Morjes
Elikä Passatissa on kaksi ongelmaa, jotka häiritsevät ajoa.
1. Käynistyksen jälkeen moottori sammuu 2s jälkeen, tämän jälkeen autoa saa kauan sahata käyntiin. Ainoastaan kaasua painamalla samalla kun vääntää avaimesta käynnistyy. Huomasin myös seikan, kun keulan ollessa ylämäkeen näin tapahtuu ja yleensä auton seistessä yön yli. Kokeilin keula alamäkeen, ei ongelmaa?
2. Kiihdyttäessä joskus auto hävittää tehot ja kaasu pohjassa kulkee 120km/h. Ongelma häviää sammuttamalla auton vauhdissa ja taas toimii?
Hyviä neuvoja ja ehdotuksia odottelen. Ja kiitos vastaajille jo etukäteen.
Passat 3BG 1,9TDI -01 ongelmat
Passat 3BG 1,9TDI -01 ongelmat
JoPePi
VW Passat 3BG 1,9TDI -01
VW Passat 3BG 1,9TDI -01
Re: Passat 3BG 1,9TDI -01 ongelmat
1. Veikkaan että jostain syystä nafta valuu takaisin tankkiin.
2. Ei kai vaan turbo takeltele? Tuleeko koodeja?
2. Ei kai vaan turbo takeltele? Tuleeko koodeja?
2. Mulla teki tota kun oli ahtoputkessa reikä.. (10cm.)
Passat 2.0TDI BMT 2013
Ex.Passat Variant 4motion 2005
Ex.Passat Variant 4motion 2005
Näin itsekkin olen todennut että jokin päästää polttoaineen takaisin tankkiin päin. Onko poltyoainepumpussa sitten joku rikki? Ja eikös tankissa ole poltoaineen siirtopumppu??? Pitää käydä lukemassa vikakoodit.
JoPePi
VW Passat 3BG 1,9TDI -01
VW Passat 3BG 1,9TDI -01
Joo siirtopumppu on tankissa 

Terve,
Itsellä Passat TDI 96Kw (AVF) 2001. Autosta hävisi tehot kiihdytettäessä yleensä viimeistään kolmosella 3500 r/min mennessä. Joskus tehot hukkuivat kutosellakin ajettaessa tasavauhtia, kun koneella oli rasitusta. Avaimesta virrat nollaamalla tehot tulivat takaisin.
No, yhtenä viikonloppuna sitten paneuduin asiaan. Ensin MAF vaihtoon, ei vaikuttanut millään tavalla. Sitten vaihdoin turbon paineen säätimen (n75), ei vaikutusta. Seuraavana turbo irti ja sen puhdistus, todettu toimivaksi peliksi. No, sitten vielä EGR:n ja pakosarjan irrottelin ja putsasin. Map-anturin puhdistelin. Ei vaikutusta. Vaihtelin parisen metriä alipaineletkuja. 20 tunnin jumppaamisen jälkeen kylmässä autotallissa oli pakko nostaa kädet ilmaan.Tässä vaiheessa olin itse selvillä, että vika on turbon säätökellossa, sähköjohdoissa tai alipaineissa. Sähköpiuhat näyttivät ehjiltä, alipaineiden uskoin olevan kunnossa..
Ajelin liikkeeseen, jossa auto piuhan päähän. Viesti oli "pressure control, negative deviation".
No, tunnin tekivät hommia liikkeessä ja ongelmana oli heikko alipaine. Näin jälkeenpäin tuon kyllä itsekin huomasin, mutta kun turbon kello kuitenkin sääti siipiä (kynä liikkui kaasua paineltaessa), niin oletin sen olevan kunnossa. Ei kuitenkaan näemmä toiminut riittävän ripeesti/koko säätöalueella.
Itsellä Passat TDI 96Kw (AVF) 2001. Autosta hävisi tehot kiihdytettäessä yleensä viimeistään kolmosella 3500 r/min mennessä. Joskus tehot hukkuivat kutosellakin ajettaessa tasavauhtia, kun koneella oli rasitusta. Avaimesta virrat nollaamalla tehot tulivat takaisin.
No, yhtenä viikonloppuna sitten paneuduin asiaan. Ensin MAF vaihtoon, ei vaikuttanut millään tavalla. Sitten vaihdoin turbon paineen säätimen (n75), ei vaikutusta. Seuraavana turbo irti ja sen puhdistus, todettu toimivaksi peliksi. No, sitten vielä EGR:n ja pakosarjan irrottelin ja putsasin. Map-anturin puhdistelin. Ei vaikutusta. Vaihtelin parisen metriä alipaineletkuja. 20 tunnin jumppaamisen jälkeen kylmässä autotallissa oli pakko nostaa kädet ilmaan.Tässä vaiheessa olin itse selvillä, että vika on turbon säätökellossa, sähköjohdoissa tai alipaineissa. Sähköpiuhat näyttivät ehjiltä, alipaineiden uskoin olevan kunnossa..
Ajelin liikkeeseen, jossa auto piuhan päähän. Viesti oli "pressure control, negative deviation".
No, tunnin tekivät hommia liikkeessä ja ongelmana oli heikko alipaine. Näin jälkeenpäin tuon kyllä itsekin huomasin, mutta kun turbon kello kuitenkin sääti siipiä (kynä liikkui kaasua paineltaessa), niin oletin sen olevan kunnossa. Ei kuitenkaan näemmä toiminut riittävän ripeesti/koko säätöalueella.
Jotenkin kuulostaa tuo aikaisempi viesti tutulta. Itse saman ongelman kanssa painin. Omassa pasunassa ei ole alavääntöjä oikein 1 ja 2 kun vielä turbo on mukana. Kyllä se jotenki kulkee mutta luulisi että power dieselissä olis enemmänkin vääntöjä. Sitten kuun se potkasee turbon pois pelistä niin voivoi...
Olen tullut siihen tulokseen että sen ahtopaine säätösolenoidin vaihdon jälkeen alipainepumppu ois seuraava kohde. Ja vois loogisesti ajatellakkin koska jarrupoljin kovenee parin pumppauksen jälkeen ja sitten saat hampaat irvessä painaa jos meinaat saada autoa pysähtymään. Onko teilä kokemusta että olis tämä tehottomuus ja jarrujen heikko toiminta jotenkin kytköksissä toisiinsa?
Sitten takaluukku tapasi mennä rikki kovilla pakkasilla. Ei mene lukkoon kaukosäätimella tai avaimella. Mittailtiin tuossa takakontin liittimet ja sitten sieltä missä sijaitsee ensiapulaukku. Todettiin että takalasin lämmitin toimii ja hälyytin mutta takalasin pyyhkijän moottori ja lukko ei saa virtaa yleismittarin mukaan. Sulakkeet on ok.
Olen tullut siihen tulokseen että sen ahtopaine säätösolenoidin vaihdon jälkeen alipainepumppu ois seuraava kohde. Ja vois loogisesti ajatellakkin koska jarrupoljin kovenee parin pumppauksen jälkeen ja sitten saat hampaat irvessä painaa jos meinaat saada autoa pysähtymään. Onko teilä kokemusta että olis tämä tehottomuus ja jarrujen heikko toiminta jotenkin kytköksissä toisiinsa?
Sitten takaluukku tapasi mennä rikki kovilla pakkasilla. Ei mene lukkoon kaukosäätimella tai avaimella. Mittailtiin tuossa takakontin liittimet ja sitten sieltä missä sijaitsee ensiapulaukku. Todettiin että takalasin lämmitin toimii ja hälyytin mutta takalasin pyyhkijän moottori ja lukko ei saa virtaa yleismittarin mukaan. Sulakkeet on ok.
1. Testaa toimiiko siirtopumppu. Irroita suodattimen jälkeen letku ja valuttele virrat päällä läpöä vaikka limpparipulloon. Mittaa tuotto (litraa / minuutissa).
2. Katso vikakoodit! Katso vikakoodit aivan ekana ennen kuin lähdet etsimään mitään vikaa tai vaihtelemaan osia. Tää on hirveen vaikee ihmisillä ymmärtää, mutta se on todellakin halvin ja nopein retti. Seppaa -nimimerkin kirjoitus on oikein malliesimerkki asiasta!
2. Katso vikakoodit! Katso vikakoodit aivan ekana ennen kuin lähdet etsimään mitään vikaa tai vaihtelemaan osia. Tää on hirveen vaikee ihmisillä ymmärtää, mutta se on todellakin halvin ja nopein retti. Seppaa -nimimerkin kirjoitus on oikein malliesimerkki asiasta!
Ja tähän kun lisätään vielä nuo vagcom auttajat tai joku pikahuolto, ei jää vikakoodien hinnaksi kuin max 40e.JukkaA wrote:Katso vikakoodit! Katso vikakoodit aivan ekana ennen kuin lähdet etsimään mitään vikaa tai vaihtelemaan osia. Tää on hirveen vaikee ihmisillä ymmärtää, mutta se on todellakin halvin ja nopein retti. Seppaa -nimimerkin kirjoitus on oikein malliesimerkki asiasta!
Sitä ennen omaa hölmöyttä vaihdetaan kaikki osat arpapelillä ja kun vika on vieläkin päällä tullaan kiukuttelemaan kalliita korjauksia tms.

EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
Onneks ei ollut kallis varaosa mutta pitääpä tarkentaa omaa tekstiä. Eli olen lukenut vikakoodit.
Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 -
tätä se herjaa kun potkasee turbon pois pelistä.
Laitoin tuohon kuvan jossa on mitattuja arvoja.

Näitä samoja tekstejä löytää tältä foorumilta erolla vain että millon toisella auttaa maf-anturin vaihto, n75 vaihto jne.
Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 -
tätä se herjaa kun potkasee turbon pois pelistä.
Laitoin tuohon kuvan jossa on mitattuja arvoja.

Näitä samoja tekstejä löytää tältä foorumilta erolla vain että millon toisella auttaa maf-anturin vaihto, n75 vaihto jne.