Passatin vetarin vaihdon jälkeiset ongelmat.
Passatin vetarin vaihdon jälkeiset ongelmat.
Vaihdettiin Passattiin 1,6 -98 uusi vetari. Kun testasin kuinka toimii, nakuttava ääni oli kadonnut (kuten pitikin), mutta nyt kun käänsi ratin ääriasentoon renkaassa/vedossa tuntui pompotusta. Tuntui kuin rengas olisi "muljahdellut". Mistä tällainen voi johtua? Lisäksi syttyi ABS merkkivalo palamaan. ??!!
Re: Passatin vetarin vaihdon jälkeiset ongelmat.
Kasasitteko vetonivelen oikein päin? Kerran tuli vastaan T4 portteri johon kaveri yritti asentaa vetoniveltä joka oli nurinperin kasattu eikä näin ollen liikkunut periaatteessa ollenkaan. Oliko sisempi vai ulompi?
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Re: Passatin vetarin vaihdon jälkeiset ongelmat.
Ulompi nivel. Ei se oikein sinne väärinpäin olisi mennytkään
Tosiaan jos suoraan ajaa niin ei pidä minkäänlaista ääntä eikä pompi mutta kun kääntää ääriasentoon, silloin "nykii/muljahtelee". Ja siitä ABS:stä, oisko voinut vaan anturi nousta pois paikoiltaan?

Re: Passatin vetarin vaihdon jälkeiset ongelmat.
Abs- anturi kantsis ottaa pois pesästään ennenku tuuppaa vetarin paikalleen, menee helposti rikki. Muuta en asiasta tiedä.
Re: Passatin vetarin vaihdon jälkeiset ongelmat.
Voi olla ehkä tyhmää kysyäkin, mut tuntuuko se oire auton ollessa paikallaankin(käynnissä tietty, että tehostin toimii) jos kääntelee pyöriä laidasta laitaan? Mulla joskus tossa toisen merkkisessä kalustossa tullu tehostimeen ilmaa, jos on asennellessa käännelly pyöriä sammuksissa ollessa, se ilmaantui sellaisena täristyksenä rattia käännellessä, paikallaankin ollessa...David-Jay wrote:...mutta nyt kun käänsi ratin ääriasentoon renkaassa/vedossa tuntui pompotusta. Tuntui kuin rengas olisi "muljahdellut"

Ford '05
Kupla '72
Kupla '72
Re: Passatin vetarin vaihdon jälkeiset ongelmat.
Nii ei sitä vetarin "tumppia" saakaan napaan väärinpäin, mutta portterin niveleen sai sen sisäosan väärinpäin kasattua sinne sisään.
Kesäpirssi GIV -05 ATD