Passat 3C takajarrupalojen vaihto?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
Wili
Posts: 115
Joined: 2.2.2010 20:07
Location: Siilinjärvi

Passat 3C takajarrupalojen vaihto?

Post by Wili »

Nyt tuli kilometrit täyteen (vasta 146tkm) eli alkaa rauta ottaa levyyn kun rahisee. Kyseessä siis -08 Passat. Jostain netin syövereistä löysin että männät voi manuaalisesti kiertää takaisin paloja vaihtaessa (miten) vai pitääkö pistää auto roikkaan ja VCDS ajaa männät takaisin? Ultimatewv:n sivuilla oli joskus juttua asiasta mutta sivut nurin nykyään.
Passat -08 1,9PD variant
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Sähköinen käsijarru vaatii sähkön käyttöä että mäntä menee takas sisään, enpäs muista oliko vain VCDS hoidettava vai oliko siinä joku "12V tohon johtoon" -mahdollisuus myös.

Manuaalikäkkäri menee kiertämällä&puristamalla.

Onko levyn pinnassa jo jälkiä? Yleensä kun metalli alkaa rohista on levytkin nopeasti vaihtokunnossa, kannattaisi vähän ennen tuota tilannetta vaihtaa niin palat mahdollisesti riittäisi. ;)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Pystyy ne mäntien sisällä liikkuvat karat ajamaan sisään suoraan syöttämällä 12 volttia pistokkeen kautta.
Mutta todennäkösesti alkaa mittaristossa herjaamaan käsijarrusta.. Siihen pitäs tehdä perussäätö palojen uusinnan jälkeen.
Ehkä onnistuu myös käyttämällä käsijarrua nappulasta edestakaisin muutaman kerran.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Post Reply