Terve,
Vuosimallia -03 olevaan passat 3BG:hen pitäis vaihtaa kytkimen painelaakeri, koska se ulisee kovemmissa nopeuksissa moottorijarruttaessa. Uskaltaakohan tuolla ajaa, ettei se painelaakeri mene lopullisesti rikki, tuleeko siitä pahaa vahinkoa?
Tuon kytkintä on pehmennetty jonkunlaisella massalevyllä, se on kuullemma melko kallis osa, noin 700-800e?
Olen kuullut semmoisesta vaihtoehdosta, että kytkimestä tekisi kovemman, jollakin reilusti halvemmalla ratkaisulla? Onko siinä mitään järkeä? Minun ei ole tarkoitus ajaa tuolla kauan, se on nyttenkin myynnissä.
t. JK
2.5 TDI V6 kytkin
Re: 2.5 TDI V6 kytkin
Korviini ei ole kantautunut yhtään tarinaa hajonneesta kaksoismassasta näistä 2.5tdi:sta. Tos vissiin pitäs lukea, et kun asentaa tuon Lukin kiinteän limppu-setin, niin sen jälkeen ei sachsin levyt käy paikalleen. Toimiiha se vakioautossa tuo kovakin setti. 
Mekonomenissa on jotain 420e tuo sachsin kytkin paketti.

Mekonomenissa on jotain 420e tuo sachsin kytkin paketti.
Re: 2.5 TDI V6 kytkin
Se lukee siellä rivien välissädiffas wrote:Tos vissiin pitäs lukea, et kun asentaa tuon Lukin kiinteän limppu-setin, niin sen jälkeen ei sachsin levyt käy paikalleen.

Re: 2.5 TDI V6 kytkin
Niinhä muuten luki, niin pienellä ettei heti huomannutKilu wrote:Se lukee siellä rivien välissädiffas wrote:Tos vissiin pitäs lukea, et kun asentaa tuon Lukin kiinteän limppu-setin, niin sen jälkeen ei sachsin levyt käy paikalleen.

Re: 2.5 TDI V6 kytkin
Miksi painelaakeri ulisee vaan kovemmissa nopeuksissa moottorijarrulla? Miksei muuten ulisisi? Tai joo, ulisee varmaan jos vaan puoliksi päästää kytkimen kiinni jolloin se laakeri koko ajan on siellä työssä, mutta en itse ainakaan noin jarruttelisi yhtään enempää kuin kiihdytyksiäkään luistattamalla tekisin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Re: 2.5 TDI V6 kytkin
Joku puoliksi tuttu VAG autoihin erikoistunut asentaja selitti, että pari viikkoa kytkinrempan jälkeen käy todella todennäköisesti niin että se massalevy alkaa oireilemaan, jotain outoja ääniä jne. En tosin tiedä tarkemmin että millä tavalla. Hän kuitenkin suositteli senkin vaihtamista.diffas wrote:Korviini ei ole kantautunut yhtään tarinaa hajonneesta kaksoismassasta näistä 2.5tdi:sta. Tos vissiin pitäs lukea, et kun asentaa tuon Lukin kiinteän limppu-setin, niin sen jälkeen ei sachsin levyt käy paikalleen. Toimiiha se vakioautossa tuo kovakin setti.
Mekonomenissa on jotain 420e tuo sachsin kytkin paketti.
Se on vähän muuttunut, aikasemmin ei ulissut kuuluvasti pienissä nopeuksissa. Yhdessä vaiheessa alkoi kuulua semmoista väpättävää ääntä matalissa nopeuksissa, esim 40km/h. Tällä hetkellä se ulisee myöski matalissa nopeuksissa, mutta ääni on tottakai hiljaisempaa ja taajuudeltaan matalempaa.AjH wrote:Miksi painelaakeri ulisee vaan kovemmissa nopeuksissa moottorijarrulla? Miksei muuten ulisisi? Tai joo, ulisee varmaan jos vaan puoliksi päästää kytkimen kiinni jolloin se laakeri koko ajan on siellä työssä, mutta en itse ainakaan noin jarruttelisi yhtään enempää kuin kiihdytyksiäkään luistattamalla tekisin.
Re: 2.5 TDI V6 kytkin
Jonnee^ wrote:... että pari viikkoa kytkinrempan jälkeen käy todella todennäköisesti niin että se massalevy alkaa oireilemaan, jotain outoja ääniä jne...


Re: 2.5 TDI V6 kytkin
Nyt on tainnut mennä jollain Massalevy (kytkinlevy) ja Kaksoimassa vauhtipyörä aikalailla pahasti sekaisin!
Kaksoismassa vauhtipyörä suositellaan vaihdettavan kytkinremontin yhteydessä (ei välttämätön 2.5TDI tapauksessa). Kytkinlevy (massalevy) vaihdetaan AINA kytkinremontin yhteydessä.
Kaksoismassa vauhtipyörä suositellaan vaihdettavan kytkinremontin yhteydessä (ei välttämätön 2.5TDI tapauksessa). Kytkinlevy (massalevy) vaihdetaan AINA kytkinremontin yhteydessä.
Re: 2.5 TDI V6 kytkin
HahaaJukkaA wrote:Nyt on tainnut mennä jollain Massalevy (kytkinlevy) ja Kaksoimassa vauhtipyörä aikalailla pahasti sekaisin!
Kaksoismassa vauhtipyörä suositellaan vaihdettavan kytkinremontin yhteydessä (ei välttämätön 2.5TDI tapauksessa). Kytkinlevy (massalevy) vaihdetaan AINA kytkinremontin yhteydessä.


