Kokeiles Adoben lightroom ohjelmaa. Sielä on optiikan korjaus kohta olemassa. Sillä hienosti korjattua kaikki vääristymät.Pasi Häkli wrote:^ KiitosKaikki tehtiin täysin oman maun mukaan ilman kompromisseja
Tossa muuten huomaa miten kameran optiikka vääristää, kuva1:sessä näkyy yläosa olevan vähän banaanilla, oikeasti se katto/kotelointi on ihan suora
Päivän projekti...
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tuli sovittua vaihtokauppa jossa luovutaan CBR:stä ja tilalle tulee pihaan Passat 3B 1.8T.
Sitten voidaan emännän kans pitää yhdessä passat meeting kotipihalla
Jos jollain mielenkiintoa niin lauantaina klo 9 SJ-importin pihaan morjestaa, varmaan ei kauaa siinä vanheta vaan lähdetään lähes samontein kotia kohti takasi.
Sitten voidaan emännän kans pitää yhdessä passat meeting kotipihalla
Jos jollain mielenkiintoa niin lauantaina klo 9 SJ-importin pihaan morjestaa, varmaan ei kauaa siinä vanheta vaan lähdetään lähes samontein kotia kohti takasi.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Ei kannatakkaa tulla SJ:n pihaan kellään. Veti myyjä alta lipan oikein kunnolla ku möi sitten auton nenän edestä vaikka kaikki oli jo sovittu!Killer wrote:Tuli sovittua vaihtokauppa jossa luovutaan CBR:stä ja tilalle tulee pihaan Passat 3B 1.8T.
Sitten voidaan emännän kans pitää yhdessä passat meeting kotipihalla![]()
Jos jollain mielenkiintoa niin lauantaina klo 9 SJ-importin pihaan morjestaa, varmaan ei kauaa siinä vanheta vaan lähdetään lähes samontein kotia kohti takasi.
En voi mitenkään suositella SJ Import paikkaa kellekkään http://sjimport.fi/ ei pidä mistään sopimuksista kiinni!!!!!
Onneksi ei sentään keritty lähteä ajamaan sinne vielä.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Mun mielestä se perus lääkärillä käynti on vielä parempi, esim. lasten korvien jälkitarkistus, 3min 60e. Onneks on vakuutus..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Vihdoin pääsi rassaamaan. Boran takaluukun kahva vaihtui uuteen, kun entinen ei toiminut. Samalla luukun sisäverhoiluun porattiin reikä, josta pystyy tarvittaessa meisselillä kääntämään luukun auki.
Ukon passattiin vaihettiin etuiskarit, entiset alkoi hieman kolisemaan. Johan noille kohta olisi tullut 340tkm täyteen.
Boraan tuli lisää 'varusteita', kun asensin kaistanvaihtovilkun.
Samalla sai molemmat variantit pikaisen pesun.
Ukon passattiin vaihettiin etuiskarit, entiset alkoi hieman kolisemaan. Johan noille kohta olisi tullut 340tkm täyteen.
Boraan tuli lisää 'varusteita', kun asensin kaistanvaihtovilkun.
Samalla sai molemmat variantit pikaisen pesun.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
kato ohjureiden kunto samalla... melkein kaikista ollu valmiit mitä oon aukonu
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
Aamun aikana sai olla paikallinen Team Ahma, mm. yhden BG Passatin renkaan vaihtoa tuolla pakkasessa, yhden kaasari volvon käynnistystä apuvirtaa antamalla, volvo V70:n käynnistystä apuvirtaa antamalla ja yhden kaasari escortin käynnistys yritys, muttei lähtenyt.
Jetta on kyllä hyvä talviauto, lähti ilman mitään lämmitystä tuolla -30 asteen pakkasessa kun vaan käänsi virta-avainta.. ohjaustehostimen neste oli vähän kohmeessa, kun ei heti ohjaustehostin toiminut.
Jetta on kyllä hyvä talviauto, lähti ilman mitään lämmitystä tuolla -30 asteen pakkasessa kun vaan käänsi virta-avainta.. ohjaustehostimen neste oli vähän kohmeessa, kun ei heti ohjaustehostin toiminut.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Paukahti kylpyhuoneesta vesiputki jäähän... Siinä sitä ropatessa tuli otettua saunan puolelta pari panelia seinästä irti ja sitten homma lähti ihan lapasesta... Uusikshan se on koko höskä laitettava...
Kiuas ja ledit hommattu vielä uupuu puutavara...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Tää on näitä "Siitä se ajatus sitten lähti!"-remontteja.Musti wrote:Paukahti kylpyhuoneesta vesiputki jäähän... Siinä sitä ropatessa tuli otettua saunan puolelta pari panelia seinästä irti ja sitten homma lähti ihan lapasesta... Uusikshan se on koko höskä laitettava...Kiuas ja ledit hommattu vielä uupuu puutavara...
^ Se on juuri sitä... Mitä sitä vanhoja takasin laittamaan...
Nyt on vaan vähän aikaa oltava ilman saunaa...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Tästä tilanteesta usein selviää laittamalla virrat päälle = 2. akku kytkeytyy starttiakkuun jollon saa sen eberin tulille. Kun se Eberi on syttynyt niin senjälkeen voi kääntää virrat pois ja 2. akku jaksaa antaa jonkinaikaa riittävänkorkeaa jännitettä jotta auton saa lämmitettyä käynnistyskuntoon. Tietenkin pitää ottaa puhallin pois päältä ja muutkin sähköä kuluttavat vermeet.Ari-Matti Aho wrote:Mulla ei portteri jaksanut käynnistyä eikä 2. akussa ollut tarpeeksi virtaa Eberille. Onneksi Passatti oli lämpimässä tallissa...
Oma päivän projekti oli Portterin termostaatin ja sen tiivisteen vaihto kun alkoi tulla nesteet termarin kopan välistä pitkin pihaa. Olipa edellinen termarin laittaja jättänyt tiivisteen sinne kopan reunan väliin. Ihme ettei aijemmin alkanut pissiä noin runsaasti.
Kun ne liemet oli jo laskettu pois niin samaan konkurssiin laitoin uuden kiertovesipumpun vanhan jumineen tilalle. Jos se auto nyt lämpenisi hieman paremmin.
Samalla puhdistin ja voitelin sen vaihdekepin alapään kun joku järjenjättiläinen oli suihkuttanut siihen ruoste-esto mönjää. Ei ihme että keppi liikkui "hieman" tahmeasti.
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Viikonloppu reenattu laskettelemista. Lapset innostu yhtäkkiä, ensin vanhempi halus ja nuorempi sitten perässä kun hetken arvioi touhua ja totes ilmeisen kivaks. Kallista se vaan on näillä lippuhinnoilla ja bensaakin alkaa äkkiä palaa kun ajelee mäkiin viikonloppuisin. Ja itelle täytyy (tietysti) vielä uudet monot ja ehkä kypäräkin ostaa, onneks muuten varusteet on kunnossa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Jetta käytetty katsastuksessa, eipähän mennyt läpi.. vetarin suojakumi rikki, yks koiranluu väljä ja ohjaustehostin vuotaa nestettä. Sit yks juttu oli vielä, mikä on tulkinnanvarainen asia mutta siitä jaksa alkaa avautumaan.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Alkuillan projektina oli vaihtaa viimein passattiin 1 ja 2 pytyn puolat, menihän siihen kokonaiset 10min 
Nyt herääki kysymys, että saako tota moottorinvika valoa häviämään millään kotikonstein? tuskin tän ikäsessä enää akunnavan irroittamalla häviää vikakoodit ?
Nyt herääki kysymys, että saako tota moottorinvika valoa häviämään millään kotikonstein? tuskin tän ikäsessä enää akunnavan irroittamalla häviää vikakoodit ?
Ford '05
Kupla '72
Kupla '72
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Aamulla oli jännitys kun GMC:n vimonen leimapäivä oli saapunut kuin varkain
Noh kävin valot läpi ja jesseä sinne ja vähän tonne, sitten leimalle ja AVOT! laakista läpi ilman mitää huomautuksia
Savuarvo 0.81
jokseenkin yllättävän pieni...
Noh kävin valot läpi ja jesseä sinne ja vähän tonne, sitten leimalle ja AVOT! laakista läpi ilman mitää huomautuksia
Savuarvo 0.81
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Omaan pasuunaan uutta termostaattia kun lämmöt oli välillä hakusessa niin päätin sen vaihtaa kokeeksi ja ilmansuodattimet samalla kertaa uusiksi. Myös puuttuvan moottorin alasuojan paikalle tuli laitettua metallinen suoja paikalleen (on se ootellukki muutaman kuukauden et jaksais asennella) 
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Käsinojan asennus. Tuli parissa viikossa lokerolla varustettu ja keinonahka päällystetty keskikonsoliin asennettava noja Kiinasta, ebayn kautta. Asennus sujui melko hyvin, pari tuntia sai näprätä, mutta kyllä se sinne istui ja on erittäin asiallinen lisä autoon. Hintaakin oli koti postiin kannettuna kaikki 30 €!
-
jonneilari
- Posts: 362
- Joined: 1.12.2009 9:04
- Location: Dead city
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Autotallissa alkoi katon levyttäminen, eipä olisi ensinäkemältä uskonu kuinka persiistä toi homma onkaan.
Lähinnä siis siltä osin että koko ajan hommaa tehdään kädet ylöspäin ja tikkailla ja pukeilla kikkaillen.
Lähinnä siis siltä osin että koko ajan hommaa tehdään kädet ylöspäin ja tikkailla ja pukeilla kikkaillen.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Onko iso katto? Maksais varmaan nopeesti ittensä takasin ku vuokraat semmosen nosturin millä levyt saa ylös..
TI-mies tekee tietenki ite
http://teeitse.com/katto/levynostin-vain-20-eurolla
TI-mies tekee tietenki ite
http://teeitse.com/katto/levynostin-vain-20-eurolla
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
On sitä yhteensä vajaa 300 neliöö, ja korkeus 3m, ja nostin varauksen kohdalla 3,6m
Ja väliseiniäkin rakennuksesta löytyy että joutuu melko paljon pienempiä palojakin sovitteleen.
Eli kyllä, levynostin on jo käytössä, ilman tosta hommasta ei tulis yhtään mitään koska 3*1,2m normikipsiä joutuis kolme äijää nostaan että sen sais kattoon ehjänä ja sitten jonkun pitäis ruuvata ruuvit vielä siinä muiden odotellessa...
Itekkin olis voinu ton nostimen tehä, mutta tosiaan senverran alaa ja vaikeutta jo muutenkin että vuokraamosta helpommin ja nopeemmin. Ja jatkossa tolle ei käyttöä taas olis tiedossa.
Eli kyllä, levynostin on jo käytössä, ilman tosta hommasta ei tulis yhtään mitään koska 3*1,2m normikipsiä joutuis kolme äijää nostaan että sen sais kattoon ehjänä ja sitten jonkun pitäis ruuvata ruuvit vielä siinä muiden odotellessa...
Itekkin olis voinu ton nostimen tehä, mutta tosiaan senverran alaa ja vaikeutta jo muutenkin että vuokraamosta helpommin ja nopeemmin. Ja jatkossa tolle ei käyttöä taas olis tiedossa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kiitos tarjouksesta. Kiirehän tossa hommassa ei (vielä) ole, mutta aikaa tuntuu menevän aika paljon. Tänään saatiin taas muutama levy kattoon...
Pidän tarjouksen mielessä jos alkaa tulla kiire hommassa, huhtikuulla pitäis olla lattiat vapaana lattiamiestä varten niin on vielä vähän sentään aikaa tehdä.
Pidän tarjouksen mielessä jos alkaa tulla kiire hommassa, huhtikuulla pitäis olla lattiat vapaana lattiamiestä varten niin on vielä vähän sentään aikaa tehdä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Meinaatko kitata/nauhottaa sen katon itse/ ylipäätään? Se jos joku on perse hommaa jos hyvää yrittää tehdä. Amatöörille siis, tottahan tasoteäijät saa siistin katon tehtyä. Vielä kun antaa vetää katon ruiskulla röpelöpinnalle niin ei tartte edes maalata ja on todella siisti. Ja on käsittääkseni tasottajillekkin helpompi, jää hiomisia työstä pois. Toki kaikkein helpoin on maalata pelkästään, mutta jos on myös hieman kärsineitä gyprokkilevyjä katossa niin ei oo kovinkaan siisti.AjH wrote:Kiitos tarjouksesta. Kiirehän tossa hommassa ei (vielä) ole, mutta aikaa tuntuu menevän aika paljon. Tänään saatiin taas muutama levy kattoon...
Pidän tarjouksen mielessä jos alkaa tulla kiire hommassa, huhtikuulla pitäis olla lattiat vapaana lattiamiestä varten niin on vielä vähän sentään aikaa tehdä.
Transporter 2,5tdi vm99