Pultti oli 12mm ja reikä 13mm. Vaihdon jälkeen ei tuntunut juurikaan puoltavan eli suuntaus ei pakollinen.cordo-00 wrote:Onko T5:n alapallonivelessä tiukat reijät ruuveille? Eli vaatiiko suuntauksen alapallon vaihdon jälkeen?
Pieniä kysymyksiä?
T5 Lämpötila-anturi
Eli kyseessä T5 -04 1.9TDI. Ongelmana moottorin ryntäytys joskus käynnistäessä. Vika lienee tuo veden lämpötila-anturi, koska mittari näyttää välillä mitä sattuu ja joskus ei nouse ollenkaan.
Ryntäytys tapahtuu yleensä kun mittari näyttää 50 astetta, eli luulee että kone on kylmä.
Missä sijaitsee T5 veden lämpötila-anturi, jotta voin tutkia asian?
Ryntäytys tapahtuu yleensä kun mittari näyttää 50 astetta, eli luulee että kone on kylmä.
Missä sijaitsee T5 veden lämpötila-anturi, jotta voin tutkia asian?
Tuli pohja vaihdettua ja oireet katos samantien. Kuukauden pohdinta ja vartin hommaPatse wrote:Ettei olis löystyny se pohja? Jos ruuvit on piukassa niin hakee kokeeks uuden, eivät mitään kauheen kalliita investointeja ole kun itte vaihtaaLinkomies wrote:Onkos se virtalukon pohjan oireilua, kun startatessa avain pitää kääntää ihan viimesenpäälle loppuun, että alkaa starttailla?
Edelliseen vaihdoin, eikä siinä tuollasta "vaivaa" ollu. Nyt tuntuu ettei oo kaukana se päivä kun jättää starttaamatta.
Edit.
Mulla on samaa ongelmaa, mä olen kerran ton pohjan vaihtanu ja epäilen että se on löystyny mutta ei vaan oo jaksanu avata muoveja ja kattoa..

Vaikee varmaan arpoa näkemättä mutta kysynpä silti..
Pakun etupäässä on klappia kuskin puolella, klappi ei ole raidetangon nivelissä vaan jossain siellä minne se kiinnittyy.. Mitäköhän menee vaihtoon?
hyviä veikkauksia, niin haen osat etukäteen ja palautan sitten jos on väärä diagnoosi.. Huoltoon menee muutenkin kun on laiska omistaja niin sais tollasen kolinan/klonksahtelun aiheuttajan korjata samalla..
Pakun etupäässä on klappia kuskin puolella, klappi ei ole raidetangon nivelissä vaan jossain siellä minne se kiinnittyy.. Mitäköhän menee vaihtoon?
hyviä veikkauksia, niin haen osat etukäteen ja palautan sitten jos on väärä diagnoosi.. Huoltoon menee muutenkin kun on laiska omistaja niin sais tollasen kolinan/klonksahtelun aiheuttajan korjata samalla..
Transporter 2,5tdi vm99
joo ei ole alapallossa eikä yläpallossa. vaan jossain ohjauksen osissa, raidetangosta seuraavissa osissa..
ja äsken tein sellasen huomion kun lisäilin öljyä ja jäähdytysnestettä, ohjaustehostimen säiliö on aika tyhjä. on ollut ennen viivojen välissä pinta. voikohan noilla olla yhteyttä..? Mitä nestettä tollaseen laitetaan? jotain ohjaus tehostin öljyä vois veikata.. avaan googlen..
ja äsken tein sellasen huomion kun lisäilin öljyä ja jäähdytysnestettä, ohjaustehostimen säiliö on aika tyhjä. on ollut ennen viivojen välissä pinta. voikohan noilla olla yhteyttä..? Mitä nestettä tollaseen laitetaan? jotain ohjaus tehostin öljyä vois veikata.. avaan googlen..

Transporter 2,5tdi vm99
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Sellasta kyselisin että mistä tiedän onko autossani (Transporter 2,5TDi vm.2003) elektroninen ajonestolaite?
Ja vielä sellainen kysymys, että autossani ei ilmeisesti ole ABS-jarruja koska ainakaan etujarruilta ei näytä lähtevän mitään ABS-anturin johtoja. Rekisteriotteessakin lukee jarrujärjestelmän kohdalla ABL joka ilmeisesti viittaa siihen venttiiliin joka säätää jarrutustehoa etu-ja takapyörin välillä auton ollessa kuormattuna. Sulaketaulussa kyllä oli ABS-ohjainyksikön sulakepaikallaan... sekin kyllä oli 20A vaikka ohjekirjan mukaan pitäisi olla pienempi...
Ja vielä sellainen kysymys, että autossani ei ilmeisesti ole ABS-jarruja koska ainakaan etujarruilta ei näytä lähtevän mitään ABS-anturin johtoja. Rekisteriotteessakin lukee jarrujärjestelmän kohdalla ABL joka ilmeisesti viittaa siihen venttiiliin joka säätää jarrutustehoa etu-ja takapyörin välillä auton ollessa kuormattuna. Sulaketaulussa kyllä oli ABS-ohjainyksikön sulakepaikallaan... sekin kyllä oli 20A vaikka ohjekirjan mukaan pitäisi olla pienempi...
Muistaakseni ajonesto tullut pakolliseksi syksyllä 1998 eli vuosimallin 2003 autossa sellainen on. Jo omassa -97:ssa on ajonesto.
Jeep, Citroen, VW
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
Akun edestä kyllä löytyy sellainen musta "murikka", mutta tuli mieleen että eikös silloin kun laittaa virrat päälle niin pitäisi mittaristoon syttyä ABS-merkkivalo hetkeksi muiden varoitusvalojen kanssa? Minulla sellaista ei tule, eli tästä päättelisin ettei siinä ole ABSeja. Jos jollain on ABS-jarrut niin mitä teillä lukee rekisteriotteessa jarrujärjestelmän kohdalla?
Selvä homma! Kiitti vastauksista. Pitääpi sit vakuutusyhtiöön ilmottaa ettei tossa autossa ole ABS-jarruja, kun niiden lähettämässä vakuutuskirjassaluki et on. Saapi nähä miten vaikuttaa vakuutusmaksuihin...
Mut sen siis pitäis olla varmaa et siinä on elektroninen ajonestolaite? Kun vakuutusyhtiössä kysyy nimenomaan elektronista ajonestolaitetta. Kun eikös rattilukkokin ole ajonestolaite...?
Mut sen siis pitäis olla varmaa et siinä on elektroninen ajonestolaite? Kun vakuutusyhtiössä kysyy nimenomaan elektronista ajonestolaitetta. Kun eikös rattilukkokin ole ajonestolaite...?
Missäs nyt mahtaa olla vika..? Mittariston nuo molemmat km lukemat ja kello pimenivät. Tai lukemat ei näy, valot kyllä palaa. vm 1999 eli uudempi mittaristo. Muuten mittaristo toimii, mitä nyt lämpömittari joskus sahailee ylös alas.
Sulakkeet näytti äkkiseltään ehjiltä mitä nyt niitä läpi nopeesti kävin, eikä kojelaudalle kopauttaminenkaan tuottanut tulosta.
Sulakkeet näytti äkkiseltään ehjiltä mitä nyt niitä läpi nopeesti kävin, eikä kojelaudalle kopauttaminenkaan tuottanut tulosta.
Transporter 2,5tdi vm99
Re: T5 Lämpötila-anturi
Vanhaan viestiin vastausta mutta kumminkin... omassa 3B passatissa ryntäytti kierroksia about 2-3 tonnissa startatessa kun polttoaineensyötön katkaisusolenoidi oli sanomassa sopimustaan irti.Clou wrote:Eli kyseessä T5 -04 1.9TDI. Ongelmana moottorin ryntäytys joskus käynnistäessä. Vika lienee tuo veden lämpötila-anturi, koska mittari näyttää välillä mitä sattuu ja joskus ei nouse ollenkaan.
Ryntäytys tapahtuu yleensä kun mittari näyttää 50 astetta, eli luulee että kone on kylmä.
Missä sijaitsee T5 veden lämpötila-anturi, jotta voin tutkia asian?
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Re: Pieniä kysymyksiä?
Osaset-liikkeen valikoimista löytyi aikanaan omaani katkaisija.
Re: Pieniä kysymyksiä?
Minkäköhän hintaisia on?lukkari wrote:Osaset-liikkeen valikoimista löytyi aikanaan omaani katkaisija.
T4 on isoin työkaluni.
Re: Pieniä kysymyksiä?
Kun pistää googleen hakusanaksi liukuoven katkaisija, niin ensimmäinen hakutulos kertoo hinnan.
Tuollaisesta tuotteesta on kyse paikalleen asennettuna.
Tuollaisesta tuotteesta on kyse paikalleen asennettuna.
Re: Pieniä kysymyksiä?
motonetistakin saa tota samanlaista/ tai samaa kytkintä, joskus osunu silmään.. Iteki kyllä tilasin ton katkasimen aikonaan kun keskuslukon asensin - juurikin tuolta rimeltä kun en tienny mistä saa hakemalla..
Transporter 2,5tdi vm99
Re: Pieniä kysymyksiä?
Joo tommosia olis ollut Motonetissä mut mulla on semonen missä on 3 piikkiä.
T4 on isoin työkaluni.
Re: Pieniä kysymyksiä?
Alkuperäinen on kolminapainen (en keksi miksi), jos asentaa yleismallin ovimoottorin, niin kaksikin napaa riittää.
Re: Pieniä kysymyksiä?
Oliskohan se yksi valokatkaisija
Ei meinaan tainnut olla tota valokytkintä mulla.

T4 on isoin työkaluni.
Re: Pieniä kysymyksiä?
Omassa Multivanissa on orkkis keskuslukitus ja kolminapainen ovikytkin. Normaali sisävalokytkin on erikseen.
Re: Pieniä kysymyksiä?
Pakusta tullu vissiin laturi tiensä päähän. Aamulla palo latauksen merkkivalo työmatkan ajan, latailin akkua työmaalla ja sitte töistä lähtiessä mittaristo lopetti toimintansa, hetken päästä airbägin valo syttys palamaan, pyyhkijät rupes toimii hassun nopeesti.. Sitte mittaristo rupes kulaa ja latauksen merkkivalo sammus, ainoo on toi airbägin valo joka palaa. en oo kokeillu nollata vikakoodeja, testeri on lainassa.. Mutta laturi ei selkeesti silti toimi vaikka latauksen merkkivalo ei palakkaan : yleismittari näytti äsken pihalla akun navoista 11,7v auton käydessä, auton kun sammutti niin voltit rupes nousee..
Auto käy myös hieman korkeempaa tyhjäkäyntiä kuin normaalisti, liki 1000:ssa koko ajan.
Laturikaupoille varmaan pitäs hipsiä.. alakautta toi näyttäis olevan ihmeen hyvin käsillä kun pohjapanssari on jo valmiiks irti, ei välttämättä olis paha rasti.. 10 päivä huhtikuuta kyllä olis huoltoaika yläpallonivelten vaihdolle, kai se latailemalla yöt kotona menis siihenkin asti..
Onkohan motonetin laturit sellasia että kannattaa paikalleen laittaa?
Auto käy myös hieman korkeempaa tyhjäkäyntiä kuin normaalisti, liki 1000:ssa koko ajan.
Laturikaupoille varmaan pitäs hipsiä.. alakautta toi näyttäis olevan ihmeen hyvin käsillä kun pohjapanssari on jo valmiiks irti, ei välttämättä olis paha rasti.. 10 päivä huhtikuuta kyllä olis huoltoaika yläpallonivelten vaihdolle, kai se latailemalla yöt kotona menis siihenkin asti..

Onkohan motonetin laturit sellasia että kannattaa paikalleen laittaa?
Transporter 2,5tdi vm99
Re: Pieniä kysymyksiä?
Jos huomenna koittas saanko sen laturin käteen. Jos avais sen ja kattois hiilien kunnon ja arpois sitte hakeeko uuden vai varaosia.. Tolla on liki 300tkm ajettu, maksaakohan vaivaa tollasta tehdä vai haenko suoraan uuden kaupasta? mielipiteitä otetaan vastaan. 

Transporter 2,5tdi vm99
Re: Pieniä kysymyksiä?
Ensin otat suojakotelon ja säätimen laturin perästä pois ja katsot hiilien kunto/pituus, näkee samalla kuinka syvät urat hiilet syöneet sinne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Pieniä kysymyksiä?
Itellä hajos laturi hiukan alta 300tkm ajettuna. Vilautteli kiihdytyksissä latausvaloa. Jännitteensäätimen+hiilet laitoin ensin, kesti muutama tuhat kilsaa kunnes laturista hajosi laakerit. Eli suosittelisin suoraan uutta tilalle niin ei tarvi koko ajan pelata sen kanssa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Pieniä kysymyksiä?
Sitä mä pelkäänkin ettei se kestäis vaikka osia vaihtelis.. Mietin asiaa sitte laturin irrottamisen jälkeen, jos on mulle vaikee homma jo pelkästään laturin irrottaminen niin haen suoraan uutta laturia, jos toi on helppo homma niin miksei sitä koittais huoltaa..
Transporter 2,5tdi vm99
Re: Pieniä kysymyksiä?
Jos tuolla on jo sen 300tkm ajettu niin en näe mitään järkeä lähteä uusimaan osia, uusi ihmeessä koko kikkare niin sen jälkeen toimii luotettavasti. Irroitat laturin ja laitat 50e + polttoaineet, sitten parin tuhannen jälkeen leikkaa laakerit ja olet taas irroittamassa laturia ja haet kuitenkin uuden, olet hävinnyt sen 50e + polttoaineet. Ei noi laturitkaan ikuisia ole.
Re: Pieniä kysymyksiä?
Toisaalta jos sen laturin remppaa kerralla kuntoon niin se vastaa tehdaskorjattua ja kestää taas sen 300tkm. Motonetin kiinalatureissa on ainakin sen verran vikaisia yksilöitä mukana että kannattaa ostaa uudeksi laturiksi Bosch tai joku muu merkkituote jos koko laturin uusii. Erääseenkin Opeliin sai motonetin myymiä halpislatureita vaihtaa usean kerran takuuseen, taisi vasta viides olla toimiva.
Passat Variant TDI Tiptronic -01
Sekalaista nurkkiin kertynyttä tavaraa myynnissä Huuto.netissä...klikkaa ja katso.
Sekalaista nurkkiin kertynyttä tavaraa myynnissä Huuto.netissä...klikkaa ja katso.
Re: Pieniä kysymyksiä?
Tehdaskunnostettu vaihtolaturi jäi varaston hyllylle, vaihdoin säätimen eikä toiminut sittenkään, kunnostin vanhan kun autolla pitää päästä ajamaankin (100tkm jo ajettu) 

Re: Pieniä kysymyksiä?
Lykkää vikakoodia: 17958, charge pressure control deviation: p1550. On lykännyt tota koodia jo hetken, oon poistellut aina vaan, keväällä kun oli laturi rikki niin luulin liittyvän siihen, nyt taistelin kun tehot oli hukassa niin puski vikakoodia jo ennen kuin korjasin mitään, puskee saman koodin edelleen.
Ahdot vissiin kilon luokkaa jos oikein tulkitsen kapulan näyttämiä lukemia, menee aika lailla käsi kädessä pyydetyn kanssa. 1968 tuo näyttää pyytävän täydellä kaasulla, hyvin likelle menee ilmesesti toteutuneetkin arvot... Maffin arvot on ok, yli 900 lukemaa 3000 kierroksen kohdalla kun kiihdyttelee.
Auto toimii ihan ok, en osaa arvioida onko kaikki tehot tallella, vetää ihan iloisesti kuitenkin nyt, ainakin jos vertaa eiliseen kun ilmesesti ahtoja ei juurikaan ollut.
N75 veikattiin jossain kun googleen syötti ton vikakoodin, lukenut tollasesta mutta ei nyt äkkiseltään oo hajua mikä se on.. Villi veikkaus on, vituttaa kun heitin jo coolerinkin takas kun kuvittelin kaiken olevan kunnossa.
Jotain ehdotuksia mikä vika/ominaisuus nyt kyseessä?
Ahdot vissiin kilon luokkaa jos oikein tulkitsen kapulan näyttämiä lukemia, menee aika lailla käsi kädessä pyydetyn kanssa. 1968 tuo näyttää pyytävän täydellä kaasulla, hyvin likelle menee ilmesesti toteutuneetkin arvot... Maffin arvot on ok, yli 900 lukemaa 3000 kierroksen kohdalla kun kiihdyttelee.
Auto toimii ihan ok, en osaa arvioida onko kaikki tehot tallella, vetää ihan iloisesti kuitenkin nyt, ainakin jos vertaa eiliseen kun ilmesesti ahtoja ei juurikaan ollut.
N75 veikattiin jossain kun googleen syötti ton vikakoodin, lukenut tollasesta mutta ei nyt äkkiseltään oo hajua mikä se on.. Villi veikkaus on, vituttaa kun heitin jo coolerinkin takas kun kuvittelin kaiken olevan kunnossa.
Jotain ehdotuksia mikä vika/ominaisuus nyt kyseessä?
Transporter 2,5tdi vm99
Re: Pieniä kysymyksiä?
Eikös N75 ole juuri toi ahtopaineen säädinmokkula johon vikakoodi viittaa. Ei tainnu olla mikään kaikkein kallein osa että vaihtoon vaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.