Tere,
Oisko ideoita: Konehuoneessa vasemmalta katsottuna turbolle tuleva letku/putki (jossa on joku klemmari) ei pysy kiinni.
Tai pysyy hetken kun laittaa kiinni mutta "irtoaa" siitä juuresta vähäsen. Onko noi alkup.klemmarit ihan ok kamaa vai mistä johtuu, jotenkin tuntuu siltä että klemmari ei vaan jaksa pitää sitä letkua kiinni.
Letku ei irtoa kokonaan, mutta silleen näkyvästi irtoaa: Kun ottaa letkusta kiinni ja työtää paikalleen niin kuuluu selkeä naksaus.
Golf IV TDI (ASZ): Turbon letku ei pysy kiinni
Golf IV TDI (ASZ): Turbon letku ei pysy kiinni
8PA BKD
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
Jos on kyse pidemmästä muotoillusta letkusta niin kokeile ensin ottaa letku irti kokonaan ja putsata liitospinnat ja letkun sisäpuoli esim. brake cleanerilla (muoviosilla ja kumipinnoilla kannattaa putsata esim. rätillä jossa on hieman tuota cleaneriä... jos pinnat ns. uittaa aineessa niin tuo cleaneri on sen verta tujua tavaraa että haurastuttaa muovi/kumipinnat taatusti) Letku ei taatusti pysy ajan myötä paikallaan jos liitospintojen väliin on päässyt esim. huohotinöljyä. Jos ei vieläkään pysy paikallaan niin sitten hydrayliikkaliikkeestä kunnon klemmarit tilalle.MarkoR wrote:Tere,
Oisko ideoita: Konehuoneessa vasemmalta katsottuna turbolle tuleva letku/putki (jossa on joku klemmari) ei pysy kiinni.
Tai pysyy hetken kun laittaa kiinni mutta "irtoaa" siitä juuresta vähäsen. Onko noi alkup.klemmarit ihan ok kamaa vai mistä johtuu, jotenkin tuntuu siltä että klemmari ei vaan jaksa pitää sitä letkua kiinni.
Letku ei irtoa kokonaan, mutta silleen näkyvästi irtoaa: Kun ottaa letkusta kiinni ja työtää paikalleen niin kuuluu selkeä naksaus.
Jos on kyse esim. lyhyestä suorasta pätkästä joka ainaskin ahu-koneessa on turbon ja muoviputken välissä ja 2 muoviputken välissä niin itse omat irtoilut ratkaisin sillä että putsasin liitospinnat kaikesta moskasta pois, vaihdoin Motonetistä silikoniletkut tilalle ja Hiflexiltä kunnon klemmarit niin johan alkoi pysymään letkut paikallaan. Ennen silikoniletkuja vaihdoin nuo 2 lyhyttä kumiletkun pätkää ahu-koneesta samanlaisiin kumisiin kun vanhoista toinen kovettui ja ei enää pysynyt paikallaan kun otti ilmeisesti damagea turbon lämmöistä. Sama juttu kävi tuossa jonkinaikaa sitten uudestaan niin hain Motonetistä silikoniset tilalle jonka jälkeen alkoi pysymään kunnolla paikallaan kun silikoni ei niin herkkä ole lämmölle ja öljyt putsasin välistä pois.
Nuo nyt ois ensimmäisenä itsellä mielessä jos letkut irtoilee turbolta.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"