Vanneprojektia talvi iltojen ratoksi.
Vanneprojektia talvi iltojen ratoksi.
Laitetaas tästä pieni projektikertomus tänne.
Eli projektin kohteena on Passatin myynnistä tallinperukoille jääneet vanteet jotka nyt talvenaikana olis tarkoitus kunnostaa ja maalata. Kunnostuksena nyt pääasiassa noiden kehien kiillotus ja keskikuppien uusinta.
Tarkempia yksityiskohtia en paljasta vaan kirjoittelen niitä sitten sitä mukaa tänne kun projekti etenee.
Tässä lähtökohta eli Rial Daytonat, 2.kpl 18*8,5, 2.kpl 18*9,5, et30 ja vanteet ovat kaksi osaiset:
Tässä työkalut mitä tarvitaan vanteiden purkuun eli kehän irrotuksesta vanteelta:
(8.mm 12.kulmainen hylsy ja räikkä ruuvien irrottamiseen, tylsä puukko tiivistemassan poistoon, ja normaali talttapää ruuvari kehän pois kampeamiseen.)
Tässä on jo vanteesta ruuvit irrotettu, kaikista vanteista lähti ruuvit helposti pois ja näin ei tarvetta uusien ruuvien ostoon.
Sitten vain tylsällä puukolla kaavitaan vanteen sisäpuolelta sikaflektit pois jotka ovat olleet toisena tiivisteenä. Sen jälkeen kun sikafleksit on pois niin taltta ruuvarilla kampeamaan kehää pois varovasti vanteelta ja tässä lopputulos:
Rialeissa kehän tiivistys vanteeseen on hoidettu järkevästi eli kehän ja vanteen välissä on O-rengas ja näin ollen ei mitään tiivistemassaa. Tämä helpottaa huomattavasti vanteiden purkua:
Nyt vielä sitten vain irrottelemaan loputkin kehän jonka jälkeen vanteet lähtee maalarille ja minä jään kehiä kiillottelemaan. uudet keskiötkin laitettiin eilen ostoon E-baysta.
Jatkoa seuraa...
Eli projektin kohteena on Passatin myynnistä tallinperukoille jääneet vanteet jotka nyt talvenaikana olis tarkoitus kunnostaa ja maalata. Kunnostuksena nyt pääasiassa noiden kehien kiillotus ja keskikuppien uusinta.
Tarkempia yksityiskohtia en paljasta vaan kirjoittelen niitä sitten sitä mukaa tänne kun projekti etenee.
Tässä lähtökohta eli Rial Daytonat, 2.kpl 18*8,5, 2.kpl 18*9,5, et30 ja vanteet ovat kaksi osaiset:
Tässä työkalut mitä tarvitaan vanteiden purkuun eli kehän irrotuksesta vanteelta:
(8.mm 12.kulmainen hylsy ja räikkä ruuvien irrottamiseen, tylsä puukko tiivistemassan poistoon, ja normaali talttapää ruuvari kehän pois kampeamiseen.)
Tässä on jo vanteesta ruuvit irrotettu, kaikista vanteista lähti ruuvit helposti pois ja näin ei tarvetta uusien ruuvien ostoon.
Sitten vain tylsällä puukolla kaavitaan vanteen sisäpuolelta sikaflektit pois jotka ovat olleet toisena tiivisteenä. Sen jälkeen kun sikafleksit on pois niin taltta ruuvarilla kampeamaan kehää pois varovasti vanteelta ja tässä lopputulos:
Rialeissa kehän tiivistys vanteeseen on hoidettu järkevästi eli kehän ja vanteen välissä on O-rengas ja näin ollen ei mitään tiivistemassaa. Tämä helpottaa huomattavasti vanteiden purkua:
Nyt vielä sitten vain irrottelemaan loputkin kehän jonka jälkeen vanteet lähtee maalarille ja minä jään kehiä kiillottelemaan. uudet keskiötkin laitettiin eilen ostoon E-baysta.
Jatkoa seuraa...
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Juurikin samanlaisiin vanteisiin tein viime talvena ehostuksen. Keskiöt maalautin ja kehät kiillotin ite. Kasausvaiheessa vaikka kehän ja keskiön välissä on O-rengas tiivisteenä niin laita sinne keskiön ja kehän väliin myös tiivisteliima. Enkä tarkoita nyt siihe väliin missä O-rengas on vaan siihen saumaan mikä jää kun molemmat pinnat on painettu yhteen.
Sano vaan jos selitin liian vaikeasti
Kehät hioin vesissä 240-320-400-600-800-1200-2000 ja lopuksi metal polish ja rättilumppu laikalla kiillotin. Vesihionnassa elä mee oikomaan, jää naarmut näkyviin.
Sano vaan jos selitin liian vaikeasti
Kehät hioin vesissä 240-320-400-600-800-1200-2000 ja lopuksi metal polish ja rättilumppu laikalla kiillotin. Vesihionnassa elä mee oikomaan, jää naarmut näkyviin.
3B Passat Variant 1.9TDI -98
No hyvin samantapaista täältä päin on tulossa.
Juu kullä minäkin siihen saumaan laitan sitten tiivistemassaa kun sen aika on...eli se sauma mikä jää sinne piiloon kun rengas asennetaan päälle.
Mulla oli lakattu tuo kehän takaosa, eli se osa mikä tulee vannetta vasten. Olikos sulla samoin ja jos oli niin otitko lakan pois vai annoitko olla?
Mulla lakka oli sen verran huonossa kunnossa joten hioin pahimmat lakat pois ja vetäsin spray purkista uuden kerroksen päälle. Sen lakan tarkoitus on ilmeisesti vähentää metallin hapettumista siellä vanteen ja kehän välissä vaikka kehä onkin rosteria.
Mistäs muuten lumppulaikan ostit, kun tuntuu olevan niin vaikea löytää hyviä?
Juu kullä minäkin siihen saumaan laitan sitten tiivistemassaa kun sen aika on...eli se sauma mikä jää sinne piiloon kun rengas asennetaan päälle.
Mulla oli lakattu tuo kehän takaosa, eli se osa mikä tulee vannetta vasten. Olikos sulla samoin ja jos oli niin otitko lakan pois vai annoitko olla?
Mulla lakka oli sen verran huonossa kunnossa joten hioin pahimmat lakat pois ja vetäsin spray purkista uuden kerroksen päälle. Sen lakan tarkoitus on ilmeisesti vähentää metallin hapettumista siellä vanteen ja kehän välissä vaikka kehä onkin rosteria.
Mistäs muuten lumppulaikan ostit, kun tuntuu olevan niin vaikea löytää hyviä?
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Oli siellä lakka, mutta annoin olla. Lumppulaikan ostin paikallisesta halppismarketista Puuilo:sta www.puuilo.fiPatu kirjoitti:No hyvin samantapaista täältä päin on tulossa.
Juu kullä minäkin siihen saumaan laitan sitten tiivistemassaa kun sen aika on...eli se sauma mikä jää sinne piiloon kun rengas asennetaan päälle.
Mulla oli lakattu tuo kehän takaosa, eli se osa mikä tulee vannetta vasten. Olikos sulla samoin ja jos oli niin otitko lakan pois vai annoitko olla?
Mulla lakka oli sen verran huonossa kunnossa joten hioin pahimmat lakat pois ja vetäsin spray purkista uuden kerroksen päälle. Sen lakan tarkoitus on ilmeisesti vähentää metallin hapettumista siellä vanteen ja kehän välissä vaikka kehä onkin rosteria.
Mistäs muuten lumppulaikan ostit, kun tuntuu olevan niin vaikea löytää hyviä?
3B Passat Variant 1.9TDI -98
Vielä yks kysymys: millä värillä nuo maalasit ja mikä oli värikoodi? Yrititkö "kopioida" BBS Gold värin.A.Leskelä kirjoitti:Oli siellä lakka, mutta annoin olla. Lumppulaikan ostin paikallisesta halppismarketista Puuilo:sta www.puuilo.fiPatu kirjoitti:No hyvin samantapaista täältä päin on tulossa.
Juu kullä minäkin siihen saumaan laitan sitten tiivistemassaa kun sen aika on...eli se sauma mikä jää sinne piiloon kun rengas asennetaan päälle.
Mulla oli lakattu tuo kehän takaosa, eli se osa mikä tulee vannetta vasten. Olikos sulla samoin ja jos oli niin otitko lakan pois vai annoitko olla?
Mulla lakka oli sen verran huonossa kunnossa joten hioin pahimmat lakat pois ja vetäsin spray purkista uuden kerroksen päälle. Sen lakan tarkoitus on ilmeisesti vähentää metallin hapettumista siellä vanteen ja kehän välissä vaikka kehä onkin rosteria.
Mistäs muuten lumppulaikan ostit, kun tuntuu olevan niin vaikea löytää hyviä?
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Deberin maalia tuo, lakka muistaakseni lesonalia. Hondan värikartasta löyty sopiva kultainen Ei ollut tarkoitus matkia BBS Goldia. Minusta vaan kultanen keskiö toimii mustassa autossaPatu kirjoitti:Vielä yks kysymys: millä värillä nuo maalasit ja mikä oli värikoodi? Yrititkö "kopioida" BBS Gold värin.A.Leskelä kirjoitti:Oli siellä lakka, mutta annoin olla. Lumppulaikan ostin paikallisesta halppismarketista Puuilo:sta www.puuilo.fiPatu kirjoitti:No hyvin samantapaista täältä päin on tulossa.
Juu kullä minäkin siihen saumaan laitan sitten tiivistemassaa kun sen aika on...eli se sauma mikä jää sinne piiloon kun rengas asennetaan päälle.
Mulla oli lakattu tuo kehän takaosa, eli se osa mikä tulee vannetta vasten. Olikos sulla samoin ja jos oli niin otitko lakan pois vai annoitko olla?
Mulla lakka oli sen verran huonossa kunnossa joten hioin pahimmat lakat pois ja vetäsin spray purkista uuden kerroksen päälle. Sen lakan tarkoitus on ilmeisesti vähentää metallin hapettumista siellä vanteen ja kehän välissä vaikka kehä onkin rosteria.
Mistäs muuten lumppulaikan ostit, kun tuntuu olevan niin vaikea löytää hyviä?
EDIT: Eli värikoodi ei jäänyt mieleen, meni väripurkin kyljessä roskiin.
3B Passat Variant 1.9TDI -98
Kultainen keskiö toimii mielestäni autossa missä ei liiaksi ole kromi listoja. Sitten kun rupee enemmän olemaan kaikkea kromihärpätintä niin ne ikään kuin ajaa tuon kultaisen värin yli, en tiedä selitinkö niin että ymmärsit.A.Leskelä kirjoitti:Deberin maalia tuo, lakka muistaakseni lesonalia. Hondan värikartasta löyty sopiva kultainen Ei ollut tarkoitus matkia BBS Goldia. Minusta vaan kultanen keskiö toimii mustassa autossaPatu kirjoitti:Vielä yks kysymys: millä värillä nuo maalasit ja mikä oli värikoodi? Yrititkö "kopioida" BBS Gold värin.A.Leskelä kirjoitti: Oli siellä lakka, mutta annoin olla. Lumppulaikan ostin paikallisesta halppismarketista Puuilo:sta www.puuilo.fi
EDIT: Eli värikoodi ei jäänyt mieleen, meni väripurkin kyljessä roskiin.
Selvitin sen verran että Subarun Gold väri on todella lähellä BBS Gold väriä ja se taitaa olla valintani.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Ei varmasti huono valinta. Laitahan kuvia ja tunnelmia hiomisen keskeltä. Yritän myötäelää siinä sormi kivussa jonka se paperilla hinkkaaminen aiheuttaa....Patu kirjoitti:Kultainen keskiö toimii mielestäni autossa missä ei liiaksi ole kromi listoja. Sitten kun rupee enemmän olemaan kaikkea kromihärpätintä niin ne ikään kuin ajaa tuon kultaisen värin yli, en tiedä selitinkö niin että ymmärsit.A.Leskelä kirjoitti:Deberin maalia tuo, lakka muistaakseni lesonalia. Hondan värikartasta löyty sopiva kultainen Ei ollut tarkoitus matkia BBS Goldia. Minusta vaan kultanen keskiö toimii mustassa autossaPatu kirjoitti: Vielä yks kysymys: millä värillä nuo maalasit ja mikä oli värikoodi? Yrititkö "kopioida" BBS Gold värin.
EDIT: Eli värikoodi ei jäänyt mieleen, meni väripurkin kyljessä roskiin.
Selvitin sen verran että Subarun Gold väri on todella lähellä BBS Gold väriä ja se taitaa olla valintani.
3B Passat Variant 1.9TDI -98
Ei herneitä sitten kenellekkään, mutta lainauksien määrää ja sisältöä voisi vähän katsoa jatkossa. Menee muuten lainauksen idea vähän metsään.
Työniloa vaan vanteiden kiillotteluun, ihan hyvät lähtökohdat on.
Työniloa vaan vanteiden kiillotteluun, ihan hyvät lähtökohdat on.
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Itsellä tosin peltivanteet projektina mutta tänään just hain ne hiekkapuhaltamolta... piti aika kiireellä mennä sisälle ja vanteet suoraan uunin eteen ettei pääse ruoste iskemään. Maanantaina ois tarkotus viedä jauhemaalaamoon ja katella sopivaa väriä valikoimasta.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Projekti taas edistynyt.
Hyvä lumppulaikkasetti löytyi Motonetista hintaan 15€. Voin vaan suositella tota settiä, pitää vielä hakea toinen setti.
Tässä työkalut millä kehien kiillotus lähti käyntiin eli "karhunkieli", vesihiomapaperia, akkuporakone, lumppulaikkoja, rättejä, rasvanpoisto spraytä, Mothersin kiillotusvahaa ja sitten hieman karkeempaa Metal Vax kiillotus tahnaa.
Tässä lähtökohta eli ei mikään järkyttävän huono, siksi aloitin suoraan vesihiomapaperilla:
Ja tässä tulos karhunkielen, vesihiomapaperin ja lumppulaikka kiillotuksien jälkeen:
Tässä vielä lähtökohta ja lopputulos vierekkäin:
Kaksi kehää on nyt kiillotettu niin että kelpaa minulle kun en nyt mitään peili peili pintaa ole kuitenkaan hakemassa ja kaksi on siis jäljellä. Vanteet tulee maalarilta varmaan vuoden vaihteessa koska ei niillä niin kiire kuitenkaan ole.
Hyvä lumppulaikkasetti löytyi Motonetista hintaan 15€. Voin vaan suositella tota settiä, pitää vielä hakea toinen setti.
Tässä työkalut millä kehien kiillotus lähti käyntiin eli "karhunkieli", vesihiomapaperia, akkuporakone, lumppulaikkoja, rättejä, rasvanpoisto spraytä, Mothersin kiillotusvahaa ja sitten hieman karkeempaa Metal Vax kiillotus tahnaa.
Tässä lähtökohta eli ei mikään järkyttävän huono, siksi aloitin suoraan vesihiomapaperilla:
Ja tässä tulos karhunkielen, vesihiomapaperin ja lumppulaikka kiillotuksien jälkeen:
Tässä vielä lähtökohta ja lopputulos vierekkäin:
Kaksi kehää on nyt kiillotettu niin että kelpaa minulle kun en nyt mitään peili peili pintaa ole kuitenkaan hakemassa ja kaksi on siis jäljellä. Vanteet tulee maalarilta varmaan vuoden vaihteessa koska ei niillä niin kiire kuitenkaan ole.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Viestit: 3400
- Liittynyt: 5.6.2006 22:46
- Paikkakunta: Ulvila-City
Oma projekti käytännössä valmis... peltivanteista kyse. Käytin puhallettavana... sitten jauheena 3 kerrosta: sinkki, kultamaali ja lakka. Musta helmiäinen kun autossa on niin ajattelin että perusmustaa ei oikeen viitsi laittaa ja valkonen ei sovi mustaan autoon omasta mielestä, päätin vetää Subarun tyyliisen kullan pintaan. Mustaa meinasin alkuun kultaisella helmiäisellä mutta maalarilta ei löytyny helmiäisiä pajalta ja tilaus ois maksanu mansikoita niin mietin että kokeillaan kultaa... vanteet pyörähtää hyvällä tuurilla ens viikon lauantaina alle niin sitten näkee lopputuloksen.
Peltivanteet talveksi kun itte en rupea alumiinivanteiden kanssa talvella ottaa riskiä kun kilsoja tulee runsaasti (2 vuotta auto ollut itsellä ja nyt itse oon autolla ajanu jo 100tkm) ja suola kuitenkin alkais heti syömään alumiinia jos naarmu tulis. Hintaa tolle setille tulee kyl ~200€ mut luulis pinnan kestävän kun on sinkki alla ja lakka päällä
Peltivanteet talveksi kun itte en rupea alumiinivanteiden kanssa talvella ottaa riskiä kun kilsoja tulee runsaasti (2 vuotta auto ollut itsellä ja nyt itse oon autolla ajanu jo 100tkm) ja suola kuitenkin alkais heti syömään alumiinia jos naarmu tulis. Hintaa tolle setille tulee kyl ~200€ mut luulis pinnan kestävän kun on sinkki alla ja lakka päällä
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
En oo viel käyny kuvia ottaa ku tuli pimeä mutta tuli muuten makeet noista kultaisista... kaukaa katsottuna jos valo heijastuu niin näyttää et ois hopeat mutta kun läheltä katsoo niin onkin kullanväriset. Samalla kun kävin pyöräyttää alle typpitäytön kera niin tarttu matkaan kesäks Alutec Cult vanteet 18 tuumasina 225 leveillä nakeilla
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
On vissiin itellä kans samallainen urakka tulossa. Taakse pitäis hommata 2,25" kehät. Toivotaan et pääsis pienellä vaivalla noiden kiillotuksessa Siis toivottavasti! Keskiöt saa nyt jäädä tohon väriin toistaiseksi. On se kyl mielessä käynyt et maalaisi ne valkoiseksi
http://postimage.org/image/2uy34i4p0/
http://postimage.org/image/2uy34i4p0/
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
No nyt on projektin työläin osa takana eli kiilloitus.
Viimeisen kiillon vedin päälle ensin Mothersin kiilloitusvahalla jonka jälkeen pehmeä kiilloitus ihan puhtaalla lumppulaikalla jota välillä puhdistin niin että laikka pysyi puhtaana.
Tässä nyt lopputulos noiden kehien suhteen:
Samalla kiilloitettiin tämä eli oma rakas löylykauhani ja sekin saatiin kiiltämään komiasti.
Lisäksi Saksan maalta Tunershop.com:ista tuli uudet venttiilit.
Vanteet saadaan maalaamosta parin viikon päästä jonka jälkeen päästään kasaamaan vanteita...
Renkaatkin on tiedossa mutta tilaan ne sitten keväämmällä kun Camskill täydentää varastoaan...eteen tulee 215/40 ja taakse 235/40.
Viimeisen kiillon vedin päälle ensin Mothersin kiilloitusvahalla jonka jälkeen pehmeä kiilloitus ihan puhtaalla lumppulaikalla jota välillä puhdistin niin että laikka pysyi puhtaana.
Tässä nyt lopputulos noiden kehien suhteen:
Samalla kiilloitettiin tämä eli oma rakas löylykauhani ja sekin saatiin kiiltämään komiasti.
Lisäksi Saksan maalta Tunershop.com:ista tuli uudet venttiilit.
Vanteet saadaan maalaamosta parin viikon päästä jonka jälkeen päästään kasaamaan vanteita...
Renkaatkin on tiedossa mutta tilaan ne sitten keväämmällä kun Camskill täydentää varastoaan...eteen tulee 215/40 ja taakse 235/40.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Itse olen just saanut kehät irrotettua. Mut en tiedä onko edellinen omistaja kans irrotellu niitä. No ensinäkin se on vääntänyt monet ruuvit väärille jengoille. Ku niitä yritettiin sit hellästi saada pois niin tietenkin kaks pulttia katkesi sisään. Nyt frendiltä ootan vehkeitä jolla yritetään ne irrottaa vanteesta. Itse olen just hankkimassa samat vehkeet jotka patu kans on hommanut. Jenkeistä olis tarkoitus tilata uudet 4" leveet lipit taakse. Ja väriksi olen keskiöille valinnut valkoisen värin. Vielä on mietinnässä et maalaisinko samalla huulet kanssa samaan väriin.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
- Sami Jalonen
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 18.3.2007 19:13
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Kehäpultteja saa ainakin täältä:
http://www.tunershop.de/
ja hyvin toimii lähetys.
Keskiöiden tarkkaa värisävyä en tiedä mutta maalarin mukaan on Subarun kulta joka on hyvin hyvin lähellä BBS kultaa eli voi olla että siinä jotain helmiäistä on mukana, kuvat on tosin otettu salaman kanssa joten luonnon valossa vois näyttää hieman eriltä.
Mutta olen tyytyväinen maalaukseen koska mielestäni näyttää kullan väriltä hyvin kun taas jotkut toiset ns.kultavärit taipuu paljon kuparin väriin.
http://www.tunershop.de/
ja hyvin toimii lähetys.
Keskiöiden tarkkaa värisävyä en tiedä mutta maalarin mukaan on Subarun kulta joka on hyvin hyvin lähellä BBS kultaa eli voi olla että siinä jotain helmiäistä on mukana, kuvat on tosin otettu salaman kanssa joten luonnon valossa vois näyttää hieman eriltä.
Mutta olen tyytyväinen maalaukseen koska mielestäni näyttää kullan väriltä hyvin kun taas jotkut toiset ns.kultavärit taipuu paljon kuparin väriin.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
- Sami Jalonen
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 18.3.2007 19:13
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Meinasin vaan kun näyttää vähän matalta tuo maali, sävy on tosi hyvä.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 28.1.2011 1:13
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Lainataanpas hieman topiccia
Mulla on pari vannetta pahasti saanut osumaa luultavasti katukivetyksestä. Kuvaa ei ole tähän hätään mutta paloja ei ole lähtenyt vain ainoastaan hiertynyt kivetystä vasten. Eihän nuo ajossa haittaa mutta silmälle ruman näköiset. Saakos ne kuntoon jossakin maalarilla?
Mulla on pari vannetta pahasti saanut osumaa luultavasti katukivetyksestä. Kuvaa ei ole tähän hätään mutta paloja ei ole lähtenyt vain ainoastaan hiertynyt kivetystä vasten. Eihän nuo ajossa haittaa mutta silmälle ruman näköiset. Saakos ne kuntoon jossakin maalarilla?
Passat -03 Tdi Highline
Onko noi purettavat vanteet mitkä sulla on?Jos ei niin sitten vähän vaikeempi hommailla pultteja niihin.Mut joissakin vanteissa on irrotettavat kehänpultit vaikka olis yksiosainen vanne.Kime72 kirjoitti:Saakohan noita kehäpultteja mistä hommattua, tuli hommattua ekat huulivanteet niin sillä kyselen.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Tällaiset renkaat tulee vanteille ja lähti tilaukseen juuri äsken:
http://www.camskill.co.uk/products.php? ... b0s19p6212
ja
http://www.camskill.co.uk/products.php? ... 0s322p6216
http://www.camskill.co.uk/products.php? ... b0s19p6212
ja
http://www.camskill.co.uk/products.php? ... 0s322p6216
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Talvi loppuu aikanaan....niin myös tämä projekti eli tässä olis nyt lopputulos renkaineen:
Ja sitten pakolliset venytyskuvat eli
215/40 rengas 8,5 tuumaa leveellä vanteella:
ja sitten 235/40 9,5 tuumaa leveellä vanteella:
Laitan vielä sitten kesällä kuvaa kun saan paiskattua nuo Ocun alle ja säädettyä madalluksen kohdilleen.
Tulispa pian kesä
Ja sitten pakolliset venytyskuvat eli
215/40 rengas 8,5 tuumaa leveellä vanteella:
ja sitten 235/40 9,5 tuumaa leveellä vanteella:
Laitan vielä sitten kesällä kuvaa kun saan paiskattua nuo Ocun alle ja säädettyä madalluksen kohdilleen.
Tulispa pian kesä
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Tuli vähän hahmoteltua kesä vanteita Skodan alle kun tuli tehtyä ensimmäinen puhdistava vahaus ja talvirenkaat vaihtui välikelin renkaisiin kun ei vielä viitsi noita rialeita alle pistää.
Kävi siinä kuvatessa sitten vanhanaikaiset ja tuo kuvattava vanne kaatui nokalleen ja kyllähän siitä lippaan reilusti jälkiä tuli
Kävi siinä kuvatessa sitten vanhanaikaiset ja tuo kuvattava vanne kaatui nokalleen ja kyllähän siitä lippaan reilusti jälkiä tuli
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
No kirjotellaas tänne hieman juttua pitkästä aikaa.
Talve tulo venyy ja niin näköjään venyi tämänkin projektin aloitus hieman. No nyt on saatu jotakin aikaiseksi, harmi ettei ihan alusta ole kuvia mutta tämäkin projekti noudattelee edellisen linjaa mutta muutamasta asiasta on otettu opiksi, niistä lisää myöhemmin.
Eli nuo itse vanteet ovat tämän väriset. Värisävy ei ole aivan 100% sitä mitä haluan mutta edellinen omistaja ne oli niin hyvin maalannut etten nähnyt niitä järjeväksi enää maalauttaa uudestaan:
Kehät nyt kaikki kiilloitettu kiiltäviksi. Ei aivan peilikiilto mutta parempi kuitenkin mitä edellisten vanteiden kanssa. Kuvassa 3.tuumaa leveä kehä joita siis 2.kpl ja 2.kpl 2.tuumaa leveitä kehiä.
Tänään tuli koottua ensimmäinen vanne kasaan. Kehille kullan väriset kehäpultit, samaa linjaa pitäis sitten noudatella keskiön ja venttiilien kanssa myöhemmin. Pultteihin laitettiin tietenkin kierrelukitetta ja pultit 20.Nm:n momenttiin.
Sitten loppuun ne asiat jotka opittiin edellisestä projektista, toivottavasti on hyötyä jollekin muullekin kuin mulle.
-Sininen kierrelukite ei ole riittävää, nyt kokeillaan punaisella.
-Momenttiavain on ehdoton pulttien loppu kiristyksessä, ei tarvitse jännittää meneekö kierteet vai ei.
-Lumppulaikkaa ei saa painaa oikeastaan juuri lainkaan metallia vasten kun vedetään viimeisiä kiiltoja pintaan sillä pienikin paine aiheuttaa pieniä naarmuja metallin pintaan. Parhaimman loppukiillon sain nyt kun annoin lumppulaikan olla lähes omalla painollaan metallia vastaan.
-Suojaa hylsyn ulkoreuna teipillä ettet naarmuta kehää kun kiristelet pultteja.
Talve tulo venyy ja niin näköjään venyi tämänkin projektin aloitus hieman. No nyt on saatu jotakin aikaiseksi, harmi ettei ihan alusta ole kuvia mutta tämäkin projekti noudattelee edellisen linjaa mutta muutamasta asiasta on otettu opiksi, niistä lisää myöhemmin.
Eli nuo itse vanteet ovat tämän väriset. Värisävy ei ole aivan 100% sitä mitä haluan mutta edellinen omistaja ne oli niin hyvin maalannut etten nähnyt niitä järjeväksi enää maalauttaa uudestaan:
Kehät nyt kaikki kiilloitettu kiiltäviksi. Ei aivan peilikiilto mutta parempi kuitenkin mitä edellisten vanteiden kanssa. Kuvassa 3.tuumaa leveä kehä joita siis 2.kpl ja 2.kpl 2.tuumaa leveitä kehiä.
Tänään tuli koottua ensimmäinen vanne kasaan. Kehille kullan väriset kehäpultit, samaa linjaa pitäis sitten noudatella keskiön ja venttiilien kanssa myöhemmin. Pultteihin laitettiin tietenkin kierrelukitetta ja pultit 20.Nm:n momenttiin.
Sitten loppuun ne asiat jotka opittiin edellisestä projektista, toivottavasti on hyötyä jollekin muullekin kuin mulle.
-Sininen kierrelukite ei ole riittävää, nyt kokeillaan punaisella.
-Momenttiavain on ehdoton pulttien loppu kiristyksessä, ei tarvitse jännittää meneekö kierteet vai ei.
-Lumppulaikkaa ei saa painaa oikeastaan juuri lainkaan metallia vasten kun vedetään viimeisiä kiiltoja pintaan sillä pienikin paine aiheuttaa pieniä naarmuja metallin pintaan. Parhaimman loppukiillon sain nyt kun annoin lumppulaikan olla lähes omalla painollaan metallia vastaan.
-Suojaa hylsyn ulkoreuna teipillä ettet naarmuta kehää kun kiristelet pultteja.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Re: Vanneprojektia talvi iltojen ratoksi.
Pitkä aika kulunut viimeisestä postauksesta mutta siitä huolimatta paljoa ei ole saatu aikaiseksi. Nyt kuitenkin kaikki vanteet kasassa sekä valmiit ja kesärenkaat pitäis vaan laittaa tilaukseen.
Keskiöiksi tuli Ebayn kautta Japanin mallin keskiöt joissa BBS teksti on kullan värillä. Venttiilit tuli taasen Tunershopista josta aikaisemminkin tavaraa tullut hommattua.
Keskiöiksi tuli Ebayn kautta Japanin mallin keskiöt joissa BBS teksti on kullan värillä. Venttiilit tuli taasen Tunershopista josta aikaisemminkin tavaraa tullut hommattua.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Re: Vanneprojektia talvi iltojen ratoksi.
Tääkin projekti valmis ja vanteet jo kesäauton alla;
Linkkien takaa pari lisäkuvaa vanteiden istuvuudesta:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/q ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/E ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
Linkkien takaa pari lisäkuvaa vanteiden istuvuudesta:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/q ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/lh/photo/E ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.