VW Golf IV Variant vikalista
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ne liitoskohdat on ainakin tosi heikot. Uudessa maajohdossa ne liitokset on huomattavasti jämerämmät.
Niitä on mennyt poikki sekä moottorin päädystä ja sieltä akun alta. Molemmat vaihtoehdot sammuttaa moottorin.
Muita johtoja minkä kanssa on ollut ongelmia akun alla on nopeusmittarin johdot..
Niitä on mennyt poikki sekä moottorin päädystä ja sieltä akun alta. Molemmat vaihtoehdot sammuttaa moottorin.
Muita johtoja minkä kanssa on ollut ongelmia akun alla on nopeusmittarin johdot..
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Noita tyhjäkäynti häiriöitä löytyy täältäkin 1.6 -04 variant vaeltaa tyhjäkäynnillä. Onko kukaan saanut noiden tyhjäkäynti ongelmien lähdettä varmasti selville. Kaasuläppää epäillään ja puhdistellaan, auttaako läpän puhdistus vai onko vaan valohoitoa?
Vikakoodeista antaa kaasuläpän sekä ilmeisesti imuvuodon koodi 16555 ( liian laihalla ). Tarttis leimalle mennä .
Vikakoodeista antaa kaasuläpän sekä ilmeisesti imuvuodon koodi 16555 ( liian laihalla ). Tarttis leimalle mennä .
Tämä asia on selvinnyt, pakoputken keskikannake oli murtunut poikki, edellisessä Golfissa sama vika korjattiin kaksi kerttaa, eipä nyt vaan tullut mieleen aikasemmin. Orkkis kannake on kiinni vain sivuilla ja putki roikkui vain näiden varassa, pakoputkikorjaamo muutti nyt rakenetta niin, että kannake tukee putkea myös alta. Katsotaan josko kestäisi paremmin.Nyt jostain alkanut kuulua vähän kummallista ääntä, alkoi yllättäen, ei minkään selkeen asian seurauksena.
Jotain vastaavaa kurinaa, jurinaa ja jurnumista on tässä ketjussa joku vähän kertonut näissä olevan, mut niihin ei ole tullut selvityksiä.
Kuvailisin ääntä ehkä kurinaksi, ei mitenkään erityisen kova ääni, mutta kuultavissa ja kuuluu selkeemmin sisälle kuin ulkona konepelti auki kuunnellen.
Ääni kuuluu koneen ollessa käynnissä ja vain n.900...1000rpm ja 1700..2000rpm alueilla.
nyt ei haku auttanut, joten kysytäänpä täältä... eli jarrupoljin kivettyy kun auto on seis.
ei suuremmin väliä, onko yön yli vai 5 min. kioskireissun ajan. keskimäärin joka toisessa käynnistyksessä huomaa että poljin on kovana. muuttuu normaaliksi kun auto käynnistyy.
syy moiseen?
autona tällä kertaa -05 variant pacific 1.9 tdi.
olisko joku sähköinen tehostinhommeli, vai jääkö järjestelmään jostain syystä ali/ylipainetta?
ei suuremmin väliä, onko yön yli vai 5 min. kioskireissun ajan. keskimäärin joka toisessa käynnistyksessä huomaa että poljin on kovana. muuttuu normaaliksi kun auto käynnistyy.
syy moiseen?
autona tällä kertaa -05 variant pacific 1.9 tdi.
olisko joku sähköinen tehostinhommeli, vai jääkö järjestelmään jostain syystä ali/ylipainetta?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Jarrutehostin vaatii alipainetta, tuossa autossa sen tekee tandem-pumppu. Kun moottori ei käy, tandempumppu ei pyöri ja alipainetta ei tule. Tehostin toimii ehkä pari kertaa jarrua painettaessa sillä alipaineella mikä järjestelmään on jäänyt auton sammuttamisen jälkeen, jonka jälkeen poljin kovettuu.. Tarkasta vaan että kaikki jarrutehostimen alipaineletkut on ehjät, eipä sille oikein muuta oo tehtävissä.
Pääasia on että tehostin toimii kun auto käy.. Eli kuulostaa normaalilta.
Pääasia on että tehostin toimii kun auto käy.. Eli kuulostaa normaalilta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Joo, tuntuis nyt siltä että kun sammuttaa moottorin jarru pohjassa, poljin on käynnistäessä kiveä.Pasi Häkli wrote:Jarrutehostin vaatii alipainetta, tuossa autossa sen tekee tandem-pumppu. Kun moottori ei käy, tandempumppu ei pyöri ja alipainetta ei tule. Tehostin toimii ehkä pari kertaa jarrua painettaessa sillä alipaineella mikä järjestelmään on jäänyt auton sammuttamisen jälkeen, jonka jälkeen poljin kovettuu.. Tarkasta vaan että kaikki jarrutehostimen alipaineletkut on ehjät, eipä sille oikein muuta oo tehtävissä.
Pääasia on että tehostin toimii kun auto käy.. Eli kuulostaa normaalilta.
Jos taas sammuttaa tyhjäkäynniltä vaikka käsijarru päällä, "ongelmaa" ei ilmene.
Totutellaan nyt tähänkin "ominaisuuteen"...
-
- Posts: 8
- Joined: 18.10.2009 22:12
jarrujen merkkivalo syttyy
elikkä vika ilmenee päivittäin, kuuluu merkkiääni ja syttyy sellainen oranssi merkkivalo joka näyttää tältä ((O)), suunnilleen keskelle mittaristoa. kokeilin ottaa jarrunestesäiliön korkin auki ja heiluttelin kohoa, ei vaikutusta. aloin epäillä että voiko olla mahdollista että se kuskinpuolen etujarrupala jossa on se johto joka maadottaa levyävasten palankuluessa loppuun maadoittaakin nytten jotenkin jarrusatulan kautta ja aiheuttaa valon syttymisen. jarrupalat ja levyt vaihdettu 25tkm sitten ja paloja nytten vielä reilusti jäljellä. valo alkoi syttyilemään n 5tkm vaihdon jälkeen. johto näyttää päällisin puolin ehjältä ja liitinkin on ehjä ei hapettumia. kiitoksia etukäteen neuvoista jos jollain ollut vastaavaa vikaa ja vika ei näy opd testissä
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Jarrupalojen merkkivalo se on. Jos paloissa on pintaa ja se jarrupalasta lähtevä johdonpätkä ehjä niin sitten taitaa olla johto poikki siitä jarrupalan liittimeltä abs-ohjainlaitteelle, jostain siitä väliltä.
Helpointa on koodata koko jarrupalavarotin pois päältä(Mittariston koodaus). Tai sitten uusia johdot, joka tosin on pikkusen työläämpää.
Siihen saa ostettua korjausjohdon. Kun vaan tietää kummalla puolella vika on. Johdoista mittaamalla esim.
Helpointa on koodata koko jarrupalavarotin pois päältä(Mittariston koodaus). Tai sitten uusia johdot, joka tosin on pikkusen työläämpää.
Siihen saa ostettua korjausjohdon. Kun vaan tietää kummalla puolella vika on. Johdoista mittaamalla esim.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
-
- Posts: 8
- Joined: 18.10.2009 22:12
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Päivää. Maanantaina päivitin kolmoskoppaisen variantin nelosversioon, vm.2006 1,6 Atlantic. Ensimmäinen varsinainen vika jonka nyt huomasin on että toinen avaimista ei avaa keskuslukkoa napista painamalla. Auton saa kyllä silläkin lukkoon, toinen avain toimii moitteetta. Uskaltaako avainta itse alkaa ronkkimaan vai onko suuri vaara että ajonesto tykkää huonoa. Ja korjaako noita avaimia huoltokaan vai myyvätkö aina uuden avaimen? Auton mukana ei tullut avainkoodia, meinaako sitä että uusia avaimia ei enään koskaan saa?
Kysyin vetokoukkua Keravan Laakkoselta, hinnat noin 700/800 Eur (kiinteä/irrotettava) asennettuna mutta pidän hintaa kalliina, paljonko olette muut koukusta köyhtyneet?
Kysyin vetokoukkua Keravan Laakkoselta, hinnat noin 700/800 Eur (kiinteä/irrotettava) asennettuna mutta pidän hintaa kalliina, paljonko olette muut koukusta köyhtyneet?
Onkos 4-koppasessa jo CAN, jos on niin se varmaan nostaa koukun hintaa heti melkosesti tai ainakin semmonen mielikuva jääny kun joskus asiaa ohimennen ihmettelin.
Onko se toimimaton kake kaksinappinen joista toinen nappi ei toimi vai miten? Noita napp-lähetiniyksiköitähän saa Ebaystä ja myydään puolella joku on ainakin Passat ja jotain muuta mallia myynyt kohtuu hintaan. Avaimen uudelleen koodaamisestakin on siellä juttua ja helppo homma on se.
Onko se toimimaton kake kaksinappinen joista toinen nappi ei toimi vai miten? Noita napp-lähetiniyksiköitähän saa Ebaystä ja myydään puolella joku on ainakin Passat ja jotain muuta mallia myynyt kohtuu hintaan. Avaimen uudelleen koodaamisestakin on siellä juttua ja helppo homma on se.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tarkkoittanet tätä: Vetokoukun asennus Golf/Bora VariantDJDH wrote:Neloseen koukun laitto on ihan naurettavan helppo homma. Ffp:llä oli jopa ohjeet, mutten tähän hätään löydä niitä.
Kuvien linkit ovat kuolleet, mutta kuvat näyttää vielä löytyvän täältä. Vuosi sitten tuota tutkiskelin, kun suunnitelin omaan autoon koukun asennusta, mutta totesin sitten, että eipä tuolla 1.6 voimapesällä paljoa viitsi mitään kiskoa. Jäi sitten laittamatta.
Omasta golffista -00 kuuluu välillä kun starttaa auton sellainen vinkaisu joka kuuluu noin sekunnin. Onko tämä nyt tuo jyrkin ääni. Tämä kuuluu heti starttauksen jälkeen kun auto käynnistyy. Omaan korvaan kuulostaa kyllä siltä että startti jäisi hetkeksi päälle. Autolla ajettu 185tkm että voihan se olla että kohta on startilla tunnit jo täynnäjyrki wrote:Startista ylimääräistä ääntä kännistäessä----> voitelu ja ääni hävis!!
Ja toinen minkä olen huomannut niin ovet kun avaa ja aukaisee takaluukun niin ovet menee 30sek päästä lukkoon että oiskohan toi katkaisin rikki mikä tunnistaa onko takaluukku auki vai kiinni?
EX VW Golf IV Variant -00
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Onko korjattavissa muulla kun uudella kytkimellä? Ja paljonkohan kytkin uutena maksaa?Pasi Häkli wrote:^ Juu ja juu Startti jää päälle, siitä se vinkasu tulee käynnistäessä. Ja takaluukun lukon mikrokytkin rikki, eikä tunnista luukun avausta jonka takia lyö ovet uudelleen lukkoon.
EX VW Golf IV Variant -00
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tuossa on moni kirjoittanut että Golffi ei lähde ajoittain käyntiin oikeen millään.
Itselläni on vika ollut jo noin 6kk ettei tahdo oikeen lähteä käyntiin. Mitään logiikkaa ei oikeen ole.
Sillä ei tunnu olevan merkitystä onko kosteaa vai ei tai kuuma tai kylmä.
Tänään sitten ajoin auton parkkiin ja annoin olla siinä noin 15min hyppäsin sen jälkeen autoon eikä se lähtenyt käyntiin, tai siis lähti mutta kävi vajailla pytyillä noin 100-300rpm. sammuttelin ja starttailin varmaan 15 kertaa.
Kun mikään ei auttanut niin ei muuta kuin konepelti auki ja emäntä starttaamaan otin suojamuovin koneenpäältä pois ja heiluttelin suuttimien liittimiä. emäntä starttas ja auto alkoi toimimaan normaalisti. Sitä en tiedä oliko tuolla johtojen heiluttelulla mitään tekemistä starttaamisen kanssa vai oliko tuuria.
Tuskin kukaan osaa asiassa neuvoa muuten kuin että myy pois.
Jos nyt kuitenkin joku tietää mikä voisi olla vikana niin olisi mukava tietää kun muuten olen autosta pitänyt.
T. Tommi
Auto on: 02 golf variant 1.6(BCB)
Itselläni on vika ollut jo noin 6kk ettei tahdo oikeen lähteä käyntiin. Mitään logiikkaa ei oikeen ole.
Sillä ei tunnu olevan merkitystä onko kosteaa vai ei tai kuuma tai kylmä.
Tänään sitten ajoin auton parkkiin ja annoin olla siinä noin 15min hyppäsin sen jälkeen autoon eikä se lähtenyt käyntiin, tai siis lähti mutta kävi vajailla pytyillä noin 100-300rpm. sammuttelin ja starttailin varmaan 15 kertaa.
Kun mikään ei auttanut niin ei muuta kuin konepelti auki ja emäntä starttaamaan otin suojamuovin koneenpäältä pois ja heiluttelin suuttimien liittimiä. emäntä starttas ja auto alkoi toimimaan normaalisti. Sitä en tiedä oliko tuolla johtojen heiluttelulla mitään tekemistä starttaamisen kanssa vai oliko tuuria.
Tuskin kukaan osaa asiassa neuvoa muuten kuin että myy pois.
Jos nyt kuitenkin joku tietää mikä voisi olla vikana niin olisi mukava tietää kun muuten olen autosta pitänyt.
T. Tommi
Auto on: 02 golf variant 1.6(BCB)
Hitaat elävät kuolleet eivät
- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
eihän siellä mikään vikaohjelma ole vahingossa mennyt päälle. Itellä ainakin joskus huono käynnistyksen jälkeen heitti jonkun varoohjelman päälle ja ei käynyt kun tyhjäkäyntiä vaikka oli kaasu pohjassa. Muutama käynnistys ja toimi ihan kun ei mitään oliskaan ollut...
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...
Passat variant -13 tsi dsg
Passat variant -13 tsi dsg
Kaverilla sama homma VAIN 120tkm ajetussa neloskopassa, kaasuläpälle tehtiin jotakin merkkihuollossa ja nyt toimii taas.Fe83 wrote:Noita tyhjäkäynti häiriöitä löytyy täältäkin 1.6 -04 variant vaeltaa tyhjäkäynnillä. Onko kukaan saanut noiden tyhjäkäynti ongelmien lähdettä varmasti selville. Kaasuläppää epäillään ja puhdistellaan, auttaako läpän puhdistus vai onko vaan valohoitoa?
Vikakoodeista antaa kaasuläpän sekä ilmeisesti imuvuodon koodi 16555 ( liian laihalla ). Tarttis leimalle mennä .
Pakoputki on tuostakin korjattu ja moottorin kumityyny uusittu jo 2 kertaa.
Voi kun tietäs.Alkaline wrote:eihän siellä mikään vikaohjelma ole vahingossa mennyt päälle. Itellä ainakin joskus huono käynnistyksen jälkeen heitti jonkun varoohjelman päälle ja ei käynyt kun tyhjäkäyntiä vaikka oli kaasu pohjassa. Muutama käynnistys ja toimi ihan kun ei mitään oliskaan ollut...
Toi vika on ollu jo niin kauan et en oikee enää tiedä mitä tekis.
Bensa haisee kun siinä starttailee ja vagcomilla on katottu ni ei anna vikakoodeja.
Tosin nyt on alkanu ajoittain herjailee et Lambda anturin lämmityspiiri on sökönä.
Sekin järjen väläys et minkä takia tarvii laittaa joku 5johtonen 160e maksava laajakaista lambda 1.6 vapari paskaan
Alkaa menee hermo ku nykyään viet auton korjaukseen ni jos ei anna vikakoodeja ni asentajilla on heti peukku perseessä ja mitään ei osata tehdä. (Ei herneitä)
Perheessä kuitenkin on noita vag konsernin paskoja 4kpl ja tää on ainut missä on tällainen henkimaailman vika.
Anteeksi tämä avautuminen.
Hitaat elävät kuolleet eivät
- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
Juu en viitti ootella molempien pimenemistä.DJDH wrote:Tai voihan sitä aina odottaa niin kauan että molemmat lambdat on pimeinä, sitten on vielä halvempaa. Nimim. "kokemusta on"
Lambda ostettu ja huomenna meen vaihtaa.
Ilmottelen sitte josko tämä vika alkaisi selviämään.
Sen verran vielä et huomioin ettei käynnistys ongelmaa esiintynyt kun tankkasin 98.
voisiko tuolla olla mitään tekemistä asian kanssa?
Hitaat elävät kuolleet eivät
- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
Tosta käynnistysongelmasta että oma auto tekee sitä yleensä aina lämpöisellä koneella. Nyt on taas viikon aikana tehnyt normaalia enemmän että kun kone on lämmin ja starttaa niin ei lähde käyntiin. Yleensä lähtee aina tokalla ja käy ja toimii normaalisti eli ei jää kierrokset liian alas tai mitään. Voiskohan vika olla siinä jäähdytinnesteen anturissa? Ja onkohan marmori kamaa vai saako varaosaliikkeistä?
Ottaa vaan pannuun sahata tota käyntiin kun toi starttikin vetää viimeisiään ja naukuu kivasti. Kävin jo uutta kyselemässä ja varaosasetä sanoi että se on joku 3 vaihtoehdosta. Pitää vissiin ottaa irti ja mennä liikkeeseen
Ottaa vaan pannuun sahata tota käyntiin kun toi starttikin vetää viimeisiään ja naukuu kivasti. Kävin jo uutta kyselemässä ja varaosasetä sanoi että se on joku 3 vaihtoehdosta. Pitää vissiin ottaa irti ja mennä liikkeeseen
EX VW Golf IV Variant -00
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II
lambda vaihdettu ja koodit nollattu.TomBa wrote:Juu en viitti ootella molempien pimenemistä.DJDH wrote:Tai voihan sitä aina odottaa niin kauan että molemmat lambdat on pimeinä, sitten on vielä halvempaa. Nimim. "kokemusta on"
Lambda ostettu ja huomenna meen vaihtaa.
Ilmottelen sitte josko tämä vika alkaisi selviämään.
Sen verran vielä et huomioin ettei käynnistys ongelmaa esiintynyt kun tankkasin 98.
voisiko tuolla olla mitään tekemistä asian kanssa?
mutta mutta nyt antaa vikakoodit :17604 ja 17524 molemmat liittyvät lambdaan.
Ai että on mukavaa...
Hitaat elävät kuolleet eivät
- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
Näkeekö muuten startista mitään numeroita katsoa kun se on paikallaan? Varaosaliikkeesta sanoivat että ois kolme eri vaihtoehtoa mitkä kävis ja jotain on hyllyssä mutta minun säkällä juuri sitä mitä tarvitsen ei ole ja auto ei oikein joutaisi seisomaan uutta osaa odotellessa.
EX VW Golf IV Variant -00
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
startin vinkaisu
Startti on vinkunut omassa golffissakin edellä kuvaillulla tavalla jo vuosia, joten viitsisikö joku neuvoa, kuinka se voidellaan. Pääsisi siitäkin ylimääräisestä äänestä. Kiitos!
Golf Variant 1,9 TDI ATD 2003
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- atdvariant
- Posts: 49
- Joined: 28.12.2006 20:58
- Location: Kuopio
Lämpötila-anturi viallinen.jyrki wrote:Startista ylimääräistä ääntä kännistäessä----> voitelu ja ääni hävis!!
Lämpömittari välillä temppuilee laskee ja nousee, ehkä jotain kosketus häikkää mittaristossa!!
Kansanwaagoni mailakolopallopeli 1,9 TDi 74 kW vm-03
Golf VI 1.6 TDI Bluemotin
Toyota Corolla GTi AE82 -85
Murray IC 12 ajettava ruohonleikkuri
Derbi Atlantis Wave L/C -02 skootteri
Debi Predator LC -01 moposkootteri
Kymco ZX 50-moposkode
Yamaha R6 -01
Golf VI 1.6 TDI Bluemotin
Toyota Corolla GTi AE82 -85
Murray IC 12 ajettava ruohonleikkuri
Derbi Atlantis Wave L/C -02 skootteri
Debi Predator LC -01 moposkootteri
Kymco ZX 50-moposkode
Yamaha R6 -01
Onko muuten jokin tyyppivika tai vastaava nuo kallistuksenvakaajan kumit mitkä on sen metallipannan ja tangon välissä että vakaaja pääsee heilumaan ja aiheuttamaan kolinaa?
Olen huomannut omassa golffissa että etupäässä on jotain kun töyssyissä tuntuu ratissakin että joku lonksuu.
Tänään vaan tallille tuli yksi golffi mihin piti vaihtaa muiden osien lisäksi juuri nuo kumit. Otin vakaajan tangon alapään irti ja kun vakaajasta heilutteli niin oli kyllä aikas paljon väljää. Vaihdoin kumin ja laitoin takaisin alapään kiinni ja niin eipä ollut enää väljää.
Koeajoin auton ennen vaihtoa ja samaa teki kun oma mutta oli hieman pahempi vaikka melkein 80tkm vähemmin ajettu.
Vaihdon jälkeen ei enää lonksu eikä tunnu ratissa.
Olen huomannut omassa golffissa että etupäässä on jotain kun töyssyissä tuntuu ratissakin että joku lonksuu.
Tänään vaan tallille tuli yksi golffi mihin piti vaihtaa muiden osien lisäksi juuri nuo kumit. Otin vakaajan tangon alapään irti ja kun vakaajasta heilutteli niin oli kyllä aikas paljon väljää. Vaihdoin kumin ja laitoin takaisin alapään kiinni ja niin eipä ollut enää väljää.
Koeajoin auton ennen vaihtoa ja samaa teki kun oma mutta oli hieman pahempi vaikka melkein 80tkm vähemmin ajettu.
Vaihdon jälkeen ei enää lonksu eikä tunnu ratissa.
EX VW Golf IV Variant -00
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II
Väljät vakaajan puslat on kyllä näissä tyyppiominaisuus. Powerflexia tilalle vaanNipa wrote:Onko muuten jokin tyyppivika tai vastaava nuo kallistuksenvakaajan kumit mitkä on sen metallipannan ja tangon välissä että vakaaja pääsee heilumaan ja aiheuttamaan kolinaa?
Olen huomannut omassa golffissa että etupäässä on jotain kun töyssyissä tuntuu ratissakin että joku lonksuu.
Tänään vaan tallille tuli yksi golffi mihin piti vaihtaa muiden osien lisäksi juuri nuo kumit. Otin vakaajan tangon alapään irti ja kun vakaajasta heilutteli niin oli kyllä aikas paljon väljää. Vaihdoin kumin ja laitoin takaisin alapään kiinni ja niin eipä ollut enää väljää.
Koeajoin auton ennen vaihtoa ja samaa teki kun oma mutta oli hieman pahempi vaikka melkein 80tkm vähemmin ajettu.
Vaihdon jälkeen ei enää lonksu eikä tunnu ratissa.
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Pioneer - DLS - Helix
edelliseen viitaten.. Itselläni on alla -06 1.6/16V (bensa)Mur wrote:On tässä taas ongelma johon kaipaisin vastausta - Kiihdyttäessä (oli moottori sit lämmin tai kylmä) n.2000 - 2400r/min kohdalla moottorin puolella kuuluu selvästi voimakkaampaa murinaa (epätavallista SDI:lle). Itse veikkaisin alkuun pakoputkiston vuotoa, mut sen tarkistin pukeilla peittäen putket - ohivuotoa (pakokaasua) en ainakaan huomannu muualta tulevan. Onko jollain kokemuksia / neuvoja!
1.9SDI -01
Pitää mitä ilmeisimmin samaa mörinää, mutta vika ilmenee, kun nostaa moottorin kierrokset yli 2500:n ja päästää kaasun irti (auto paikallaan), tai kun vaihdetta vaihtaessa kierrokset laskee, välillä jopa moottorijarrutuksessa tuossa 2500rpm:n tuntumassa..
mietin, josko olisi vain jokin resonanssi, mutta kaverin kanssa koetettiin paikallistaa ääntä pelti auki, eikä löydettty selvää paikkaa, eikä pakoputkestakaan löytynyt mitään...
kuka on keksinyt syyn tähän.. korjaamokaan ei viimeisimmän määräaikaishuollon yhteydessä löytänyt mitään, kun asiasta mainitsin..
Korjattu lainaus, joka on sivulta neljä... -Mode
Siis jos se nupikka on keskellä niin onko peilien lämmitys kokoajan päällä vai meneekö ne päälle vasta kun laittaa takalasin lämmittimen päälle?AjH wrote:Juu, ja jatkossa pitää sitä peilien säätönupikkaa joko L tai R asennossa, eikä siinä keskellä missä lämmitys on päällä...
EX VW Golf IV Variant -00
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II
EX VW Golf III Variant -94
EX VW Golf II
Passatissa ainakin on aina päällä kun se peilikatkaisin on lämmitysasennossa, Golf on kyllä muutenkin sähköissä Passattia edellä kun mittaristossakin valot palaa ilman että ajovalot pitää kääntää "päälle" jne
Sinänsä noinhan se olis järkevin että peilit lämpiää kun takalasikin lämpiää.
Sinänsä noinhan se olis järkevin että peilit lämpiää kun takalasikin lämpiää.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kyllä se on passat golffia edellä sähköissä koska jos mittarivalot palaa aina niin harvemmin sitä tulee käännettyä valokatkaisinta vaikka on pimeää. 0-asennossa ajovalot toimivat kuitenkin alennetulla jännitteellä. Uudemmissa volkkareissa on onneksi tuo auto-asento jolloin auto tajuaa itse milloin on pimeää.
TomBa wrote:lambda vaihdettu ja koodit nollattu.TomBa wrote:Juu en viitti ootella molempien pimenemistä.DJDH wrote:Tai voihan sitä aina odottaa niin kauan että molemmat lambdat on pimeinä, sitten on vielä halvempaa. Nimim. "kokemusta on"
Lambda ostettu ja huomenna meen vaihtaa.
Ilmottelen sitte josko tämä vika alkaisi selviämään.
Sen verran vielä et huomioin ettei käynnistys ongelmaa esiintynyt kun tankkasin 98.
voisiko tuolla olla mitään tekemistä asian kanssa?
mutta mutta nyt antaa vikakoodit :17604 ja 17524 molemmat liittyvät lambdaan.
Ai että on mukavaa...
Golffista hävisi käynnistys ongelmat ja vikavalojen vilkkumiset lambdan vaihdolla. Sen verran kannattaa sitten tarkistella tota lambda asiaa ettei osta vaan jotain 5-johtoista osaa. Itsehän tein juuri näin ja nyt on pirun kallis lambda ylimääräisenä hyllyssä . Elikkäs tuollainen anturi on nyt haettu Laakkoselta 036 906 262 J ja se sinne passaa.
Hitaat elävät kuolleet eivät
- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
-
- Posts: 4
- Joined: 15.10.2010 16:49
Nyt tarttis apua, kun alkaa auton sisällä olemaan kylmempi kun ulkoa. Eli kyseessä on Golf IV 1.4 variantti -99 ei ilmastointia. Auto lämpiää paikalla 90 asteeseen jos saa käydä noin parikymmentä minuuttia, kun on ollut aluksi lämmityksessä. Mutta kun autolla lähtee ajamaan tuonne maantielle, tippuu lämmöt välittömästi lämpömittarin nollille. Eikä nouse sieltä enää mihinkään. Korjaamolla sanottiin, ettei termostaatissa ole vikaa.?!? Ja viimasuoja on laitettu puskurin alaosassa olevaan isoon reikään. Kuuluisiko autossa olla pohjamuovi? Tai voisiko semmonen auttaa mitään? Pitäisikö koittaa marmorilta ostettua laatutermaria? Onko termari ylä- vai alavesiletkun päässä? Vai missä mättää?? Kiitos avustuksista.
Valtteri
Valtteri
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
1.4 moottorisessa ei oo alunperinkään moottorin alla sitä pohjamuovia. Toki sinne semmosen voi laittaa mutta ei se taida oleellisesti lämpöihin vaikuttaa. Tuleeko sisälle lämmintä vaikka mittari tippuu nollille? Kirjotit että sisällä alkaa olemaan kylmempi kuin ulkona, niin ei varmaan tule. Sit voi varmaan laskee viallisen lämpötila-anturin pois laskuista.
Viallinen vesipumppu on yks mahdollisuus, vesi ei kierrä jos se muovisiipi on irti siitä metallisesta akselista, niitä näkyy aina silloin tällöin. Termaria itsekin olisin ensimmäisenä kokeillut vaihtaa. Nyt en ulkoa muista missä se termari on tommosessa, mutta etsivä löytää. Olisko se ollut kannen päädyssä kuskin puolella, en muista tarkkaan.
Samalla kun ostat termostaatin niin osta myös se termarin muovikotelo, niitä on mennyt paljon rikki, jolloin termari on koko ajan auki.
Viallinen vesipumppu on yks mahdollisuus, vesi ei kierrä jos se muovisiipi on irti siitä metallisesta akselista, niitä näkyy aina silloin tällöin. Termaria itsekin olisin ensimmäisenä kokeillut vaihtaa. Nyt en ulkoa muista missä se termari on tommosessa, mutta etsivä löytää. Olisko se ollut kannen päädyssä kuskin puolella, en muista tarkkaan.
Samalla kun ostat termostaatin niin osta myös se termarin muovikotelo, niitä on mennyt paljon rikki, jolloin termari on koko ajan auki.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Kuten Pasi sanoi, tarkista vesipumppu. Noita on joo muutama sattunut eteen, missä siippapyörä irronnut akselilta.Pasi Häkli wrote:Viallinen vesipumppu on yks mahdollisuus, vesi ei kierrä jos se muovisiipi on irti siitä metallisesta akselista, niitä näkyy aina silloin tällöin
Etenkin jos kone on kuumana kovan ajon jälkeen heti sammutettu, pyörä laajentunut niin paljon, että on irronnut akselilta.
Eli helpoin tapa varmaan tarkastaa se on, että tuleeko paisariin siitä ohuesta letkusta "reilusti" nestettä, kun antaa kuumana kierroksia.
Höh,missä meni taas pieleen.? Ex G4,Pacific 1.6 BCB, Polo Gt -91 3F,Golf 3 GT variant. 1.6 AEK. Useita ilmajäähdytteisiä.