Päivän projekti...
- Arto Vikiö
- Posts: 238
- Joined: 29.8.2010 12:51
- Location: Siikajoki
- Contact:
Pientä ruosteenpoistoa tuli tehtyä, takaluukun molemmat kulmat ja helmojen nostokohdat. Vielä pitäisi pohjasta yksi paikka laittaa kun on pelkkä pelti esillä.
Niin ja Eibachin takavakaaja tuli laitettua samalla kun taka-akseliin laitettiin Powerflexin puslat. Jos vaikka saisi tuon saman valmistajan etuvakaajan vaihdettua talven aikana..
Niin ja Eibachin takavakaaja tuli laitettua samalla kun taka-akseliin laitettiin Powerflexin puslat. Jos vaikka saisi tuon saman valmistajan etuvakaajan vaihdettua talven aikana..
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI PD quattro
Audi A4 B6 2.0
Audi A4 B6 2.0
Täytyypä pitää mielessä seuraavalla kerralla. Tarvis kyllä käyttääkkin noita umpioita irti, on joskus auton historian aikana hajonnu molemmista umpioista se pienemmän luukun kiinnityskohdat ja näyttää umpioiden sisällä olevan kaikkea kottaraista pienempääPasi Häkli wrote:^ Melkein helpommin käy jos ottaa puskurin irti ja lyhdyt käteen..

Pesis vaikka akkuvedellä tai vaihtaa koko umpiot. Mites onko umpioiden kiinnityksissä niin paljon klappia, että tarviiko suuntaus tehdä uudestaan jos käyttää umpiota irti?
2 x Golf IV Variant TDI (ALH)
Kylhän niissä umpion kiinnikkeissä on varaa säätöjä varten, eli joutuu kattelemaan kohdilleen että näkee ajella.
Helpoiten varmaan onnistut kun parkkeeraat seinää vasten, piirtelet valokuviot seinään ja sit kasauksen jälkeen säädät kuvion takasin piirrustusten kohdille.
Päivän projektina oli käyttää uus talouden kakkosauto oston jälkeisessä huollossa, jossa mm piti kulmat katella kun ratti on vähän vinossa ja josko siellä jotain vaurioo olisi ollut josta vinous johtuu.
Säätöraportti: auraus, etu, vasen 0*10' oikea 0*06' jälkeen: vasen 0*07' oikea 0*08'
Ohjearvoissaan hyvinkin ennen ja jälkeen, ratti edelleen samalla tapaa vähän vinossa. Onko toi muutos niin iso että ihan oikeasti jotain on säädettykin? Kehu huoltoneuvoja autoa hakiessa että "oli siellä senverran aurauksessa heittoa että muutenkin oli hyvä säätää kun pelkästään ratin suoristus".
Joopa joo.
Muutenkin kulmat vähän hämyt, etu camberit vasen -1*04' oikea -0*51' ja taka vasen -1*29' oikea -1*48'.
Eihän noissa isoa eroa ole ja lieneekö McPerssonissa tonkaan vertaa väljää yleensä että edessä sais yhtään lähemmäs toisiaan noita arvoja? Takana tossa on yhdystukiakseli ettei säätöjä olekkaan. Vakioalusta siis kyseessä, 29tkm ajettu auto (ja ei ole VW valitettavasti, Poloa käytiin koestamassa mutta ei päästy (hinnan puolesta) riittävästi makuun
)
Helpoiten varmaan onnistut kun parkkeeraat seinää vasten, piirtelet valokuviot seinään ja sit kasauksen jälkeen säädät kuvion takasin piirrustusten kohdille.
Päivän projektina oli käyttää uus talouden kakkosauto oston jälkeisessä huollossa, jossa mm piti kulmat katella kun ratti on vähän vinossa ja josko siellä jotain vaurioo olisi ollut josta vinous johtuu.

Säätöraportti: auraus, etu, vasen 0*10' oikea 0*06' jälkeen: vasen 0*07' oikea 0*08'
Ohjearvoissaan hyvinkin ennen ja jälkeen, ratti edelleen samalla tapaa vähän vinossa. Onko toi muutos niin iso että ihan oikeasti jotain on säädettykin? Kehu huoltoneuvoja autoa hakiessa että "oli siellä senverran aurauksessa heittoa että muutenkin oli hyvä säätää kun pelkästään ratin suoristus".
Joopa joo.
Muutenkin kulmat vähän hämyt, etu camberit vasen -1*04' oikea -0*51' ja taka vasen -1*29' oikea -1*48'.
Eihän noissa isoa eroa ole ja lieneekö McPerssonissa tonkaan vertaa väljää yleensä että edessä sais yhtään lähemmäs toisiaan noita arvoja? Takana tossa on yhdystukiakseli ettei säätöjä olekkaan. Vakioalusta siis kyseessä, 29tkm ajettu auto (ja ei ole VW valitettavasti, Poloa käytiin koestamassa mutta ei päästy (hinnan puolesta) riittävästi makuun

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Usein konehuone on niin pölynen että umpion kiinnitysruuvin/kiinnikkeen ympärille jää pölyjälki mistä näkee missä ruuvi/umpio on ollut. Jos niitä ei pyyhkäse pois niin saa samoihin jälkiin.Jonsekki wrote:Mites onko umpioiden kiinnityksissä niin paljon klappia, että tarviiko suuntaus tehdä uudestaan jos käyttää umpiota irti?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Passattiin vaihdettu uudet umpiot ja polttimot sekä viimeistelty viikonloppuna aloitettu led-huomiovalojen asennus. Ainakin ovea vasten näyttää huomattavasti kirkkaammilta.
Saksasta tilattu vaihteistokin saapui ja sen sekä kytkimen vaihtoon varattu aika täälläkin suositellusta Kari-Huollosta.
Saksasta tilattu vaihteistokin saapui ja sen sekä kytkimen vaihtoon varattu aika täälläkin suositellusta Kari-Huollosta.
Passat 1.9TDI Variant 2001
Audi A6 1.9TDI 2004
Audi A6 1.9TDI 2004
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ajattelin savustaa kirjolohta sähkösavustimella. Kun löin töpselin seinään niin jumalauta, sehän jysähti ja kunnolla! 16A sulake pamahti siinä samalla. Tarkempi tarkastelu näytti tältä:

Laite itsessään ei ole kuin noin vuoden vanha, Salomon´s Smoker King -merkkinen. Saiskohan tuon takuuseen vaikka kuittia ei taida olla tallessa... Halpahallista ostin. Ei oo varmaan ihan normaalia että räjähtää koko pönttö

Laite itsessään ei ole kuin noin vuoden vanha, Salomon´s Smoker King -merkkinen. Saiskohan tuon takuuseen vaikka kuittia ei taida olla tallessa... Halpahallista ostin. Ei oo varmaan ihan normaalia että räjähtää koko pönttö

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Toiseen varianttiin vaihdoin takaiskarit ja raidetangonpäät. Takaiskareiden vaihdossa ei ongelmaa. Vänkärin raidetangonpää lähti helposti vaan kuskin puolella pomppas kartio ja mutteri jäi puoleen väliin. Rälläkällä mutteri pois ja homma jatkui.
Vielä alatukivarren puslat täytyis vaihtaa ja alapallonivelet, jospa tuon jälkeen katsastusinsinööri ois tyytyväinen taas
Vielä alatukivarren puslat täytyis vaihtaa ja alapallonivelet, jospa tuon jälkeen katsastusinsinööri ois tyytyväinen taas

2 x Golf IV Variant TDI (ALH)
Slamitilta tilasin.
http://www.slamit.net/category/622/sisustavarusteet
Edit: näytti tulevankin jo vastausta yllä
http://www.slamit.net/category/622/sisustavarusteet
Edit: näytti tulevankin jo vastausta yllä

2 x Golf IV Variant TDI (ALH)
- Riku Korpela
- Posts: 289
- Joined: 17.12.2008 21:32
- Location: Seinäjoki
- Riku Korpela
- Posts: 289
- Joined: 17.12.2008 21:32
- Location: Seinäjoki
- Riku Korpela
- Posts: 289
- Joined: 17.12.2008 21:32
- Location: Seinäjoki

Ohjeita vilkasin pikaseen, mutta siitä ei käytäntö selviä, että miten "helppo" mahdollisesti vois olla, koska erikoistyökalujaki antoi ripakopallisen.
Mutta voin kysästä niitä tehneiltä, onnistuuko kotikonstein tai voiko erikoistyökalut korvata jollain muulla.
GOLF BAG
Auton nouto etufillarin laakerinvaihdosta ja kytkinpaketin ihmettelyä. Laittasko Bolt-on(?) sachs sre setin vai jotain ihan muuta..
Jos tosta jokupäivä ahdin poikis ni sais hyvän syyn tuupata vähemmän keuhkotautisen föönin pellin alle niin sit olis jo kytkinpaketti valmiiksi vaihettu.

Jos tosta jokupäivä ahdin poikis ni sais hyvän syyn tuupata vähemmän keuhkotautisen föönin pellin alle niin sit olis jo kytkinpaketti valmiiksi vaihettu.
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
^ Eikös Pasi H. ole moneen kertaan kehunu ton AVF koneisen vakiokytkintäkin varsin riittoisaksi, vai oliko se SRE paketilla terästettynä? Vai mistä autosta puhe?
Päivän projektina tehdä kattolistat yhteen reilun metri kertaa metri koppiin. Seinät ja katto on kylläkin peltilevyä ja listat samoin 90 asteen kantattua ja reunat rullattua. On sitten aikaa vievää puljata 6 pätkää tommosta listaa, miettiä miten saa reunat joka paikassa limittäin ja siististi vielä lisäksi. Ja sitten joka pätkä vuorollaan paikalleen, joka saumaa silikoonia reilusti ja porakärkisillä ruuveilla kiinni. 4 tuntia meni lahjakkaasti tossa hommassa, eikä siitä nyt mitään näyttelysuoritusta siltikään syntynyt. Mutta pitäisi olla suht vedenpitävä rakenne.
Viikolla tuli yhtenä iltana projektoitua G4 farkkuun takajarrut, levyt ja palat. Oli kyllä ennakoimattoman suoraviivanen projekti, eikä mikään edes vastustellut. Reilu tunti tunkin kanssa puljaten ja valmis.
Samasta autosta vähän takaluukun kahta kulmaa jouduin hioon ja maalaan pohjamaalilla. Sinkki kyllä hidastaa mutta ei estä ruostumista kun se alkuun on päässyt, sen huomas tota tehdessä.
Päivän projektina tehdä kattolistat yhteen reilun metri kertaa metri koppiin. Seinät ja katto on kylläkin peltilevyä ja listat samoin 90 asteen kantattua ja reunat rullattua. On sitten aikaa vievää puljata 6 pätkää tommosta listaa, miettiä miten saa reunat joka paikassa limittäin ja siististi vielä lisäksi. Ja sitten joka pätkä vuorollaan paikalleen, joka saumaa silikoonia reilusti ja porakärkisillä ruuveilla kiinni. 4 tuntia meni lahjakkaasti tossa hommassa, eikä siitä nyt mitään näyttelysuoritusta siltikään syntynyt. Mutta pitäisi olla suht vedenpitävä rakenne.

Viikolla tuli yhtenä iltana projektoitua G4 farkkuun takajarrut, levyt ja palat. Oli kyllä ennakoimattoman suoraviivanen projekti, eikä mikään edes vastustellut. Reilu tunti tunkin kanssa puljaten ja valmis.
Samasta autosta vähän takaluukun kahta kulmaa jouduin hioon ja maalaan pohjamaalilla. Sinkki kyllä hidastaa mutta ei estä ruostumista kun se alkuun on päässyt, sen huomas tota tehdessä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Juu ihan vakiokytkin mulla on, eikä luista 450Nm väännöilläkään. Vakiokytkimeksi se on mun mielestä tosi hyvä.AjH wrote:^ Eikös Pasi H. ole moneen kertaan kehunu ton AVF koneisen vakiokytkintäkin varsin riittoisaksi, vai oliko se SRE paketilla terästettynä? Vai mistä autosta puhe?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Riku Korpela
- Posts: 289
- Joined: 17.12.2008 21:32
- Location: Seinäjoki
Tuli siinä eilispäivänä laitettua xenonit taas keulille, nyt myös pitkiin. Tällä kertaa lyhyille tuli H7R 4300K-asteiset entisten 5000K:n tilalle. Pitkille tuli H1 5000K ja nopeammin syttyvät ballastit. Valmistajaeron polttimoissa näkee kun vertailukohtana lyhkästen vanhat polttimot, niin sävy on kyllä paljon sinisempi...lähempänä kyllä 6000K arvioiden. Tais siinä 3h vierähtää ku asenteli ilman puskurin ja umpioiden irrotusta.
GOLF BAG
Jesh. Sillä mennään sitten. Sre:tä kattelin mutta jos vakiokin riittää noin pitkälle, niin turha sitten tuhlata rahnua..Pasi Häkli wrote:Juu ihan vakiokytkin mulla on, eikä luista 450Nm väännöilläkään. Vakiokytkimeksi se on mun mielestä tosi hyvä.AjH wrote:^ Eikös Pasi H. ole moneen kertaan kehunu ton AVF koneisen vakiokytkintäkin varsin riittoisaksi, vai oliko se SRE paketilla terästettynä? Vai mistä autosta puhe?
Ja ainahan sitä voi liimata racing tarrat takakonttiin. Siitähän tulee ainakin 30 heppaa lisää

Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
Josko sitä sais kanssa aikaseksi asentaa xenonit myös pitkiin. Cobran sarjan ostin kun ei oikein luotto riittänyt halppismerkkeihin että varmasti sytyttää kun pimeälle tielle lähtee
Venttiilikopan tiivisteen voisi vaihtaa TAAS sekä polttoainesuodattimen... kumma tuo tiiviste kun ei meinaa pitää sitten millään.

Venttiilikopan tiivisteen voisi vaihtaa TAAS sekä polttoainesuodattimen... kumma tuo tiiviste kun ei meinaa pitää sitten millään.
1.8T Passat variant -99
^ Mulla tehtiin vähän operaatiota venakopan alla ja toi tiiviste vaihettiin tietysti myös, alkoi vuotamaan mutta onneksi vaan vähän tihkuu.
Kaveri kun noita enempi remppaa niin sano että välillä vaihtetaan paritkin peräjälkeen kun ei vaan pidä, eikä oikein mitään syytä ole miksei.
Ei ole onneksi sinänsä iso työ eikä kauheasti purkamista mutta turhauttavaa touhua kuitenkin, ja vuotavana sotkee konetta aika tehokkaasti.
Syksyn lehtiä tuli tänään keräiltyä keräävällä päältäajettavalla. Tarvis vaan olla ainakin kolme kertaa isommat kerääjäsäiliöt mitä noi on.
Kaveri kun noita enempi remppaa niin sano että välillä vaihtetaan paritkin peräjälkeen kun ei vaan pidä, eikä oikein mitään syytä ole miksei.
Ei ole onneksi sinänsä iso työ eikä kauheasti purkamista mutta turhauttavaa touhua kuitenkin, ja vuotavana sotkee konetta aika tehokkaasti.
Syksyn lehtiä tuli tänään keräiltyä keräävällä päältäajettavalla. Tarvis vaan olla ainakin kolme kertaa isommat kerääjäsäiliöt mitä noi on.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mittasin dieselsauhut passatista työpaikalla. K-arvo noissa on max 2.0, tosta tuli heti ekalla polkasulla 1.54
Max kierrokset oli 5150rpm. Eipä silti, ei oo tapana nussutella liikenteessä niin ei oo päässyt tukkeentumaan. Ja tietty toi oma pukkaa vähän enemmän savua kuin vakiot. Viimeks tais olla konttorin mittareilla jotain 1.0
Ihan hyvät arvot kun ottaa huomioon, että tossa saa töissä tapella tdi vehkeiden kanssa joilla ajettu jotain 80tkm, ja savuarvoja pukkaa joku 2.8 vaikka niissä on jo euro4 normit eli max k-arvo 1.5.
Enää pitäs vaivautua katsastuskonttorille ton auton kanssa niin sais leiman.

Ihan hyvät arvot kun ottaa huomioon, että tossa saa töissä tapella tdi vehkeiden kanssa joilla ajettu jotain 80tkm, ja savuarvoja pukkaa joku 2.8 vaikka niissä on jo euro4 normit eli max k-arvo 1.5.
Enää pitäs vaivautua katsastuskonttorille ton auton kanssa niin sais leiman.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Pasi Häkli wrote:Mittasin dieselsauhut passatista työpaikalla. K-arvo noissa on max 2.0, tosta tuli heti ekalla polkasulla 1.54Max kierrokset oli 5150rpm. Eipä silti, ei oo tapana nussutella liikenteessä niin ei oo päässyt tukkeentumaan. Ja tietty toi oma pukkaa vähän enemmän savua kuin vakiot. Viimeks tais olla konttorin mittareilla jotain 1.0
Ihan hyvät arvot kun ottaa huomioon, että tossa saa töissä tapella tdi vehkeiden kanssa joilla ajettu jotain 80tkm, ja savuarvoja pukkaa joku 2.8 vaikka niissä on jo euro4 normit eli max k-arvo 1.5.
Enää pitäs vaivautua katsastuskonttorille ton auton kanssa niin sais leiman.
Korjataan hitusen, taitaa tossa olla K-arvo max 3.0 ja kertapolkaisulla K-arvo alle 2.0.
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Volvo V70R AWD
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Savuttaapa se paljon, kun omassa oli ahtovuodon kans alle 1 K-arvo. Vaikka näkyvää savua on paljon enemmän ku normaalisti. Tosin ennen mitään muutoksia arvo oli muistaakseni 0,03 ja pelkällä softalla 0,1. Täytyy tarkastaa vielä lapusta, se on nyt autossa emännän matkassa, mut muistaakseni arvo oli viimeks 0,58..?
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ei tuo kyllä mun mielestä paljoa savuta. Vakiovehkeistäkin kun tulee tosiaan yli 2.5 ja nekään ei niin kauheesti savuta.
Ite en edes kokeillut että olisko se antanut pienempiä arvoja jos olis kokeillut uudestaan. Mutta en tosiaan ryntäyttänyt kuin 2 kertaa, testilaite otti niistä keskiarvon. Monta kertaa joutuu jopa yli 10 kertaa ryntäyttää ja savut pienenee yleensä joka kerta.
Jos samilla on vakiovehkeessä savuarvot 0,03 niin ohhoh
Tai sitten on mittareissa rajusti eroa.
Ite en edes kokeillut että olisko se antanut pienempiä arvoja jos olis kokeillut uudestaan. Mutta en tosiaan ryntäyttänyt kuin 2 kertaa, testilaite otti niistä keskiarvon. Monta kertaa joutuu jopa yli 10 kertaa ryntäyttää ja savut pienenee yleensä joka kerta.
Jos samilla on vakiovehkeessä savuarvot 0,03 niin ohhoh

Tai sitten on mittareissa rajusti eroa.
Last edited by Pasi Häkli on 13.10.2011 18:59, edited 1 time in total.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Näin muistaisin, en löytäny katsastuslappua mistään. Ihmettelin muistaakseni täälläkin tota softattua lukemaa aikanaan, eli siitäkään en valalle mee 

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
On mulla koneella 6 sekuntia kestävä video, jossa näkyy paljonko se penkittäessä savutti. Mitenköhän sen saa esille? Koko on 11,9Mt. Mut se on vuodelta 2008. Olis tosta varmaan saanut pienemmätkin savuarvot mutta mitä sitä turhaan konetta huudattaa kun tuokin lappu on hyväksytty.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tuossa se video.
http://smg.photobucket.com/albums/v311/ ... I_4665.mp4
Tietty savuja mitattaessa se ei noin paljon savuta, kun ei oo kuormitusta yhtään.
http://smg.photobucket.com/albums/v311/ ... I_4665.mp4
Tietty savuja mitattaessa se ei noin paljon savuta, kun ei oo kuormitusta yhtään.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- samthunder
- Posts: 166
- Joined: 14.6.2010 12:50
- Location: Vantaa
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
^ kai vedit käynnistysnapin oikkariin ? kiukuttaa hiukan kaivella kojelaudan uumenista uusiks sitä kännyä esiin jos akku pääsee loppumaan... nimim. kokemusta on =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- samthunder
- Posts: 166
- Joined: 14.6.2010 12:50
- Location: Vantaa
Ei tullu vedettyä, omassa kun on tuo kello ovessa, laitettu aikanaan ihan siihen kuuluvalla asennuskehikolla. Ompi siinä tavaralokeron etureunassa. Tästä johtuen puhelin on piuhan päässä siellä tavaralokeron pohjalla juurikin em. syystä. Ompahan helppo päästä käsiksi. Ja tää systeemi kytkettiin suoraan tohon kellon johtosarjan väliinTero Häkli wrote:^ kai vedit käynnistysnapin oikkariin ? kiukuttaa hiukan kaivella kojelaudan uumenista uusiks sitä kännyä esiin jos akku pääsee loppumaan... nimim. kokemusta on =)
http://samthunder.kuvat.fi/kuvat/VW%20P ... an+ovi.JPG
Tuosta käy aika hyvin ilmi kellon sijainti.
3BG 2.8 30V 4Motion
-
- Posts: 5
- Joined: 23.9.2011 6:14
- Location: espoo
- Contact:
Primastarin käytin just leimalla niin 0,06 oli savuarvo..Pasi Häkli wrote: Jos samilla on vakiovehkeessä savuarvot 0,03 niin ohhoh
Tai sitten on mittareissa rajusti eroa.
Auto on 4 vuotias, 110tkm ajettu ja ihan vakio.
Liisari ja menee vaihtoon onneksi ensi kuussa,
taitaapi tulla rellu tilalle..
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion