Herrasmiespaku T5
Herrasmiespaku T5
No niin, nyt meni sitte laatikko...Vittu, oikeesti alkaa ottaa päähän nää romut! Miten voi olla mahdollista ettei 2000 luvun automaatti kestä edes 300 tuhatta ajaa? No pistetään kuntoon ja myyntiin, samalla pari muuta T5:sta, ottaa kyllä niin aivoon noi autot, mitään muuta ei oo ollu ku ongelmaa ja kalliita korjauttaa/huollattaa.
Jeesus, kun jaksaisin tähän kirjottaa kaikki ongelmat mut ku en jaksa lista on liian pitkä.
Pihassa neljä 500-700 tkm ajettuja TDI T4:sia, eikä mitään ongelmia.
Kertokaa miten voi olla noi uudet transporterit noin perseestä???
Jeesus, kun jaksaisin tähän kirjottaa kaikki ongelmat mut ku en jaksa lista on liian pitkä.
Pihassa neljä 500-700 tkm ajettuja TDI T4:sia, eikä mitään ongelmia.
Kertokaa miten voi olla noi uudet transporterit noin perseestä???
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tasan vuosi nyt ollut alla 2004 T5 ilman isoja ongelmia. Kop kop. Parin viikon sisään katsastus, saapa nähä onko väljyyttä etupäässä tai muuta. Kilometrejä en kerennyt kelaamaan kun 17tkm. Yht. 584tkm. Oma on manuaali. Tomaattia en ole ikinä harkinnut. Jotain kertoo sekin että takuu uudelle laatikolle on 1v tai 40tkm. Ehkäpä homma perustuu siihen että rahastetaan huolloilla ja korjauksilla?
Mitäs nuo T5 viat normaalisti ovat?Pasi Häkli wrote:Työmaalla ollaan huomattu sama asia jo aikoja sitten. T5 on melkonen läjä sontaa verrattuna T4 -malliin, kestävyytensä puolesta. Parempi se T5 on ajaa ehdottomasti, mutta vikoja on 10-kertainen määrä.
Löystyviä niveliä vai jotakin vakavampaa ja kalliimpaa?
Suunnitelmissa olisi hankkia T5 tai T4 tulevan talonrakennuksen ajaksi..
Passat 3BG 1.8T Variant Highline -01
ex-A4 B5 1.8Tq Sedan S-line -97
ex-A4 B5 1.8Tq Sedan S-line -97
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ei riitä pelkät nivelet ja puslaviat. Iskarin yläpään laakereita menee ihan sikana, moottoriöljyt, vedet ja tehostimen öljyt menee sekasin hämmästyttävän helposti, nokka-akseleita ja paininkuppeja tuntuu kuluvan, vetoakselin boorit ruopii jokasesta ennemmin tai myöhemmin, vauhtipyöriä hajoaa, pyöränlaakereita, vaihteistot ei kestä, egr-venttiileitä vaihdetaan usein, vapaakytkimiä hajoaa kompuralta ja laturilta, puhumattakaan liukuoviongelmista yms yms yms yms yms......
Osta vaan se T4 jos raksapakua haet.
Osta vaan se T4 jos raksapakua haet.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Mun on kauan tehny mieli ostaa nelivetonen T5, vissiin ei kannata? Kun auton luotettavuus on tärkein, raksahommissa ja vanhassakin autossa on sähköistys hyvin pitkällä, esim akkukoneiden latureita ei niin vaan autosta irroteta edes, toki nää on suunniteluvirheitä... Mutta lista on loputon, suurin osa vehkeistä ei ole pakeissa vaan niille on oma paikkansa, hukkatila minimissä kun mulla vaan on liian pieni auto.. sitten jos ne heittää randomina johonkin muuhun autoon niin ei löydä mitään.. ja työssä kun usein tarvitsee mitä vaan niin millään ei osaa ottaa just oikeita työkaluja autosta irti.
Allekirjotuksen T4 2,5tdi on aika kivasti toiminut nyt jo pidemmän aikaan. Onhan tossa vikoja ollut matkalla, suurin osa kulutusosaa, mutta ei sellasia että olis tielle jättänyt/montaa päivää joutunut seisottamaan pajalla. 270tkm nyt, tossa 200tkm jälkeen tossa tuntui kokoajan hajoovan jotain, nyt on kulutusosat aika pitkälle vaihdettu tai poistettu kokonaan kuten äänenvaimentimet.. kop kop.
Tehokkain T5 malli vaan on hieno vehje ajaa.
Allekirjotuksen T4 2,5tdi on aika kivasti toiminut nyt jo pidemmän aikaan. Onhan tossa vikoja ollut matkalla, suurin osa kulutusosaa, mutta ei sellasia että olis tielle jättänyt/montaa päivää joutunut seisottamaan pajalla. 270tkm nyt, tossa 200tkm jälkeen tossa tuntui kokoajan hajoovan jotain, nyt on kulutusosat aika pitkälle vaihdettu tai poistettu kokonaan kuten äänenvaimentimet.. kop kop.
Tehokkain T5 malli vaan on hieno vehje ajaa.

Transporter 2,5tdi vm99
-
- Posts: 82
- Joined: 19.3.2008 10:13
- Location: Jyväskylä
Työmaalla on joku 2004 tai joku alkupään T5 4Motion. Siinä poiki laatikko (manuaali) jossain 60-70 tkm kohdalla. Remppa maksoi 7k€ mutta VW tuli vastaan ja maksoi puolet. Iskarin yläpään laakeri vaihdettiin juuri, ja toinen taitaa olla myös menossa. Ajoltaan en kyllä erityisemmin T5:sta tykkää, itselläni kun on T4 ja se on jotenkin letkeämpi ajella tai ehkäpä se on vaan tottumiskysymys. En kyllä näillä eväillä ehkä ainakaan alkupään T5:sta heti lähtis ostamaan, vaikka se hyvän näköinen auto onkin.
3+1 Volkkaria
Tänään menin hakee vikalappua konttorilta. On se kumma kun ei 586tkm ajetusta autosta saanutkaan vikalappua. Tosin vikakin löytyi, takasumuvalon polttimo palanut. Kop kop...
Päästöt oli 1.39/3 onko sitten hyvä. Öljyä kuluu ehkä 1l per 6tkm. Käsijarru ei vissiin palauta hyvin kun välillä vinkuu kun lähtee ajaa. Täytyy tsekkaa kun vaihtaa talvipyörät. Etupää mielestäni kans välillä kolisee mut ei löytänyt mitään vikaa vaikka tutkittiin uudestaan. V70:ssä piti samanlaista ääntä hiekan murut ja kivet jousilautasen päällä joista pääsi eroon pätkällä puutarhaletkua, liekö tässä samaa hommaa.
Päästöt oli 1.39/3 onko sitten hyvä. Öljyä kuluu ehkä 1l per 6tkm. Käsijarru ei vissiin palauta hyvin kun välillä vinkuu kun lähtee ajaa. Täytyy tsekkaa kun vaihtaa talvipyörät. Etupää mielestäni kans välillä kolisee mut ei löytänyt mitään vikaa vaikka tutkittiin uudestaan. V70:ssä piti samanlaista ääntä hiekan murut ja kivet jousilautasen päällä joista pääsi eroon pätkällä puutarhaletkua, liekö tässä samaa hommaa.
- Kleinbus_führer
- Posts: 63
- Joined: 4.8.2008 4:00
- Location: YLÖJÄRVI
Virheettömiä ja 100% toimivaa automerkkiähän ei missään maailmankolkassa olekaan ja täytyy aina suhteuttaa ne kulloiseenkin kyseessä olevaan automerkkiin ja tyyppiin, eli paljonko kutakin yleensäkään liikkuu maamme teillä. Sitten vielä yksi merkittävä seikka. Auton alkuhistorian käyttäjät. Hyötyajoneuvoistahan keskustellaan. Huonon rengin ajamana hyvin uudehko auto vaihtaa toiselle omistajalleen jo todella kovia kokeneena ja kaikkia pikkuvikoja sisältävänä koska sen alkuperäinen tarkoitus on ollut olla yhtenä omistaja firmansa tulonlähteenä eikä isännän silmätikkuna. Ja välittömästi kun takuu päättyy, se alkaa oikkuileen ja sen mahdollinen luotettavuus, tuottavuus laskee saa se lähtöpassit ja vaihtuu uuteen. Seuraava omistaja sitten täällä foorumeilla koittaa selvittää uudenkarhean autonsa oikkuja selvitäkseen niistä kuiville kohtuullisilla kustannuksilla.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
^Huollettavuus on kans aivan jotain käsittämätöntä. Jos hehkujen vaihtoon menee merkkiliikkeessä päivä, ei suunnitteluvaiheessa oo paljoa mietitty. Onko kyse vain siitä, että saksalaiset eivät ole tarkoittaneet autolla ajettavan yli 200tkm. Tuon jälkeen varmaan myyvät autot Afrikkaan, Turkkiin tai Suomeen. Sitten näissä kehitysmaissa rullataan miljoona mittariin ja ihmetellään korjauksien kanssa.
Mutta ajomukavuus on omaa luokkaansa. Ainakin meidän bussi on suhteellisen hiljainen, ergonominen ajoasento, vakaa ja pieni kulutuksinen. Jos vain kestävyyttä ajattelis, täytyisi ostaa Hiace...
Mutta ajomukavuus on omaa luokkaansa. Ainakin meidän bussi on suhteellisen hiljainen, ergonominen ajoasento, vakaa ja pieni kulutuksinen. Jos vain kestävyyttä ajattelis, täytyisi ostaa Hiace...
Joo, hehkujen vaihto itselläkin suunnitelmissa, mutta 2.5 koneessa ne on niin helvetin hankalassa paikassa, että joutuu purkaa koko keulan!
Tosin se olisi tarpeen muutenkin kun torven, ja etuvalot olen muutenkin vaihtamassa, mutta kuitenkin. Skoda (BKD) koneessa ne on vielä vittumaisemmin venakannen alla.
Tosin siihen pääsee helpommin käsiksi...
Tosin se olisi tarpeen muutenkin kun torven, ja etuvalot olen muutenkin vaihtamassa, mutta kuitenkin. Skoda (BKD) koneessa ne on vielä vittumaisemmin venakannen alla.
Tosin siihen pääsee helpommin käsiksi...
parina päivänä tuli hommia tehtyä, seuraavalla kerralla vois mennä jo reilusti alle päivän. Jäähdytinkin tuotti tuskaa ku oli yksi sokka vioittunut...
viewtopic.php?t=10168
viewtopic.php?t=10168
Positiivista ajatteluaTimos wrote:Eli äkkiä laskien itelle jäi vielä 30€ tunnissa käteen ns. palkkaa vaikka sen kanssa saikin turata ja mukavaahan se vaan on omaa autoa rassata...

Täytyy sanoa, että olin autoa ostaessa yhtä positiivinen kuin Timos. Nyt kun vuoden sisällä auton korjauksiin palaa yli 6000€, alkaa asenne muuttumaan Tupajumin suuntaan. Jos tästä lähtien menis seuraavina 3 vuotena korjauksiin alle 500€/vuosi olisin kohtuu tyytyväinen.
Äkkiseltään voisi kuvitella, että alkaa olemaan kaikki paikat läpikäytynä. Foorumia hetken luettua tajuaa, ettei vikapaikat koskaan lopu. Vielä ei oo vaihdettu ainakaan tandem-pumppua, suuttimia, ohjaustehostajaa, laturia, startia, vaihteistoa jne.
Tietysti katastrofi olisi tuhansia suurempi, jos kaikki tähän mennessä korjatut oltaisiin teetetty liikkeessä. Toivon vielä, että tuo vähän helpottaisi ja sais hetken vain nauttia ajamisesta.