Vedenpoistoreikien putsaus... vinkkejä kaivataan.
Vedenpoistoreikien putsaus... vinkkejä kaivataan.
Elikkäs noista rei-istä kun itse olen onneksi ollut tietoinen niin on akkukoteloa tullut pidettyä silmällä. Nytten ois putsattavana kiva kasa havuneulasia yms. roskaa jotenka akku pitäisi saada irti. Vesi ei ole vielä päässyt juurikaan nousemaan mutta akun puoleinen reikä on alkanut vetämään vettä huonosti niin olisi aika putsata se. Akku on sen verta iso että en rupea edes yrittämään sen irroitusta ilman ikkunamuovin pois ottoa. Listan irroituksen muuten tiedän ihan hyvin mutta miten tuo sivuttainen liikutus ja sitten poisotto tapahtuu ilman listan rikkomista? Joutuuko ottamaan tasaisesti voimalla vai miten tuo lista lähtee siitä urastaan irti?
Toinen mikä mietityttää on se että miten akku on kiinni autossa? onko tuo vasemman puoleinen rauta miten kiinni? Onko se kiinni esim. pultilla?
Miten muuten porukka on putsaillut ecu:n takaa noita roskia pois... on muuten ahtaassa paikassa johon ei oikein mitenkään pääse käsiksi.
Sigun Passat Sedan kyseessä.
Toinen mikä mietityttää on se että miten akku on kiinni autossa? onko tuo vasemman puoleinen rauta miten kiinni? Onko se kiinni esim. pultilla?
Miten muuten porukka on putsaillut ecu:n takaa noita roskia pois... on muuten ahtaassa paikassa johon ei oikein mitenkään pääse käsiksi.
Sigun Passat Sedan kyseessä.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Re: Vedenpoistoreikien putsaus... vinkkejä kaivataan.
Volkkarin ihan oma ohje: ottaa vedenpoisto reijistä ne kumihanurit pois, jotka juuri tukkii reijät jos menee lehtiä, havunneulasia yms. Jos et viitti akkua irrottaa, niin alakautta pääsee myös nyppäseen kumihanurin pois, tai pitkällä ruuvarilla tökkäät sen ylöspäin. Nii johan rupee vesi poistuun..Satelite wrote:Elikkäs noista rei-istä kun itse olen onneksi ollut tietoinen niin on akkukoteloa tullut pidettyä silmällä. Nytten ois putsattavana kiva kasa havuneulasia yms. roskaa jotenka akku pitäisi saada irti. Vesi ei ole vielä päässyt juurikaan nousemaan mutta akun puoleinen reikä on alkanut vetämään vettä huonosti niin olisi aika putsata se. Akku on sen verta iso että en rupea edes yrittämään sen irroitusta ilman ikkunamuovin pois ottoa. Listan irroituksen muuten tiedän ihan hyvin mutta miten tuo sivuttainen liikutus ja sitten poisotto tapahtuu ilman listan rikkomista? Joutuuko ottamaan tasaisesti voimalla vai miten tuo lista lähtee siitä urastaan irti?
Toinen mikä mietityttää on se että miten akku on kiinni autossa? onko tuo vasemman puoleinen rauta miten kiinni? Onko se kiinni esim. pultilla?
Miten muuten porukka on putsaillut ecu:n takaa noita roskia pois... on muuten ahtaassa paikassa johon ei oikein mitenkään pääse käsiksi.
Sigun Passat Sedan kyseessä.
akku on kiinni sillä pienellä rautapalikalla, joka on yhdellä pultilla kiinni.
VW Golf Variant 2.0TDI -08
tossa aiheesta kuvia
VW Golf Variant 2.0TDI -08
Jees helppo hommahan tuo oli... tuli putsattua kunnolla tuo akun alusta... oli muutama kourallinen havunneulasia ja luultavasti melkeimpä kokonaan maatuneita lehtiä kun about. puolen sentin paksuinen savimainen kerros oli pellin päällä. Akun johdot irti, akun kiinnitys+raitisilmasuodattimen suoja irti ja akku keulasta taakse katottuna vasenta kautta pihalle. Käytin myös akun telineen irti niin sai alta helposti putsattua nuo moskat pois. Samalla kun akku oli irti niin pääsi helposti jarrutehostajan alla olevalle reiälle käsiksi.
Puhdasta siis tuli kun ekaksi käsin kaikki moskat putsasi pois ja lopuksi vedellä huuhtelu... ennen kasausta vielä varmistin sormella että reiät on taatusti puhtaat. Ei tarvinnu ottaa ikkunan muovia pois ja säilyi vieläpä ehjänä
Puhdasta siis tuli kun ekaksi käsin kaikki moskat putsasi pois ja lopuksi vedellä huuhtelu... ennen kasausta vielä varmistin sormella että reiät on taatusti puhtaat. Ei tarvinnu ottaa ikkunan muovia pois ja säilyi vieläpä ehjänä

-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Nää tulee viel kyl tehtyä... oli vaan tuttavan paja ja toinen auto ootti sisäänpääsyä niin putsasin vaan nyt nuo "kriittisimmät" paikat. Kattoo jos täs jokupäivä noi putsais ihan kotosalla paineilmalla.AjH wrote:Samaan putsaukseen ois kannattanu paineilmalla suihkia sieltä raitisilmasuodattimen kotelon takaa samoin kun ECUn takaa myös huiskia maatuvat ainekset pois.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Pistin muuten merkille että ton jarrutehostajan alla olevan tulpan voisi saada alakautta (jos helposti alakautta siihen pääsee käsiksi) irti niin että saisi kokonaan tuon leikattua pois. tuo putki mikä menee letkua pitkin niin jos tuota kumia saisi vedettyä alaspäin ja sitten leikattua kokonaan pois eli ei jäisi ns. riekaletta putkenvarteen. Tosin putki kannattaa jollakin tapaa tuon jälkeen suojata ettei hankaa tuota reikää vasten.DJDH wrote:Kirjottelin joskus aihesta ihan kuvallisen ohjeenkin tänne. En vaan muista mihin osioon ja en kyllä jaksa sitä etsiäkään
Muuten tuo akun vedenpoistoreiän oikealla puolella oleva haitari niin sieltä lähti alaosasta jokin toisesta päästä irti oleva letku niin onko se esim. alkuperäisen akun "huurujenpoistoletku"? Tällähetkellä autossa on Vartan akku niin veikkaan että jos on akun letku niin kannattaako tuolle tehdä mitään kun ei nykyisiin huoltovapaisiin akkuihin tuota letkua saa kiinni. Meneekö tuo letku minne tuosta haitarista alaspäin?
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Itse meinasin myös suorittaa perusteellisen operaation, mutta ei tahdo pyyhkijänvarret irrota. Onko niissä jokin muu kiinnike/tekniikka, kuin se 13mm mutteri peitetulpan alla ja ylöspäin nostaminen? Isosti kuparitahnaa siellä ainakin oli, mutta ei crc:n suihkauttalunkaan jälkeen liiku yhtään. Ei uskalla enää enempää voimaa käyttää
Saisi sitten listan pois tuulilasin alareunasta ja pääsee paremmin käsiksi raitisilmasuodattimen nurkkiin, sekä asennutta sitten myös slamitilta hankitun suojamuovin. Se toivottavasti blokkaa pahimmat roskat, joita tulee kyllä uskomaton määrä puista vuodenkin aikana. Täytyy ottaa ohjelmaan joka kesäksi kaukalon tarkistaminen. Luulisi, että ruosteenkukkaakin tulee helposti, jos kostea möhnä muhii kaukalon nurkissa.

Saisi sitten listan pois tuulilasin alareunasta ja pääsee paremmin käsiksi raitisilmasuodattimen nurkkiin, sekä asennutta sitten myös slamitilta hankitun suojamuovin. Se toivottavasti blokkaa pahimmat roskat, joita tulee kyllä uskomaton määrä puista vuodenkin aikana. Täytyy ottaa ohjelmaan joka kesäksi kaukalon tarkistaminen. Luulisi, että ruosteenkukkaakin tulee helposti, jos kostea möhnä muhii kaukalon nurkissa.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Voi olla aika piukassa, jos ei oo avattu aiemmin. Se on vähän kiilamainen se kiinnike joten nitkuttelemalla irtoaa, tai sit jos pääsee ulosvetäjää käyttämään.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tuli sitten hiukan myöhässä luettua tätä poistoreikien tukkiutumisesta. Nyt apukuskin takanaolevan matkustajan jalkatila aivan märkä, suorastaan ui.
Nyt reiät aukastu ja sisäpuhallin huutanut 5 päivää putkeen. Vielki kosteena lattia ja se HAJU.
Kannattaa tosissaan pitää silmällä ettei pääse tukkiutumaan.
Nyt reiät aukastu ja sisäpuhallin huutanut 5 päivää putkeen. Vielki kosteena lattia ja se HAJU.
Kannattaa tosissaan pitää silmällä ettei pääse tukkiutumaan.