
4motionin madallus
4motionin madallus
eibach pro kit 30mm jouset saapuivat mutta mitkä ja mihinkä ne"isot kumiset prikat"tulee,ilmeisesti taka jousiin ja mitähän hyötyy niistä on.eipä ole aijemmin tullu vastaan vaikka noita jousia tullu vaihdeltua aijemminkin? 

Lainataas topiccia... Onko kenelläkään tietoa Bilstein/H&R coilovereista Passat variant 4motioniin? Itselle kävi vähän vanhanaikaisesti kun päätin säästää...
Ebay seikkailun tuloksena mulla on varastossa lojunut käytetty, yksityiseltä ostettu Bilstein/H&R coilover setti, jonka paikalleen saamisesta ei ole vielä takuita.
Ensinnäkin. Kyseessä piti olla Bilstein alusta. Bilsteinin sivuilta katsoin kataloogista, että kaikkiin 4motion malleihin on alusta samalla osanumerolla. Kun alusta sitten saapui, paketissa oli setti, jossa H&R merkit jokapaikassa. (tutkimisen jälkeen löytyi myös Bilstein merkit tolpista)Eli voi olla, että bilstein ja H&R myy molemmat samaa sarjaa omilla nimillään.
Mutta seuraava huomio, jonka tein kurkatessani passatin takanurkkaa. Orkkisjousi on suora, ja H&R:n jousi "tynnyrimäinen". En purkamatta nähnyt kunnolla, että meneekö H&R:n jousi orkkis ylälautaseen.
Eli pääkysymys kuuluukin: Pitäisikö tollaisessa coilover setissä tulla automaattisesti ylälautaset eteen/taakse? Mulla ei ole kummassakaan. Pelkät tolpat, jouset ja alalautaset. H&R:n maahantuojasta ei vielä ole ollut apua tässä asiassa, koska ei muista ulkoa millainen setti mihinkin automalliin tulee. Ja kannattaako tota ees kokeilla meneekö paikalleen.. Etupäässä ei pitäisi olla ongelmia, mutta toi takapää on mysteeri.
Ei kukaan vahingossakaan omista kyseistä settiä/tietoa mitä kaikkea romua siinä setissä pitäis olla?
Edit: Loppujen lopuksi setti kävi paikalleen suoraan heittämällä. Kävi orkkiksiin ylälautasiin. Gûnther oli pakannu laatikkoon etujouset takatolppiin ja päinvastoin. Enhän mä amatööri sitä sillon huomannu...
Nyt vasta syksymmällä vein alustan ja auton viisaammalle kaverille testattavaksi paikalleen. Ny on sit auto lintassa... Juuri sopivasti talveksi... 
Ebay seikkailun tuloksena mulla on varastossa lojunut käytetty, yksityiseltä ostettu Bilstein/H&R coilover setti, jonka paikalleen saamisesta ei ole vielä takuita.
Ensinnäkin. Kyseessä piti olla Bilstein alusta. Bilsteinin sivuilta katsoin kataloogista, että kaikkiin 4motion malleihin on alusta samalla osanumerolla. Kun alusta sitten saapui, paketissa oli setti, jossa H&R merkit jokapaikassa. (tutkimisen jälkeen löytyi myös Bilstein merkit tolpista)Eli voi olla, että bilstein ja H&R myy molemmat samaa sarjaa omilla nimillään.
Mutta seuraava huomio, jonka tein kurkatessani passatin takanurkkaa. Orkkisjousi on suora, ja H&R:n jousi "tynnyrimäinen". En purkamatta nähnyt kunnolla, että meneekö H&R:n jousi orkkis ylälautaseen.
Eli pääkysymys kuuluukin: Pitäisikö tollaisessa coilover setissä tulla automaattisesti ylälautaset eteen/taakse? Mulla ei ole kummassakaan. Pelkät tolpat, jouset ja alalautaset. H&R:n maahantuojasta ei vielä ole ollut apua tässä asiassa, koska ei muista ulkoa millainen setti mihinkin automalliin tulee. Ja kannattaako tota ees kokeilla meneekö paikalleen.. Etupäässä ei pitäisi olla ongelmia, mutta toi takapää on mysteeri.
Ei kukaan vahingossakaan omista kyseistä settiä/tietoa mitä kaikkea romua siinä setissä pitäis olla?

Edit: Loppujen lopuksi setti kävi paikalleen suoraan heittämällä. Kävi orkkiksiin ylälautasiin. Gûnther oli pakannu laatikkoon etujouset takatolppiin ja päinvastoin. Enhän mä amatööri sitä sillon huomannu...



Last edited by Micco on 1.10.2005 11:01, edited 1 time in total.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Mulla oli kolmosessa aivan samanlainen setti. HR:n nimellä, mutta etutolpat olikin sit bilsteiniä.... En tiiä, mimmonen toi Passatin systeemi on, mutta ainakin kolvissa tolppa ja jousi pläjättiin alkuperäisen yläpään osiin.
HR:n jousi on "pallomainen", kun taas tällä hetkellä oleva KW on suora. Ei kait tuolla jousen muodolla liene merkitystä?
Takapää on suht nopee purkaa max 15 min. per puoli (ainaki Kolvi), joten pura toinen puoli ja kokeile, et meneekö kaikki paikoilleen.
HR:n jousi on "pallomainen", kun taas tällä hetkellä oleva KW on suora. Ei kait tuolla jousen muodolla liene merkitystä?
Takapää on suht nopee purkaa max 15 min. per puoli (ainaki Kolvi), joten pura toinen puoli ja kokeile, et meneekö kaikki paikoilleen.
Tossa 4motionissa on McPherson tjms vastaava systeemi takanakin. Sen mitä silmämääräisesti yritin katsoa niin näytti vähän sille, että H&R:n jouset on päistään pienemmällä halkaisijalla sen "tynnyrimäisyyden" takia kuin orkkis. Siitä tulikin se huoli alkuperäisten ylälautasten käymisestä. Pitää yrittää tarkastaa se jossain vaiheessa.
Ahdistaa vaan ajatus siitä et pitää purkaa puoli autoa, ennenkuin näkee mitä kaikkea sit kuitenkin uupuu/ei käy...
Mutta pakkohan se varmaan on tehdä jos meinaa varmuuden asiaan saada. Kesälomalla jos kerkeis perehtyä.
Ahdistaa vaan ajatus siitä et pitää purkaa puoli autoa, ennenkuin näkee mitä kaikkea sit kuitenkin uupuu/ei käy...

Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Moikka
4-motionin alustasta... laitatutin saman kittin ja alle ja autosta tuli roikkoperä. Soitin asiasta Tonys garageen ja he ei oikein sanonut juuta eikä jaata. Kevät koitti autolla ajettiin +30tkm ja huomasin että renkaat oli kuluneet toiseltapuolelta sileeks. Uusi yhteys ja selvisi että toi Eibachin kitti vaatii korkeen alusta sarjan (volkkarin oma kitti) että auto pysyy linjassa koksa sama sarja sopii A3. Pikku väännön jälk Garage toimitti ja vaihtoi omaan laskuunsa tarvittavat romut ja roikkoperäsyys hävis.
Se kumilätkä 2kpl mitkä tuli mukaan on laitettava sen ylälautasen ja tutin väliin että kori olisi jotenkin suorassa. Muistaakseni se kumi on 8 mm vahva, kun mulle laitettiin se korkean maavaran lisälautaset alle teetin 10mm kumit että auto kuormatessa ei muutu heti roikkariksi.
Alusta ollut kohta vuoden alla hyvä ajaa etupäästä alkanut kuuluun kolinaa puslat ilm vetelee viimesiä. Auto alta 2 v vanha Golf Variant 04 TDI 4motion ajettu 75tkm
4-motionin alustasta... laitatutin saman kittin ja alle ja autosta tuli roikkoperä. Soitin asiasta Tonys garageen ja he ei oikein sanonut juuta eikä jaata. Kevät koitti autolla ajettiin +30tkm ja huomasin että renkaat oli kuluneet toiseltapuolelta sileeks. Uusi yhteys ja selvisi että toi Eibachin kitti vaatii korkeen alusta sarjan (volkkarin oma kitti) että auto pysyy linjassa koksa sama sarja sopii A3. Pikku väännön jälk Garage toimitti ja vaihtoi omaan laskuunsa tarvittavat romut ja roikkoperäsyys hävis.
Se kumilätkä 2kpl mitkä tuli mukaan on laitettava sen ylälautasen ja tutin väliin että kori olisi jotenkin suorassa. Muistaakseni se kumi on 8 mm vahva, kun mulle laitettiin se korkean maavaran lisälautaset alle teetin 10mm kumit että auto kuormatessa ei muutu heti roikkariksi.
Alusta ollut kohta vuoden alla hyvä ajaa etupäästä alkanut kuuluun kolinaa puslat ilm vetelee viimesiä. Auto alta 2 v vanha Golf Variant 04 TDI 4motion ajettu 75tkm