Xenon keskustelua

Kaikki tekniikkaan liittyvä
passu
Posts: 7
Joined: 4.6.2009 20:38

Post by passu »

Omat on normi H7, ihme juttu kun kun ei lukittunut peltikantainen xenon poltin umpioon, mittasin sen kannan halkaisian ja oli sama kuin h seiskassa
Mansuli
Posts: 30
Joined: 16.11.2011 10:50

Post by Mansuli »

Yrititkö passu laittaa lyhyisiin vai pitkiin niitä? Omissa valeon umpioissa pitkiin menee ihan heittämällä sarja paikoilleen mutta lyhyiin pitäs sitä alkuperäistä H7 adapteria muokkailla vähän?
passu
Posts: 7
Joined: 4.6.2009 20:38

Post by passu »

Mansuli wrote:Yrititkö passu laittaa lyhyisiin vai pitkiin niitä? Omissa valeon umpioissa pitkiin menee ihan heittämällä sarja paikoilleen mutta lyhyiin pitäs sitä alkuperäistä H7 adapteria muokkailla vähän?
Yritin pitkiin laittaa mutta ei sitä saanut menemään sinne mitenkään, mistä olet adapterit hommannu?
Mansuli
Posts: 30
Joined: 16.11.2011 10:50

Post by Mansuli »

Tarkoitus oli siis aluksi laittaa lyhyisiin ne xenonit, mutta en sitä adapteria saanut hommattua mistään (oikeanlaista)? Lopahti sitte innostus kun en halunnut sitä alkuperäistä adapteria ruveta muokkaile niin pistin pitkiin. Pitkiin siis meni paikalleen kun "tökkäs" paikalleen ja johot kiinni:)
Killer
Posts: 776
Joined: 12.10.2008 19:14
Location: Qsamo

Post by Killer »

Katoppas tuolta Katuautolta löytyykö sopivia adaptereita

Versio 1 : http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=173

versio 2 : http://www.katuauto.fi/product_info.php?products_id=315
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Mansuli
Posts: 30
Joined: 16.11.2011 10:50

Post by Mansuli »

Kateltu on:) Versio ykkösen tilasinkin jostain, mutta lähetin takaisin kun ei passannu ja versio kakkosesta en ymmärrä miten vois edes saada passaamaan :lol: Pitäs varmaan se alkuperäinen muokata sitte sopivaksi
whathifi
Posts: 18
Joined: 8.9.2010 17:46
Location: Keski-Suomi

Post by whathifi »

pitkään himoinnut Passatin 3Bg:hen Orkkis bi-ksenonien rinnalle jälkiasennus ksenoneita, laitoin katuauton kautta h7 AMP xenonit tulemaan, aikaisemmin ooppelissa käytössä 2-toimiset h4:set ja oli kyllä pelittävät, laadukkaat liittimet ym tuntuivat olevan.

samalla t10 ledit parkkeihin. Hirvittää vaan jo etukäteen rystysten puolesta, kun viimeseen asti aattelin olla purkamatta puskuria ym :), täältä ongittujen tietojen perusteella pitäisi mennä pitkät ja parkit yläkauttakin.. ainakin teoriassa :).
Vectra GTS -05
HuG0
Posts: 15
Joined: 10.12.2011 17:57
Location: Raisio

Post by HuG0 »

Case 1:
Golf V -04, Valeon halogeeni umpiot
Istutin Ollon jälkiasennussarjan lyhkäsiin käyttäen tätä adapterimallia. Adapreita joutu hieman viilalla "parantelemaan", jotta menivät kivuttomasti paikoilleen. Mitään ylimääräistä ei asennuksen vuoksi tarvinnut autosta irroittaa/purkaa. Auton oma johtosarja tarjosi liian alhaista jännitettä ja hienon discoefektin, kun moottori ei ollut käynnissä, joten relesarjan jouduin rakentelemaan.

Case 2:
Passat 3C -06, Hellan halogeeni umpiot
Viimeviikolla heitin Cobran 5000K CAN-Bus -sarjan Passatin lyhkäsiin. Adaptereina tämä malli. Näistäkin adaptereista piti hieman "kynsiä" taivuttaa, jotta suostuivat kiertymään paikoilleen. Mitään ylimääräistä en tälläkään kertaa joutunut purkamaan. Tämä sarja toimi auton omaan johtosarjaan liitettynä moitteetta, ilman vikavaloja/discoefektiä, mutta varmuuden välttämiseksi ruksin vielä Bi-xenonit VCDS:llä käyttöön.

Taidan laittaa vielä pari Cobran sarjaa tilaukseen ja sovitella ne molempien kärryjen pitkiin. :twisted:
-Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...-
Mansuli
Posts: 30
Joined: 16.11.2011 10:50

Post by Mansuli »

Onko täällä ketään kuka on laittanu 3C passatin valeon umpioon onnistuneesti xenon sarjaa? millaista adapteria tarvitsi?
arihy
Posts: 56
Joined: 20.7.2007 9:07
Location: Jyväskylä

Post by arihy »

whathifi wrote:pitkään himoinnut Passatin 3Bg:hen Orkkis bi-ksenonien rinnalle jälkiasennus ksenoneita, laitoin katuauton kautta h7 AMP xenonit tulemaan, aikaisemmin ooppelissa käytössä 2-toimiset h4:set ja oli kyllä pelittävät, laadukkaat liittimet ym tuntuivat olevan.
3BG:n bixenonien pitkiin tarvitsee tämmöiset adapterit. En ole asentanut xenoneita noihin umpiohin, mutta polttimon kiinnitys on samanlainen kuin Audissa ja se vaati nuo adapterit. Kyseessä on siis Hellan umpiot H7-kannalla.

Eri sarjoista on sen verran kokemusta, että aiemmin -08 Octavian pitkissä oli AMP:n sarja ja se aiheutti jonkin verran häiriötä radioon. Nyt hommasin Audin lähivaloihin JS-tuningilta S99-ballastit eikä ole tietoakaan häiriöistä. Syttyvät kylmänä ehkä vielä hitaammin kuin nuo AMP:t, mutta eipä se lähivaloissa haittaa.
Passat 1.9TDI Variant 2001
Audi A6 1.9TDI 2004
whathifi
Posts: 18
Joined: 8.9.2010 17:46
Location: Keski-Suomi

Post by whathifi »

arihy wrote:
whathifi wrote:pitkään himoinnut Passatin 3Bg:hen Orkkis bi-ksenonien rinnalle jälkiasennus ksenoneita, laitoin katuauton kautta h7 AMP xenonit tulemaan, aikaisemmin ooppelissa käytössä 2-toimiset h4:set ja oli kyllä pelittävät, laadukkaat liittimet ym tuntuivat olevan.
3BG:n bixenonien pitkiin tarvitsee tämmöiset adapterit. En ole asentanut xenoneita noihin umpiohin, mutta polttimon kiinnitys on samanlainen kuin Audissa ja se vaati nuo adapterit. Kyseessä on siis Hellan umpiot H7-kannalla.

Eri sarjoista on sen verran kokemusta, että aiemmin -08 Octavian pitkissä oli AMP:n sarja ja se aiheutti jonkin verran häiriötä radioon. Nyt hommasin Audin lähivaloihin JS-tuningilta S99-ballastit eikä ole tietoakaan häiriöistä. Syttyvät kylmänä ehkä vielä hitaammin kuin nuo AMP:t, mutta eipä se lähivaloissa haittaa.
kiitän tiedosta, oon tässä vaan nyt miettinyt että laitanko ihan kunnon lisäpitkät ja hylkään nuo pitkien h7 ksenonit, konttorisetien kanssa ei huvita taistella nykypäivinä enää.. ja tuo viive polttimoissa, tosin sen kanssa pystyy elämään omassa käytössä. Setä konttorin kyylääpi takuu varmasti umpiot ja jos ei oikeita merkkejä löydy pitkien kohdalta niin ei hjuva, vaikk kyllähän nuo saattas mennä läpikin.. hyväthän nuo valot on jo, että ei sen puoleen tartte vaihella.
Vectra GTS -05
Kilu
Posts: 1245
Joined: 20.9.2010 20:17

Post by Kilu »

Tulipa nyt tilattua Cobran miniballastit. Kokeillaan toimiiko paremmin, kuin nykyiset tekeleet. Hinta on sama, kuin vanhoissakin, joten kallista lystiä. :evil:
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Aika monta erilaista sarjaa olen laittanut ja erilaisiin kotteroihin, enkä ole vielä mihinkään noita adaptereja tarvinnut. Nuo peltilisukat saa irti auton alkuperäisistä valoliittimistä ja ne saa käymään xenonpolttimoon. Tietysti hieman helpottaa jos muokkaa polttimon liitintä, mutta ei ole pakollista sekään.
Vasta laitoin 3BG:een pitkiin H7 polttimot, eikä mitään tarvinnut suuremmin purkaa tai muokkailla. Hiukan polttimosta pitää veistää tietystä kohdasta pois, että sen saa lukittumaan paikoilleen auton omalla peltikiinnikkeellä. Sama on koskenut kaikkia H7 settejä joita olen asentanut. Itselläni lyhyet ovat alkuperäiset xenonit, ja niiden polttimonvaihto olikin hiukan isompi työ.
En tosin usko, että mikään setti on viilailematta sopiva mihinkään, mutta aika pienillä muutoksilla menee.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
Apa
Posts: 69
Joined: 14.12.2011 18:16
Location: Raahe

Post by Apa »

Tervehdys foorumilaiset!
Päivällä tuli ährättyä tunti jos toinenkin tuolla pihalla pitkien xenonien kanssa. Ei menny, ei sitte millään. Ei näillä sormilla saanu millään xenonpoltinta paikoilleen. Helpottaisi kovasti jos ottaisi tuon umpion irti ja vaihtaisi irrallaan. Kysymys kuuluukin, lähteekö tuossa 3BG:ssä umpio irti ilman puskurin irrotusta vai joutuuko puskurin ruuvaileen irti? Tullut vastaan niin ristiriitaista tietoa, toiset sanoo ettei tarvitse irroittaa ja toiset taas sanoo että tarvii. Mitenkä asia nyt sitten todellisuudessa on? Umpio on Hellan valmistama.
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Apa wrote:Tervehdys foorumilaiset!
Päivällä tuli ährättyä tunti jos toinenkin tuolla pihalla pitkien xenonien kanssa. Ei menny, ei sitte millään. Ei näillä sormilla saanu millään xenonpoltinta paikoilleen. Helpottaisi kovasti jos ottaisi tuon umpion irti ja vaihtaisi irrallaan. Kysymys kuuluukin, lähteekö tuossa 3BG:ssä umpio irti ilman puskurin irrotusta vai joutuuko puskurin ruuvaileen irti? Tullut vastaan niin ristiriitaista tietoa, toiset sanoo ettei tarvitse irroittaa ja toiset taas sanoo että tarvii. Mitenkä asia nyt sitten todellisuudessa on? Umpio on Hellan valmistama.
Pitää irroittaa, eikä pelkkä puskuri riitä..
Eikä se kyllä juurikaan helpota sen polttimon paikoilleenlaittamista, vaikka olisikin umpio irti.
Pari pientä kikkaa ja 10 minuuttia, niin polttimot ovat paikoillaan.
Kyllä täältäkin ohjeet löytyy tuohon umpion irroittamiseen, katso kohta "polttimon vaihto"
viewtopic.php?t=3286&start=50
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
Wili
Posts: 115
Joined: 2.2.2010 20:07
Location: Siilinjärvi

Post by Wili »

Pitää varmaan konsultoida vaikka Kotkaa kun ei prkl tule tästä hommasta muutoin mitään. Passat 3C, Hellan umpiot ja pitkiin olisi tarkoitus nuo xenonit laittaa. Peltikantaiset polttimot sarjassa ja ainakaan silmällä en eroa alkuperäisiin kannassa huomaa. Alkuperäisiin peltiklipseihin leikattu lovet piuhojen vetoa varten. Ei vaan onnistu paikalleen laitto, ei sitten millään.
Passat -08 1,9PD variant
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Onko varmasti oikean tyypin poltin ja meneehän se paikoilleen ilman peltikiinnikettä?
Onko sinulla kaikki osat varmasti oikein päin, ettet yritä sitä klipsiä sinne väärinpäin kääntää?
Meneehän klipsi kunnolla polttimoon, ettei jää kanittamaan mistään. Osa polttimoista ei sovellu ilman muutosta noihin peltiklipseihin, vaikka pitäisi.
Joskus peltiklipsistä pitää ihan pikkuisen taivuttaa niitä "lukitusviiksiä" että sen saa lukitsemaan polttimon paikoilleen. Johtuu siitä, että xenonpolttimon kanta on hieman paksumpi kuin normipolttimossa.
Nuo nyt ainakin näin ensialkuun tulee mieleen, vaikka en ko. tapausta ole nähnytkään.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Kilu
Posts: 1245
Joined: 20.9.2010 20:17

Post by Kilu »

Ballastit vaihdettu ja lopultakin valot toimii moitteetta ja vieläpä auton omilla piuhoilla. :D Eikä tullut testailu maksamaan, kuin 200e. :evil:
User avatar
ToniVW
Posts: 68
Joined: 15.6.2011 18:12
Location: Kontiolahti, P-Karjala

Post by ToniVW »

Moi

Ajattelin kysästä että tekeekö tuolla paketilla mitn: http://www.piritek.com/product_details.php?p=800

Arvelin tuossa enskuusta jos tilais, sais kaiken kerralla.

Tuollasta meinasin pistää peräosastoon kiinni: http://www.autovalot.net/PublishedServi ... code=AV645
Kilu
Posts: 1245
Joined: 20.9.2010 20:17

Post by Kilu »

ToniVW wrote:Moi

Ajattelin kysästä että tekeekö tuolla paketilla mitn: http://www.piritek.com/product_details.php?p=800

Arvelin tuossa enskuusta jos tilais, sais kaiken kerralla.

Tuollasta meinasin pistää peräosastoon kiinni: http://www.autovalot.net/PublishedServi ... code=AV645
Hieno valinta, itsellä juuri samanlaiset :lol: Nuo piritekin ballastit, eivät ainakaan minulla ole toimineet koskaan kunnolla, joten niitä en ainakaan suosittele, umpioissa ei ole ollut valittamista :cry: Slamitilta ostin samanlaiset takavalot ja kytkentä oli väärin ja jouduin itse korjaamaan. Vahdoin talveksi takaisin orkkis takavalot, kun ledit huurtuivat heti.
User avatar
Wili
Posts: 115
Joined: 2.2.2010 20:07
Location: Siilinjärvi

Post by Wili »

kotka wrote:Onko varmasti oikean tyypin poltin ja meneehän se paikoilleen ilman peltikiinnikettä?

On oikea eli H7 ja menee pohjaan asti.

Onko sinulla kaikki osat varmasti oikein päin, ettet yritä sitä klipsiä sinne väärinpäin kääntää?

Katsottu miten päin klipsi tulee pois eli pitäisi olla oikeinpäin.

Meneehän klipsi kunnolla polttimoon, ettei jää kanittamaan mistään. Osa polttimoista ei sovellu ilman muutosta noihin peltiklipseihin, vaikka pitäisi.

Tätä on yritetty tehdä, johtonippu on sen verran paksu että ahdistaa klipsiä jonkinverran.

Joskus peltiklipsistä pitää ihan pikkuisen taivuttaa niitä "lukitusviiksiä" että sen saa lukitsemaan polttimon paikoilleen. Johtuu siitä, että xenonpolttimon kanta on hieman paksumpi kuin normipolttimossa.

Täytyy kokeilla tätä.

Nuo nyt ainakin näin ensialkuun tulee mieleen, vaikka en ko. tapausta ole nähnytkään.
Kiitos vinkeistä, yritetään taas uudelleen asennusta!
Passat -08 1,9PD variant
Diab|o
Posts: 6
Joined: 15.1.2011 21:01

Post by Diab|o »

Onkos teillä ollu ongelmia xenon polttimon syttymisessä? Itellä on cobran jälkiasennus sarja ja tekee usein sitä että jää kuskin puolen valo pimeeks kun pistää valot päälle! Polttimot on uudet ja ballastit reilu vuoden vanhat. Auttaiskohan ihan jos laittas 20A sulakkeet 15A tilalle, kun jostain oon kuullu että pitäs laittaa isommat sulakkeet kun vaihtaa xenonit! :?
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Juu satunnaisesti ei syty toinen, ollu sama homma vaik vaihtanu polttimoa ja ballastia. Jotkut saanu toimimaan maadottamalla ballastin suoraan runkoon.
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Jos ei syty aina, niin ballastimessa on vika. Joku ballastin voi tehdä niinkin, että syttyy ja lähes heti sammuu. Uudelleen sytyttäessä palaa hiukan pidemmän aikaa. Tarpeeksi kun rämppää, niin voi jäädä palamaan ihan koko ajaksi. Kun ballastimen saa "lämpimäksi" niin toimii moitteettomasti.
Pari Cobran sarjaa ollut tuollaisia, mutta ilman suurempaa tutkimista sai osat tilalle.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Diab|o
Posts: 6
Joined: 15.1.2011 21:01

Post by Diab|o »

Oolrait pitänee melkein eka koittaa jos menis pelkästään sillä jos maadottaa paremmin ja jos ei muu auta niin hakee uus ballasti!
Kilu
Posts: 1245
Joined: 20.9.2010 20:17

Post by Kilu »

Diab|o wrote:Onkos teillä ollu ongelmia xenon polttimon syttymisessä? Itellä on cobran jälkiasennus sarja ja tekee usein sitä että jää kuskin puolen valo pimeeks kun pistää valot päälle! Polttimot on uudet ja ballastit reilu vuoden vanhat. Auttaiskohan ihan jos laittas 20A sulakkeet 15A tilalle, kun jostain oon kuullu että pitäs laittaa isommat sulakkeet kun vaihtaa xenonit! :?
Oletko kytkenyt suoraan auton omasta piuhasta vai relesarjalla? Omissa ballasteissa on ollut vastaavia ongelmia alusta lähtien. Sulakkeita on turha vaihtaa suuremmaksi, jos ne eivät kärähdä. Ostin uudet cobran miniballastit ja ne ovat toimineet toistaiseksi moitteetta ja vieläpä ilman relesarjaa. Itsellä on mennyt usko näihin jälkiasennus vehkeisiin. Näyttää olevan täyttä tuuria, että saako toimivat kamat vai paskat. "Kallis" hinta ei ainakaan takaa laatua, mutta halpaakaan en uskalla ostaa.
Diab|o
Posts: 6
Joined: 15.1.2011 21:01

Post by Diab|o »

Ihan suoraan auton omasta piuhasta se on.. Menee vaan välillä hermo kun ei yhtiä valoja saa toimiin kunnolla.. Aika paljon tuntuu olevan monella ongelmia kyseisten valojen kans. Pitää ostaa varmaan seuraavaks semmone passatti missä on orkkis xenonit :D
Passat Variant 3BG 1.8T
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Diab|o wrote:Ihan suoraan auton omasta piuhasta se on.. Menee vaan välillä hermo kun ei yhtiä valoja saa toimiin kunnolla.. Aika paljon tuntuu olevan monella ongelmia kyseisten valojen kans. Pitää ostaa varmaan seuraavaks semmone passatti missä on orkkis xenonit :D
Tuohan se olisi paras vaihtoehto, mutta sitten kyseeseen tuleekin jo reilusti uudempi versio. Milloinkas ne bi-xenonit onkaan Passattiin tulleet. Siinä ei tarvitsisi pitkiinkään laittaa xenonsettiä.
Itselleni ei ole montaa huonoa settiä sattunut, vaikka noita nyt aika reilusti onkin tullut pyöriteltyä.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Kilu
Posts: 1245
Joined: 20.9.2010 20:17

Post by Kilu »

Diab|o wrote:Ihan suoraan auton omasta piuhasta se on.. Menee vaan välillä hermo kun ei yhtiä valoja saa toimiin kunnolla..
Sinuna kuitenkin kokeilisin sitä relesarjaa. Kympillä saa valmiin sarjan, vaikka laatu ei niissäkään huimaa. Lataa vielä akkukin täyteen. Tuttu tunne tuo hermojen menettäminen näissä ongelmissa. :lol:
Killer
Posts: 776
Joined: 12.10.2008 19:14
Location: Qsamo

Post by Killer »

kotka wrote:
Diab|o wrote:Ihan suoraan auton omasta piuhasta se on.. Menee vaan välillä hermo kun ei yhtiä valoja saa toimiin kunnolla.. Aika paljon tuntuu olevan monella ongelmia kyseisten valojen kans. Pitää ostaa varmaan seuraavaks semmone passatti missä on orkkis xenonit :D
Tuohan se olisi paras vaihtoehto, mutta sitten kyseeseen tuleekin jo reilusti uudempi versio. Milloinkas ne bi-xenonit onkaan Passattiin tulleet. Siinä ei tarvitsisi pitkiinkään laittaa xenonsettiä.
Itselleni ei ole montaa huonoa settiä sattunut, vaikka noita nyt aika reilusti onkin tullut pyöriteltyä.
Passatteihin tuli bi-xenonit 3C:ssä eli 2006. Tuollaisen jos ostat niin saat kyllä suunnitella heti lisävalojen laittoa. Ei pitkät todellakaan mitkään hyvät ole nm. toinen talvi menossa lisävaloilla.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Killer wrote:Passatteihin tuli bi-xenonit 3c:ssä eli 2006.
Sen verran täytyy oikasta että bi-xenoneja on jo 3BG Passateissakin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Diab|o
Posts: 6
Joined: 15.1.2011 21:01

Post by Diab|o »

Niinhän se on mut ei luulis olevan noin helvetin vaikee suunnitella kunnon valot Passattiinki, nyt taitaa ihan uudessa olla jo semmoset millä näkee..?
Passat Variant 3BG 1.8T
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Diab|o wrote:Niinhän se on mut ei luulis olevan noin helvetin vaikee suunnitella kunnon valot Passattiinki, nyt taitaa ihan uudessa olla jo semmoset millä näkee..?
Kaikki on niin suhteellista, mutta omasta mielestäni ovat myrskylyhdyn tasoiset. Eli ei vielä hirveän hyvät, tai sitten vanhat silmäni ovat tottuneet johonkin muuhun. Tai sitten koeajamassani autossa olivat väärin suunnattu, kuten niin yleistä noissa volkkareissa. (Niin oli omassa Golf VI:ssä, sekä 3 muussa VI Golfissa. Säätämällä tuli bi-xenonit hiukan paremmaksi)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Killer
Posts: 776
Joined: 12.10.2008 19:14
Location: Qsamo

Post by Killer »

Pasi Häkli wrote:
Killer wrote:Passatteihin tuli bi-xenonit 3c:ssä eli 2006.
Sen verran täytyy oikasta että bi-xenoneja on jo 3BG Passateissakin.
Minä kun ole luullut että ne on lyhyet xenonit + halogeeni pitkät. Eli siis ovat bi-xenon + halogeeni pitkät?
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

OT jatkuu: ihan on kaksoisxenoneina mainittu, mutta lisänä on halogeenipoltin (H7)
Tosin ihan joka nurkalla ei taida noitakaan Passatteja vastaan tulla.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Killer wrote:Minä kun ole luullut että ne on lyhyet xenonit + halogeeni pitkät. Eli siis ovat bi-xenon + halogeeni pitkät?

Juurikin näin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Niko-90
Posts: 21
Joined: 25.9.2011 2:44

Post by Niko-90 »

Diab|o wrote:Onkos teillä ollu ongelmia xenon polttimon syttymisessä? Itellä on cobran jälkiasennus sarja ja tekee usein sitä että jää kuskin puolen valo pimeeks kun pistää valot päälle! Polttimot on uudet ja ballastit reilu vuoden vanhat. Auttaiskohan ihan jos laittas 20A sulakkeet 15A tilalle, kun jostain oon kuullu että pitäs laittaa isommat sulakkeet kun vaihtaa xenonit! :?
Itellä ihan samaa ongelmaa 3B Passatis ja Cobran xenonit. Laitoin relesarjanki ja luulin että se autto kun pari päivää toimi ongelmitta, mutta tänä aamuna taas toinen xenoni pimeenä. Ja välillä katoaa vieläkin ajotietokoneen tekstit ku laittaa xenonit päälle. Kellään ehdotuksia mikä ois vial? Paskat ballastit?
Kilu
Posts: 1245
Joined: 20.9.2010 20:17

Post by Kilu »

Niko-90 wrote: Kellään ehdotuksia mikä ois vial? Paskat ballastit?
Itsellä ne "heikommat" ballastit toimivat vastaavalla tavalla, kun akun varaustila on laskenut. Lataa aluksi akku täyteen. Itse toimin seuraavasti, auto startataan valokytkimen ollessa 0 tai parkki-asennossa. Xenonit toimivat vain 1-asennossa. Odotan starttauksen jälkeen että puhallin alkaa puhaltamaan normaali nopeudella, silloin uskoisin laturinkin pukkavaan virtaa normaalisti. Sitten valokytkin 1-asentoon, näin on valot toimineet. Sitten kun ei enää syty, niin akku lataukseen ja taas toimii. Akku on 3kk:tta vanha, joten vika ei ole ollut siinä. Cobrat ovat onneksi toimineet vielä moitteetta ja tuo rituaali on nykyään ollut tarpeeton, mutta miksipä toimintaa muuttamaan.
Niko-90
Posts: 21
Joined: 25.9.2011 2:44

Post by Niko-90 »

Ok, pitääpäs testata ladata akku. Valot oonki aina laittanu vasta ku auto on käynnissä, mutta muuta en oo sitten odotellutkaan. Kiitos vinkistä.
User avatar
Henri243
Posts: 28
Joined: 18.1.2012 21:01
Location: Kurikka

Post by Henri243 »

Onko 3b passateissa ollut ongelmia näitten halvempien ei-canbus jälkiasennus xenonien kanssa (amp, ollo)? Vaihdoin -00vm Passattiin tässä pari päivää sitten ja edellinen auto oli w210 väyrynen, niin sen mittaristo otti häiriötä satunnaisesti valojen syttyessä. Kellonaika, kilometri, lämmöt yms. hävisivät näkyvistä ja ei auttanut kuin virtojen sammuttaminen kokonaan.

Joten onko passateissa ilmennyt vastaavaa?
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Ei nuo Amp ja Ollo nyt sieltä halvimmasta päästä ole, enkä itse ainakaan ole törmännyt minkäänlaisiin ongelmiin Passateissa. Ja muutamaan mersuunkin olen onnistuneesti laittanut hieman edullisempiakin valosarjoja, mutta niissä on ollut ongelmia valoliittimien takia. Ilman lisävastussarjaa olen tähän mennessä selvinnyt, vaikka sellainenkin varuilta hyllystä löytyy.
Tuollainen mersu nyt tuntuu ottavan itseensä jo pelkästään siitä, että vahingossa aamulla lukee lehdestä jonkin toisen automerkin myynti-ilmoituksen..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Oikeastaan ainoa häiriö mitä passattiin voi tulla noista aftermarket-xenoneista on, että radio kuuluu huonosti/särisee.
Mulla ei tee tota mutta työkaverilla kuulemma tekee.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Henri243
Posts: 28
Joined: 18.1.2012 21:01
Location: Kurikka

Post by Henri243 »

Pasi Häkli wrote:Oikeastaan ainoa häiriö mitä passattiin voi tulla noista aftermarket-xenoneista on, että radio kuuluu huonosti/särisee.
Mulla ei tee tota mutta työkaverilla kuulemma tekee.
Tuollaista se teki edellisessä autossanikin, mutta vain sen aikaa kun valot syttyivät. HID:t kun nuo minun xenonit ovat, niin hetken aikaa ottaa kirkastua.

Onko muuten antaa vinkkiä, mistä saa edullisia ja hyviä xenon polttimoita? Pitäis H1:set tilata jos laittais pitkille valoille xenonit.
Niko-90
Posts: 21
Joined: 25.9.2011 2:44

Post by Niko-90 »

Henri243 wrote:Onko 3b passateissa ollut ongelmia näitten halvempien ei-canbus jälkiasennus xenonien kanssa (amp, ollo)? Vaihdoin -00vm Passattiin tässä pari päivää sitten ja edellinen auto oli w210 väyrynen, niin sen mittaristo otti häiriötä satunnaisesti valojen syttyessä. Kellonaika, kilometri, lämmöt yms. hävisivät näkyvistä ja ei auttanut kuin virtojen sammuttaminen kokonaan.

Joten onko passateissa ilmennyt vastaavaa?
Ylempänä oonki selittäny jo, mutta täysin samaa tekee itellä 3b passatti. Eli ajotietokoneen tiedot häviää siitä mittariston alapuolelta esim. kulutus, kello, lämpötila ym.. Ja siihen auttaa vaan virrat pois-->takas päälle. Mutta ongelma ratkes ku latasin akun täyteen niiku Kilu neuvo. Tulee vaan ajettua niin lyhyitä matkoja että joutuu lataamaan aika usein ku ei auton oma laturi ehdi ladata. Ja xenoneina on cobra 55w relesarjalla kytkettynä.
Kilu
Posts: 1245
Joined: 20.9.2010 20:17

Post by Kilu »

Niko-90 wrote: Mutta ongelma ratkes ku latasin akun täyteen niiku Kilu neuvo. Tulee vaan ajettua niin lyhyitä matkoja että joutuu lataamaan aika usein ku ei auton oma laturi ehdi ladata.
Hyvä kun lataus auttoi. Itselläkin tulee suurimmaksi osaksi lyhyttä kaupunkiajoa ja kaikki sähköhärvelit tietenkin päällä. Asensin n. vuosi aiemmin Defan akkulaturin, jolla akkua voi ladata defan lämppäripiuhalla. Aika kätevästi sujuu akun lataus, vaikka päivittäin. Suosittelen hankkimista, hinnat alkaen paketilla 99€.
Niko-90
Posts: 21
Joined: 25.9.2011 2:44

Post by Niko-90 »

Itekki oon täs justiin tuollasia kattonu, ku olis kätevä olla muutenki kuin vain xenonien takia. Taidanpas pistää tilaukseen samantien!
Liekkis
Posts: 56
Joined: 17.9.2010 1:19
Location: Rovaniemi

Post by Liekkis »

Niko-90 wrote:
Henri243 wrote:Onko 3b passateissa ollut ongelmia näitten halvempien ei-canbus jälkiasennus xenonien kanssa (amp, ollo)? Vaihdoin -00vm Passattiin tässä pari päivää sitten ja edellinen auto oli w210 väyrynen, niin sen mittaristo otti häiriötä satunnaisesti valojen syttyessä. Kellonaika, kilometri, lämmöt yms. hävisivät näkyvistä ja ei auttanut kuin virtojen sammuttaminen kokonaan.

Joten onko passateissa ilmennyt vastaavaa?
Ylempänä oonki selittäny jo, mutta täysin samaa tekee itellä 3b passatti. Eli ajotietokoneen tiedot häviää siitä mittariston alapuolelta esim. kulutus, kello, lämpötila ym.. Ja siihen auttaa vaan virrat pois-->takas päälle. Mutta ongelma ratkes ku latasin akun täyteen niiku Kilu neuvo. Tulee vaan ajettua niin lyhyitä matkoja että joutuu lataamaan aika usein ku ei auton oma laturi ehdi ladata. Ja xenoneina on cobra 55w relesarjalla kytkettynä.
Täällä kanssa vastaavaa ongelmaa! On uusittu akkukin ja varmasti täynnä mutta satunnaisesti ilmenee. Virrat pois ja takas päälle korjaa ongelman :wink:
1.8T Passat variant -99
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Niko-90 wrote:Itekki oon täs justiin tuollasia kattonu, ku olis kätevä olla muutenki kuin vain xenonien takia. Taidanpas pistää tilaukseen samantien!
Aika jännä juttu, jos xenonien takia tarvitsee akkulaturia hankkia..Voisi olettaa ettei 55w:n xenonit kuluta virtaa sen enempää kuin normiajovalotkaan. Entäs jos hankkisit päiväajovalot, niin edes päivällä säästyisit virtasyöppövalojen päällä pidosta.
Noissa halvemmissa sarjoissa joskus tuppaamaan ballastin aiheuttamaan radioon häiriötä, mutta senkin voi saada ehkäistyä lisämaadoituksella ja ferritillä korkeajännitejohdossa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Niko-90
Posts: 21
Joined: 25.9.2011 2:44

Post by Niko-90 »

kotka wrote:
Niko-90 wrote:Itekki oon täs justiin tuollasia kattonu, ku olis kätevä olla muutenki kuin vain xenonien takia. Taidanpas pistää tilaukseen samantien!
Aika jännä juttu, jos xenonien takia tarvitsee akkulaturia hankkia..Voisi olettaa ettei 55w:n xenonit kuluta virtaa sen enempää kuin normiajovalotkaan. Entäs jos hankkisit päiväajovalot, niin edes päivällä säästyisit virtasyöppövalojen päällä pidosta.
Noissa halvemmissa sarjoissa joskus tuppaamaan ballastin aiheuttamaan radioon häiriötä, mutta senkin voi saada ehkäistyä lisämaadoituksella ja ferritillä korkeajännitejohdossa.
Kyllä ne xenonit aika paljonki enemmän haukkaa virtaa "startatessaan", mutta lämmettyään melko samat kulutukset. Ja päiväajovalot on jo. Toi sarja ei kyllä ollu mistään halvinmasta päästä, (120€) mutta tais olla aika pilipali osat ballasteis.. Kattoo nyt jos hommais slimit ja testais toimiiko paremmin.
Kilu
Posts: 1245
Joined: 20.9.2010 20:17

Post by Kilu »

kotka wrote:Aika jännä juttu, jos xenonien takia tarvitsee akkulaturia hankkia..Voisi olettaa ettei 55w:n xenonit kuluta virtaa sen enempää kuin normiajovalotkaan. Entäs jos hankkisit päiväajovalot, niin edes päivällä säästyisit virtasyöppövalojen päällä pidosta.
Noissa halvemmissa sarjoissa joskus tuppaamaan ballastin aiheuttamaan radioon häiriötä, mutta senkin voi saada ehkäistyä lisämaadoituksella ja ferritillä korkeajännitejohdossa.
Sytyttäessä menee tupla määrä virtaa. Vikahan on heikkolaatuisissa ballasteissa tai piuhoissa. Jos akku ei pääse latautumaan kunnolla pätkäajossa varsinkaan talvella, niin ei siinä päiväajovalot auta. Itsellä on päiväajovalot olleet kohta puolitoista vuotta ja silti on akkua ladattava. Toiset ballastit pelaa aivan ok heikollakin akulla, mutta toiset ei, näin siis omakohtaisella kokemuksella.
Post Reply