Subikotelo Mk3 Varianttiin
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Subikotelo Mk3 Varianttiin
No niin tulipahan vihroon ja viimeen aloiteltua toi subikotelon teko uusille subeille (oli kyllä aikakin koska uudet subit ollu kaapissa 8kk ).
Eli sahailtiin tossa äkkiseltään levyt valmiiksi joista pitääs kotelon syntyä, ajanpuutteen vuoksi ei vielä saatu vielä koteloa kasattua mutta tossa on pari kuvaa levytavarasta. Joku jopa saattaa levyjen määrästä ja muodosta päätellä mitä on tulossa
Eli sahailtiin tossa äkkiseltään levyt valmiiksi joista pitääs kotelon syntyä, ajanpuutteen vuoksi ei vielä saatu vielä koteloa kasattua mutta tossa on pari kuvaa levytavarasta. Joku jopa saattaa levyjen määrästä ja muodosta päätellä mitä on tulossa
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Vihiroonki aikataulu antoo myöten tehä tota koteloa.
Nyt kotelo on puutavaran puolesta valmis, toki hiottavaa ja kitattavaa
piisaa vielä aivan omiks tarpeiks.
Nuo ruuvien reiät täytyy kitata koska ne muuten näkyys
verhoilun alta.
Tos kuva etuseinästä liimauksen aikana
Ja tossa kasassa olevasta kotelosta.
Nyt kotelo on puutavaran puolesta valmis, toki hiottavaa ja kitattavaa
piisaa vielä aivan omiks tarpeiks.
Nuo ruuvien reiät täytyy kitata koska ne muuten näkyys
verhoilun alta.
Tos kuva etuseinästä liimauksen aikana
Ja tossa kasassa olevasta kotelosta.
duodanoin...onko ton tarkoitus soida vasten selkänojaa, vai miksi ihmeessä elementtien reijät on viistoseinällä? ei tuolla ratkaisulla ainakaan tilaa säästä (siis jos suunta on taakse) ja väittäisin, että variantissa soisi nuo elementit paremmin suunnattuna suoraan taaksepäin!
---jatkakaa---
---jatkakaa---
Octavia 2,0TDI Combi -06
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
^^Eikä tuo kotelo oo ees vielä lopullisessa painossaan
^Kyllä elementit todellakin tulee selkänojaa kohti. Tähän
ratkaasuun on kaksi syytä: Ensinmäänen on se et koiran kuljetus on mukavampaa ku ei tartte peljätä elementtien puolesta. Toinen on se jotta sisätilat on pyritty pitämään mahdollisimman orkkiksena. Esim. kaikki kaiutinritilätkin orginaaleja. Joten nyt kun nuo elementit tulee selkänojaa päin ni se mahdollistaa asennuksen jota ei äkki vilkaasulla asiaan vihkiytymätön huomaa.
Ja kyllä nuo elementit hifikuunteluun soi takuulla riittävästi myös noin päin.
^Kyllä elementit todellakin tulee selkänojaa kohti. Tähän
ratkaasuun on kaksi syytä: Ensinmäänen on se et koiran kuljetus on mukavampaa ku ei tartte peljätä elementtien puolesta. Toinen on se jotta sisätilat on pyritty pitämään mahdollisimman orkkiksena. Esim. kaikki kaiutinritilätkin orginaaleja. Joten nyt kun nuo elementit tulee selkänojaa päin ni se mahdollistaa asennuksen jota ei äkki vilkaasulla asiaan vihkiytymätön huomaa.
Ja kyllä nuo elementit hifikuunteluun soi takuulla riittävästi myös noin päin.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Nyt rupiaa olemaan kotelo mallillaan
Pikkaasen viimeistely kittauksia ja hiontoja on vielä jäljellä mutta ne on sellaasia pikaasia juttuja.
Nii ja pitääs vielä kotelo nostaa autoon ja sovitella kohilleen jotta saa kiinnitysreikien paikat mitattua.
Tuosta sovittelusta tuleekin mielenkiintoista sillä kotelosta tuli sellaane sopivan järeä
Ja vahvistin paikatkin on valmistunu tuossa kotelon teon ohessa.
Vahvistimien ympäriltä puuttuu vielä alumiinikehykset mutta ne sahataan sunnuntaina kun meen käymään velipoijan luona. Niitä ei aivan viiti käsipelillä yrittää sahata oikeaan kulmaan.
Ja koska ittellä ei ole vieläkään digikameraa niin kuvia tulee vasta huomenissa.
Pikkaasen viimeistely kittauksia ja hiontoja on vielä jäljellä mutta ne on sellaasia pikaasia juttuja.
Nii ja pitääs vielä kotelo nostaa autoon ja sovitella kohilleen jotta saa kiinnitysreikien paikat mitattua.
Tuosta sovittelusta tuleekin mielenkiintoista sillä kotelosta tuli sellaane sopivan järeä
Ja vahvistin paikatkin on valmistunu tuossa kotelon teon ohessa.
Vahvistimien ympäriltä puuttuu vielä alumiinikehykset mutta ne sahataan sunnuntaina kun meen käymään velipoijan luona. Niitä ei aivan viiti käsipelillä yrittää sahata oikeaan kulmaan.
Ja koska ittellä ei ole vieläkään digikameraa niin kuvia tulee vasta huomenissa.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Lupailin niitä kuvia ni tos nyt on yks otos siitä mitä kotelo pitää sisällään
http://img.photobucket.com/albums/v645/ ... osislt.jpg
Ja kun totesin että kotelosta tuli järeä ni tos on sille väitteelle vähän tukea. Tuo kotelo tilavuus on 55 litraa.
http://img.photobucket.com/albums/v645/ ... opaino.jpg
Ja tuos vielä pari kuvaa noista vahvistin paikoista
http://img.photobucket.com/albums/v645/ ... paikat.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v645/ ... lknoja.jpg
Tarkootus olis ensviikolla saara subeista ekat törähdykset pihalle.
http://img.photobucket.com/albums/v645/ ... osislt.jpg
Ja kun totesin että kotelosta tuli järeä ni tos on sille väitteelle vähän tukea. Tuo kotelo tilavuus on 55 litraa.
http://img.photobucket.com/albums/v645/ ... opaino.jpg
Ja tuos vielä pari kuvaa noista vahvistin paikoista
http://img.photobucket.com/albums/v645/ ... paikat.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v645/ ... lknoja.jpg
Tarkootus olis ensviikolla saara subeista ekat törähdykset pihalle.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Tossa olis kuvatukset kotelosta ja vahvistimista paikallaan.
http://img.photobucket.com/albums/v645/ ... oautos.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v645/ ... allaan.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v645/ ... oautos.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v645/ ... allaan.jpg
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Vanhahan topikki tämä on, johon vastataan..
Ei ole paras kotelontekoaine toi lastulevy (tuo taitaa olla lattiawilhelmiä, eli pontattua lattialastulevyä)..
1. se mahdollisesti kostuu ja turpoaa autokäytössä
2. sen rakenne ei ole tiivis, joten itse levy voi sisältää ilmarakkuloita jotka elää musiikintahdissa..
Itse suosin em. syiden takia mdf-levyä, joka ei hintansa puolesta ole kalliimpaa (Ehkä johtuu suhteista ja ostopaikastakin..)
Muuten 10 arvoinen suoritus, kun selityskin noiden elementtien asennussuunastakin tuli.
--Jatkakaa--
Ei ole paras kotelontekoaine toi lastulevy (tuo taitaa olla lattiawilhelmiä, eli pontattua lattialastulevyä)..
1. se mahdollisesti kostuu ja turpoaa autokäytössä
2. sen rakenne ei ole tiivis, joten itse levy voi sisältää ilmarakkuloita jotka elää musiikintahdissa..
Itse suosin em. syiden takia mdf-levyä, joka ei hintansa puolesta ole kalliimpaa (Ehkä johtuu suhteista ja ostopaikastakin..)
Muuten 10 arvoinen suoritus, kun selityskin noiden elementtien asennussuunastakin tuli.
--Jatkakaa--
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
^^Pakko sen verran vastata et kyllä se mdf-levykin kosteutta imee, ja sen myötä hapertuu.
No mulle tuo lastulevy on kelvannu vallanmainiosti. Ei meinaan oo vielä kerinny kotelo olla autos niin kauaa että olis turvonnu toi levy. Tämä kotelo kerkes olla autos parisen vuotta eikä kyllä ollu pehmentyny yhtään.
No mulle tuo lastulevy on kelvannu vallanmainiosti. Ei meinaan oo vielä kerinny kotelo olla autos niin kauaa että olis turvonnu toi levy. Tämä kotelo kerkes olla autos parisen vuotta eikä kyllä ollu pehmentyny yhtään.
Näin ihan nippelitietona....
Lastulevyä saa kosteudenkestävänä (vihreä P5). Sen liimaaminen tavallisella PVAc dispersioliimalla (esmes kiilto 66 tai B3) on hivenen hankalampaa. Liima ei nimittäin imeydy kovinkaan hyvin lastuun ja sauma jää heikoksi. Paremman sauman saa PUR (polyuretaani) liimalla ja parhaimman hartsiliimalla.
Lastulevy on akustisilta ominaisuuksiltaan parempi kuin mdf tai vaneri. Hyvän rakenteen saa esimerkiksi twin lastulevy-mdf rakenteella. Eli sisäpuoli lastulevyä, pinta mdf:ää. Mdf:n voi korvata myös vanerilla. Twin rakenteessa kannattaa kiinnittää huomiota levyjen kiinnityksessä toisiinsa. Levyt nimittäin kosketuselävät eri tavalla toisiinsa nähden. Hyvän liitoksen saa tri rakenteella, eli lastulevy-hiekkahartsi-mdf/vaneri. Ulkopuoli pitää sitten tietysti vielä käsitellä erikseen kosteutta vastaan.
Lastulevyä saa kosteudenkestävänä (vihreä P5). Sen liimaaminen tavallisella PVAc dispersioliimalla (esmes kiilto 66 tai B3) on hivenen hankalampaa. Liima ei nimittäin imeydy kovinkaan hyvin lastuun ja sauma jää heikoksi. Paremman sauman saa PUR (polyuretaani) liimalla ja parhaimman hartsiliimalla.
Lastulevy on akustisilta ominaisuuksiltaan parempi kuin mdf tai vaneri. Hyvän rakenteen saa esimerkiksi twin lastulevy-mdf rakenteella. Eli sisäpuoli lastulevyä, pinta mdf:ää. Mdf:n voi korvata myös vanerilla. Twin rakenteessa kannattaa kiinnittää huomiota levyjen kiinnityksessä toisiinsa. Levyt nimittäin kosketuselävät eri tavalla toisiinsa nähden. Hyvän liitoksen saa tri rakenteella, eli lastulevy-hiekkahartsi-mdf/vaneri. Ulkopuoli pitää sitten tietysti vielä käsitellä erikseen kosteutta vastaan.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual