4motionin madallus

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
NURMISTO
Posts: 41
Joined: 26.5.2005 22:15
Location: JYVÄSKYLÄN MLK

4motionin madallus

Post by NURMISTO »

eibach pro kit 30mm jouset saapuivat mutta mitkä ja mihinkä ne"isot kumiset prikat"tulee,ilmeisesti taka jousiin ja mitähän hyötyy niistä on.eipä ole aijemmin tullu vastaan vaikka noita jousia tullu vaihdeltua aijemminkin? :?
NURMISTO
Posts: 41
Joined: 26.5.2005 22:15
Location: JYVÄSKYLÄN MLK

Post by NURMISTO »

kohta alkais loma ja jouset menis vaihtoon mutta kukaan ei ole vastannut kysymykseeni?
User avatar
Haapala
Posts: 153
Joined: 11.11.2003 7:46
Location: Tampere

Post by Haapala »

En tiedä minkälaiset prikat on , mutta luulen niiden tosiaan kuuluvan takajousien ylä päähän.
Todennäköisesti keskittää jousen pohjaanlyöntikumiin nähden, eikä tule metalli metallia vasten.
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Lainataas topiccia... Onko kenelläkään tietoa Bilstein/H&R coilovereista Passat variant 4motioniin? Itselle kävi vähän vanhanaikaisesti kun päätin säästää...
Ebay seikkailun tuloksena mulla on varastossa lojunut käytetty, yksityiseltä ostettu Bilstein/H&R coilover setti, jonka paikalleen saamisesta ei ole vielä takuita.

Ensinnäkin. Kyseessä piti olla Bilstein alusta. Bilsteinin sivuilta katsoin kataloogista, että kaikkiin 4motion malleihin on alusta samalla osanumerolla. Kun alusta sitten saapui, paketissa oli setti, jossa H&R merkit jokapaikassa. (tutkimisen jälkeen löytyi myös Bilstein merkit tolpista)Eli voi olla, että bilstein ja H&R myy molemmat samaa sarjaa omilla nimillään.

Mutta seuraava huomio, jonka tein kurkatessani passatin takanurkkaa. Orkkisjousi on suora, ja H&R:n jousi "tynnyrimäinen". En purkamatta nähnyt kunnolla, että meneekö H&R:n jousi orkkis ylälautaseen.
Eli pääkysymys kuuluukin: Pitäisikö tollaisessa coilover setissä tulla automaattisesti ylälautaset eteen/taakse? Mulla ei ole kummassakaan. Pelkät tolpat, jouset ja alalautaset. H&R:n maahantuojasta ei vielä ole ollut apua tässä asiassa, koska ei muista ulkoa millainen setti mihinkin automalliin tulee. Ja kannattaako tota ees kokeilla meneekö paikalleen.. Etupäässä ei pitäisi olla ongelmia, mutta toi takapää on mysteeri.

Ei kukaan vahingossakaan omista kyseistä settiä/tietoa mitä kaikkea romua siinä setissä pitäis olla? :?

Edit: Loppujen lopuksi setti kävi paikalleen suoraan heittämällä. Kävi orkkiksiin ylälautasiin. Gûnther oli pakannu laatikkoon etujouset takatolppiin ja päinvastoin. Enhän mä amatööri sitä sillon huomannu... :oops: :lol: Nyt vasta syksymmällä vein alustan ja auton viisaammalle kaverille testattavaksi paikalleen. Ny on sit auto lintassa... Juuri sopivasti talveksi... :twisted:
Last edited by Micco on 1.10.2005 11:01, edited 1 time in total.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
miihkali
Posts: 933
Joined: 11.11.2003 9:07
Location: Siilinjärvi
Contact:

Post by miihkali »

Mulla oli kolmosessa aivan samanlainen setti. HR:n nimellä, mutta etutolpat olikin sit bilsteiniä.... En tiiä, mimmonen toi Passatin systeemi on, mutta ainakin kolvissa tolppa ja jousi pläjättiin alkuperäisen yläpään osiin.
HR:n jousi on "pallomainen", kun taas tällä hetkellä oleva KW on suora. Ei kait tuolla jousen muodolla liene merkitystä?
Takapää on suht nopee purkaa max 15 min. per puoli (ainaki Kolvi), joten pura toinen puoli ja kokeile, et meneekö kaikki paikoilleen.
- miihkali from Kuopio-

TeeDeeIiiPaku & avo Bemu
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Tossa 4motionissa on McPherson tjms vastaava systeemi takanakin. Sen mitä silmämääräisesti yritin katsoa niin näytti vähän sille, että H&R:n jouset on päistään pienemmällä halkaisijalla sen "tynnyrimäisyyden" takia kuin orkkis. Siitä tulikin se huoli alkuperäisten ylälautasten käymisestä. Pitää yrittää tarkastaa se jossain vaiheessa.

Ahdistaa vaan ajatus siitä et pitää purkaa puoli autoa, ennenkuin näkee mitä kaikkea sit kuitenkin uupuu/ei käy... :? Mutta pakkohan se varmaan on tehdä jos meinaa varmuuden asiaan saada. Kesälomalla jos kerkeis perehtyä.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
patagonia
Posts: 1
Joined: 26.7.2005 11:29

Post by patagonia »

Moikka
4-motionin alustasta... laitatutin saman kittin ja alle ja autosta tuli roikkoperä. Soitin asiasta Tonys garageen ja he ei oikein sanonut juuta eikä jaata. Kevät koitti autolla ajettiin +30tkm ja huomasin että renkaat oli kuluneet toiseltapuolelta sileeks. Uusi yhteys ja selvisi että toi Eibachin kitti vaatii korkeen alusta sarjan (volkkarin oma kitti) että auto pysyy linjassa koksa sama sarja sopii A3. Pikku väännön jälk Garage toimitti ja vaihtoi omaan laskuunsa tarvittavat romut ja roikkoperäsyys hävis.

Se kumilätkä 2kpl mitkä tuli mukaan on laitettava sen ylälautasen ja tutin väliin että kori olisi jotenkin suorassa. Muistaakseni se kumi on 8 mm vahva, kun mulle laitettiin se korkean maavaran lisälautaset alle teetin 10mm kumit että auto kuormatessa ei muutu heti roikkariksi.

Alusta ollut kohta vuoden alla hyvä ajaa etupäästä alkanut kuuluun kolinaa puslat ilm vetelee viimesiä. Auto alta 2 v vanha Golf Variant 04 TDI 4motion ajettu 75tkm
User avatar
MarkusK
Posts: 645
Joined: 1.12.2003 20:32
Location: Porvoo

Post by MarkusK »

NURMISTO wrote:minkälainen ja mitä siihen korkeaan alusta sarjaan kuuluu ,mistä niitä saa ja paljon maksaa? tv:roikkoperä 4motion
User avatar
Haapala
Posts: 153
Joined: 11.11.2003 7:46
Location: Tampere

Post by Haapala »

Tosta mallia Image
kyllä se 4motionkin alas menee
Post Reply