Itella edessa toisen takajarrusatulan purku tiivisteiden vaihdon takia.
Onko kokeneemmilla jotain vinkkiä mitä huomioida purussa ja kasauksessa?
Miten tuo käsijarrumekanismi toimii, en ole koskaan passatin satulaa purkanut.
Meinasin hommata tuon männä takaisin painamiseen tarkoitetun työkalun ( Ähräsin tänään ilman sitä, ei mitään mukavaa puuhaa).
Joudun ottamaan männän käteen, sehän varmasti tulee sieltä nätisti ulos, mutta miten toiseen suuntaan?
3BG takajarrusatulan purku
- samthunder
- Posts: 166
- Joined: 14.6.2010 12:50
- Location: Vantaa
3BG takajarrusatulan purku
3BG 2.8 30V 4Motion
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mitä tiivisteitä aiot vaihtaa? Mun käsityksen mukaan vain jarrumännän tiivisteet on uusittavissa, eli siihen käsijarrumekanismiin ei tarvitse koskea. Männän saa helposti pois joko paineilmaa käyttämällä tai jarrupoljinta painamalla satulan ollessa vielä auton jarruletkussa kiinni. Sisään se mäntä menee painamalla ja pyörittelemällä myötäpäivään.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- samthunder
- Posts: 166
- Joined: 14.6.2010 12:50
- Location: Vantaa
Pölysuoja on se syy miksi purkuun menee, en ainakaan eilen saanut sitä paikoilleen männän ollessa paikallaan. Onko tähän jotain kikka vitosta olemassa?
Käsijarrumekanismi toimii eikä vuoda joten siihen en ajatellut koskea, mutta männä tiiviste ja pölysuoja olisi tarkoitus uusia.
Samalla herkistän sen kunnolla, kun tuntuu vieläkin laahaavaan päällä.
Käsijarrumekanismi toimii eikä vuoda joten siihen en ajatellut koskea, mutta männä tiiviste ja pölysuoja olisi tarkoitus uusia.
Samalla herkistän sen kunnolla, kun tuntuu vieläkin laahaavaan päällä.
3BG 2.8 30V 4Motion
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ite laitan sillain että pölysuoja paikoilleen, mäntä siihen päälle hollille, sitten letkupaikan kautta paineilmaa ja samalla painaa mäntää paikoillee. paineilma nostaa sen kumin siihen männän päälle
muutaman sekunnin homma kun bonjaa tyylin 


Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- samthunder
- Posts: 166
- Joined: 14.6.2010 12:50
- Location: Vantaa
- samthunder
- Posts: 166
- Joined: 14.6.2010 12:50
- Location: Vantaa
- samthunder
- Posts: 166
- Joined: 14.6.2010 12:50
- Location: Vantaa
Se on toki mahdollista, poljin oli kyllä taas vastaavasti melko kivenkova ennen takajarrujen herkistelyä. Jarruvoimaa nimittäin tuntuu olevan entisen lailla.
Oli lukkopihdeillä jarruletku lytyssä operaation ajan ja ilmaus tietysti tuli viimeisenä suoritettua. Täytyy ilmata varmuudeksi kertaalleen renkaiden vaihdon yhteydessä.
Oli lukkopihdeillä jarruletku lytyssä operaation ajan ja ilmaus tietysti tuli viimeisenä suoritettua. Täytyy ilmata varmuudeksi kertaalleen renkaiden vaihdon yhteydessä.
3BG 2.8 30V 4Motion