Xenon keskustelua
Yritin pitkiin laittaa mutta ei sitä saanut menemään sinne mitenkään, mistä olet adapterit hommannu?Mansuli wrote:Yrititkö passu laittaa lyhyisiin vai pitkiin niitä? Omissa valeon umpioissa pitkiin menee ihan heittämällä sarja paikoilleen mutta lyhyiin pitäs sitä alkuperäistä H7 adapteria muokkailla vähän?
Katoppas tuolta Katuautolta löytyykö sopivia adaptereita
Versio 1 : http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=173
versio 2 : http://www.katuauto.fi/product_info.php?products_id=315
Versio 1 : http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=173
versio 2 : http://www.katuauto.fi/product_info.php?products_id=315
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
pitkään himoinnut Passatin 3Bg:hen Orkkis bi-ksenonien rinnalle jälkiasennus ksenoneita, laitoin katuauton kautta h7 AMP xenonit tulemaan, aikaisemmin ooppelissa käytössä 2-toimiset h4:set ja oli kyllä pelittävät, laadukkaat liittimet ym tuntuivat olevan.
samalla t10 ledit parkkeihin. Hirvittää vaan jo etukäteen rystysten puolesta, kun viimeseen asti aattelin olla purkamatta puskuria ym
, täältä ongittujen tietojen perusteella pitäisi mennä pitkät ja parkit yläkauttakin.. ainakin teoriassa
.
samalla t10 ledit parkkeihin. Hirvittää vaan jo etukäteen rystysten puolesta, kun viimeseen asti aattelin olla purkamatta puskuria ym


Vectra GTS -05
Case 1:
Golf V -04, Valeon halogeeni umpiot
Istutin Ollon jälkiasennussarjan lyhkäsiin käyttäen tätä adapterimallia. Adapreita joutu hieman viilalla "parantelemaan", jotta menivät kivuttomasti paikoilleen. Mitään ylimääräistä ei asennuksen vuoksi tarvinnut autosta irroittaa/purkaa. Auton oma johtosarja tarjosi liian alhaista jännitettä ja hienon discoefektin, kun moottori ei ollut käynnissä, joten relesarjan jouduin rakentelemaan.
Case 2:
Passat 3C -06, Hellan halogeeni umpiot
Viimeviikolla heitin Cobran 5000K CAN-Bus -sarjan Passatin lyhkäsiin. Adaptereina tämä malli. Näistäkin adaptereista piti hieman "kynsiä" taivuttaa, jotta suostuivat kiertymään paikoilleen. Mitään ylimääräistä en tälläkään kertaa joutunut purkamaan. Tämä sarja toimi auton omaan johtosarjaan liitettynä moitteetta, ilman vikavaloja/discoefektiä, mutta varmuuden välttämiseksi ruksin vielä Bi-xenonit VCDS:llä käyttöön.
Taidan laittaa vielä pari Cobran sarjaa tilaukseen ja sovitella ne molempien kärryjen pitkiin.
Golf V -04, Valeon halogeeni umpiot
Istutin Ollon jälkiasennussarjan lyhkäsiin käyttäen tätä adapterimallia. Adapreita joutu hieman viilalla "parantelemaan", jotta menivät kivuttomasti paikoilleen. Mitään ylimääräistä ei asennuksen vuoksi tarvinnut autosta irroittaa/purkaa. Auton oma johtosarja tarjosi liian alhaista jännitettä ja hienon discoefektin, kun moottori ei ollut käynnissä, joten relesarjan jouduin rakentelemaan.
Case 2:
Passat 3C -06, Hellan halogeeni umpiot
Viimeviikolla heitin Cobran 5000K CAN-Bus -sarjan Passatin lyhkäsiin. Adaptereina tämä malli. Näistäkin adaptereista piti hieman "kynsiä" taivuttaa, jotta suostuivat kiertymään paikoilleen. Mitään ylimääräistä en tälläkään kertaa joutunut purkamaan. Tämä sarja toimi auton omaan johtosarjaan liitettynä moitteetta, ilman vikavaloja/discoefektiä, mutta varmuuden välttämiseksi ruksin vielä Bi-xenonit VCDS:llä käyttöön.
Taidan laittaa vielä pari Cobran sarjaa tilaukseen ja sovitella ne molempien kärryjen pitkiin.

-Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...-
3BG:n bixenonien pitkiin tarvitsee tämmöiset adapterit. En ole asentanut xenoneita noihin umpiohin, mutta polttimon kiinnitys on samanlainen kuin Audissa ja se vaati nuo adapterit. Kyseessä on siis Hellan umpiot H7-kannalla.whathifi wrote:pitkään himoinnut Passatin 3Bg:hen Orkkis bi-ksenonien rinnalle jälkiasennus ksenoneita, laitoin katuauton kautta h7 AMP xenonit tulemaan, aikaisemmin ooppelissa käytössä 2-toimiset h4:set ja oli kyllä pelittävät, laadukkaat liittimet ym tuntuivat olevan.
Eri sarjoista on sen verran kokemusta, että aiemmin -08 Octavian pitkissä oli AMP:n sarja ja se aiheutti jonkin verran häiriötä radioon. Nyt hommasin Audin lähivaloihin JS-tuningilta S99-ballastit eikä ole tietoakaan häiriöistä. Syttyvät kylmänä ehkä vielä hitaammin kuin nuo AMP:t, mutta eipä se lähivaloissa haittaa.
Passat 1.9TDI Variant 2001
Audi A6 1.9TDI 2004
Audi A6 1.9TDI 2004
kiitän tiedosta, oon tässä vaan nyt miettinyt että laitanko ihan kunnon lisäpitkät ja hylkään nuo pitkien h7 ksenonit, konttorisetien kanssa ei huvita taistella nykypäivinä enää.. ja tuo viive polttimoissa, tosin sen kanssa pystyy elämään omassa käytössä. Setä konttorin kyylääpi takuu varmasti umpiot ja jos ei oikeita merkkejä löydy pitkien kohdalta niin ei hjuva, vaikk kyllähän nuo saattas mennä läpikin.. hyväthän nuo valot on jo, että ei sen puoleen tartte vaihella.arihy wrote:3BG:n bixenonien pitkiin tarvitsee tämmöiset adapterit. En ole asentanut xenoneita noihin umpiohin, mutta polttimon kiinnitys on samanlainen kuin Audissa ja se vaati nuo adapterit. Kyseessä on siis Hellan umpiot H7-kannalla.whathifi wrote:pitkään himoinnut Passatin 3Bg:hen Orkkis bi-ksenonien rinnalle jälkiasennus ksenoneita, laitoin katuauton kautta h7 AMP xenonit tulemaan, aikaisemmin ooppelissa käytössä 2-toimiset h4:set ja oli kyllä pelittävät, laadukkaat liittimet ym tuntuivat olevan.
Eri sarjoista on sen verran kokemusta, että aiemmin -08 Octavian pitkissä oli AMP:n sarja ja se aiheutti jonkin verran häiriötä radioon. Nyt hommasin Audin lähivaloihin JS-tuningilta S99-ballastit eikä ole tietoakaan häiriöistä. Syttyvät kylmänä ehkä vielä hitaammin kuin nuo AMP:t, mutta eipä se lähivaloissa haittaa.
Vectra GTS -05
Aika monta erilaista sarjaa olen laittanut ja erilaisiin kotteroihin, enkä ole vielä mihinkään noita adaptereja tarvinnut. Nuo peltilisukat saa irti auton alkuperäisistä valoliittimistä ja ne saa käymään xenonpolttimoon. Tietysti hieman helpottaa jos muokkaa polttimon liitintä, mutta ei ole pakollista sekään.
Vasta laitoin 3BG:een pitkiin H7 polttimot, eikä mitään tarvinnut suuremmin purkaa tai muokkailla. Hiukan polttimosta pitää veistää tietystä kohdasta pois, että sen saa lukittumaan paikoilleen auton omalla peltikiinnikkeellä. Sama on koskenut kaikkia H7 settejä joita olen asentanut. Itselläni lyhyet ovat alkuperäiset xenonit, ja niiden polttimonvaihto olikin hiukan isompi työ.
En tosin usko, että mikään setti on viilailematta sopiva mihinkään, mutta aika pienillä muutoksilla menee.
Vasta laitoin 3BG:een pitkiin H7 polttimot, eikä mitään tarvinnut suuremmin purkaa tai muokkailla. Hiukan polttimosta pitää veistää tietystä kohdasta pois, että sen saa lukittumaan paikoilleen auton omalla peltikiinnikkeellä. Sama on koskenut kaikkia H7 settejä joita olen asentanut. Itselläni lyhyet ovat alkuperäiset xenonit, ja niiden polttimonvaihto olikin hiukan isompi työ.
En tosin usko, että mikään setti on viilailematta sopiva mihinkään, mutta aika pienillä muutoksilla menee.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Tervehdys foorumilaiset!
Päivällä tuli ährättyä tunti jos toinenkin tuolla pihalla pitkien xenonien kanssa. Ei menny, ei sitte millään. Ei näillä sormilla saanu millään xenonpoltinta paikoilleen. Helpottaisi kovasti jos ottaisi tuon umpion irti ja vaihtaisi irrallaan. Kysymys kuuluukin, lähteekö tuossa 3BG:ssä umpio irti ilman puskurin irrotusta vai joutuuko puskurin ruuvaileen irti? Tullut vastaan niin ristiriitaista tietoa, toiset sanoo ettei tarvitse irroittaa ja toiset taas sanoo että tarvii. Mitenkä asia nyt sitten todellisuudessa on? Umpio on Hellan valmistama.
Päivällä tuli ährättyä tunti jos toinenkin tuolla pihalla pitkien xenonien kanssa. Ei menny, ei sitte millään. Ei näillä sormilla saanu millään xenonpoltinta paikoilleen. Helpottaisi kovasti jos ottaisi tuon umpion irti ja vaihtaisi irrallaan. Kysymys kuuluukin, lähteekö tuossa 3BG:ssä umpio irti ilman puskurin irrotusta vai joutuuko puskurin ruuvaileen irti? Tullut vastaan niin ristiriitaista tietoa, toiset sanoo ettei tarvitse irroittaa ja toiset taas sanoo että tarvii. Mitenkä asia nyt sitten todellisuudessa on? Umpio on Hellan valmistama.
Pitää irroittaa, eikä pelkkä puskuri riitä..Apa wrote:Tervehdys foorumilaiset!
Päivällä tuli ährättyä tunti jos toinenkin tuolla pihalla pitkien xenonien kanssa. Ei menny, ei sitte millään. Ei näillä sormilla saanu millään xenonpoltinta paikoilleen. Helpottaisi kovasti jos ottaisi tuon umpion irti ja vaihtaisi irrallaan. Kysymys kuuluukin, lähteekö tuossa 3BG:ssä umpio irti ilman puskurin irrotusta vai joutuuko puskurin ruuvaileen irti? Tullut vastaan niin ristiriitaista tietoa, toiset sanoo ettei tarvitse irroittaa ja toiset taas sanoo että tarvii. Mitenkä asia nyt sitten todellisuudessa on? Umpio on Hellan valmistama.
Eikä se kyllä juurikaan helpota sen polttimon paikoilleenlaittamista, vaikka olisikin umpio irti.
Pari pientä kikkaa ja 10 minuuttia, niin polttimot ovat paikoillaan.
Kyllä täältäkin ohjeet löytyy tuohon umpion irroittamiseen, katso kohta "polttimon vaihto"
viewtopic.php?t=3286&start=50
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Pitää varmaan konsultoida vaikka Kotkaa kun ei prkl tule tästä hommasta muutoin mitään. Passat 3C, Hellan umpiot ja pitkiin olisi tarkoitus nuo xenonit laittaa. Peltikantaiset polttimot sarjassa ja ainakaan silmällä en eroa alkuperäisiin kannassa huomaa. Alkuperäisiin peltiklipseihin leikattu lovet piuhojen vetoa varten. Ei vaan onnistu paikalleen laitto, ei sitten millään.
Passat -08 1,9PD variant
Onko varmasti oikean tyypin poltin ja meneehän se paikoilleen ilman peltikiinnikettä?
Onko sinulla kaikki osat varmasti oikein päin, ettet yritä sitä klipsiä sinne väärinpäin kääntää?
Meneehän klipsi kunnolla polttimoon, ettei jää kanittamaan mistään. Osa polttimoista ei sovellu ilman muutosta noihin peltiklipseihin, vaikka pitäisi.
Joskus peltiklipsistä pitää ihan pikkuisen taivuttaa niitä "lukitusviiksiä" että sen saa lukitsemaan polttimon paikoilleen. Johtuu siitä, että xenonpolttimon kanta on hieman paksumpi kuin normipolttimossa.
Nuo nyt ainakin näin ensialkuun tulee mieleen, vaikka en ko. tapausta ole nähnytkään.
Onko sinulla kaikki osat varmasti oikein päin, ettet yritä sitä klipsiä sinne väärinpäin kääntää?
Meneehän klipsi kunnolla polttimoon, ettei jää kanittamaan mistään. Osa polttimoista ei sovellu ilman muutosta noihin peltiklipseihin, vaikka pitäisi.
Joskus peltiklipsistä pitää ihan pikkuisen taivuttaa niitä "lukitusviiksiä" että sen saa lukitsemaan polttimon paikoilleen. Johtuu siitä, että xenonpolttimon kanta on hieman paksumpi kuin normipolttimossa.
Nuo nyt ainakin näin ensialkuun tulee mieleen, vaikka en ko. tapausta ole nähnytkään.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Moi
Ajattelin kysästä että tekeekö tuolla paketilla mitn: http://www.piritek.com/product_details.php?p=800
Arvelin tuossa enskuusta jos tilais, sais kaiken kerralla.
Tuollasta meinasin pistää peräosastoon kiinni: http://www.autovalot.net/PublishedServi ... code=AV645
Ajattelin kysästä että tekeekö tuolla paketilla mitn: http://www.piritek.com/product_details.php?p=800
Arvelin tuossa enskuusta jos tilais, sais kaiken kerralla.
Tuollasta meinasin pistää peräosastoon kiinni: http://www.autovalot.net/PublishedServi ... code=AV645
Hieno valinta, itsellä juuri samanlaisetToniVW wrote:Moi
Ajattelin kysästä että tekeekö tuolla paketilla mitn: http://www.piritek.com/product_details.php?p=800
Arvelin tuossa enskuusta jos tilais, sais kaiken kerralla.
Tuollasta meinasin pistää peräosastoon kiinni: http://www.autovalot.net/PublishedServi ... code=AV645


Kiitos vinkeistä, yritetään taas uudelleen asennusta!kotka wrote:Onko varmasti oikean tyypin poltin ja meneehän se paikoilleen ilman peltikiinnikettä?
On oikea eli H7 ja menee pohjaan asti.
Onko sinulla kaikki osat varmasti oikein päin, ettet yritä sitä klipsiä sinne väärinpäin kääntää?
Katsottu miten päin klipsi tulee pois eli pitäisi olla oikeinpäin.
Meneehän klipsi kunnolla polttimoon, ettei jää kanittamaan mistään. Osa polttimoista ei sovellu ilman muutosta noihin peltiklipseihin, vaikka pitäisi.
Tätä on yritetty tehdä, johtonippu on sen verran paksu että ahdistaa klipsiä jonkinverran.
Joskus peltiklipsistä pitää ihan pikkuisen taivuttaa niitä "lukitusviiksiä" että sen saa lukitsemaan polttimon paikoilleen. Johtuu siitä, että xenonpolttimon kanta on hieman paksumpi kuin normipolttimossa.
Täytyy kokeilla tätä.
Nuo nyt ainakin näin ensialkuun tulee mieleen, vaikka en ko. tapausta ole nähnytkään.
Passat -08 1,9PD variant
Onkos teillä ollu ongelmia xenon polttimon syttymisessä? Itellä on cobran jälkiasennus sarja ja tekee usein sitä että jää kuskin puolen valo pimeeks kun pistää valot päälle! Polttimot on uudet ja ballastit reilu vuoden vanhat. Auttaiskohan ihan jos laittas 20A sulakkeet 15A tilalle, kun jostain oon kuullu että pitäs laittaa isommat sulakkeet kun vaihtaa xenonit! 

- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Juu satunnaisesti ei syty toinen, ollu sama homma vaik vaihtanu polttimoa ja ballastia. Jotkut saanu toimimaan maadottamalla ballastin suoraan runkoon.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Jos ei syty aina, niin ballastimessa on vika. Joku ballastin voi tehdä niinkin, että syttyy ja lähes heti sammuu. Uudelleen sytyttäessä palaa hiukan pidemmän aikaa. Tarpeeksi kun rämppää, niin voi jäädä palamaan ihan koko ajaksi. Kun ballastimen saa "lämpimäksi" niin toimii moitteettomasti.
Pari Cobran sarjaa ollut tuollaisia, mutta ilman suurempaa tutkimista sai osat tilalle.
Pari Cobran sarjaa ollut tuollaisia, mutta ilman suurempaa tutkimista sai osat tilalle.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Oletko kytkenyt suoraan auton omasta piuhasta vai relesarjalla? Omissa ballasteissa on ollut vastaavia ongelmia alusta lähtien. Sulakkeita on turha vaihtaa suuremmaksi, jos ne eivät kärähdä. Ostin uudet cobran miniballastit ja ne ovat toimineet toistaiseksi moitteetta ja vieläpä ilman relesarjaa. Itsellä on mennyt usko näihin jälkiasennus vehkeisiin. Näyttää olevan täyttä tuuria, että saako toimivat kamat vai paskat. "Kallis" hinta ei ainakaan takaa laatua, mutta halpaakaan en uskalla ostaa.Diab|o wrote:Onkos teillä ollu ongelmia xenon polttimon syttymisessä? Itellä on cobran jälkiasennus sarja ja tekee usein sitä että jää kuskin puolen valo pimeeks kun pistää valot päälle! Polttimot on uudet ja ballastit reilu vuoden vanhat. Auttaiskohan ihan jos laittas 20A sulakkeet 15A tilalle, kun jostain oon kuullu että pitäs laittaa isommat sulakkeet kun vaihtaa xenonit!
Tuohan se olisi paras vaihtoehto, mutta sitten kyseeseen tuleekin jo reilusti uudempi versio. Milloinkas ne bi-xenonit onkaan Passattiin tulleet. Siinä ei tarvitsisi pitkiinkään laittaa xenonsettiä.Diab|o wrote:Ihan suoraan auton omasta piuhasta se on.. Menee vaan välillä hermo kun ei yhtiä valoja saa toimiin kunnolla.. Aika paljon tuntuu olevan monella ongelmia kyseisten valojen kans. Pitää ostaa varmaan seuraavaks semmone passatti missä on orkkis xenonit
Itselleni ei ole montaa huonoa settiä sattunut, vaikka noita nyt aika reilusti onkin tullut pyöriteltyä.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Sinuna kuitenkin kokeilisin sitä relesarjaa. Kympillä saa valmiin sarjan, vaikka laatu ei niissäkään huimaa. Lataa vielä akkukin täyteen. Tuttu tunne tuo hermojen menettäminen näissä ongelmissa.Diab|o wrote:Ihan suoraan auton omasta piuhasta se on.. Menee vaan välillä hermo kun ei yhtiä valoja saa toimiin kunnolla..

Passatteihin tuli bi-xenonit 3C:ssä eli 2006. Tuollaisen jos ostat niin saat kyllä suunnitella heti lisävalojen laittoa. Ei pitkät todellakaan mitkään hyvät ole nm. toinen talvi menossa lisävaloilla.kotka wrote:Tuohan se olisi paras vaihtoehto, mutta sitten kyseeseen tuleekin jo reilusti uudempi versio. Milloinkas ne bi-xenonit onkaan Passattiin tulleet. Siinä ei tarvitsisi pitkiinkään laittaa xenonsettiä.Diab|o wrote:Ihan suoraan auton omasta piuhasta se on.. Menee vaan välillä hermo kun ei yhtiä valoja saa toimiin kunnolla.. Aika paljon tuntuu olevan monella ongelmia kyseisten valojen kans. Pitää ostaa varmaan seuraavaks semmone passatti missä on orkkis xenonit
Itselleni ei ole montaa huonoa settiä sattunut, vaikka noita nyt aika reilusti onkin tullut pyöriteltyä.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kaikki on niin suhteellista, mutta omasta mielestäni ovat myrskylyhdyn tasoiset. Eli ei vielä hirveän hyvät, tai sitten vanhat silmäni ovat tottuneet johonkin muuhun. Tai sitten koeajamassani autossa olivat väärin suunnattu, kuten niin yleistä noissa volkkareissa. (Niin oli omassa Golf VI:ssä, sekä 3 muussa VI Golfissa. Säätämällä tuli bi-xenonit hiukan paremmaksi)Diab|o wrote:Niinhän se on mut ei luulis olevan noin helvetin vaikee suunnitella kunnon valot Passattiinki, nyt taitaa ihan uudessa olla jo semmoset millä näkee..?
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Minä kun ole luullut että ne on lyhyet xenonit + halogeeni pitkät. Eli siis ovat bi-xenon + halogeeni pitkät?Pasi Häkli wrote:Sen verran täytyy oikasta että bi-xenoneja on jo 3BG Passateissakin.Killer wrote:Passatteihin tuli bi-xenonit 3c:ssä eli 2006.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Itellä ihan samaa ongelmaa 3B Passatis ja Cobran xenonit. Laitoin relesarjanki ja luulin että se autto kun pari päivää toimi ongelmitta, mutta tänä aamuna taas toinen xenoni pimeenä. Ja välillä katoaa vieläkin ajotietokoneen tekstit ku laittaa xenonit päälle. Kellään ehdotuksia mikä ois vial? Paskat ballastit?Diab|o wrote:Onkos teillä ollu ongelmia xenon polttimon syttymisessä? Itellä on cobran jälkiasennus sarja ja tekee usein sitä että jää kuskin puolen valo pimeeks kun pistää valot päälle! Polttimot on uudet ja ballastit reilu vuoden vanhat. Auttaiskohan ihan jos laittas 20A sulakkeet 15A tilalle, kun jostain oon kuullu että pitäs laittaa isommat sulakkeet kun vaihtaa xenonit!
Itsellä ne "heikommat" ballastit toimivat vastaavalla tavalla, kun akun varaustila on laskenut. Lataa aluksi akku täyteen. Itse toimin seuraavasti, auto startataan valokytkimen ollessa 0 tai parkki-asennossa. Xenonit toimivat vain 1-asennossa. Odotan starttauksen jälkeen että puhallin alkaa puhaltamaan normaali nopeudella, silloin uskoisin laturinkin pukkavaan virtaa normaalisti. Sitten valokytkin 1-asentoon, näin on valot toimineet. Sitten kun ei enää syty, niin akku lataukseen ja taas toimii. Akku on 3kk:tta vanha, joten vika ei ole ollut siinä. Cobrat ovat onneksi toimineet vielä moitteetta ja tuo rituaali on nykyään ollut tarpeeton, mutta miksipä toimintaa muuttamaan.Niko-90 wrote: Kellään ehdotuksia mikä ois vial? Paskat ballastit?
Onko 3b passateissa ollut ongelmia näitten halvempien ei-canbus jälkiasennus xenonien kanssa (amp, ollo)? Vaihdoin -00vm Passattiin tässä pari päivää sitten ja edellinen auto oli w210 väyrynen, niin sen mittaristo otti häiriötä satunnaisesti valojen syttyessä. Kellonaika, kilometri, lämmöt yms. hävisivät näkyvistä ja ei auttanut kuin virtojen sammuttaminen kokonaan.
Joten onko passateissa ilmennyt vastaavaa?
Joten onko passateissa ilmennyt vastaavaa?
Ei nuo Amp ja Ollo nyt sieltä halvimmasta päästä ole, enkä itse ainakaan ole törmännyt minkäänlaisiin ongelmiin Passateissa. Ja muutamaan mersuunkin olen onnistuneesti laittanut hieman edullisempiakin valosarjoja, mutta niissä on ollut ongelmia valoliittimien takia. Ilman lisävastussarjaa olen tähän mennessä selvinnyt, vaikka sellainenkin varuilta hyllystä löytyy.
Tuollainen mersu nyt tuntuu ottavan itseensä jo pelkästään siitä, että vahingossa aamulla lukee lehdestä jonkin toisen automerkin myynti-ilmoituksen..
Tuollainen mersu nyt tuntuu ottavan itseensä jo pelkästään siitä, että vahingossa aamulla lukee lehdestä jonkin toisen automerkin myynti-ilmoituksen..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tuollaista se teki edellisessä autossanikin, mutta vain sen aikaa kun valot syttyivät. HID:t kun nuo minun xenonit ovat, niin hetken aikaa ottaa kirkastua.Pasi Häkli wrote:Oikeastaan ainoa häiriö mitä passattiin voi tulla noista aftermarket-xenoneista on, että radio kuuluu huonosti/särisee.
Mulla ei tee tota mutta työkaverilla kuulemma tekee.
Onko muuten antaa vinkkiä, mistä saa edullisia ja hyviä xenon polttimoita? Pitäis H1:set tilata jos laittais pitkille valoille xenonit.
Ylempänä oonki selittäny jo, mutta täysin samaa tekee itellä 3b passatti. Eli ajotietokoneen tiedot häviää siitä mittariston alapuolelta esim. kulutus, kello, lämpötila ym.. Ja siihen auttaa vaan virrat pois-->takas päälle. Mutta ongelma ratkes ku latasin akun täyteen niiku Kilu neuvo. Tulee vaan ajettua niin lyhyitä matkoja että joutuu lataamaan aika usein ku ei auton oma laturi ehdi ladata. Ja xenoneina on cobra 55w relesarjalla kytkettynä.Henri243 wrote:Onko 3b passateissa ollut ongelmia näitten halvempien ei-canbus jälkiasennus xenonien kanssa (amp, ollo)? Vaihdoin -00vm Passattiin tässä pari päivää sitten ja edellinen auto oli w210 väyrynen, niin sen mittaristo otti häiriötä satunnaisesti valojen syttyessä. Kellonaika, kilometri, lämmöt yms. hävisivät näkyvistä ja ei auttanut kuin virtojen sammuttaminen kokonaan.
Joten onko passateissa ilmennyt vastaavaa?
Hyvä kun lataus auttoi. Itselläkin tulee suurimmaksi osaksi lyhyttä kaupunkiajoa ja kaikki sähköhärvelit tietenkin päällä. Asensin n. vuosi aiemmin Defan akkulaturin, jolla akkua voi ladata defan lämppäripiuhalla. Aika kätevästi sujuu akun lataus, vaikka päivittäin. Suosittelen hankkimista, hinnat alkaen paketilla 99€.Niko-90 wrote: Mutta ongelma ratkes ku latasin akun täyteen niiku Kilu neuvo. Tulee vaan ajettua niin lyhyitä matkoja että joutuu lataamaan aika usein ku ei auton oma laturi ehdi ladata.
Täällä kanssa vastaavaa ongelmaa! On uusittu akkukin ja varmasti täynnä mutta satunnaisesti ilmenee. Virrat pois ja takas päälle korjaa ongelmanNiko-90 wrote:Ylempänä oonki selittäny jo, mutta täysin samaa tekee itellä 3b passatti. Eli ajotietokoneen tiedot häviää siitä mittariston alapuolelta esim. kulutus, kello, lämpötila ym.. Ja siihen auttaa vaan virrat pois-->takas päälle. Mutta ongelma ratkes ku latasin akun täyteen niiku Kilu neuvo. Tulee vaan ajettua niin lyhyitä matkoja että joutuu lataamaan aika usein ku ei auton oma laturi ehdi ladata. Ja xenoneina on cobra 55w relesarjalla kytkettynä.Henri243 wrote:Onko 3b passateissa ollut ongelmia näitten halvempien ei-canbus jälkiasennus xenonien kanssa (amp, ollo)? Vaihdoin -00vm Passattiin tässä pari päivää sitten ja edellinen auto oli w210 väyrynen, niin sen mittaristo otti häiriötä satunnaisesti valojen syttyessä. Kellonaika, kilometri, lämmöt yms. hävisivät näkyvistä ja ei auttanut kuin virtojen sammuttaminen kokonaan.
Joten onko passateissa ilmennyt vastaavaa?

1.8T Passat variant -99
Aika jännä juttu, jos xenonien takia tarvitsee akkulaturia hankkia..Voisi olettaa ettei 55w:n xenonit kuluta virtaa sen enempää kuin normiajovalotkaan. Entäs jos hankkisit päiväajovalot, niin edes päivällä säästyisit virtasyöppövalojen päällä pidosta.Niko-90 wrote:Itekki oon täs justiin tuollasia kattonu, ku olis kätevä olla muutenki kuin vain xenonien takia. Taidanpas pistää tilaukseen samantien!
Noissa halvemmissa sarjoissa joskus tuppaamaan ballastin aiheuttamaan radioon häiriötä, mutta senkin voi saada ehkäistyä lisämaadoituksella ja ferritillä korkeajännitejohdossa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Kyllä ne xenonit aika paljonki enemmän haukkaa virtaa "startatessaan", mutta lämmettyään melko samat kulutukset. Ja päiväajovalot on jo. Toi sarja ei kyllä ollu mistään halvinmasta päästä, (120€) mutta tais olla aika pilipali osat ballasteis.. Kattoo nyt jos hommais slimit ja testais toimiiko paremmin.kotka wrote:Aika jännä juttu, jos xenonien takia tarvitsee akkulaturia hankkia..Voisi olettaa ettei 55w:n xenonit kuluta virtaa sen enempää kuin normiajovalotkaan. Entäs jos hankkisit päiväajovalot, niin edes päivällä säästyisit virtasyöppövalojen päällä pidosta.Niko-90 wrote:Itekki oon täs justiin tuollasia kattonu, ku olis kätevä olla muutenki kuin vain xenonien takia. Taidanpas pistää tilaukseen samantien!
Noissa halvemmissa sarjoissa joskus tuppaamaan ballastin aiheuttamaan radioon häiriötä, mutta senkin voi saada ehkäistyä lisämaadoituksella ja ferritillä korkeajännitejohdossa.
Sytyttäessä menee tupla määrä virtaa. Vikahan on heikkolaatuisissa ballasteissa tai piuhoissa. Jos akku ei pääse latautumaan kunnolla pätkäajossa varsinkaan talvella, niin ei siinä päiväajovalot auta. Itsellä on päiväajovalot olleet kohta puolitoista vuotta ja silti on akkua ladattava. Toiset ballastit pelaa aivan ok heikollakin akulla, mutta toiset ei, näin siis omakohtaisella kokemuksella.kotka wrote:Aika jännä juttu, jos xenonien takia tarvitsee akkulaturia hankkia..Voisi olettaa ettei 55w:n xenonit kuluta virtaa sen enempää kuin normiajovalotkaan. Entäs jos hankkisit päiväajovalot, niin edes päivällä säästyisit virtasyöppövalojen päällä pidosta.
Noissa halvemmissa sarjoissa joskus tuppaamaan ballastin aiheuttamaan radioon häiriötä, mutta senkin voi saada ehkäistyä lisämaadoituksella ja ferritillä korkeajännitejohdossa.