Passat 35i -94, syylarin tuulettimet jää päälle?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Taajuus
Posts: 30
Joined: 6.5.2005 10:17
Contact:

Passat 35i -94, syylarin tuulettimet jää päälle?

Post by Taajuus »

Syylarin edessä tuplatuulettimet (toinen hihnavetoinen), jotka jäävät huutamaan täysillä päälle ajon jälkeen vaikka moottori on sammutettu. Ongelma ratkeaa vain nappaamalla tuulettimen moottorista piuha irti.

Järkevin vian kohde olisi lie tuulettimen termostaattikytkin, vaan tuleeko kenellekään mitään muuta mieleen / onko sattunut vastaavaa?

Ei kai tuolla tuulettimella niin hirveästi virkaa ole, ei taida kovin herkästi lämmöt niin korkealle nousta että edes lähtisivät nuo pyörimään...
User avatar
tommi
Posts: 243
Joined: 21.9.2004 11:15
Location: Mikkeli

Post by tommi »

Asiasta sen enempää tietämättä niin sanoisin, et eikö toi ole ihan normaalia toimintaa, kuhan ei jää pysyvästi päälle. Itelläniki ollu joskus sellasia kiesejä alla, et tuuletin puhaltaa vähän aikaa koneen sammutuksen jälkeen.

En siis tiedä sen kummemmin Passatin sielun elämästä, mut joku enemmän tietävä varmasti oikasee 8)
Taajuus
Posts: 30
Joined: 6.5.2005 10:17
Contact:

Post by Taajuus »

No siinähän se ongelma, kun pyörii ja pyörii vaan, vaikka kahvilla välissä kävisi... :P
User avatar
Tony
Posts: 243
Joined: 20.3.2005 17:15
Location: Kuopio/Joensuu

Post by Tony »

vois kuvitella et joku termostaatti kytkin jää päälle jostain syystä! mites kun olet ottanut piuhat irti moottorista, ni oletko koittanut laitaa kohtapuoleen takaisin?? et rupevaako moottori taas pyörimään???

itellä ainakin (-91 1.8 35i) olen huomannut et nyt kun kelit lämminnyt ja ajelee kaupungilla ni lämmöt tuppaa nousemaan herkemmin ja parkkiin jättäessä flekti pyörii vähän aikaa???

Eli mieleen tulee et onko jokin sydemi mikä määrittelee et flekti pyörii tietyn ajan virtojen sammutettua??? (ja moottorin on pitänyt saavuttaa tietty lämpötila??)
User avatar
Jouni
Posts: 155
Joined: 6.4.2004 9:40
Location: Tornio

Post by Jouni »

Tuulettimen anturi rikki. Seuraat missä on johdon toinen pää ja vaihdat sen anturin.
Taajuus
Posts: 30
Joined: 6.5.2005 10:17
Contact:

Post by Taajuus »

Juu, korjauskirjasta jo kyseinen dongeli paikallistettiinkin. On vaan ilkeä vaihdettava, pitää syylari tyhjentää nesteistä jne. Eikä tuonne taida herkästi päästä käsiksikään.

Olkoot toistaiseksi, kun ei nuo lämmöt tunnu nousevan liikaa ilman tuulareitakaan. Katellaan kesäkuumilla sitten :).
Post Reply