2.5 TDI V6 kytkin

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Jonnee^
Posts: 9
Joined: 17.5.2012 23:02

2.5 TDI V6 kytkin

Post by Jonnee^ »

Terve,

Vuosimallia -03 olevaan passat 3BG:hen pitäis vaihtaa kytkimen painelaakeri, koska se ulisee kovemmissa nopeuksissa moottorijarruttaessa. Uskaltaakohan tuolla ajaa, ettei se painelaakeri mene lopullisesti rikki, tuleeko siitä pahaa vahinkoa?

Tuon kytkintä on pehmennetty jonkunlaisella massalevyllä, se on kuullemma melko kallis osa, noin 700-800e?
Olen kuullut semmoisesta vaihtoehdosta, että kytkimestä tekisi kovemman, jollakin reilusti halvemmalla ratkaisulla? Onko siinä mitään järkeä? Minun ei ole tarkoitus ajaa tuolla kauan, se on nyttenkin myynnissä.

t. JK
Kilu
Posts: 1245
Joined: 20.9.2010 20:17

Re: 2.5 TDI V6 kytkin

Post by Kilu »

Ainakin bensassa tuo vauhtiksen vaihtaminen kaksoismassasta kiinteään on kalliimpi vaihtoehto, kuin uudet osat.
Tässä vähän esim. hintoja: Kytkin ja vauhtis. Sachsin vauhtiksia saa halvemmalla toisaalta.
User avatar
diffas
Posts: 102
Joined: 30.4.2011 14:09
Location: Lahti
Contact:

Re: 2.5 TDI V6 kytkin

Post by diffas »

Korviini ei ole kantautunut yhtään tarinaa hajonneesta kaksoismassasta näistä 2.5tdi:sta. Tos vissiin pitäs lukea, et kun asentaa tuon Lukin kiinteän limppu-setin, niin sen jälkeen ei sachsin levyt käy paikalleen. Toimiiha se vakioautossa tuo kovakin setti. :)

Mekonomenissa on jotain 420e tuo sachsin kytkin paketti.
Kilu
Posts: 1245
Joined: 20.9.2010 20:17

Re: 2.5 TDI V6 kytkin

Post by Kilu »

diffas wrote:Tos vissiin pitäs lukea, et kun asentaa tuon Lukin kiinteän limppu-setin, niin sen jälkeen ei sachsin levyt käy paikalleen.
Se lukee siellä rivien välissä :)
User avatar
diffas
Posts: 102
Joined: 30.4.2011 14:09
Location: Lahti
Contact:

Re: 2.5 TDI V6 kytkin

Post by diffas »

Kilu wrote:
diffas wrote:Tos vissiin pitäs lukea, et kun asentaa tuon Lukin kiinteän limppu-setin, niin sen jälkeen ei sachsin levyt käy paikalleen.
Se lukee siellä rivien välissä :)
Niinhä muuten luki, niin pienellä ettei heti huomannut :D
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Re: 2.5 TDI V6 kytkin

Post by AjH »

Miksi painelaakeri ulisee vaan kovemmissa nopeuksissa moottorijarrulla? Miksei muuten ulisisi? Tai joo, ulisee varmaan jos vaan puoliksi päästää kytkimen kiinni jolloin se laakeri koko ajan on siellä työssä, mutta en itse ainakaan noin jarruttelisi yhtään enempää kuin kiihdytyksiäkään luistattamalla tekisin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Jonnee^
Posts: 9
Joined: 17.5.2012 23:02

Re: 2.5 TDI V6 kytkin

Post by Jonnee^ »

diffas wrote:Korviini ei ole kantautunut yhtään tarinaa hajonneesta kaksoismassasta näistä 2.5tdi:sta. Tos vissiin pitäs lukea, et kun asentaa tuon Lukin kiinteän limppu-setin, niin sen jälkeen ei sachsin levyt käy paikalleen. Toimiiha se vakioautossa tuo kovakin setti. :)

Mekonomenissa on jotain 420e tuo sachsin kytkin paketti.
Joku puoliksi tuttu VAG autoihin erikoistunut asentaja selitti, että pari viikkoa kytkinrempan jälkeen käy todella todennäköisesti niin että se massalevy alkaa oireilemaan, jotain outoja ääniä jne. En tosin tiedä tarkemmin että millä tavalla. Hän kuitenkin suositteli senkin vaihtamista.
AjH wrote:Miksi painelaakeri ulisee vaan kovemmissa nopeuksissa moottorijarrulla? Miksei muuten ulisisi? Tai joo, ulisee varmaan jos vaan puoliksi päästää kytkimen kiinni jolloin se laakeri koko ajan on siellä työssä, mutta en itse ainakaan noin jarruttelisi yhtään enempää kuin kiihdytyksiäkään luistattamalla tekisin.
Se on vähän muuttunut, aikasemmin ei ulissut kuuluvasti pienissä nopeuksissa. Yhdessä vaiheessa alkoi kuulua semmoista väpättävää ääntä matalissa nopeuksissa, esim 40km/h. Tällä hetkellä se ulisee myöski matalissa nopeuksissa, mutta ääni on tottakai hiljaisempaa ja taajuudeltaan matalempaa.
User avatar
diffas
Posts: 102
Joined: 30.4.2011 14:09
Location: Lahti
Contact:

Re: 2.5 TDI V6 kytkin

Post by diffas »

Jonnee^ wrote:... että pari viikkoa kytkinrempan jälkeen käy todella todennäköisesti niin että se massalevy alkaa oireilemaan, jotain outoja ääniä jne...
:wow :tear
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Re: 2.5 TDI V6 kytkin

Post by JukkaA »

Nyt on tainnut mennä jollain Massalevy (kytkinlevy) ja Kaksoimassa vauhtipyörä aikalailla pahasti sekaisin!

Kaksoismassa vauhtipyörä suositellaan vaihdettavan kytkinremontin yhteydessä (ei välttämätön 2.5TDI tapauksessa). Kytkinlevy (massalevy) vaihdetaan AINA kytkinremontin yhteydessä.
Jonnee^
Posts: 9
Joined: 17.5.2012 23:02

Re: 2.5 TDI V6 kytkin

Post by Jonnee^ »

JukkaA wrote:Nyt on tainnut mennä jollain Massalevy (kytkinlevy) ja Kaksoimassa vauhtipyörä aikalailla pahasti sekaisin!

Kaksoismassa vauhtipyörä suositellaan vaihdettavan kytkinremontin yhteydessä (ei välttämätön 2.5TDI tapauksessa). Kytkinlevy (massalevy) vaihdetaan AINA kytkinremontin yhteydessä.
Hahaa :D kyllähän se kytkinlevy kannattaa kytkinremontissa vaihtaa :lol: termit sekasin :D
Post Reply