Päivän projekti...

Kaikki yleinen jutustelu
Locked
User avatar
Arto Vikiö
Posts: 238
Joined: 29.8.2010 12:51
Location: Siikajoki
Contact:

Post by Arto Vikiö »

Tulipa asennettua syksyä ja talvea varten takaisin Hellan 3000 Blue.
A6 3.0BiTdi avant quattro S-Line
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
Joona
Posts: 247
Joined: 21.8.2005 22:09

Post by Joona »

Pientä ruosteenpoistoa tuli tehtyä, takaluukun molemmat kulmat ja helmojen nostokohdat. Vielä pitäisi pohjasta yksi paikka laittaa kun on pelkkä pelti esillä.

Niin ja Eibachin takavakaaja tuli laitettua samalla kun taka-akseliin laitettiin Powerflexin puslat. Jos vaikka saisi tuon saman valmistajan etuvakaajan vaihdettua talven aikana..
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI PD quattro
Audi A4 B6 2.0
Jonsekki
Posts: 65
Joined: 17.5.2011 12:08
Location: Ylivieska

Post by Jonsekki »

Pasi Häkli wrote:^ Melkein helpommin käy jos ottaa puskurin irti ja lyhdyt käteen..
Täytyypä pitää mielessä seuraavalla kerralla. Tarvis kyllä käyttääkkin noita umpioita irti, on joskus auton historian aikana hajonnu molemmista umpioista se pienemmän luukun kiinnityskohdat ja näyttää umpioiden sisällä olevan kaikkea kottaraista pienempää :roll:
Pesis vaikka akkuvedellä tai vaihtaa koko umpiot. Mites onko umpioiden kiinnityksissä niin paljon klappia, että tarviiko suuntaus tehdä uudestaan jos käyttää umpiota irti?
2 x Golf IV Variant TDI (ALH)
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Kylhän niissä umpion kiinnikkeissä on varaa säätöjä varten, eli joutuu kattelemaan kohdilleen että näkee ajella.
Helpoiten varmaan onnistut kun parkkeeraat seinää vasten, piirtelet valokuviot seinään ja sit kasauksen jälkeen säädät kuvion takasin piirrustusten kohdille.

Päivän projektina oli käyttää uus talouden kakkosauto oston jälkeisessä huollossa, jossa mm piti kulmat katella kun ratti on vähän vinossa ja josko siellä jotain vaurioo olisi ollut josta vinous johtuu. :roll:
Säätöraportti: auraus, etu, vasen 0*10' oikea 0*06' jälkeen: vasen 0*07' oikea 0*08'
Ohjearvoissaan hyvinkin ennen ja jälkeen, ratti edelleen samalla tapaa vähän vinossa. Onko toi muutos niin iso että ihan oikeasti jotain on säädettykin? Kehu huoltoneuvoja autoa hakiessa että "oli siellä senverran aurauksessa heittoa että muutenkin oli hyvä säätää kun pelkästään ratin suoristus".
Joopa joo.

Muutenkin kulmat vähän hämyt, etu camberit vasen -1*04' oikea -0*51' ja taka vasen -1*29' oikea -1*48'.
Eihän noissa isoa eroa ole ja lieneekö McPerssonissa tonkaan vertaa väljää yleensä että edessä sais yhtään lähemmäs toisiaan noita arvoja? Takana tossa on yhdystukiakseli ettei säätöjä olekkaan. Vakioalusta siis kyseessä, 29tkm ajettu auto (ja ei ole VW valitettavasti, Poloa käytiin koestamassa mutta ei päästy (hinnan puolesta) riittävästi makuun :oops: )
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Jonsekki wrote:Mites onko umpioiden kiinnityksissä niin paljon klappia, että tarviiko suuntaus tehdä uudestaan jos käyttää umpiota irti?
Usein konehuone on niin pölynen että umpion kiinnitysruuvin/kiinnikkeen ympärille jää pölyjälki mistä näkee missä ruuvi/umpio on ollut. Jos niitä ei pyyhkäse pois niin saa samoihin jälkiin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
arihy
Posts: 56
Joined: 20.7.2007 9:07
Location: Jyväskylä

Post by arihy »

Passattiin vaihdettu uudet umpiot ja polttimot sekä viimeistelty viikonloppuna aloitettu led-huomiovalojen asennus. Ainakin ovea vasten näyttää huomattavasti kirkkaammilta.

Saksasta tilattu vaihteistokin saapui ja sen sekä kytkimen vaihtoon varattu aika täälläkin suositellusta Kari-Huollosta.
Passat 1.9TDI Variant 2001
Audi A6 1.9TDI 2004
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ajattelin savustaa kirjolohta sähkösavustimella. Kun löin töpselin seinään niin jumalauta, sehän jysähti ja kunnolla! 16A sulake pamahti siinä samalla. Tarkempi tarkastelu näytti tältä:

Image

Laite itsessään ei ole kuin noin vuoden vanha, Salomon´s Smoker King -merkkinen. Saiskohan tuon takuuseen vaikka kuittia ei taida olla tallessa... Halpahallista ostin. Ei oo varmaan ihan normaalia että räjähtää koko pönttö :lol:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

Vedenpoistoreikien putsaus ihan vaan varotoimenpiteenä ettei vedet tule sisään. Loppujenlopuksi olikin aika helppo homma :wink:
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Killer
Posts: 776
Joined: 12.10.2008 19:14
Location: Qsamo

Post by Killer »

Tuli ostettua passattiin "uudet" renkaan sisukset, Toora T950 19x8 ET35.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Jonsekki
Posts: 65
Joined: 17.5.2011 12:08
Location: Ylivieska

Post by Jonsekki »

Toiseen varianttiin vaihdoin takaiskarit ja raidetangonpäät. Takaiskareiden vaihdossa ei ongelmaa. Vänkärin raidetangonpää lähti helposti vaan kuskin puolella pomppas kartio ja mutteri jäi puoleen väliin. Rälläkällä mutteri pois ja homma jatkui.
Vielä alatukivarren puslat täytyis vaihtaa ja alapallonivelet, jospa tuon jälkeen katsastusinsinööri ois tyytyväinen taas :o
2 x Golf IV Variant TDI (ALH)
Jonsekki
Posts: 65
Joined: 17.5.2011 12:08
Location: Ylivieska

Post by Jonsekki »

Päivän projekti: kulahtaneiden ovien sisäkahvojen vaihto siistimpiin ja samalla väri vaihtui.

Image

Image
2 x Golf IV Variant TDI (ALH)
Mikki
Posts: 42
Joined: 21.8.2010 0:43

Post by Mikki »

Paljonko kustansi kahvat ja millä koodilla niitä saa? Omista on myös ihan repaleina se pinnoite, että joutaisi vaihtaa, mutten löytänyt selvää osanumeroa koko kuskinpuolen kahvasta.
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Slamitin kautta noita saa tilailtua. Kustantaa muutaman euron.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
Mikko.P
VCF Member
Posts: 441
Joined: 4.7.2010 20:31
Location: Porvoo

Post by Mikko.P »

Tuolta ainakin saa...
Jonsekki
Posts: 65
Joined: 17.5.2011 12:08
Location: Ylivieska

Post by Jonsekki »

Slamitilta tilasin.
http://www.slamit.net/category/622/sisustavarusteet

Edit: näytti tulevankin jo vastausta yllä :)
2 x Golf IV Variant TDI (ALH)
Mikki
Posts: 42
Joined: 21.8.2010 0:43

Post by Mikki »

Ah, golffista olikin kyse. Passattiin kaipailen :)

Vai meneekö samat osat kuskin puolelta? Slamitin valikoimassa passatin kohdalla vastaavia ei ainakaan ole.
User avatar
Riku Korpela
Posts: 289
Joined: 17.12.2008 21:32
Location: Seinäjoki

Post by Riku Korpela »

Tuli vaihdettua jarrulevyt ja -palat, sekä vähä maalaaltua satuloota. Vähä paremmin pysähtyy ku 175tkm ajetuilla orkkisjarruilla :D
GOLF BAG
User avatar
Riku Korpela
Posts: 289
Joined: 17.12.2008 21:32
Location: Seinäjoki

Post by Riku Korpela »

Aina tekee mieli kertoa oikeista hommista työpaikalla... tuli pistettyä Passat 3C 1,9tdi:n koukku ja jakohihnan vaihto... vaihtelua Ford-maailmaan.
GOLF BAG
User avatar
Timos
Posts: 251
Joined: 19.12.2010 15:24
Location: Loppi
Contact:

Post by Timos »

Riku Korpela wrote:... ja jakohihnan vaihto... vaihtelua Ford-maailmaan.
onko paha laittaa itse 1.8tdci focus -06 jakohihna???
User avatar
Riku Korpela
Posts: 289
Joined: 17.12.2008 21:32
Location: Seinäjoki

Post by Riku Korpela »

:D Tyhmältä voi kuullostaa, mutta oon ollu 3v. töis ja yhden ainoan 1,8 tdci:n hihnan vaihtanu, vielä vanhempi konetyyppi ja siitäki aikaa sen 1,5-2v. joten en paljoa muista.

Ohjeita vilkasin pikaseen, mutta siitä ei käytäntö selviä, että miten "helppo" mahdollisesti vois olla, koska erikoistyökalujaki antoi ripakopallisen.

Mutta voin kysästä niitä tehneiltä, onnistuuko kotikonstein tai voiko erikoistyökalut korvata jollain muulla.
GOLF BAG
User avatar
Timos
Posts: 251
Joined: 19.12.2010 15:24
Location: Loppi
Contact:

Post by Timos »

Riku Korpela wrote:
Mutta voin kysästä niitä tehneiltä, onnistuuko kotikonstein tai voiko erikoistyökalut korvata jollain muulla.
kiitos, mutta kaveri olikin jo ehtinyt käymään korjaamolla, joten en tarvikaan tietoa. hihna ja etupyörien laakerit pakettihintaan 800€. :)
arihy
Posts: 56
Joined: 20.7.2007 9:07
Location: Jyväskylä

Post by arihy »

Passatin alusta päivitetty Eibach Pro kit + Sachs Advantage yhdistelmään. Lyhyen koeajolenkn perusteella täytyy todeta, että varsin onnistunut yhdistelmä verrattuna 190tkm ajettuun vakioalustaan.
Passat 1.9TDI Variant 2001
Audi A6 1.9TDI 2004
RAPSU89
Posts: 23
Joined: 10.10.2010 1:33
Location: Padasjoki

Post by RAPSU89 »

Tuli tänää saikkulaisena käytyy ajamas firman ajoja 3 tuntii. Uuden akun laitoin projekti vitaraan ja kävin vähä nelivetoo herätteemäs. Golffist tuli poistettuu takalasin pyyhin ku oli nii väljä samal liimasin takalasii clubin tarran.
User avatar
JyriT
Posts: 456
Joined: 6.5.2006 8:56
Location: Järvenpää
Contact:

Post by JyriT »

Auton nouto etufillarin laakerinvaihdosta ja kytkinpaketin ihmettelyä. Laittasko Bolt-on(?) sachs sre setin vai jotain ihan muuta.. :?
Jos tosta jokupäivä ahdin poikis ni sais hyvän syyn tuupata vähemmän keuhkotautisen föönin pellin alle niin sit olis jo kytkinpaketti valmiiksi vaihettu.
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

^ Eikös Pasi H. ole moneen kertaan kehunu ton AVF koneisen vakiokytkintäkin varsin riittoisaksi, vai oliko se SRE paketilla terästettynä? Vai mistä autosta puhe?

Päivän projektina tehdä kattolistat yhteen reilun metri kertaa metri koppiin. Seinät ja katto on kylläkin peltilevyä ja listat samoin 90 asteen kantattua ja reunat rullattua. On sitten aikaa vievää puljata 6 pätkää tommosta listaa, miettiä miten saa reunat joka paikassa limittäin ja siististi vielä lisäksi. Ja sitten joka pätkä vuorollaan paikalleen, joka saumaa silikoonia reilusti ja porakärkisillä ruuveilla kiinni. 4 tuntia meni lahjakkaasti tossa hommassa, eikä siitä nyt mitään näyttelysuoritusta siltikään syntynyt. Mutta pitäisi olla suht vedenpitävä rakenne. :)

Viikolla tuli yhtenä iltana projektoitua G4 farkkuun takajarrut, levyt ja palat. Oli kyllä ennakoimattoman suoraviivanen projekti, eikä mikään edes vastustellut. Reilu tunti tunkin kanssa puljaten ja valmis.
Samasta autosta vähän takaluukun kahta kulmaa jouduin hioon ja maalaan pohjamaalilla. Sinkki kyllä hidastaa mutta ei estä ruostumista kun se alkuun on päässyt, sen huomas tota tehdessä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

AjH wrote:^ Eikös Pasi H. ole moneen kertaan kehunu ton AVF koneisen vakiokytkintäkin varsin riittoisaksi, vai oliko se SRE paketilla terästettynä? Vai mistä autosta puhe?
Juu ihan vakiokytkin mulla on, eikä luista 450Nm väännöilläkään. Vakiokytkimeksi se on mun mielestä tosi hyvä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Riku Korpela
Posts: 289
Joined: 17.12.2008 21:32
Location: Seinäjoki

Post by Riku Korpela »

Tuli siinä eilispäivänä laitettua xenonit taas keulille, nyt myös pitkiin. Tällä kertaa lyhyille tuli H7R 4300K-asteiset entisten 5000K:n tilalle. Pitkille tuli H1 5000K ja nopeammin syttyvät ballastit. Valmistajaeron polttimoissa näkee kun vertailukohtana lyhkästen vanhat polttimot, niin sävy on kyllä paljon sinisempi...lähempänä kyllä 6000K arvioiden. Tais siinä 3h vierähtää ku asenteli ilman puskurin ja umpioiden irrotusta.
GOLF BAG
User avatar
JyriT
Posts: 456
Joined: 6.5.2006 8:56
Location: Järvenpää
Contact:

Post by JyriT »

Pasi Häkli wrote:
AjH wrote:^ Eikös Pasi H. ole moneen kertaan kehunu ton AVF koneisen vakiokytkintäkin varsin riittoisaksi, vai oliko se SRE paketilla terästettynä? Vai mistä autosta puhe?
Juu ihan vakiokytkin mulla on, eikä luista 450Nm väännöilläkään. Vakiokytkimeksi se on mun mielestä tosi hyvä.
Jesh. Sillä mennään sitten. Sre:tä kattelin mutta jos vakiokin riittää noin pitkälle, niin turha sitten tuhlata rahnua..
Ja ainahan sitä voi liimata racing tarrat takakonttiin. Siitähän tulee ainakin 30 heppaa lisää ;)
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
Liekkis
Posts: 56
Joined: 17.9.2010 1:19
Location: Rovaniemi

Post by Liekkis »

Josko sitä sais kanssa aikaseksi asentaa xenonit myös pitkiin. Cobran sarjan ostin kun ei oikein luotto riittänyt halppismerkkeihin että varmasti sytyttää kun pimeälle tielle lähtee :)

Venttiilikopan tiivisteen voisi vaihtaa TAAS sekä polttoainesuodattimen... kumma tuo tiiviste kun ei meinaa pitää sitten millään.
1.8T Passat variant -99
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

^ Mulla tehtiin vähän operaatiota venakopan alla ja toi tiiviste vaihettiin tietysti myös, alkoi vuotamaan mutta onneksi vaan vähän tihkuu.
Kaveri kun noita enempi remppaa niin sano että välillä vaihtetaan paritkin peräjälkeen kun ei vaan pidä, eikä oikein mitään syytä ole miksei.
Ei ole onneksi sinänsä iso työ eikä kauheasti purkamista mutta turhauttavaa touhua kuitenkin, ja vuotavana sotkee konetta aika tehokkaasti.

Syksyn lehtiä tuli tänään keräiltyä keräävällä päältäajettavalla. Tarvis vaan olla ainakin kolme kertaa isommat kerääjäsäiliöt mitä noi on. :roll:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

2050m listaa seinään tällä viikolla. Nyt pari kylmää Sakua 8)
Satelite
Posts: 620
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

Sami Jalonen wrote:2050m listaa seinään tällä viikolla. Nyt pari kylmää Sakua 8)
Naulaimella paukutit menemään? :roll:
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Juu, olis vasaralla voinu tulla kiire :)
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Mittasin dieselsauhut passatista työpaikalla. K-arvo noissa on max 2.0, tosta tuli heti ekalla polkasulla 1.54 :) Max kierrokset oli 5150rpm. Eipä silti, ei oo tapana nussutella liikenteessä niin ei oo päässyt tukkeentumaan. Ja tietty toi oma pukkaa vähän enemmän savua kuin vakiot. Viimeks tais olla konttorin mittareilla jotain 1.0

Ihan hyvät arvot kun ottaa huomioon, että tossa saa töissä tapella tdi vehkeiden kanssa joilla ajettu jotain 80tkm, ja savuarvoja pukkaa joku 2.8 vaikka niissä on jo euro4 normit eli max k-arvo 1.5.

Enää pitäs vaivautua katsastuskonttorille ton auton kanssa niin sais leiman.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Post by jopo »

Pasi Häkli wrote:Mittasin dieselsauhut passatista työpaikalla. K-arvo noissa on max 2.0, tosta tuli heti ekalla polkasulla 1.54 :) Max kierrokset oli 5150rpm. Eipä silti, ei oo tapana nussutella liikenteessä niin ei oo päässyt tukkeentumaan. Ja tietty toi oma pukkaa vähän enemmän savua kuin vakiot. Viimeks tais olla konttorin mittareilla jotain 1.0

Ihan hyvät arvot kun ottaa huomioon, että tossa saa töissä tapella tdi vehkeiden kanssa joilla ajettu jotain 80tkm, ja savuarvoja pukkaa joku 2.8 vaikka niissä on jo euro4 normit eli max k-arvo 1.5.

Enää pitäs vaivautua katsastuskonttorille ton auton kanssa niin sais leiman.

Korjataan hitusen, taitaa tossa olla K-arvo max 3.0 ja kertapolkaisulla K-arvo alle 2.0.
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Savuttaapa se paljon, kun omassa oli ahtovuodon kans alle 1 K-arvo. Vaikka näkyvää savua on paljon enemmän ku normaalisti. Tosin ennen mitään muutoksia arvo oli muistaakseni 0,03 ja pelkällä softalla 0,1. Täytyy tarkastaa vielä lapusta, se on nyt autossa emännän matkassa, mut muistaakseni arvo oli viimeks 0,58..?
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ei tuo kyllä mun mielestä paljoa savuta. Vakiovehkeistäkin kun tulee tosiaan yli 2.5 ja nekään ei niin kauheesti savuta.
Ite en edes kokeillut että olisko se antanut pienempiä arvoja jos olis kokeillut uudestaan. Mutta en tosiaan ryntäyttänyt kuin 2 kertaa, testilaite otti niistä keskiarvon. Monta kertaa joutuu jopa yli 10 kertaa ryntäyttää ja savut pienenee yleensä joka kerta.

Jos samilla on vakiovehkeessä savuarvot 0,03 niin ohhoh :lol:
Tai sitten on mittareissa rajusti eroa.
Last edited by Pasi Häkli on 13.10.2011 18:59, edited 1 time in total.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Näin muistaisin, en löytäny katsastuslappua mistään. Ihmettelin muistaakseni täälläkin tota softattua lukemaa aikanaan, eli siitäkään en valalle mee :)
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

On mulla koneella 6 sekuntia kestävä video, jossa näkyy paljonko se penkittäessä savutti. Mitenköhän sen saa esille? Koko on 11,9Mt. Mut se on vuodelta 2008. Olis tosta varmaan saanut pienemmätkin savuarvot mutta mitä sitä turhaan konetta huudattaa kun tuokin lappu on hyväksytty.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^Tee vaikka photobucket-tili ja lataa se video sinne.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Tuossa se video.
http://smg.photobucket.com/albums/v311/ ... I_4665.mp4

Tietty savuja mitattaessa se ei noin paljon savuta, kun ei oo kuormitusta yhtään.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Okei, aika samoissa ollaan :)
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Joo siihen sun videoon verrattuna aika tasoissa ollaan tuon savutuksen suhteen :)
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
samthunder
Posts: 166
Joined: 14.6.2010 12:50
Location: Vantaa

Post by samthunder »

Webaston GSM ohjaus tuli asennettua. Vanhasta Noksun kännystä väsätty, hyvin toimii.

Arjen pientä luksusta.
3BG 2.8 30V 4Motion
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

^ kai vedit käynnistysnapin oikkariin ? kiukuttaa hiukan kaivella kojelaudan uumenista uusiks sitä kännyä esiin jos akku pääsee loppumaan... nimim. kokemusta on =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
samthunder
Posts: 166
Joined: 14.6.2010 12:50
Location: Vantaa

Post by samthunder »

Tero Häkli wrote:^ kai vedit käynnistysnapin oikkariin ? kiukuttaa hiukan kaivella kojelaudan uumenista uusiks sitä kännyä esiin jos akku pääsee loppumaan... nimim. kokemusta on =)
Ei tullu vedettyä, omassa kun on tuo kello ovessa, laitettu aikanaan ihan siihen kuuluvalla asennuskehikolla. Ompi siinä tavaralokeron etureunassa. Tästä johtuen puhelin on piuhan päässä siellä tavaralokeron pohjalla juurikin em. syystä. Ompahan helppo päästä käsiksi. Ja tää systeemi kytkettiin suoraan tohon kellon johtosarjan väliin
http://samthunder.kuvat.fi/kuvat/VW%20P ... an+ovi.JPG
Tuosta käy aika hyvin ilmi kellon sijainti.
3BG 2.8 30V 4Motion
JHpejjah129
Posts: 5
Joined: 23.9.2011 6:14
Location: espoo
Contact:

Post by JHpejjah129 »

tänään olis projektina saada auto pestyä!:)
pekka jukka
Kw@@kku
Posts: 102
Joined: 18.11.2009 12:25
Location: Lempäälä

Post by Kw@@kku »

Auton pesu ja katkaisijan vaihto kytkinpolkimeen. Nyt toimii taas vakkari kuten pitääkin.
Petri M
Posts: 159
Joined: 9.3.2008 9:21
Location: Vantaa

Post by Petri M »

Pasi Häkli wrote: Jos samilla on vakiovehkeessä savuarvot 0,03 niin ohhoh :lol:
Tai sitten on mittareissa rajusti eroa.
Primastarin käytin just leimalla niin 0,06 oli savuarvo..
Auto on 4 vuotias, 110tkm ajettu ja ihan vakio.
Liisari ja menee vaihtoon onneksi ensi kuussa,
taitaapi tulla rellu tilalle..
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
Killer
Posts: 776
Joined: 12.10.2008 19:14
Location: Qsamo

Post by Killer »

Passatti sai talvirenkaat alle ja kesävanteille pieni pesu ennen varastoon menoa.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Locked