee ja sitte loppuu.
Mahtavaa!
Re: VW Golf III Variant vikalista
Tulipa kallis korjaus Golf3 variant 1.8 ADZ 1998
-tulpanjohto, 17,74 €
-sytytyspuola, 58,06 €
-imusarjan tiiviste, 6,45 €
-pakosarjan tiiviste, 11,29 €
-pakoputken tiiviste, 9,68 €
noihin ALV % päälle eli 24 %
yht. 580 € , työtä 6 h, loppu osiin ja veroon
Oireet olivat; nykiminen, huono veto ajoittain, käynnistysvaikeus joskus, pientä vuotoääntä kuului jostain pakosarjan tienoolta
-tulpanjohto, 17,74 €
-sytytyspuola, 58,06 €
-imusarjan tiiviste, 6,45 €
-pakosarjan tiiviste, 11,29 €
-pakoputken tiiviste, 9,68 €
noihin ALV % päälle eli 24 %
yht. 580 € , työtä 6 h, loppu osiin ja veroon
Oireet olivat; nykiminen, huono veto ajoittain, käynnistysvaikeus joskus, pientä vuotoääntä kuului jostain pakosarjan tienoolta
Re: VW Golf III Variant vikalista
Osaako kukaan sanoa missä vika kun kierroslukumittari on pysähtynyt 3 tonniin ja toimii siitä niinkuin nollasta? Niin ja autohan on 1997 Golf ja 1.9 td.
Re: VW Golf III Variant vikalista
Vaihteeksi katsastaja vaihdatti kaikki alustan kumipuslat
450 €
450 €
Re: VW Golf III Variant vikalista
Käynnistyi huonosti kostealla.. vaihtoon tulpanjohdot joissa metallikuoret ja lisätty maajohto puolalle.
Öljyvuoto jonka syyksi paljastui apu akselin stefa joka ei ollut edes paikallaan
Repsikanpenkin lämppärin rele vaihdettu päittäin kuskin jakkaran kanssa kun ei siinä lämpöä tunnu.
Vakio ruostepaikat laitettu ja paranneltu jottei vedet seiso..
Muutoin 162tmk -95 ajettu 66kw ollut loistava peli.. jatkoa seuraa jos/kun löytyy uutta ihmeteltävää
Öljyvuoto jonka syyksi paljastui apu akselin stefa joka ei ollut edes paikallaan
Repsikanpenkin lämppärin rele vaihdettu päittäin kuskin jakkaran kanssa kun ei siinä lämpöä tunnu.
Vakio ruostepaikat laitettu ja paranneltu jottei vedet seiso..
Muutoin 162tmk -95 ajettu 66kw ollut loistava peli.. jatkoa seuraa jos/kun löytyy uutta ihmeteltävää
Re: VW Golf III Variant vikalista
Alkoi käydä huonosti joskus sekä tehonpuutetta, nyt kaikki tulpanjohdot vaihdettu ja näyttäs taas pelittävän.
Muuten onko jollain kokemusta noista motonetin halvoista johdoista, maksoi 39.90 € ?
Vähän hepposentuntuiset ne päiden liittimet oli....
Muuten onko jollain kokemusta noista motonetin halvoista johdoista, maksoi 39.90 € ?
Vähän hepposentuntuiset ne päiden liittimet oli....
-
- Posts: 3
- Joined: 15.10.2017 15:31
Re: VW Golf III Variant vikalista
Hei mikähän helvetti hiertää, ostin muutama pv sitten 95 golf III variantin, akku näyttäis olevan ok laturi ok, mutta käynnistäessä kuullostaa ihan kun akku ois finaalissa, tosi laiskasti lähtee käymään, kuullostaa yleensä siltä että ei meinaa jaksaa käynnistyä,mikä vois olla vikana?