TDi Variant kysymyksiä

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Casper
Posts: 1
Joined: 7.9.2005 14:30
Location: 09

TDi Variant kysymyksiä

Post by Casper »

Ajatuksissa on ollut hankkia TDi Variant IV. Voisiko joku kyseessä olevasta mallista paremmin tietoa ja kokemusta omaava kertoa kuinka kylmä tai lämmin sellainen on talvella ?? Riittääkö auton oma lämppäri pitämään kabiinin lämpösenä -20 pakkasella vai tarvitseeko siihen hommata erillinen naftalämppäri ??

Toinen kysymykseni liittyy myös talven tuloon ja pakkasiin. Onko kukaan asentanut itse kyseiseen malliin lohkolämppäriä ?? Oliko iso homma ?? Tuliko lämppäri vesitilaan vain vaan lohkon kylkeen ??

Osaisiko joku kertoa mitä eroa on 100 ja 130 heppasilla TDi:llä ?? Siis muuta kuin 30 heppaa tehoeroa. Onko vaihteistot ja voimansiirto samat ?? Onko teholisäys 130 heppaseen versioon tehty puhtaasti ohjelmallisesti vai onko siinä jotain fyysisiä eroavaisuuksia ? Mitä ? Sataheppasen lastuttaminen 130 heppaseksi ei näytä olevan kovin iso homma.....
User avatar
MarkusK
Posts: 645
Joined: 1.12.2003 20:32
Location: Porvoo

Post by MarkusK »

TDI koneiden erot.

Ihan hyvin tuolla omalla 90hp diiselillä on tarennut kovemmillakin talvipakkasilla ajella. "Lohkolämmitin" asennetaan vesiletkuun.
User avatar
tommi
Posts: 243
Joined: 21.9.2004 11:15
Location: Mikkeli

Post by tommi »

Itellä 100hp TDI ja suosittelen lämpimästi webastoa!!

Kyllä sisällä jotenkin vielä tarkenee, mutta kaupunkiajossa lämpömittari ei kyllä värähdäkkään... ja jos hiukan nousee niin punasissa valoissa kyllä laskee...

Ite en enää viitti laitaa kyseistä laitetta ku auto saattaa lähtee vaihtoon...
Post Reply